Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 18:21

Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Mag het CJG kinderen onder toezicht van de moeder stellen, wanneer de vader de kinderen wil bezoeken? Met andere woorden: wanneer vader zijn kinderen wil zien, mag dit alleen onder toezicht van de moeder.
Kan dat?

Weet iemand hoe dit zit?
Leven en laten leven
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Sep 2014 18:25

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Van zo'n regeling heb ik nooit gehoord, wel dat als er geen goede omgangsregeling van de grond kan komen, de niet-verzorgende ouder en het kind elkaar ontmoeten in een omgangshuis onder toezicht van een onpartijdige professional. Er wordt dan ook bemiddeld tussen de ouders.

Maar goed, misschien dat dit ook wel voorkomt, ik heb er alleen nog nooit van gehoord.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 10 Sep 2014 18:31

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Nee dit kan niet zomaar. En het CJG mag dit sowieso niet beslissen.
Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 18:35

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Ik heb dus naar het CJG gebeld en dit voorgelegd. Zij zeggen ook dat dit nooit voorkomt, tenminste dat zij (in een andere plaats) dit niet doen. Ik neem aan dat dit een algemeen beleid is.
Echter blijft moeder bij hoog en laag volhouden dat vader zijn kinderen alleen onder toezicht van moeder mag zien, volgens het CJG.
Ik kan me niet vvoorstellen dat dit zo is, gezien het verleden van moeder, maar ook in het algemeen gezien. Mocht er al sprake zijn van 'zien onder toezicht' dan is hier toch altijd een professional bij?
Leven en laten leven
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 18:36

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Liz schreef:Nee dit kan niet zomaar. En het CJG mag dit sowieso niet beslissen.

Dat was dus ook mijn gedachten. Wie mag hier wel over beslissen? BJZ?
Leven en laten leven
<<

anoniem213

Bericht 10 Sep 2014 18:40

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Dit klinkt als ondertoezichtstelling en daar moet altijd een uitspraak over worden gedaan door de kinderrechter (bij mijn weten). Of ik moet je verkeerd begrijpen.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 10 Sep 2014 18:43

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Ja dit gaat idd via het BJZ en ook dat gaat niet zomaar. Het CJG heeft geen bevoegdheid om dit te beslissen, dus wat die moeder zegt klopt niet. Als je meer wil weten dan stuur me maar even een pm.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Sep 2014 20:37

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Zoethout schreef:
Liz schreef:Nee dit kan niet zomaar. En het CJG mag dit sowieso niet beslissen.

Dat was dus ook mijn gedachten. Wie mag hier wel over beslissen? BJZ?



CJG heeft geen beslissingsbevoegdheid hier in. BJZ wel maar dan moet het kind wel onder toezicht staan. Anders kan BJZ ook niet veel.
:heart: :heart: 2011
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 20:38

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Studiebol schreef:
Zoethout schreef:
Liz schreef:Nee dit kan niet zomaar. En het CJG mag dit sowieso niet beslissen.

Dat was dus ook mijn gedachten. Wie mag hier wel over beslissen? BJZ?



CJG heeft geen beslissingsbevoegdheid hier in. BJZ wel maar dan moet het kind wel onder toezicht staan. Anders kan BJZ ook niet veel.


Dit is wat ik al dacht. Pff...erg dat je allemaal van dit soort dingen kan verzinnen! Daar kan moeder toch nooit mee weg komen?
Leven en laten leven
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Sep 2014 20:56

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Vreselijk zulke mensen!
Maar het kan alleen als er een OTS is en die wordt uitgesproken door de kinderrechter. BKZ gaat dan bekijken wat nodig is voor de kinderen nav het rapport van de Raad van Kinderbescherming.

Is er een omgangsregeling vastgelegd? Want dan kun je iets. Evt zou ik en advocaat bellen om te vragen wat je (het beste) kan doen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Sep 2014 21:28

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

[/quote]


CJG heeft geen beslissingsbevoegdheid hier in. BJZ wel maar dan moet het kind wel onder toezicht staan. Anders kan BJZ ook niet veel.[/quote]

Dit is wat ik al dacht. Pff...erg dat je allemaal van dit soort dingen kan verzinnen! Daar kan moeder toch nooit mee weg komen?[/quote]

TJa, mensen doen rare dingen in situaties....
Maar ik zou dit bij de advocaat van de vader neer leggen dan kan er gekeken worden hoe dit opgelost kan worden.
:heart: :heart: 2011
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Sep 2014 21:31

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Ik ken de organisatie niet, maar ik neem aan dat vader sowieso door die instantie op de hoogte gesteld zou worden als het zo zou zijn toch?
Hoe moet je het anders weten. Ik zou dat als vader toch ook zwart op wit willen zien voordat ik in de woorden van mijn ex geloof.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 21:44

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Winegum schreef:Ik ken de organisatie niet, maar ik neem aan dat vader sowieso door die instantie op de hoogte gesteld zou worden als het zo zou zijn toch?
Hoe moet je het anders weten. Ik zou dat als vader toch ook zwart op wit willen zien voordat ik in de woorden van mijn ex geloof.


Dit is dus wat ik ook tegen vader gezegd heb. Maar hij zegt dat hij een 'brief' gehad heeft. Ik geloof alleen niet dat dit dus van CJG kan zijn, aangezien dit dus helemaal niet via het CJG gaat, wat moeder overigens wel beweerd.
Leven en laten leven
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Sep 2014 21:46

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Kees schreef:Vreselijk zulke mensen!
Maar het kan alleen als er een OTS is en die wordt uitgesproken door de kinderrechter. BKZ gaat dan bekijken wat nodig is voor de kinderen nav het rapport van de Raad van Kinderbescherming.

Is er een omgangsregeling vastgelegd? Want dan kun je iets. Evt zou ik en advocaat bellen om te vragen wat je (het beste) kan doen.


Nee, er is geen omgangsregeling vastgelegd, aangezien vader denkt dat dit dus de omgangsregeling is (alleen contact met zijn kinderen wanneer moeder erbij is voor de toezicht).
Ik heb vader inderdaad ook aangeraden om contact op te nemen met zijn advocaat.
Maar wil er toch even het fijne van weten en ik heb wat dit betreft niet alle kennis in huis.
Leven en laten leven
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Sep 2014 07:56

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Zoethout schreef:
Kees schreef:Vreselijk zulke mensen!
Maar het kan alleen als er een OTS is en die wordt uitgesproken door de kinderrechter. BKZ gaat dan bekijken wat nodig is voor de kinderen nav het rapport van de Raad van Kinderbescherming.

Is er een omgangsregeling vastgelegd? Want dan kun je iets. Evt zou ik en advocaat bellen om te vragen wat je (het beste) kan doen.


Nee, er is geen omgangsregeling vastgelegd, aangezien vader denkt dat dit dus de omgangsregeling is (alleen contact met zijn kinderen wanneer moeder erbij is voor de toezicht).
Ik heb vader inderdaad ook aangeraden om contact op te nemen met zijn advocaat.
Maar wil er toch even het fijne van weten en ik heb wat dit betreft niet alle kennis in huis.


Maar als je gaat scheiden ben je verplicht om een ouderschapsplan te maken (samen) en deze moet door de rechter worden goedgekeurd. In het ouderschapsplan moet oa een omgangsregeling staan.
Je kan deze samen opstellen maar ook met behulp van mediation. Kom je er samen niet aan uit dan moet de rechter het bepalen en heb je dus een advocaat nodig (wat ik in dit geval zeker zou aanraden).

Als hij zijn kinderen nu niet ziet zou ik heeeeeel snel een advocaat zoeken. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar het is belangrijk voor kinderen om zich met beide ouders te kunnen identificeren.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Sep 2014 09:58

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

De scheiding is nog maar net een aantal weken in gang gezet, dus alle 'hulpverlening' moet nog op gang komen.
De kinderen zijn jong. 16 Maanden en bijna 3 jaar.
Vader heeft een advocaat.
Ik was alleen zo benieuwd hoe moeder erbij komt dat het CJG zou hebben gezegd dat vader zijn kinderen alleen onder toezicht van de moeder mag zien.
Leven en laten leven
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Sep 2014 11:32

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Toen ik klein was is er zo'n regeling geweest. Mijn vader mocht mij 1x per 3 maanden op zondagochtend van 10-12 uur zien onder toezicht. Eerst was dit onder toezicht van een derde, later alleen onder toezicht van mijn moeder. Toen ik ouder was heb ik gezegd dat ik dit niet meer wilde, toen is het gestopt. In 2002 heb ik weer contact gezocht en heb ik mijn vader een hele lange periode elke 14 dagen wel gezien. Inmiddels heb ik al een jaar of 4 géén contact.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Sep 2014 12:07

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Oké. Dus er is eerst wel contact onder toezicht van een derde geweest, begrijp ik.
Moeilijke situatie lijkt het me voor jou.
Leven en laten leven
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Sep 2014 13:31

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Olivia schreef:Toen ik klein was is er zo'n regeling geweest. Mijn vader mocht mij 1x per 3 maanden op zondagochtend van 10-12 uur zien onder toezicht. Eerst was dit onder toezicht van een derde, later alleen onder toezicht van mijn moeder. Toen ik ouder was heb ik gezegd dat ik dit niet meer wilde, toen is het gestopt. In 2002 heb ik weer contact gezocht en heb ik mijn vader een hele lange periode elke 14 dagen wel gezien. Inmiddels heb ik al een jaar of 4 géén contact.


Wow 1x in de 3mnd 2 uurtjes. Das wel weinig. Ook niet zo goed vlgs mij ivm oudervervreemding.
Waren er speciale omstandigheden of was toen 'de tijd' gewoon zo?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Sep 2014 09:05

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Dat klinkt alsof er een OTS was ook, of niet? Dan is 1x in de 3mnd 2 uurtjes totaal geen uitzondering.

Zoethout, als ik de vader was en ik zou zo'n brief krijgen, dan zou ik gelijk naar die instantie bellen. Het zou toch van de zotte zijn als je zonder enige reden opeens je kinderen niet meer mag zien (of alleen waar moeder bij is)? Verder kunnen exen in een scheiding flink wat woorden en verwijten gooien hoor. Ook vaak dat een moeder beweerd dat vader nooit meer zijn kinderen mag zien, heb ik meegemaakt dat dat geroepen werd. En ook nog vele ergere leugens om te voorkomen dat hij inderdaad gewoon zijn kinderen kon zien .. Jammer genoeg zijn mensen zo in woede/verdriet.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2014 10:23

Re: Toezicht op kinderen in scheidingssituatie

Tabbie schreef:
Zoethout, als ik de vader was en ik zou zo'n brief krijgen, dan zou ik gelijk naar die instantie bellen. Het zou toch van de zotte zijn als je zonder enige reden opeens je kinderen niet meer mag zien (of alleen waar moeder bij is)?


Ik zou dat ook gedaan hebben, maar weet niet helemaal hoe vader gehandeld heeft. Krijg iedere keer een beetje een vaag verhaal te horen...
Leven en laten leven

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron