Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ver van school wonen en de lunch

<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2014 20:09

Re: Ver van school wonen en de lunch

In ons geval zou ik voor een andere school moeten kiezen als er geen continurooster is, aangezien ik een kwartier per enkele reis onderweg ben (met de auto). Maar onze school heeft gelukkig continurooster, had dat geloof ik ook al heel lang, nog voordat het een 'hype' werd.

In jouw geval zou ik het denk ik proberen, omdat de pauze nog best lang is. Als het niet bevalt zou je altijd nog kunnen kiezen voor een of meerdere dagen overblijf. Zo zou ik het doen denk ik, proberen en dan kijken wat het best bevalt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Sep 2014 20:32

Re: Ver van school wonen en de lunch

Amai, dat is veel. Bij ons is dat maar 0,20 en de mensen neuten er al over.
AfbeeldingAfbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 13 Sep 2014 22:09

Re: Ver van school wonen en de lunch

SarahKey schreef:
FashionMommy schreef:In het geval waar jij het over hebt zou ik mijn kinderen naar een school doen met continu rooster. Puur al vanwege het heen en weer fietsen. Dat gestress van fietsen eten en fietsen is niks voor mij.

daarom alleen kies je toch geen school? Ik vind onderwijs belangrijker dan wel of geen continurooster.


Als het een vereiste is wel ja.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem92

Bericht 13 Sep 2014 22:41

Re: Ver van school wonen en de lunch

Maar wat is dan een vereiste? Dat jij niet heen en weer hoeft te fietsen?
Vroeger was er toch helemaal geen continu rooster? Wij hadden vroeger 1,5 uur pauze en fietsten idd 10 min heen en weer. Denk dat ik al met al een half uur thuis was maar dat vond ik toch wel prettig, even weg van school. Vergelijk het met werk, even van je werkplek af/naar buiten is ook fijn en zorgt voor een betere concentratie vaak.

Ik zou het eerst proberen (en kijken hoe je dochter reageert op naar school gaan), je kan haar altijd nog over laten blijven.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Sep 2014 23:42

Re: Ver van school wonen en de lunch

Wat moeten sommige veel betalen voor het overblijven!
Hier kost het nog geen euro per keer, dacht 110,- voor een jaar en dan 3 keer per week.
Femke vond het in het begin wel druk, maar nu hoor ik haar er niet meer over. Ze maakt juist meer vriendinnen. Vind hey altijd schattig als die oudere meiden Femke roepen :)
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem74

Bericht 14 Sep 2014 00:04

Re: Ver van school wonen en de lunch

Hier is het 1,65 structureel, 2,00 incidenteel
<<

Anoniem255

Bericht 14 Sep 2014 08:04

Re: Ver van school wonen en de lunch

Wij hadden vroeger wel een continu rooster. Wij gingen van 8.30-14.30 naar school en op woensdag tot 13.00

Wij hebben bewust voor het Jenaplan gekozen maar dat is op de fiets 20min fietsen.
Toen dochter net naar school ging bleef ze halve dagen. Daarna ging ik haar met lunch ophalen en daarna weer terug maar toen had ik wel een auto tot mijn beschikking. Ze hadden maar een uur lunch dus met de fiets had ik dat echt niet handig gevonden.

Vanaf mei bleef ze over. Ze vond het zelf erg leuk en dan kon ze meteen wennen aangezien ze na de zomervakantie een continu rooster hebben gekregen. Ik meen dat wij iets van 1,35 per keer betaalde. Dan kregen ze daar drinken en mochten ze kiezen of ze nog fruit, peperkoek of een rijstewafel wilde.
<<

Anoniem162

Bericht 14 Sep 2014 08:22

Re: Ver van school wonen en de lunch

Wij wonen kort bij de school. Overblijven is hier ook prijzig, 3.50 voor incidenteel en 2.50 voor structureel. De pauze duur een uur en kwartier, er wordt verwacht dat ze na een uur en 5 minuten terug op school zijn en met een uur kwartier terug in de klas zitten.

Wij woonden vroeger op 10 minuten van de school en hadden 1 uur pauze dat was wel te doen. Toen we verhuisden zat ik in groep 7 en gingen we 20 minuten van school wonen, dat was te ver, mijn broertje zat pas in groep 3 en ging naar een school dichter bij het huis. Ik bleef op de school waar ik al zat en at 's middags bij mijn oma.
<<

Fiene

Bericht 14 Sep 2014 20:51

Re: Ver van school wonen en de lunch

Wat een prijzen voor het overblijven zeg. Hier is het 10 euro per heel schooljaar! ( en het is dus een continurooster)
<<

Anoniem186

Bericht 14 Sep 2014 20:56

Re: Ver van school wonen en de lunch

Hier ook bewust voor jenaplan gekozen. Beide scholen zijn dat.

Ze stond voor de zomervakantie op de 2e plaats. Dus ik acht de kans vrij groot dat ze daar wel terecht kan. Dat continurooster is handig, hoewel je dan de eerste jaren wel met 2 vrije middagen zit. Dat is ook niet zo handig. Op die andere school is dan alleen woensdagmiddag.

Ik vind het nog een lastige keus!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers