Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzekeringsvraag

<<

Anoniem140

Bericht 11 Sep 2014 16:02

Verzekeringsvraag

Na laatst mijn eigen Ipad ye hebben laten vallen, liet ik gisteren de tablet van mijn moeder vallen. Mijn vader gaf hem aan en hij gleed uit mijn hand. Hij kostte 184 euro en het laten maken kost 135,-.
Ik heb foto's, de aankoopbon en offerte om te laten maken gestuurd en wacht nu op antwoord, de vrouw aan de telefoon zei dat ze gingen beoordelen of we hem moesten laten maken. Maar hoe werkt dat dan? Krijg je dan niks terug als ze zeggen dat dat geen zin heeft? En als je wel geld terug krijgt moet je hem dan eerst laten maken?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Sep 2014 16:06

Re: Verzekeringsvraag

Omdat het om die van je moeder gaat, gaat het via jouw WA verzekering. Ik neem aan (maar pin me er niet op vast) dat zij geld krijgt, of om hem te laten repareren of om een nieuwe aan te schaffen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem140

Bericht 11 Sep 2014 16:16

Re: Verzekeringsvraag

Nee het gaat via haar verzekering, ik was bij haar thuis. Tegenwoordig is dat anders blijkbaar. Maar je krijgt dus geld ongeacht of je hem laat maken of niet? Het touchscherm doet het niet meer maar ze heeft geen hele dure nodig dus z gaat dan liever voor een andere (goedkopere) tablet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Sep 2014 16:20

Re: Verzekeringsvraag

Miley schreef:Nee het gaat via haar verzekering, ik was bij haar thuis. Tegenwoordig is dat anders blijkbaar. Maar je krijgt dus geld ongeacht of je hem laat maken of niet? Het touchscherm doet het niet meer maar ze heeft geen hele dure nodig dus z gaat dan liever voor een andere (goedkopere) tablet.


Huh, het heeft er toch niets mee te maken dat het bij haar thuis is? Het gaat er toch om dat jij hem hebt laten vallen?
Mijn vriend heeft bij zijn ouders iets laten vallen dat er een put in het laminaat zat, ging via onze WA en schoonouders kregen geld voor reparatie, is minder dan een jaar geleden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem140

Bericht 11 Sep 2014 16:24

Re: Verzekeringsvraag

Ja blijkbaar wel, het is mij zo uitgelegd aan de telefoon en laatst ook meegemaakt toen mijn zoon de bril van een klasgenootje perongeluk met spelen kapot had gemaakt. Ging toen via hun eigen verzekering. Hoe en waarom weet ik ook niet precies.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Sep 2014 16:51

Re: Verzekeringsvraag

Mijn man had op vakantie zijn telefoon laten vallen. Reparatie zou 160 euro kosten. Hij heeft toen 130 van de verzekering gekregen (30 euro eigen risico)
Hij heeft er toen voor gekozen een nieuwe telefoon te kopen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Sep 2014 20:43

Re: Verzekeringsvraag

Als je het in je eigen huis gebeurd kan je het verhalen op je inboedelverzekering.
Maak je iets van een ander kapot kan je je WA verzekering gebruiken.
Welke voor gaat zou ik niet weten.
December 2009
juli 2012
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 13 Sep 2014 02:01

Re: Verzekeringsvraag

Welke verzekering voor gaat ligt, voor zover bij mij bekend, geheel aan de situatie,

Zoals ik het lees, zal het op jouw WA verzekering worden verhaald omdat jij degene bent die hem heeft laten vallen en het bij een ander thuis gebeurd is en het product dat je hebt laten vallen, van een ander is. Aangezien het aankoopbewijs nog aanwezig is, wat bij onze verzekering erg van belang is/was, zal je, bij onze verzekering in ieder geval (en dat is Univé) de schade vergoed krijgen. Op zijn minst om hem te laten repareren of een nieuwe te kopen.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 13 Sep 2014 08:05

Re: Verzekeringsvraag

Die schade van de bril kun je niet vergelijken.
Dat is iets heel anders
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Sep 2014 08:11

Re: Verzekeringsvraag

Aangezien de iPas van je moeder is en het bij jouw moeder thuis is gebeurd gaat haar inboedelverzekering voor.

Mocht er een afwijzing vanuit de verzekeraar komen kun je deze voorleggen aan jouw particuliere aansprakelijkheidsverzekering.

Je moet een herstelofferte/herstelnota voor kunnen leggen voor de afwikkeling, bij de meeste inboedelverzekeringen is er geen herstelplicht van toepassing.
<<

Anoniem99

Bericht 14 Sep 2014 09:54

Re: Verzekeringsvraag

Toen mijn vriend laatst zijn telefoon had laten vallen, hebben we dat ook verhaald op de inboedelverzekering. Hij moest toen een offerte op laten maken bij een zaak die de verzekering aangaf, welke vervolgens beoordeeld werd door de verzekering. Vervolgens kregen we te horen dat maken niet lonend was, dus heeft mijn vriend een bedrag gekregen waarvoor hij dezelfde telefoon nieuw kon kopen. Misschien dat ze dat ook bij de tablet gaan doen?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers