Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 18:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Stylecraft haakt heel prettig, maar denk dat het voor knuffels wat slap is?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Aug 2014 18:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo hoeveel bollen heb je ongeveer gebruikt voor het laatste dekentje? Twijfel of ik er niet nog 1 ga maken als kraamcadeau mocht ik nog wat tijd over hebben namelijk
<<

Anoniem205

Bericht 21 Aug 2014 20:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

4 a 5 per kleur, opgezet met 90 lossen ipv 109 zoals t patroon zegt. Wordt groot zat.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Aug 2014 20:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dank je dan weet ik dat alvast mocht ik nog tijd kunnen maken!
<<

Anoniem205

Bericht 25 Aug 2014 19:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zo, deken 3 is af. Nu met 3 bollen per kleur, dus 6 in totaal. Nog even een rand er omheen in de restjes van een andere kleur. Dan verder in eentje van een andere kleur (ik heb geen zin om meer bollen van de laatste kleur te kopen, dus maak ik er gewoon wat kleinere dekentjes van). Dekentjes zijn voor een tweeling en worden ongeveer 75cm x 55cm. Groot zat :)

Wat me trouwens is opgevallen, en dat is echt super stom: op de grijze Soft van Zeeman zit beduidend minder garen dan op andere kleuren. Ik heb vooral van blauw echt hele knotten overgehouden. Kan ik nu gelukkig hergebruiken, maar ik vind het echt super stom!
<<

nickiejjj

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 24 Jul 2014 10:32

Bericht 28 Aug 2014 21:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb na een tijdje haken altijd kramp in mn vinger haha. Ik denk zelf dat ik de draad verkeerd vast hou dus ik vroeg me af, hoe houden jullie de draad vast?
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 28 Aug 2014 22:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Vandaag weer een paar bollen gehaald voor mijn nieuwe projectje. Ga een uil haken met muziekdoosje erin voor de baby.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 31 Aug 2014 10:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

nickiejjj schreef:Ik heb na een tijdje haken altijd kramp in mn vinger haha. Ik denk zelf dat ik de draad verkeerd vast hou dus ik vroeg me af, hoe houden jullie de draad vast?


Tja... ik zou het je zo niet eens kunnen vertellen, haha! Zal mijn haakwerkje eens in mijn hand nemen; de draad loopt vanaf het haakwerk over mijn linker wijsvinger, onder mijn middelvinger, over ringvinger en onder mijn pink door. Ik "klem" het meest tussen ringvinger en pink en ik trek iedere steek altijd aan en dat doe ik vooral met middelvinger qua kracht zeg maar maar ringvinger en pink gaan natuurlijk ook mee in die beweging.

Vanwege klachten aan mijn handen moet ik mijn haakwerk sowieso regelmatig even los laten en dat helpt ook wel kramp voorkomen.

Ik heb wel gemerkt dat iedereen een eigen manier vindt om de draad, en naald, vast te houden en dat wat voor de een werkt, voor de ander totaal niet prettig werkt. Ik heb eens iemand leren haken die nog nooit een haaknaald vast had gehouden, die nam mijn houding van naald en draad dus over maar kon daar totaal niet mee uit de voeten. We hebben dus eerst een prettige manier van vasthouden voor haar gezocht en toen pas pakte ze het haken op zich goed op.

Heb je alleen last van kramp in de hand waar je de draad hebt? Als je het in je andere hand ook hebt kun je je haaknaald nog verdikken, helpt mij erg goed!

Framboos, dat klinkt leuk! Ik heb hier ook nog muziekdoosjes liggen, moet ik toch ook eens wat mee doen. Wil je tzt het resultaat laten zien? Veel plezier met haken!

Ik heb vorige week Stylecraft binnen gekregen en wauw, wat een fijn acrylgaren! Heb er nog niet mee gehaakt, de plannen zijn gewijzigd maar ik wil Wasabi toch nog wel een keer maken dus dat komt nog wel. Ben erg benieuwd naar het resultaat! Oreo, ik heb al eens meer een knuffel met acryl gehaakt en dat ging toch wel goed, niet slap! Het ligt er dan natuurlijk wel aan welke haaknaald je gebruikt, maar dat is bij katoen ook zo. Dat was wel een ander merk dan Stylecraft maar kwalitatief gezien denk ik minder goed.
Jij hebt ook alweer een deken af :thumbup:

Hoe is het met jouw projecten Siem?

Hebben jullie trouwens het boek met poppen haken al gezien? Weet even de exacte titel niet maar er is een basispop en dan allerlei variaties erop zoals Roodkapje, een pop in regenjas en laarzen, enzovoorts. Ontzettend leuk vind ik! Maar, nog?, niet gekocht :angel: Ik wil eerst wachten op het nieuwe boerderij-boekje van Christel.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Aug 2014 10:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@ nickiejjj ik heb even voor je gekeken en ik heb de draad over mijn middelvinger liggen en dan klem ik hem onder mijn pink vast. Ik draaide hem eerst nog om mijn pink heen maar toen had ik altijd last van mijn pink. Maar zoals Angela zegt ik denk dat iedereen zijn eigen manier wel heeft, ik denk dat het een kwestie is van uitproberen wat jezelf het fijnst vindt.

@ Angela ja is stylecraft fijn? Ik denk namelijk dat ik mijn eigen deken met stylecraft wil gaan maken. Ik heb gister de laatste manen van het paardje afgemaakt dus nu alleen nog maar in elkaar zetten, maar ik ben al weer verder gegaan met de auto omdat ik het in elkaar zetten altijd zolang mogelijk uitstel :laughcry:
Ik verwacht de auto deze week nog af te krijgen en dan ga ik eerst het paardje en de auto in elkaar zetten voordat ik verder ga met de 2 treinen.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 31 Aug 2014 11:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het voelt erg fijn ja Siem! Hoe het haakt weet ik dus niet maar ik denk wel erg fijn. Wat ik een nadeel vind van haken met bv. Scheepjeswol Roma is dat je regelmatig in de draad steekt maar Stylecraft ziet er beter uit en ik denk dat het daarbij wel mee zal vallen. Voor een deken lijkt het me fijn garen! En ik vind de prijs ook leuk, die Roma is 1,50 per 50 gram dus dan is Stylecraft in verhouding goedkoper en nog betere kwaliteit ook zo te zien.
Je bent nog druk dus met alle projecten! In elkaar zetten wil ik ook altijd uitstellen ja :laughcry:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem205

Bericht 31 Aug 2014 22:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Stylecraft is echt een walhalla :-) Haakt super fijn en is lekker zacht. Splijt en pluist ook niet. Mijn stylecraftdeken ligt even stil maar....

Hier idd weer een deken af. Heb er 4 gehaakt in 5 weken tijd. Nu begonnen aan een omslagdoek van Fenna garen. Wat een rotspul is dat! Wel mooi verloop, maar pluizig als de pest. Nog 2 bollen en dan is t klaar. Hoop 'm dit weekend af te hebben. Is gewoon een omslagdoek in grannystripe. Daarna is Wasabi weer aan de beurt!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Sep 2014 14:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

http://attic24.typepad.com/weblog/2013/11/autumn-wreath-ta-dah.html

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet dit even delen: ik vind dit zo leuk! Was ik nu ook maar haakverslaafd..
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Sep 2014 09:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De link werkt niet en de plaatjes zijn ook niet zichtbaar..
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2014 09:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja hoor, de link werkt prima en de plaatjes ook!
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 09:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij mij ook!

Ik vind het alleen absoluut niet mooi en veeeeeeeeeels te veel priegelwerk :P
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2014 09:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wel leuk trouwens, ik hou van herfstkleuren, maar die kransen zijn niet helemaal mijn ding. Ik ben vooral aan het borduren op dit moment. Heb vorige week nog haakwerk afgemaakt voor een forumster en nu richt ik me weer helemaal op borduren (en andere hobbies). Vind haken even niet meer zo heel leuk!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Sep 2014 09:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik vind deze krans ook niet zo leuk. Een beetje tuttig, juist het verkeerde imago van haken, haha.

♥♥
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 09:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Idd Elliot! En dat terwijl Lucy van attic24 echt heel gave dingen heeft meestal!

Maar goed, ieder zo z'n ding. Ik volg meerdere haakgroepen op FB en als ik zie wat voor gedrochten daar af en toe voorbij komen... :12:
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 17:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn stylecraft-monsterproject is af! Had eigenlijk 2x zo groot moeten worden, maar ik had geen zin meer...
Nu is ie alsnog 140x200cm geworden.

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Sep 2014 09:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wauw!!! Die is prachtig! Die kleuren! Echt super mooi!
Maar wat een werk zeg! Jeetje, heel knap gedaan.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 09:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Oreo, wat een werk!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Sep 2014 10:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel mooi oreo! Mooie kleuren ook!
<<

Anoniem205

Bericht 16 Sep 2014 19:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Thx meiden! Idd veel werk, denk een uur of 60 tot 100. En ik heb per bol nog geen 40 gram gebruikt... Dus ik heb nog 60 gram per kleur over..
<<

Anoniem216

Bericht 17 Sep 2014 10:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Sep 2014 13:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

whooo Oreo, nice!

Ik ben met één van de CAL-dekens bijna klaar! Tenminste... Ik heb via zo'n blog de patronen tot week 38 uitgeprint en ben nu het engelse patroon aan het volgen, maar heb het idee dat er wat mist ofzo. Als ik doortel, kom ik niet tot een patroon dat tot week 52 kan worden uitgesmeerd.
Zijn er meer die zo'n deken maken/hebben gemaakt? en heb je er zelf nog een paar toeren bijverzonnen of niet?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron