Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem104

Bericht 12 Sep 2014 10:01

Re: Boodschappen budget

Wat stom dat ze dat daar niet hebben. Hebben ze geen keet of iets waar ze ook droog kunnen zitten met tafels/stoelen op de bouw staan?
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 12 Sep 2014 11:45

Re: Boodschappen budget

Wel fijn dat het al wat beter gaat Sarah!

Hier lijkt het ook goed te komen met ons boodschappen budget. Zelfs inclusief een bbq feestje en sigaretten. Heb nog maar weinig nodig en heb nog 40 euro over voor een week. Dus dat gaat wel lukken!

Doen jullie ook nog iets met het geld als jullie iets over hebben van jullie budget?
Vorig jaar heb ik het allemaal in een potje gedaan en van dat geld konden we toen zomaar een nachtje weg. Misschien dat ik dat nu weer ga doen.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Sep 2014 11:55

Re: Boodschappen budget

Wij hebben gewoon een maandbudget wat we pinnen. Ik heb de luxe dat ik er nooit naar hoef te kijken want we gaan er echt nooit overheen! Als er over blijft gaat het gewoon naar de spaarrekening.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Sep 2014 12:33

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 26 Sep 2014 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Sep 2014 15:11

Re: Boodschappen budget

het geld wat ik over heb gooi ik in de spaarpot.

Ik ben zonet bij de markt geweest

6 broden voor 5 euro

2 kilo paprika
1 bloemkool
kilo prei
2 kilo tomaat
3 komkommers

voor 5,50

En had nog 12 luxe koeken voor het weekend dat was 4,50

Lekker goedkoop
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 12 Sep 2014 21:15

Re: Boodschappen budget

Ik lees hier altijd over koopjes op de markt maar ik vind juist de markt altijd duur hier. Helemaal niet zo goedkoop als dat ik hier lees.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Sep 2014 21:16

Re: Boodschappen budget

Fiene schreef:Ik lees hier altijd over koopjes op de markt maar ik vind juist de markt altijd duur hier. Helemaal niet zo goedkoop als dat ik hier lees.


Hier ook niet.. Supermarkt is eigenlijk altijd goedkoper.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Sep 2014 21:36

Re: Boodschappen budget

ไม่เป็นไร schreef:
Fiene schreef:Ik lees hier altijd over koopjes op de markt maar ik vind juist de markt altijd duur hier. Helemaal niet zo goedkoop als dat ik hier lees.


Hier ook niet.. Supermarkt is eigenlijk altijd goedkoper.


Hier precies hetzelfde..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Sep 2014 21:43

Re: Boodschappen budget

Is het nu bij jullie niet goedkoper door Rusland ? De markt hier in het dorp is wel duurder
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 12 Sep 2014 21:45

Re: Boodschappen budget

Nee eigenlijk niet, of tenminste niet dat het me opgevallen is. De AH heeft nu bijv Elster appels in de aanbieding, op de markt was het iets van 25 cent? duurder per kilo. Weet het niet precies hoor maar het scheelt iedere keer toch wel wat.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2014 09:50

Re: Boodschappen budget

Maar dan vergelijk je een supermarkt aanbieding met een normale prijs op de markt.

Als je een doosje aardbeien in de supermarkt koopt (niet in de aanbieding) is dat bijna altijd duurder dan op de markt. Tenminste hier wel (En het is een grote Albert Heijn XL).

Paprika's zijn ook bijna altijd goedkoper op de markt. Je kunt hier van die zakjes kopen met 5 Paprika's voor €1,50 ofzo. Een paprikamix kost in de supermarkt hier iets van €1,40 (3 stuks krijg je er dan).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Sep 2014 10:27

Re: Boodschappen budget

Ik ben vanaf vandaag ook aan het budgetteren. Ik heb zojuist een eetlijstje gemaakt voor de hele week en ga vanavond boodschappen doen. Ik maak van alles een dubbele portie en vries de tweede portie in, die eet ik dan volgende week.

Best wel leuk eigenlijk, even die folders erbij pakken en een weekmenutje opstellen :)

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2014 10:31

Re: Boodschappen budget

Leuk Elliot!

De markt is hier eigenlijk altijd duurder. De grote markt in de stad is wel goedkoper, maarja als je er eerst heen moet rijden ook al niet meer.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2014 10:35

Re: Boodschappen budget

Elliot schreef:Best wel leuk eigenlijk, even die folders erbij pakken en een weekmenutje opstellen :)


Ja hè, ik vind het ook leuk om te doen. Ik maak het de laatste tijd steeds op zondagavond. Dan zijn alle aanbiedingen te zien.
<<

Anoniem104

Bericht 15 Sep 2014 11:19

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2014 12:33

Re: Boodschappen budget

Zonet naar de aldi geweest 62 euro kwijt

heb nu voor de komende 2 weken vla en yoghurt. Melk voor 3 weken. Kaas voor de komende 3 weken
En nog veel meer spullen kunnen we weer even vooruit
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Sep 2014 17:01

Re: Boodschappen budget

Ik vind bezig zijn met boodschappen ook leuk.. Best kneuterig eigenlijk hahaha!
In Amerika had ik denk ik wel zo'n couponner geweest :P (maar niet tot aan hele garages vol hoor hahaha)

Kijken wat er in de aanbieding is, er dingen mee samenstellen, schatten wat we kwijt zouden zijn aan de boodschappen enz!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Sep 2014 17:20

Re: Boodschappen budget

Wow. Ik heb net voor 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten geregeld voor maar 24,27 euro. Ok, ik moet toegeven dat ik veel dingen zoals havermout, Brinta en crackers nog in huis had, maar ik heb wel voor 5 dagen een gevarieerd menu voor heel weinig geld :D leuk!

Sarah, hoe kun je voor 3 weken melk halen? Gebruik je houdbare melk?

♥♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Sep 2014 17:52

Re: Boodschappen budget

Wij hebben ook weer even boodschappen gedaan.
Lidl: 26,40
Bakker: 11,30 (voor 4 broden, 1 speltbrood en 1 krentenbrood)
Slager: 9,95 (voor 4 hamburgers, 4 kipschnitzels, 4 verse worsten en 100 gr achterham)

De gewone boodschappen zijn voor t/m vrijdagavond, want dit weekend komen er 5 vrienden langs. Voor dat avondeten ga ik zaterdag nog even extra boodschappen halen (of we gaan uit eten).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2014 18:54

Re: Boodschappen budget

ja gewoon die pakken melk.
Afbeelding
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 16 Sep 2014 09:29

Re: Boodschappen budget

Haha Lejow, ik ook als ik in Amerika had gewoond :D

Afgelopen weekend een grote pan soep gemaakt, maar we hadden weinig honger dus kon ik nog voor 2 keer in de vriezer doen. Ideaal.

Hier is de markt ook duurder. We hebben op de markt wel een 1 euro kraam, dan kan je alle groenten en fruit die daar liggen kopen voor maar 1 euro. Paar keer gedaan, maar het was binnen paar dagen verrot. Ook niet echt goedkoop dan dus.

Wij hebben nog 25 euro voor een hele week, maar we hebben al wel voor iedere avond eten. Enige wat er nog gekocht moet worden is een pak melk, 1 brood, bananen en appels, pakje vleeswaren, havermout en in het weekend nog bolletjes. Moet lukken dus! :)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 13:14

Re: Boodschappen budget

Voor de wasmiddelverslaafden onder ons:

Robijn 2+1 gratis bij de Jumbo.

Wel goed opletten dat je korting ook echt verrekend wordt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Sep 2014 13:42

Re: Boodschappen budget

Hier is de markt wel goedkoper, ik ga altijd aan het einde van de middag dan krijg je meestal nog wat extra. Vooral de seizoensproducten zijn goedkoper op de markt, de rest haal ik voor het grootste deel bij de lidl. En voor de aanbiedingen ga ik dan nog naar de jumbo en de AH
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2014 10:47

Re: Boodschappen budget

Hier is de markt goed te doen. Ik had gister voor een tientje een grote galiameloen, 10 kiwi's, 4 perzikken, 2 bakken aardbeien, 2 bakken bramen, een mango, en een bloemkool. Nou das volgens mij best schappelijk :)
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 11:41

Re: Boodschappen budget

Dat is goedkoop, Lejow. Dat red ik bij onze markt echt niet. Ik was de laatste keer € 8,50 kwijt voor twee bakken aardbeien en twee galiameloenen. Van die aardbeien heb ik uiteindelijk ruim de helft nog weg kunnen gooien ook, omdat ze beschimmeld bleken te zijn.

Ik ben dus niet erg fan van de markt. Het is er nog steeds wel prijzig (fruit dan), en het gaat vaak erg snel kapot. Groente koop ik er überhaupt al niet, omdat het dan dezelfde dag op moet.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers