Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Pink

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:07

Bericht 11 Sep 2014 22:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou het ze wel vertellen. Heb dit zelf ook gedaan toen ik zwanger was, heb vanaf week 4 constant last van misselijkheid en overgeven gehad tot aan de bevalling. Vond het wel fijn dat mijn naaste collega's er zo wat rekening mee konden houden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Sep 2014 07:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik moet het kwijt. Ik ben zo in de war. Ik ben zwanger, ongepland, van nummer 3. De jongste is nog geen jaar oud, ons huis heeft (nu al) niet voldoende slaapkamers, ik heb geen vast contract. Het ene moment denk ik, we gaan ervoor en het andere moment denk ik nee dit gaat gewoon niet hier, daarnaast weet ik ook niet of het financieel haalbaar is. Mijn partner zei ook, eigenlijk ben ik heel blij, maar toch ook weer niet. Dat heb ik ook. Wil iemand een objectief licht schijnen?
<<

Anoniem97

Bericht 12 Sep 2014 07:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat zegt je gevoel? Dat lijkt me het belangrijkste. Wilde jullie ooit een derde? Hoe voelt het nu, buiten het financiële plaatje enzo?
Ik denk dat als het gevoel goed zit dat de rest vast wel goed komt.
Kunnen de oudste 2 niet samen slapen op een kamer? De eerste tijd de baby bij jullie?
Financieel, ik neem aan dat je heel veel dingen nog wel hebt? Borstvoeding een optie?
Je zegt geen vast contract, maar wel inkomen dus? Had je bij de andere een vast contract?
<<

Patsy

Bericht 12 Sep 2014 08:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik sluit me volledig aan bij Gaia. En wat betreft een vast contract; Dat zegt niet zoveel meer tegenwoordig, staar je daar niet blind op. Laat het even bezinken en kijk hoe je et dan in staat. Hoe ver ben je ongeveer denk je?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 08:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Aan te weinig kamers valt meestal denk ik wel een mouw te passen, tenzij je nu al in een eenkamerflat woont. Kinderen kunnen een kamer delen en zelf kun je desnoods nog een bedbank in de woonkamer zetten en beneden slapen.
Heeft je partner een vast contract?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2014 15:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

En hoe komen jullie nu rond? Krap? Valt er nog te bezuinigen op zaken? Het aantal slaapkamers lijkt me idd niet het grootste probleem, met een schotje of een stapelbed kom je idd al een heel eind.
Spannend zeg, en lastig aangezien je nog niet weet of je er blij mee bent..
#teammaple🍁
<<

Fiene

Bericht 12 Sep 2014 21:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pff heftig biechtje. Ik denk idd dat je moet proberen je gevoel te volgen. Als ik zwanger zou worden van een derde zou ik het met pijn in mijn hart toch weglaten halen. Ik wil geen baby meer, omdat ik er klaar mee ben, we er geen geld voor hebben en geen ruimte. Ik zou proberen de 'voor- en nadelen' tegenover elkaar zetten en gaan afwegen wat voor jullie het zwaarste weegt. Heel veel succes.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 13 Sep 2014 01:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als je partner en uiteraard ook jij, er ergens toch blij mee bent, zou ik het niet zomaar weg laten halen. Zoals meerderen hier al zeggen, de meeste belangrijke spullen heb je nog wel liggen denk ik aangezien de jongste nog geen 1 is.
Zoals hier ook al vaker gezegd wordt: wat wil jezelf als je alleen naar je gevoel luistert? Ik bedoel, zoals mij geleerd is, worden kinderen op den duur steeds "duurder" maar in de eerste jaren val het nog mee. Ik zou heel goed nagaan of het te verkroppen is om een kindje weg te laten halen, je zult er wel heel je leven mee moeten leren leven, inclusief je partner. Als je ook maar ergens twijfelt, zou ik het niet doen... Natuurlijk heb ik gemakkelijk praten want ik sta niet voor die keuze maar denk er goed over na! (dat zul je natuurlijk ook wel doen, anders leg je de vraag hier niet voor maar de enige die kan beslissen is jij (samen met je partner). Heel veel succes!!
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Sep 2014 06:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heftig biechtje.

Voor praktische bezwaren is altijd wel een oplossing te vinden. Kinderen kunnen een kamer delen, desnoods geef je de grootste slaapkamer aan de kinderen, een kamerscherm of kast als scheiding en ze hebben toch allebei een eigen kamer. Financieel: zijn er punten waarop je kan bezuinigen om het financieel mogelijk te maken of kun je je kinderen dan niet meer bieden wat je zou willen?

Wij hebben hier nu al over nagedacht, juist om een objectief oordeel te kunnen vellen en mocht het ooit zover komen, niet vanuit de emotie te hoeven handelen. Mocht ik zwanger raken, dan houden wij het, hoe moeilijk ook, niet. Drie kinderen is mij echt te intensief. Financieel zullen we dusdanig veel aderlatingen moeten doen, dat ik het gevoel zou krijgen ze alledrie tekort te doen. Plus dat ik het mentaal niet ga trekken, drie kindjes. De praktische bezwaren zijn nog wel te overzien, maar financieel en mentaal weegt voor ons zwaarder.

Ik zou samen goed nagaan wat voor jullie belangrijk is, waar liggen de prioriteiten? Trekt je lichaam het, nog een zwangerschap? Is je relatie stabiel genoeg? Allemaal dingen om rekening mee te houden.

Sterkte. :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Sep 2014 10:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat het me teveel word. Ik heb het gevoel dat er continue door alles en iedereen aan me getrokken word. Ik heb overdag nog geen 5 minuten om bij te komen en mijn kinderen slapen in de nacht beide zo slecht dat ik er na een aantal maanden gewoon niet meer tegen kan. Echt ik ben op :( Er is psychisch niks aan de hand maar mijn hoofd draait overuren en ben echt lichamelijk gesloopt. Ik kan niks meer onthouden en ben snel van de wap door hectiek om me heen. Zowel thuis als op het werk. M'n werk lijdt eronder en dat heb ik in een half jaar al 3 keer gehoord. Afgelopen week weer en ik weet het nu allemaal even niet. Een stem in mij zegt ga in de ziektewet en neem rust op de dagen dat de kinderen naar de opvang zijn. Maar een andere stem zegt nee niet doen dadelijk gooien ze je eruit. Al ben ik bang dat als ik zo door ga op het werk ze dat toch doen. Ik weet het gewoon even niet meer. Op sommige momenten word ik zo bang en verdrietig en dat wil ik helemaal niet.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Sep 2014 10:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou het op je werk en bij je man aangeven en kijken welke opties er zijn, misschien gedeeltelijk de ziektewet in of tijdelijk meer ouderschapsverlof opnemen? Kan je man of familie niet bijspringen in het huishouden en met de kids?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Sep 2014 15:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heb je alle opties al bekeken / bekeken welke taken je nu bv thuis allemaal doet en of daar iemand anders een deel van kan overnemen? Ik vind het eigenlijk wat te gemakkelijk om er over te denken om je nu op je werk ziek te melden, dan leg je een probleem bij je werkgever neer/zadel je die met extra werk /kosten op. Als het echt alleen met je werk te maken heeft dan vind ik dat weer anders. Maar nu leg je daar iets neer wat met een combinatie van dingen te maken heeft. Heb je thuis een goede verdeling met je man over wie wat doet? Kan hij (tijdelijk) niet extra bijspringen zodat jij de rust krijgt? Evt tijdelijk schoonmaakster, extra oppas van familied ed?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fiene

Bericht 14 Sep 2014 16:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje wat vervelend dat je je zo voelt. Ik denk alleen dat het is iets wat heel veel werkende moeders ook zo ervaren. Misschien gewoon eens met vriendinnen praten,misschien hebben ze wel tips. Ik herken het idd ook met vlagen natuurlijk. Veel verantwoordelijkheden op werk, thuis etc.

Succes!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Sep 2014 18:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dit is zeker niet makkelijk denken. Ik heb al een beetje hulp qua huishouden en onze taakverdeling is ook oke zover mogelijk. Ik werk minder dan mijn partner dus dat komt de zorg van de kinderen en het huishouden automatisch meer op mij neer. Ik heb allerlei dingen laten gebeuren om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken maar die vermoeidheid neemt gewoon de overhand. Kijk als ik nu een goede nachtrust zou hebben zou ik de kar overdag wel kunnen trekken maar ik leef nu op gemiddeld 5 uurtjes slaap per nacht. Ik loop erbij als een zombie en ben op het werk niet snel genoeg voor mijn taken en daar word ik ook op gepakt. Sinds die opmerkingen van mijn baas voel ik wel zo'n enorme werkdruk en stress. Ik probeer mezelf dan echt te laten zien op een werkdag maar dat pakt gewoon verkeerd uit. Ik laat dingen uit mijn handen vallen, loop te stuntelen, kom niet uit mijn woorden en ik vergeet ontzettend veel dingen. M'n werk lijdt er dus ook onder en ik heb zo'n baas die niks geeft om mijn privé leven en verwacht van mij dat ik de volle 100% geef. En dat kan ik op dit moment dus niet. Hij stelde al halve dagen voor maar dan zou ik thuis niet weten hoe ik het rond zou krijgen met de opvang van de kinderen. Ik heb trouwens ook een leidinggevende functie dus er komt ook gewoon veel bij kijken en als leidinggevende hoor je ook gewoon alert te zijn. Echt ik weet nu op dit moment niet of ik van voren of achteren leef. Ik heb vanmiddag gewoon een uur zitten huilen. En dat is gewoon helemaal niks voor mij.
<<

Fiene

Bericht 14 Sep 2014 19:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik bedoel ook zeker niet dat je makkelijk denkt, maar ik zie om me heen wel dat iedere werkende moeder hier tegenaan loopt. Misschien niet zo heftig als jij nu omschrijft maar het is helaas wel zo dat ouders met jonge kinderen echt te weinig slaap krijgen. Ik heb er laatst een artikel over gelezen, hoeveel uur moeders gemiddeld per jaar te weinig slapen.
Heb je bij de dokter je bloed eens laten controleren? Dat je zeker weet dat het ook niet iets lichamelijks is.

Ik schrijf voor mezelf alles op, anders vergeet ik het. Er zijn ook hier dagen dat ik denk..ik ben er zo klaar mee, ik stop met werken/ ga minder werken maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet en het kan financieel ook niet. Ik probeer dan maar te denken..nog een paar jaar 'overleven' en dan zijn ze groter en wordt dat stuk gemakkelijker.

Nogmaals ik wil het niet wegstoppen onder de noemer ' ik geloof je niet/ het valt wel mee' maar ik weet wel zeker dat enorm veel moeders het helaas herkennen. Er worden met regelmaat topics hierover geopend.

Veel sterkte en ik denk echt dat je hier veel herkenning zult vinden.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Sep 2014 19:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Op zich denk ik ook niet dat je er te gemakkelijk over denkt. Het lijkt me een lastige situatie. Hoeveel dagen werk je? Zou je daar bv (tijdelijk) in kunnen minderen? Op de een of andere manier voelt het voor mij, als niet-moeder, niet goed dat je je op je werk ziek gaat melden omdat je door je thuissituatie te weinig slaap krijgt. Je noemt dat je baas niets geeft om je prive-situatie maar aan de andere kant zeg je wel weer dat hij voorstelt dat je halve dagen kunt gaan werken alleen komt dat jou zelf weer niet uit ivm je kinderopvang. Kun je niet een paar dagen vrij nemen of zelf een weekend weggaan, ergens logeren oid zodat je kunt bijslapen, echt even tijd voor jezelf hebt om uit te waaien. En daarna weer kijken hoe het gaat. Denk je dat je het op den duur wel vol gaat houden? of moet jullie gewoon een keuze maken over minder werken voor jou of bv een dag minder werken voor je man zodat jij het wel vol kan houden. Gaat jouw werk gewoon door als jij er niet bent? of moet je dan alles zelf weer inhalen? Of moeten collega's jouw werk er dan bij doen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Sep 2014 19:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

GAan je kinderen naar de opvang? Kan je je niet een dagje ziek melden of desnoods een week en op de dagen dat je kinderen naar de opvang gaan bij slapen? Dus echt in bed gaan liggen en gaan slapen verder niks anders doen?
Of kan het financieel dat je een schoonmaakster zoekt? Heb je die taak al niet meer of veel minder en kan je savonds eerder op de bank zitten of slapen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem97

Bericht 15 Sep 2014 05:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

En waar is je man/vriend/vriendin in dit verhaal? Ik zou hem een tijdje voor de nachten laten zorgen en zelf bij gaan slapen. De kinderen uit logeren een weekend zodat jullie beide kunnen bijslapen?
En met de HA ofzo gaan praten want ik krijg het idee dat je er toch al behoorlijk door heen zit, laat t niet te lang lopen want dan ben je straks echt je zelf kwijt.
Sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Sep 2014 08:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het ongewenst zwanger biechtje. Bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten het niet te houden. Mijn contract staat echt op losse schroeven en als we dat kwijt raken komen we maar moeilijk rond (als er een 3e bij zou komen).We vinden dat niet eerlijk naar onze andere kinderen maar ook niet naar een eventueel 3e. Hoe langer we er over praten, hoe meer we tot de conclusie komen dat we achter dit besluit staan.
<<

Anoniem74

Bericht 15 Sep 2014 15:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heftig biechtje...sterkte
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Sep 2014 16:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel veel sterkte, dat is absoluut geen makkelijke beslissing om te nemen.
<<

Anoniem104

Bericht 16 Sep 2014 11:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel veel sterkte laatste Biechtje. Heftige beslissing..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Sep 2014 15:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt, vandaag heb ik de afspraak gehad. Op de echo was wel iets te zien, maar dat klopte totaal niet met mijn (en hun) berekeningen, de arts en verpleegkundige vermoedde dat het vruchtje al gestopt was met groeien en het sowieso een miskraam zou worden. De arts zei ook dat het zakje er niet "mooi" (wat ze er precies mee bedoelde weet ik niet, ik heb er niet naar gevraagd en heb de echo niet gezien) uitzag. Dat is op de een of andere manier wel een opluchting (al sta/stond ik er wel echt helemaal achter).
<<

Anoniem166

Bericht 20 Sep 2014 21:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje, hoe is het nu met je? Heb je nou paar dagen terug alleen een afspraak gehad of is het vruchtje ook al weggehaald? Ik kan me voorstellen dat het toch een prettiger gevoel geeft dat het vruchtje waarschijnlijk al is gestopt met groeien, dat maakt jullie beslissing (hoezeer je daar ook achter staat) minder beslissend lijkt me.
In ieder geval een dikke knuffel, lijkt me een heftige tijd waar jullie zo in beland zijn. :hug:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2014 09:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi

Ik heb niks op te biechten maar wel een paar vragen die ik graag zo stel.

Sinds ik zwanger ben is mijn ene schaamlip dik en hard. De ene dag meer dan andere dag. Hij is dan ook groter dan de andere schaamlip. Mijn vraag is, is dit normaal?

Ook als ik sex heb met mijn partner wordt ik niet nat, ik vind dit zeer vervelend. Met het gevolg dat ik hem maar afwimpel. Ik zeg dan ook eerlijk dat het toch geen zin heeft, omdat ik niet nat wordt.

Sorry voor de rare vragen, maar ik zit er nogal mee.
Komt iemand dit bekend voor?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers