Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nooit meer een andere man

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Sep 2014 12:44

Re: Nooit meer een andere man

In die laatste zin staat het misschien wat raar, maar in de alinea erboven geef ik al aan dat het voor mij persoonlijk zo is dat er niks veranderd.
Voor een ander kan dat natuurlijk anders zijn, maar voor mezelf 'geloof' ik er niet zo in dat ik me op een gegeven moment anders ga voelen alleen maar omdat we getrouwd zijn. Wat ik eerder al zei, voor mij was dat gevoel er echt al door alles wat we al hebben meegemaakt samen. Dat hij mij vroeg is nog wel weer een extra 'bevestiging' natuurlijk, maar puur na de dag zelf ben ik me niet echt anders gaan voelen.
Ik ga echt niks zeggen over hoe een ander zich voelt hoor. Dat kan ik niet weten, dus daar kan ik ook geen uitspraken over doen.
Laatst gewijzigd door Arwyn op 14 Sep 2014 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 13:31

Re: Nooit meer een andere man

Ik herken heel erg wat sterre zegt.
Weet je wat het voor mij ook is... Oké mijn vriend heeft dus een heel uitgebreid aanzoek gedaan. Hij is daar weken mee bezig geweest, heeft het tot in de puntjes verzorgd, had allerlei geheime documenten met code namen zodat ik niets zou ontdekken, wekenlang met m'n moeder en zusje gewhatsappt over de ring, samen met de juwelier een speciale ring voor me ontworpen, een persoonlijke speech geschreven en uiteindelijk natuurlijk het aanzoek gedaan in een fantastisch hotel en restaurant.

Over de top? Misschien een beetje. Maar weet je wat het nou is? Hij heeft dat voor mij gedaan. VOOR MIJ!
Dát gevoel, en daarbij de woorden van hem, zeggen mij zoveel. En zijn zo waardevol. Alleen dat al heeft ons zoveel dichterbij elkaar gebracht en maakt het heel bewust.

Nou wil ik daarmee niet zeggen dat je persé een groot aanzoek moet hebben ofzo, integendeel, maar ik merk gewoon dat dat gevoel dat hij zoiets voor mij doet, zoveel voor me betekent en voor ons samen betekent.
Dus in die zin snap ik heel goed dat je op je trouwdag ook écht de liefde viert en het daarna echt anders voelt want dat voelt het nu al. We staan echt bewuster in onze relatie nu merk ik. Vind dat heel leuk haha.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Sep 2014 13:44

Re: Nooit meer een andere man

Wij gingen trouwen uit praktische overweging, we hadden een huis gekocht, wilde een kindje in de toekomst en hadden beide niet de wens voor een grote bruiloft. Dus zijn we klein getrouwd en hebben we daarna een etentje gedaan, geen trouwjurk, geen fotograaf enz. Ik stond er ook heel nuchter in eigenlijk en ik had ook niet echt het beeld dat het onze relatie zou veranderen.
Maar toch vind ik wel dat dat gebeurd is, we hebben nu zo bewust voor elkaar gekozen, we gaan niet anders met elkaar om en op dat gebied is er niks veranderd maar ik heb wel het gevoel dat onze relatie verder verdiept is of zo. Ik vind het moeilijk om het te omschrijven. Het jurkje wat ik aan had op de bruiloft en ik gekocht had met de gedachte dat ik die nog vaker kon dragen heb ik nooit meer aangehad, dat doet afbreuk aan het gevoel dat ik bij het jurkje heb.

Overigens heb ik ook weleens gedacht voor dat we gingen trouwen, wat gek, nooit meer een andere man, maar tegelijkertijd kon ik me mijn leven ook niet voorstellen zonder hem.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 11 Sep 2014 13:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2014 13:48

Re: Nooit meer een andere man

Ik herken dat ook, wat Sterre en Marin zeggen. Sinds onze verloving voel ik me nog meer verbonden met S. Wij horen gewoon bij elkaar, en nu voelt het nog echter dan daarvoor. Praktisch gezien verandert er niks, ook niet na de bruiloft, maar gevoelsmatig is het echt anders.

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Sep 2014 13:54

Re: Nooit meer een andere man

Ik vind het trouwens wel heel leuk om jullie verhalen erover te lezen.
Zo zie je maar hoe het verschilt per persoon :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem117

Bericht 11 Sep 2014 15:30

Re: Nooit meer een andere man

Marin schreef:Tot de dood ons scheidt heb ik echt in geen enkele ceremonie nog gehoord die ik bijgewoond heb, en geloof me, dat zijn er veel. Dat is volgens mij vrij Amerikaans, en komt niet standaard voor de in de Nederlandse geloften van het burgerlijk huwelijk. Sowieso spreek je in Nederland bij een standaard burgerlijk huwelijk geen geloften uit. Je zegt echt letterlijk alleen maar ja, als antwoord op de vraag van de ambtenaar.

Ik heb m'n eigen geloften geschreven. Heb ze al klaar liggen zelfs. Ik vond dat wel mooi en persoonlijk.

Enfin, Carrie, ik herken het ook wel hoor. Ik vind het soms echt een gek idee, dan denk ik jeetje, ga ik dus met hem de rest van m'n leven door brengen? Zonder twijfel en vol toewijding, maar het blijft een vreemde gedachte. Ook al verandert er concreet niet zoveel, je kiest toch net even wat bewuster voor elkaar.


Bij die van mij wel. Een katholieke bruiloft. Je kan ook niet meer scheiden. Wel wettelijk gezien, maar voor de katholieke kerk blijf je tot de dood je scheidt getrouwd.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 15:46

Re: Nooit meer een andere man

Ja jouw bruiloft is volgens mij de enige kerkelijke bruiloft die ik heb geschoten, meen ik me te herinneren. Ik vond dat wel heel indrukwekkend.
<<

Anoniem117

Bericht 11 Sep 2014 15:56

Re: Nooit meer een andere man

Ik heb natuurlijk ook een burgerlijk huwelijk gehad, maar die belofte is echt anders dan de katholieke belofte. Daar stonden we beiden achter. Die teksten hebben we ook zelf uitgekozen. Maar de essentie is daar echt dat je een leven lang voor elkaar kiest. Elke dag opnieuw. In voor- en in tegenspoed en tot de dood je scheidt. Daarnaast heb je vooraf meerdere gesprekken met de pastoor, met elkaar en familie over hoe je invulling gaat geven aan het huwelijk, hoe je elkaar in zijn/haar waarde laat, dat er kinderen mogen komen en dat je zal zorgen voor elkaar.

De belofte tijdens burgerlijk huwelijk vond ik persoonlijk minder interessant. Dat was echt wel heel wettelijk en ook vastgelegd in huwelijkse voorwaarden. Ik vind dat meer een contract.

Al ga ik ervan uit dat iedereen die trouwt, kerkelijk of niet, met eigen geloftes of niet, de intentie heeft een leven lang met elkaar te delen.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 15:58

Re: Nooit meer een andere man

Maar dat hoeft natuurlijk niet als je dat niet wilt. Ook een burgerlijk huwelijk kun je persoonlijk maken. In een stadhuis is daar vaak niet zoveel tijd voor maar op locatie zie je dat steeds meer. Mensen die een kaars samen aansteken, of een brief voorlezen of familie leden die wat laten horen. Dat lijkt erg op jullie kerkelijke ceremonie behalve het kerkelijke aspect dan. Ik vond het wel echt heel mooi bij jullie.
<<

Anoniem117

Bericht 11 Sep 2014 16:01

Re: Nooit meer een andere man

Marin schreef:Maar dat hoeft natuurlijk niet als je dat niet wilt. Ook een burgerlijk huwelijk kun je persoonlijk maken. In een stadhuis is daar vaak niet zoveel tijd voor maar op locatie zie je dat steeds meer. Mensen die een kaars samen aansteken, of een brief voorlezen of familie leden die wat laten horen. Dat lijkt erg op jullie kerkelijke ceremonie behalve het kerkelijke aspect dan. Ik vond het wel echt heel mooi bij jullie.



Ja dat vind ik ook heel mooi als mensen zelf geloftes schrijven en er zelf symbolische waarde aan toekennen. Want als je dat niet doet dan is het burgerlijk huwelijk een contract dat je sluit. Ook leuk natuurlijk.
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 17:16

Re: Nooit meer een andere man

Leuk om die verschillen te lezen idd. Ik vind trouwen echt niet anders voelen. Je kiest altijd voor elkaar, in een relatie,en kort door de bocht gezegd het kan net zo goed fout gaan als dat je gewoon samen bent. Niet voor niets loopt 1 op de 2-3 een huwelijken tegenwoordig uit op een scheiding. En nee dat wil niemand natuurlijk maar een huwelijk is geen heilig iets. Maar goed dat is mijn mening. Mochten man en ik uit elkaar gaan, of hij zou overlijden oid, ik zou nooit meer trouwen omdat ik het eigenlijk niets vind toevoegen.
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 17:33

Re: Nooit meer een andere man

Overigens geloofde ik zelf ook ooit in " sprookjeshuwelijken" etc. Helaas heb ik hierin teveel meegemaakt dat ik inmiddels echt wel dat besef heb dat het helemaal zo niet werkt. Maar goed fijn dat er anderen nog wel zijn die het kunnen geloven, ik zou willen dat ik dat nog kon.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2014 17:34

Re: Nooit meer een andere man

AnnaK schreef:
Marin schreef:Tot de dood ons scheidt heb ik echt in geen enkele ceremonie nog gehoord die ik bijgewoond heb, en geloof me, dat zijn er veel. Dat is volgens mij vrij Amerikaans, en komt niet standaard voor de in de Nederlandse geloften van het burgerlijk huwelijk. Sowieso spreek je in Nederland bij een standaard burgerlijk huwelijk geen geloften uit. Je zegt echt letterlijk alleen maar ja, als antwoord op de vraag van de ambtenaar.

Ik heb m'n eigen geloften geschreven. Heb ze al klaar liggen zelfs. Ik vond dat wel mooi en persoonlijk.

Enfin, Carrie, ik herken het ook wel hoor. Ik vind het soms echt een gek idee, dan denk ik jeetje, ga ik dus met hem de rest van m'n leven door brengen? Zonder twijfel en vol toewijding, maar het blijft een vreemde gedachte. Ook al verandert er concreet niet zoveel, je kiest toch net even wat bewuster voor elkaar.


Bij die van mij wel. Een katholieke bruiloft. Je kan ook niet meer scheiden. Wel wettelijk gezien, maar voor de katholieke kerk blijf je tot de dood je scheidt getrouwd.

Dat is lang niet meer altijd zo hoor, kan worden nietig verklaard: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nietigve ... k_huwelijk. Is bij mijn ouders bijvoorbeeld gebeurd, mijn vader hertrouwde heel snel, ook voor de kerk, tot verdriet van mijn moeder.

On topic: ik ben getrouwd, er is niets veranderd behalve dat we wettelijk bij elkaar horen en we een vet leuke dag hebben gehad! Ik vind bijvoorbeeld de mijlpaal dat wij in oktober vijf jaren samen zijn bijna belangrijker dan onze eerste trouwdag (denk ik nu). Voor altijd samen met dezelfde is soms gek idd, maar ik vind het ergens ook wel heel veilig en fijn. We hebben het goed, het is goed waarom zou ik wat anders willen?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Sep 2014 17:50

Re: Nooit meer een andere man

Het gevoel van 'nooit meer een ander' gaat bij mij wel gepaard met een gevoel van 'veel nieuwe ervaringen'. Ik ben heel nieuwsgierig naar de toekomst. Hoe zou het zijn om een kindje te krijgen samen, hoe zouden we omgaan met (nieuwe) verdrietige situaties, hoe zouden we ons 25 jarig huwelijk vieren?
<<

Anoniem117

Bericht 11 Sep 2014 17:57

Re: Nooit meer een andere man

Atelier Madame schreef:
AnnaK schreef:
Marin schreef:Tot de dood ons scheidt heb ik echt in geen enkele ceremonie nog gehoord die ik bijgewoond heb, en geloof me, dat zijn er veel. Dat is volgens mij vrij Amerikaans, en komt niet standaard voor de in de Nederlandse geloften van het burgerlijk huwelijk. Sowieso spreek je in Nederland bij een standaard burgerlijk huwelijk geen geloften uit. Je zegt echt letterlijk alleen maar ja, als antwoord op de vraag van de ambtenaar.

Ik heb m'n eigen geloften geschreven. Heb ze al klaar liggen zelfs. Ik vond dat wel mooi en persoonlijk.

Enfin, Carrie, ik herken het ook wel hoor. Ik vind het soms echt een gek idee, dan denk ik jeetje, ga ik dus met hem de rest van m'n leven door brengen? Zonder twijfel en vol toewijding, maar het blijft een vreemde gedachte. Ook al verandert er concreet niet zoveel, je kiest toch net even wat bewuster voor elkaar.


Bij die van mij wel. Een katholieke bruiloft. Je kan ook niet meer scheiden. Wel wettelijk gezien, maar voor de katholieke kerk blijf je tot de dood je scheidt getrouwd.

Dat is lang niet meer altijd zo hoor, kan worden nietig verklaard: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nietigve ... k_huwelijk. Is bij mijn ouders bijvoorbeeld gebeurd, mijn vader hertrouwde heel snel, ook voor de kerk, tot verdriet van mijn moeder.

On topic: ik ben getrouwd, er is niets veranderd behalve dat we wettelijk bij elkaar horen en we een vet leuke dag hebben gehad! Ik vind bijvoorbeeld de mijlpaal dat wij in oktober vijf jaren samen zijn bijna belangrijker dan onze eerste trouwdag (denk ik nu). Voor altijd samen met dezelfde is soms gek idd, maar ik vind het ergens ook wel heel veilig en fijn. We hebben het goed, het is goed waarom zou ik wat anders willen?


Wel op strenge gronden. En op die gronden zouden wij nooit in aanmerking komen. Wij hebben dit lijstje vooraf ook besproken. Een huwelijk nietig verklaren is ook iets anders dan scheiden. Hieronder vind je de gronden, daar komt lang niet iedereen voor in aanmerking.

Nietigverklaring van een kerkelijk huwelijk
De nietigverklaring van een kerkelijk huwelijk is in het rooms-katholieke canoniek recht de verklaring waarin wordt vastgesteld dat een huwelijk door het ontbreken van een van haar wezenskenmerken van begin af aan ongeldig is geweest.

Deze vaststelling wordt op voordracht van één of beide huwelijkspartners en na een uitgebreid onderzoek door de diocesane rechtbank (in de persoon van de officiaal) na een voorbereiding door de bisschop uitgesproken. Zij heeft tot gevolg dat de betrokkenen na de burgerlijke scheiding vrij zijn een nieuw en geldig kerkelijk huwelijk te sluiten. De nietigverklaring betreft geen echtscheiding, maar een vaststelling van ongeldigheid.

Gronden voor nietigverklaring

Het ontbreken van voorwaarden voor de geldigheid van een huwelijk (en dus grond voor een nietigverklaring) kan bestaan in de volgende omstandigheden:

één der partners onderhield reeds bij het sluiten van het huwelijk buitenechtelijke relaties
één der partners was bij het sluiten van het huwelijk tot de geslachtsdaad geestelijk of lichamelijk niet in staat (onvruchtbaarheid is onvoldoende)
het huwelijk kwam onder dwang van buiten tot stand
het huwelijk werd gesloten op een geheime voorwaarde, bijvoorbeeld een erfenis
het huwelijk werd niet gesloten volgens de kerkelijk voorgeschreven vorm (bijvoorbeeld zonder een bepaalde noodzakelijke bisschoppelijke dispensatie)
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 21:26

Re: Nooit meer een andere man

AnnaK schreef:Ik heb natuurlijk ook een burgerlijk huwelijk gehad, maar die belofte is echt anders dan de katholieke belofte. Daar stonden we beiden achter. Die teksten hebben we ook zelf uitgekozen. Maar de essentie is daar echt dat je een leven lang voor elkaar kiest. Elke dag opnieuw. In voor- en in tegenspoed en tot de dood je scheidt. Daarnaast heb je vooraf meerdere gesprekken met de pastoor, met elkaar en familie over hoe je invulling gaat geven aan het huwelijk, hoe je elkaar in zijn/haar waarde laat, dat er kinderen mogen komen en dat je zal zorgen voor elkaar.

De belofte tijdens burgerlijk huwelijk vond ik persoonlijk minder interessant. Dat was echt wel heel wettelijk en ook vastgelegd in huwelijkse voorwaarden. Ik vind dat meer een contract.

Al ga ik ervan uit dat iedereen die trouwt, kerkelijk of niet, met eigen geloftes of niet, de intentie heeft een leven lang met elkaar te delen.

Wij hebben eigenlijk dezelfde belofte gemaakt als die jij de katholieke belofte noemt. Maar dan zonder voor de kerk te trouwen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 11 Sep 2014 21:49

Re: Nooit meer een andere man

:12: nou weten we t wel nougat.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Sep 2014 21:55

Re: Nooit meer een andere man

Ik vind geloften zoiets prive's. Ik had het er met mijn vriend over maar voor ons voelt het awkward om dat uit te spreken naar mensen (of we ze nu kennen of niet). Ik hou dat hele fijne, kostbare gevoel liever tussen ons dan het te delen. Hier trouwens geen aanzoek gehad/gedaan, maar samen besloten te trouwen toen we op het strand lagen. Ik voel mezelf ook al extra verbonden sinds dat moment. Juist ondat we weer samen voor iets kiezen en gaan.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 22:37

Re: Nooit meer een andere man

Ik vind het wel heel persoonlijk, maar juist daarom was het mooi om het te delen met de mensen die ons het meest dierbaar zijn. Maar privé? Nee, zo ervaar ik dat niet.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Sep 2014 07:57

Re: Nooit meer een andere man

Ik kan het me trouwens goed voorstellen dat andere mensen dat in mindere mate of niet zo ervaren en het dus juist wel willen delen. Ik vind dat zelf ook heel mooi verder. Maar voor mezelf (en van mijn vriend weet ik dat dan ook) voelt het beter om het tussen ons te houden.

Maar misschien is dat ook juist de reden dat we samen trouwen op Curaçao. Zonder familie en vrienden. We houden er beide niet zo van om in het middelpunt van de belangstelling te staan, een hele dag lang. Ik ben dan veel te veel bezig met andere mensen, of ze het wel naar hun zin zullen hebben, of het allemaal goed loopt en het feit dat er de hele dag naar mijn gekeken zal worden of ik de hele dag het aandachtspunt zou zijn, dat ervaar ik zelf als heel vervelend. Dat wil ik niet. Net zo als 'verplicht' handjes schudden etc. Ik gruwel daar echt van haha. (Ik begrijp dat zoiets gewoon 'moet', normen en waarden enzo. Maar ik ben bij bruiloften geweest dat er echt zo'n rij voor het bruidspaar stond te wachten om binnen te lopen.)

Als we wel in Nederland getrouwd zouden zijn zou het denk ik ook heel klein zijn geweest met ouders, broer/zussen en goede vrienden. Het liefste in een mooie oude schuur ergens in een bos ofzo. Heerlijk knus met een open haard haha. Misschien zijn wij gewoon een beetje einzelgangers.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2014 08:16

Re: Nooit meer een andere man

Leuk om verschillende ervaringen en meningen te lezen! Natuurlijk denk ik niet dat er iets heel groots verandert, of dat onze relatie nooit meer zonder problemen zal zijn ofzo, maar toch, het voelt nu al anders. Meer verbonden, meer één. Ook om zo samen naar de bruiloft toe te leven, samen te organiseren, erover te praten, liedjes uit te zoeken, met de dominee te praten over onze relatie, enz. Dat maakt het gevoel voor ons heel mooi en bijzonder en nog intenser. Dat ik straks zijn vrouw ben, wow :love: :D
<<

Fiene

Bericht 12 Sep 2014 22:15

Re: Nooit meer een andere man

Wat klink je schattig verliefd Carrie! Alvast een hele fijne trouwdag.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Sep 2014 15:11

Re: Nooit meer een andere man

Carrie! :heart: Ik ben nu al benieuwd naar de foto's :) Neem je zijn naam ook aan?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Sep 2014 21:48

Re: Nooit meer een andere man

Dat gevoel heb ik ook wel gehad ja. Niet zozeer van 'nooit meer een andere man' in de zin van nooit meer een ander zoenen of wat dan ook, maar meer dat ik nou nooit meer het begin van een relatie zou meemaken. En dat begin is zo leuk! Maar in mijn geval heeft dat er ook mee te maken dat ik ben getrouwd met mijn eerste vriendje denk ik.

Wat dat hele veranderen betreft: wij kozen eigenlijk al heel snel heel duidelijk voor elkaar doordat we best wat obstakels hebben moeten overwinnen in onze relatie. Het trouwen heeft in die zin niet echt iets veranderd. Maar ik vind het wel heel fijn om hem mijn man te noemen en het plaatje compleet te hebben zeg maar. Ook heeft het wel verdieping gebracht omdat je toch weer even heel bewust bezig bent met waaróm je voor elkaar kiest. Voor de kerkdienst hebben we heel veel gesproken met de dominee en moesten we echt uitleggen waarom we wilden trouwen en waarom juist met elkaar. Dat heeft heel veel mooie gesprekken opgeleverd. Dus het trouwen zelf was daardoor een mooie kroon op de relatie. Het getrouwd zijn vind ik verder niet anders dan het niet getrouwd zijn.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron