Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat ipv vaatdoek

<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 14:11

Re: wat ipv vaatdoek

Elliot schreef:Wauw, ik ben echt goor volgens mij. Ik doe echt wel eens twee of drie dagen met dat doekje hoor. Ik spoel hem gewoon uit en hang hem over de kraan.

Same here.

Maar dat had ik al gezegd, haha. Met regelmatig een nieuwe bedoel ik ook echt niet meerdere keren per dag of dagelijks. Zoveel doekjes heb ik niet eens. :eyes:
<<

Anoniem86

Bericht 04 Sep 2014 16:41

Re: wat ipv vaatdoek

Ik heb er geloof ik 9, dus ze rouleren continu in de was.
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Sep 2014 19:39

Re: wat ipv vaatdoek

Cotton schreef:
Elliot schreef:Wauw, ik ben echt goor volgens mij. Ik doe echt wel eens twee of drie dagen met dat doekje hoor. Ik spoel hem gewoon uit en hang hem over de kraan.

Same here.

Maar dat had ik al gezegd, haha. Met regelmatig een nieuwe bedoel ik ook echt niet meerdere keren per dag of dagelijks. Zoveel doekjes heb ik niet eens. :eyes:


+1, na 2 of 3 dagen gooi ik 'm in de was. Gebruik ze wel alleen voor de keuken. Maar je toetsenbord is smeriger dan zo'n doekje hoor.

edit: ik gooi ze ook wel eens na een dag in de was, hangt ervan af hoe smerig het aanrecht was :p
<<

ChiQ

Bericht 04 Sep 2014 21:08

Re: wat ipv vaatdoek

Ik heb mircrovezeldoeken. Ik pak er elke paar dagen een schone maar hij stinkt nooit en is nooit smerig.
Ik wring het doekje helemaal uit en leg het dan opgevouwen op het aanrecht.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 21:23

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik wasbare vaatdoekjes voor het aanrecht. En ik heb een hele lading washandjes in het keukenkastje liggen. Die gebruik ik voor de kinderen en daarna maak ik er de keukentafel en kinderstoel mee schoon.
<<

Anoniem 77

Bericht 04 Sep 2014 22:28

Re: wat ipv vaatdoek

ChiQ schreef:Ik heb mircrovezeldoeken. Ik pak er elke paar dagen een schone maar hij stinkt nooit en is nooit smerig.
Ik wring het doekje helemaal uit en leg het dan opgevouwen op het aanrecht.


+1. Gele doekjes vind ik vies, die stinken zo snel..
<<

Anoniem253

Bericht 07 Sep 2014 16:19

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik ook microvezeldoekjes ipv die gele vaatdoekjes. Vervang hem om de paar dagen en spoel hem altijd af na gebruik.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Sep 2014 08:32

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik gewoon een vaatdoekje. Ik koop ze bij de action en heb er echt een heleboel. Elke ochtend pak ik een nieuw doekje, maar meestal wel meerdere per dag.

Ik neem er elke dag het aanrecht, de kastjes en de tafels mee af. Als ik afstof dan gebruik ik sowieso meerdere doekjes.


"De keuken is de smerigste plek in huis. Alleen in je spoelbak al hebben zich maar liefst 500.00 bacteriën gevestigd. De groentelade bevat bijna 8.000 bacteriën en het vaatdoekje bevat na 1 dag al 3,1 miljoen bacteriën, ruim 1.000 meer dan op een wc-bril.

Oh, en wist je al dat…. op een vaatdoekje in een gemiddeld studentenhuis maar liefst 7,9 miljard bacteriën krioelen? Niet echt een schone bedoeling daar dus!"
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 13 Sep 2014 00:16

Re: wat ipv vaatdoek

Las zelfs dat je er een ziekte van kan oplopen wat verlamming veroorzaakt.

Maar een tip voor je keukenspons die vaak nog viezer is!!( als je er ook mee afwast).
Maak ze nat (heel belangrijk, anders kunnen de doekjes en sponzen in brand vliegen) en doe ze 2 minuten in de magnetron, op 800 watt. De magnetron doodt dan vrijwel alle bacteriën en virussen. Wil je zeker weten dat echt alles dood is, laat de doekjes en sponzen dan vier tot tien minuten in de magnetron liggen. Dan zit er geen enkele bacterie of virus meer in.
Zoveel minuten daar is denk ik m'n watt van mijn magnetron te hoog voor.
Spons wel geprobeerd maar tip, zorg dat het sop eruit is en ja vervang je spons regelmatig.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Sep 2014 01:07

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik van die wasbare vaatdoekjes, met een soort ribbels. Vind die gele heel snel vies er uit zien en stinken. Om de 3-4 dagen leg ik een nieuwe neer. 's Avonds na de afwas laat ik een laagje heet water met een scheutje bleek/chloor in de wasbak lopen en laat het doekje en de schuurpons daarin weken. Ik spoel hem af, wring hem uit en leg het netjes gevouwen op het aanrecht. Voor mijn idee is het zo best schoon.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Sep 2014 08:25

Re: wat ipv vaatdoek

expressob schreef:Las zelfs dat je er een ziekte van kan oplopen wat verlamming veroorzaakt.

Maar een tip voor je keukenspons die vaak nog viezer is!!( als je er ook mee afwast).
Maak ze nat (heel belangrijk, anders kunnen de doekjes en sponzen in brand vliegen) en doe ze 2 minuten in de magnetron, op 800 watt. De magnetron doodt dan vrijwel alle bacteriën en virussen. Wil je zeker weten dat echt alles dood is, laat de doekjes en sponzen dan vier tot tien minuten in de magnetron liggen. Dan zit er geen enkele bacterie of virus meer in.
Zoveel minuten daar is denk ik m'n watt van mijn magnetron te hoog voor.
Spons wel geprobeerd maar tip, zorg dat het sop eruit is en ja vervang je spons regelmatig.


Als dit echt waar is dan snap ik niet dat er nog mensen zijn die hun voedsel in een magnetron opwarmen. Dat doodt dan toch ook alles?
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2014 10:47

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik deze rol. Daar scheur je een doekje vanaf en daarna pleur ik 'em weg.
Afbeelding

Ik heb als ik heel snel mooi zijn en geen sopje ofzo wil maken ook nog van die wegwerpdoekjes die al in spul zitten. Zoiets alleen dan van de blokker.
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2014 10:47

Re: wat ipv vaatdoek

Ik lees nu pas dat ze uitwasbaar zijn. Ik gooi ze dus altijd weg.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 13 Sep 2014 12:31

Re: wat ipv vaatdoek

Heb het ook maar op internet gelezen.
<<

Anoniem74

Bericht 13 Sep 2014 22:02

Re: wat ipv vaatdoek

Ik gebruik gewone blauwe of gele doekjes. Heb er een stuk of...15. Elke dag een nieuwe. Met de oude uit de keuken doe ik soms nog even snel de vloer van het toilet, voor ik het doekje in de was gooi.

Het liefst heb ik die doekjes heel dun
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Sep 2014 22:55

Re: wat ipv vaatdoek

Hee die rol van de ah is handig!!

Ik leg bijna elke avond een schone neer, heb die van de hem
, maar wanneer er weer eens een beker melk is omgegaan dan gaat hij meteen de was in.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem168

Bericht 14 Sep 2014 08:18

Re: wat ipv vaatdoek

Die rol lijkt me ook handig, heb het wel zien liggen bij de AH maar nooit meegenomen, misschien ook maar eens proberen. Meestal doe ik veel dingen met zo'n vochtig wegwerp allesreinigerdoekje. Vind het ook wel fris dat ik het daarna kan weggooien. Ook voor snel het huis schoonmaken vind ik die dingen handig.
Maar voor na het avondeten gebruik ik wel een microvezeldoek en daar doe ik dan het fornuis, aanrecht, oven (mocht ie gebruikt zijn), tegels, keukenkastjes en afzuigkap mee en als laatste even ermee door de gootsteen. Daarna gaat ie in de was en pak ik meteen in nieuwe. Ook als er geknoeid is met drinken of wat dan ook pak ik zo'n doek en die gaat dan meteen de was in.
Vind die gele schoonmaakdoekjes eigenlijk wel goor, ze ruiken snel en vind ze ook zo raar uit de was komen, zo gefromfraaid. Bij mij moet het gewoon netjes zijn. :laughcry:
<<

Anoniem255

Bericht 14 Sep 2014 08:45

Re: wat ipv vaatdoek

Die doekjes van de rol heb je ook bij de wibra. Die gebruik ik op vakantie altijd.

Thuis heb ik een gewoon uitwasbaar vaatdoekje.
Ik gebruik er 1-2 per dag.
Voor de handen/monden van de kinderen gebruik ik washandjes. 4-6 per dag.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Sep 2014 08:58

Re: wat ipv vaatdoek

Ik doe gerust 2 a 3 dagen met een doekje. Goed uitspoelen en uitwringen na gebruik, dan is er niks aan de hand.
Na deze periode stinkt het doekje nog niet, ik vervang het puur uit oogpunt van hygiene.
Stel dat ik iets met het doekje opveeg waar het doekje erg smerig van wordt, dan doe ik het daarna wel in de was, maar als het puur kruimels vegen is, zie ik niet de noodzaak daartoe.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2014 09:41

Re: wat ipv vaatdoek

Voor het toilet gebruik ik altijd die rol die Marni laat zien. En dan gooi ik het gelijk weg.

In de keuken gebruik ik gewone wasbare vaatdoeken (van de Hema). Wij hadden vroeger altijd die gele doekjes, maar die vind ik echt vies en snel stinken. Die wasbare ruik ik nooit. Die gooi ik naderhand op 60 graden (en eens in de zoveel tijd op 95 graden) in de wasmachine.
Gemiddeld om de dag vervang ik ze.

Ik heb ook een stapel washandjes in de keuken liggen. Daar poets ik de kinderen mee. Ik gebruik er een stuk of 4 per dag. Ik veeg er ook wel eens de eettafel mee schoon.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Sep 2014 10:46

Re: wat ipv vaatdoek

Kijk ik snap het verschil al beter!
Ik gebruik de vaatdoeken niet om de tafel e.d. Af te vegen, dat vind ik vies om de een of andere reden. Ik gebruik dan een vochtig weggooidoekje of pak een nieuw doekje. Voor het gasfornuis pak ik ook altijd een nieuwe (bang dat er nog een kruimel tussen zit die krast). Ik gebruik hem dus puur om het aanrecht mee aan te vegen en vaak droog, voor een vlekje een puntje nat en af en toe helemaal nat om goed schoon te maken.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron