Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Aug 2013 21:15

Schoolgaande kinderen topic

En dit topic hier ook weer even, gewoon omdat ik het leuk vind om alle schoolverhalen te horen en erover te kletsen.
<<

Anoniem272

Bericht 31 Aug 2013 21:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn zoon had vandaag zijn eerste kinderfeestje! Van een drieling. Ze gingen nog met auto's naar de speeltuin ook met alle kinderen, echt respect voor die mensen! Hoe gaan de andere mama's hier de kinderpartijtjes aanpakken?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Aug 2013 21:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh wat leuk Filoria! Hoe vond T. het feestje?
Ik weet nog niet hoe ik het aan ga pakken. Ik denk dat ze ongeveer 6 kinderen mag uitnodigen en ik wil eigenlijk thuis blijven, misschien huren wij een themakist en verzinnen er dan zelf nog wat omheen.
<<

Anoniem272

Bericht 31 Aug 2013 21:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik denk ook zoiets ja. T vond het geweldig. Hij had een medaille gekregen (alle kinderen) en die hangt nu boven zijn bed zodat hij ernaar kan kijken. Hij wilde meteen naar bed toen we thuiskwamen, helemaal moe van alle indrukken. Schattig.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Aug 2013 21:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuk zeg! Y. heeft voor de vakantie haar eerste kinderfeestje gehad, ze heeft het nu heel vaak over haar eigen kinderfeestje dat ze gaat geven. Ik ben benieuwd of T. dat ook gaat doen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 01 Sep 2013 12:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Whaaaa morgen de grote dag :D!
Ze heeft er helemaal zin in.
Zullen jullie een beetje aan me denken :D ?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Sep 2013 12:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ga aan je denken!
Maar wat fijn dat ze er zelf zin in heeft! Succes morgen!
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 01 Sep 2013 12:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier vroeg ze vanmorgen of ze nu eindelijk eens naar school mocht vandaag. Gezegd dat ze nog 1 nachtje moet slapen!! Ze heeft echt veel zin in!
Nu D. Nog naar psz en dan heb ik rust haha.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Sep 2013 21:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is het morgen ook weer zover. En ik moet bekennen: ik heb er helemaal geen zin in. Vond het heerlijk de afgelopen 6 weken om mijn mannetje weer om me heen te hebben en al dat gestress weer van heen-en-weer om te brengen en halen, bah! :oops:
Maar goed, volgens mij heeft hij er zelf wel weer zin in en mama moet er dus maar aan wennen.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Anoniem8

Bericht 02 Sep 2013 05:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

De oudste gaat vandaag voor het eerst naar groep 3. Volgens mij vind ik het spannender dan zij. Ik herinner me zelf ook weer hoe ik me voelde toen ik naar groep 3 ging: groot en zenuwachtig tegelijk. Volgens mij voelt zij zich alleen maar groot en nieuwsgierig gelukkig.
<<

Hanna

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 02 Sep 2013 06:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

J. gaat vandaag voor het eerst weer naar zijn oude school, die begint vandaag weer.
We gaan verhuizen en tijdens zijn schoolvakantie is hij al 2 weken naar zijn nieuwe school geweest.

Vandaag en morgen afscheid nemen van zijn vriendjes en vanaf woensdag weer maar zijn nieuwe school.

Ben benieuwd, hoop dat hij het er niet te moeilijk mee heeft.
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 02 Sep 2013 06:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook weer de eerste schooldag na negen (!) weken vakantie! Ik hoop maar dat ze het er niet te moeilijk mee heeft. Ze heeft er nu nog wel zin in, maar het afscheid nemen aan de poort is na een vakantie altijd moeilijk bij haar. Ik moet ook nog meteen door vanwege een afspraak bij de gynaecoloog, dus maar heel hard duimen dat ze makkelijk naar binnen gaat vandaag...

Succes voor alle kindjes die vandaag hun eerste schooldag hebben!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Sep 2013 08:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij het naar school brengen vanmorgen zei ik: "ja nu is de vakantie weer voorbij en moeten jullie weer naar school." Het antwoord van S. Was duidelijk: "ja maar mam school is toch heel leuk!" :D
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 02 Sep 2013 08:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij zijn inmiddels aan de derde week begonnen zo na de vakantie. Ik merk dat de nieuwe kleuterklas nu beter te handelen is dan voor de zomervakantie. Groep 2 was erg groot, en echt toe aan groep 3. En dat merk je dan echt zeg. Te grote jongens, in een klas met weinig uitdaging is niet prettig. Nu is het totaal 18, groep 1 en 2 samen. In de loop van het jaar zal er nog wel wat bij instromen, maar om nu met zo'n groep te starten is wel heel prettig.

Dochter is vandaag weer hulpje, dus was helemaal in haar nopjes. Is wel fijn dat ze het zo naar haar zin heeft, en zich echt thuis voelt in de klas.
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Sep 2013 08:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ieniemienie hoe ging het wegbrengen vanmorgen?

Tangerine: hier beginnen ze met 22 nu en ik vond het heerlijk rustig vanmorgen, maar ze waren dan ook met 29 of 30 geëindigd vorig jaar. En idd die grootste kinderen eruit maakt het ook rustiger, ook al was dat maar een klein groepje.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 02 Sep 2013 08:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Grote groepen dan he. Ik vind het nu ook veel overzichtelijker. Ze werkten vorig jaar met veel hoekjes, zodat als je in de poppenhoek speelt, je ook echt in de poppenhoek zit, en geen last hebt van andere spelende kinderen. Nu is alles ruimer opgezet, is er meer ruimte aan de tafels om een werkje te doen, en zit je elkaar niet meer zo in de weg. Ik hoop dat het eerst even zo blijft, voor er weer wat nieuws bij komt.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Sep 2013 08:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zo het wegbrengen hebben we gehad haha. Mijn man had vrij genomen dus dat was heel fijn.
Het was erg chaotisch met al die kinderen overal haha. Dat zal wel even wennen zijn.
Maar ze deed het super. Wilde wel dat we er even bij bleven, maar we konden daarna goed weggaan, ze zwaaide en lachte :). Dat maakte het voor mij wel wat makkelijker. Maar ik kan niet wachten haar straks te mogen halen :D.

Ik ben het kdv gewend en daar was altijd tijd de voor ouders. Dat vond ik nu wel wat lastig. Zo'n eerste dag na de vakantie is natuurlijk erg hectisch maar de juf had het erg druk. Logisch natuurlijk maar even omschakelen.
We waren erg vroeg, dus ze nam toen wel even echt de tijd voor ons. Maar toen het drukker werd kon dat natuurlijk niet meer haha,

Nu moeten we dus wel een luizencape voor haar aanschaffen. Waar hebben jullie die vandaan? Wil het liefst een beetje een leuke haha!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem331

Bericht 02 Sep 2013 08:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij ons maken ze geen gebruik van luizencapes. Wel van de luizencontroles. Word standaard na elke vakantie gedaan, en als er te lang tussen de vakanties zit, dan een keer extra.
Op internet kun je wel veel leuke vinden, ook met naam er op, is dan wel zo handig.

Hier is trouwens wel tijd voor de ouders, als je het nodig vind. Ik vind het idee wel prettig, al maak ik er niet vaak gebruik van. Ik denk dat je na de eerste week na de vakantie de hectiek wel wat kwijt bent, en dat je zult zien dat het er dan wat anders aan toe kant. Wij zijn nu dik 2 weken verder, en de rust is weer wat terug.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 02 Sep 2013 08:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ging alles ook goed!!
Ze vond het niet eng en heeft niet gehuild. Ze wilde ook niet dat we bleven.

Toen we eenmaal thuis waren en uit de auto stapte was het alleen vreemd voor de jongste hij bleef maar kijken waar zijn grote zus bleef!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Sep 2013 08:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bruintje beer schreef:Hier ging alles ook goed!!
Ze vond het niet eng en heeft niet gehuild. Ze wilde ook niet dat we bleven.

Toen we eenmaal thuis waren en uit de auto stapte was het alleen vreemd voor de jongste hij bleef maar kijken waar zijn grote zus bleef!!


Haha T heeft dat ook! Die vraagt heel de tijd waar M is, en kijkt echt om zich heen waar ze is.
Dat zal voor hun ook wel even wennen zijn. Al denk dat als hij gewend is, hij het ook wel lekker vind even aandacht en tijd alleen. Zonder dat zn zus zich ermee bemoeid haha.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Sep 2013 09:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou, vanmorgen de oudste gebracht. Die redt zichzelf makkelijk, hij is nu naar groep 4. Gelijk met de jongste bij zijn nieuwe klasje gekeken. Hij begint volgende week maandag officieel, maar de juf stelde voor om vanmiddag gelijk ook maar te komen. Dus vanmiddag tussen 13.15 en 15.15 uur ben ik kindloos... even omschakelen hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 09:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou,het begint al goed met mijn eerste bericht op dit nieuwe forum.... Heel verhaal getypt en kan het nu nergens meer terug vinden.

Vanmorgen is hier ook de school weer begonnen... Over naar groep 2,met een nieuwe klas en een nieuwe juf.
Helaas zijn er een aantal kindjes blijven zitten uit haar oude klasje,maar gelukkig gaan er 3 mee,de dames zochten elkaar dan ook meteen op en hadden direct de grootste schik :D
Gelukkig heeft ze een enorm lieve juf,die ik vroeger ook nog heb gehad,en is de klas kleiner als haar vorige.
Ben heel benieuwd als ik haar om 12u weer ophaal,denk dat ze vanavond bekaf zal zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 02 Sep 2013 09:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ieniemienie: zo herkenbaar, dat het brengen heel anders is. Met halen is het ook gek: dan moet je echt van je kind horen hoe het gegaan is, want de juf gaat dat niet elke dag met je doornemen. Wel fijn dat je dochter zo vrolijk afscheid nam! Hoe laat is de school uit?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Sep 2013 09:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria schreef:Ieniemienie: zo herkenbaar, dat het brengen heel anders is. Met halen is het ook gek: dan moet je echt van je kind horen hoe het gegaan is, want de juf gaat dat niet elke dag met je doornemen. Wel fijn dat je dochter zo vrolijk afscheid nam! Hoe laat is de school uit?

Om 12u mogen we haar halen, dan tussen 13u en 13.15u weer brengen tot 15.15u.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 11:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog zes weken, dan is het hier zo ver. Heb net even contact gehad met de school om te vragen wat de bedoeling is, aangezien haar eerste schooldag in de week voor de herfstvakantie valt, of het de bedoeling is dat ze gewoon dan begint of pas na de herfstvakantie, want dan zou ik met de peuterspeelzaal moeten regelen dat ze daar een week langer mag blijven. Maar in principe is het dus de bedoeling dat ze gewoon op 14 oktober begint. Lijkt me op zich ook wel prima zo. Misschien dat ze in die week dan nog halve dagen gaat of nog niet alle dagen, maar dat hangt er even van af hoe het gaat.

Vandaag op de peuterspeelzaal ging gelukkig meteen weer goed, ik zag er een beetje tegenop omdat haar allerbeste vriend al naar de basisschool is, helaas ook nog eens een andere basisschool dan waar zij naartoe gaat. Maar ze speelde meteen alweer heel leuk met twee andere jongetjes. Ik ben blij dat ze zo makkelijk vrienden maakt, dat stelt me ook gerust voor school straks.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985