Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Sep 2014 20:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene; Ik denk dat erg afhankelijk is van school, regio, stad/dorp, klassen, ... Wij konden Louise bijvoorbeeld niet meer inschrijven in een school in de stad. We zijn naar 3 scholen gaan kijken en er stonden er 5 op ons lijstje. Elke school had een vaste inschrijfdag, daar kon je maar beter staan om 8u 's morgens, soms zelfs al kamperend van enkele dagen ervoor. Ze stond op elke school op een wachtlijst.
Hier gaat het zo: op 2,5 stappen ze in de peuterklas, als er in de loop van het schooljaar kinderen bijkomen, maken ze vanaf 20 kinderen een extra klasje, dit heet het zomerklasje. September 2015 zal Louise naar de eerste kleuterklas gaan enzo verder.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 08 Sep 2014 20:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nosa: dat is best al een grote klas inderdaad. Onze dochter eindigde vorig jaar met 40/41 kleuters in groep 1 (hier zitten alle groepen apart). Nu in groep 2 zit ze in een klas van 27 kinderen, de rest is in groep 1 gebleven (instromers).
Vind 27 ook best veel voor 1 groep. Er zitten heel veel drukke kinderen in de klas.

Hier heeft dochter weer wat nieuws: sinds een ruime 1,5 a 2 weken poept ze élke dag in haar broek (zo'n fase hebben we eerder gehad, maar ging ook weer over).. We kunnen er met geen mogelijkheid achter komen waar dit aan ligt.
Ze doet het soms wel 4 keer per dag, en ook nog "expres" want als ik haar vraag of ze het niet voelt, zegt ze dat ze het wel voelt aankomen... Ze heeft gewoon geen zin om naar het toilet te lopen, of vind andere dingen op dat moment belangrijker...
Op school durft ze niet goed naar het toilet te gaan om te poepen, goed daar kan ik inkomen.. en als het dan een keertje fout gaat kan ik daar best begrip voor opbrengen, maar dat ze het thuis ook doet, en dan ook nog expres naar mijn idee, daar kan ik dan geen begrip voor opbrengen.. (ja de eerste keren dat dat gebeurd wel, maar als dat per dag 4x gebeurd, dan niet meer)
Dochter is nu bijna 5, en sinds dat ze 2,5 is, is ze volledig zindelijk...
Zou ik dit schoolgerateerd moeten zoeken?? Dat er op school wat is?? Dochter zelf weigert verder ook maar iets te zeggen..
Ik kan haar toch niet in een luierbroekje naar school sturen?? Want thuis moet ze nu alweer luierbroekjes aan van mij, anders moet ik haar elke week 20 nieuwe onderbroeken kopen, omdat ik ze met wassen niet meer schoon krijg... en dat gaat me te ver...
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 08 Sep 2014 20:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mama29, jeetje 40 kinderen dat is toch niet te doen meer! Vindt dat echt veel te veel. Dan is 27 al een stuk beter.
Wat vervelend dat je dochter weer in haar broek poept. Ik zou haast wel verwachten dat het met school te maken heeft, misschien toch weer wat spanning nu school weer begonnen is? Lastig zeg, heb je de juf al gevraagd hoe het gaat op school? Misschien dat haar iets is opgevallen.
2010 2012 2015 2017
<<

Fiene

Bericht 08 Sep 2014 20:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

mama29, ik hoor dat idd wel vaker. Soms is het toch een manier om 'aandacht' te krijgen maar regelmatig hoor ik ook terug dat kinderen niet durven/ de wc vies vinden oid. En idd anders misschien de spanning van weer naar school gaan?
Je zou, wanneer het nog even zo blijft, een afspraak kunnen maken bij de plas- en poeppoli.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Sep 2014 20:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben net terug van het infomoment van de school. Er werd uitgelegd hoe de dag eruit zag etc. Louise blijkt een hele sociale te zijn, doet altijd goed mee in de klas, volgt de instructies goed op en is een fijn vriendinnetje voor haar klasgenootjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 11 Sep 2014 21:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nosa en Fiene: ze had het de eerste weken dat ze weer naar school ging niet (wij zijn half aug alweer begonnen, toen ging het eerst goed)
Inmiddels heb ik het anders aangepakt, misschien niet de meest goede manier, maar heb haar een "beloning" beloofd voor dagen dat ze gewoon naar de wc zou gaan, en haar onderbroekje schoon zou blijven... Geen dure dingen, maar gewoon simpele kleine dingetjes
Dag 1 ging meteen helemaal fout.. dag 2 ging prima, toen kreeg ze een nieuwe beker (zo'n drinkbeker van de zeeman met Hello Kitty erop).. dag 3 ging ook goed, toen kreeg ze barbie badschuim (hare was toch op, dus kon mooi zo :D ) Als ze morgen weer goed doet, krijgt ze een velletje stickers.. Volgende week moet ze een week haar best doen, dan krijgt ze aan het einde van de week een klein iets.. En daarna... dan moet het weer gewoon goed zijn, hopen we...
Werkt dus wel voor nu...

Fiene: ik hoor wel vaker over de poep en plas poli, maar kan er op de site van het ziekenhuis hier niets over vinden...
Misschien toch maar eens een keer het zkh bellen dan..
En idd, ze durft dan gewoon niet op school, ze is erg verlegen en zal niet snel iets aangeven...
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 21:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mama29; fijn dat dit dan werkt. Misschien ook aan de juf vragen of zij haar een paar keer extra naar de wc stuurt. En af en toe zo paaien is niets mis mee toch? Ze kan het dus schijnbaar wel als er iets tegenover staat. Dan lijkt het misschien toch op spanning/ angst voor het poepen op school, dat hebben best veel kleuters.

Ik weet niet precies waar die poli zit, de ouders die ik verwijs gaan altijd eerst naar de huisarts en krijgen daar een verwijzing. Ik hoor er dus wel goede verhalen over.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2014 07:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zit even ergens mee... We hebben nu een continu rooster waarbij de kinderen dus op school eten tussen de middag.Sven is een hele moeilijke, langzame eter en lust absoluut geen brood. Tussen de middag krijgt hij crackers, 2 stuks. Nu krijg ik van beide juffen te horen dat we dat maar eens moeten introduceren. Maar lust het gewoon echt niet! Vorig jaar hebben we dat ook gedaan, maar kreeg het een week lang uitgekotst in zijn trommel weer mee naar huis. Ik geef het dus niet meer, want dat ging me te ver. Ook zijn we in het verleden al met hem bij een speciaal 'eetteam' geweest. Ook toen kregen ze het niet voor elkaar. Hij gaat kokhalzen en uiteindelijk overgeven. Voor ons een teken om het niet meer te geven. Zien eten doet eten gaat niet op. Wat hij niet lust/wil, eet hij niet. Toch willen de juffen het wéér proberen. Ik heb al meerdere malen uitgelegd dat het geen optie is. Ik wil hem niet ongelukkig maken op school door hem te dwingen iets te eten wat hij niet lust. Ik voel me een beetje machteloos dat dit nu weer aan ons gevraagd wordt, het lijkt wel of ze het niet willen begrijpen. Over 2 weken is er een 10 minuten gesprek en kaart ik het nogmaals aan. Maar ben benieuwd wat jullie vinden? Toch maar weer proberen of die crackers blijven geven. Ik weet het even niet meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 12 Sep 2014 08:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Maar thunder,waarom willen de juffen dat hij perse brood eet? Dat is toch niet aan hun.
En zeker als jullie er ook nog een verhaal bij hebben snap ik niet zo goed dat ze over dat brood blijven 'zeuren'
💜💜💙💙
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Sep 2014 08:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou het zeker niet meegeven. Hoe zouden de juffen zich voelen als ze elke dag iets zouden moeten eten wat ze echt absoluut niet lusten?

Ik zou het echt vertikken brood mee te geven dan. Lust hij wel nog andere dingen behalve crackers? Want dan kan je misschien wel af en toe eens afwisselen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Sep 2014 08:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou zijn hele medisch dossier (op dat gebied) opvragen en bij hun neer kwakken (uit kwaadheid). En als ze het gelezen hebben een gesprek aan gaan.

Maar goed, dat is denk ik ook niet wat je wilt. Dus ik zou alleen een gewoon gesprek aan gaan. En anders de broodtrommel vol met kots aan hun geven en vragen het in het vervolg dit weg te spoelen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 08:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Huh, begrijp ik het nou goed: je kreeg het uitgekotst in zijn trommel mee naar huis? Dus je kreeg een broodtrommel met kots mee naar huis?
Het feit dat ze een kind tot overgeven toe dwingen om iets te eten wat hij niet lust, zou voor mij al genoeg reden zijn om een andere school te zoeken, dat ze het vervolgens mee naar huis geven is wat mij betreft een teken dat ze helemaal van god los zijn.

Ik vind het serieus naar mishandeling neigen van hun kant. En ik geloof dat ik dit heel hoog zou spelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 12 Sep 2014 08:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder ik zou dan echt geen brood mee gaan geven. Misschien een keer wat anders als er nog iets is wat hij lekker vindt maar waarom zou hij per se brood moeten eten. Ik zou bij de juf ook duidelijk aangeven dat je liever wil dat hij iets eet wat hij lekker vindt dan dan dat hij de hele dag niks eet op school omdat zij graag willen dat hij brood eet.

Mijn zoontje ging vandaag zonder huilen de klas in :cheering: Dinsdag in de Efteling hadden we een armbandje voor hem gekocht met onze letters erop, volgens hem ging hij dan niet meer huilen omdat hij iets had om aan ons te denken. Nou ok, inmiddels wil ik alles wel proberen. Woensdag ging het iets beter maar nog wel huilen. Gisteren hadden ze schoolreisje, mijn man was mee en J. vond het echt heel erg leuk. En vanmorgen liep hij zo de klas in :D Wel nog een beetje twijfelend maar zonder achter me aan te rennen en zonder te huilen. Ik hoop echt dat hij het zo vol blijft houden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2014 08:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja idd, ik kreeg echt uitgekotst brood mee naar huis. Althans ik kon er uit opmaken dat het brood was... Behalve crackers eet hij niet veel andere dingen wat mag op school. Ik geef ook wel eens een banaan of frambozen mee op de fruitdagen of een een liga op de niet fruitdagen. Maar dat mag weer niet tussen de middag. Dus blijf dan toch op die crackers hangen denk ik. Vorig jaar met dat brood is dat uiteindelijk ook bij de directie belandt, want het ging me echt veel en veel te ver! Schijnbaar weten deze nieuwe juffen dat niet, er is een fusie geweest, en er zijn andere juffen dit jaar. Maar ik geloof ook niet dat ze zich heel erg in hem verdiept hebben.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 08:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Eerlijk gezegd denk ik geneigd zou zijn een melding te maken bij de Kinderbescherming. Ik vind dit echt, echt compleet over elke grens gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2014 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

God, ik ben zo blij met jullie antwoorden dat ik er van moet huilen. Op een gegeven moment voel je je zo onbegrepen en zo machteloos dat je aan jezelf begint te twijfelen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 08:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, dat kan ik me voorstellen, het lijkt me ook heel naar als dat zo gaat. Maar ik zou het er echt niet bij laten zitten en ik zou zeer zeer zeker geen brood meegeven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 12 Sep 2014 08:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Maar je mag geen fruit mee geven voor tussen de middag? Waarom mag dat niet, dat is toch ook gezond? Ik vind het echt heel raar, het is toch belangrijk dat kinderen goed eten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2014 08:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt allemaal! Doet me goed, echt waar. Ik heb nog een foto van hem met de sonde, denk dat ik die laat zien met het 10 minuten gesprek. Want door hem te veel te dwingen te eten is dat de consequentie. Hij gaat dan uiteindelijk alles weer weigeren en ik wil die periode niet opnieuw doormaken. Wat een hel was dat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2014 08:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Op zich mag fruit wel tussen de middag, maar hij eet te langzaam om én fruit én crackers weg te krijgen in een half uur. Dus hij krijgt op de fruitdagen ( er zijn twee verplichte fruitdagen ) een banaan mee voor 10 uur en twee crackers voor 12 uur. Op de niet fruitdagen krijgt hij een liga en twee crackers of een banaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Sep 2014 08:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat zou ik zeker doen! En dan aangeven dat jullie al een hele geschiedenis hebben qua eten hebben en niet op een herhaling zitten te wachten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 12 Sep 2014 08:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Tania!

Thunder, oei, ze zouden aan mij bij zoiets echt een verkeerde hebben zeg. Ik vind het echt belachelijk dat ze dit vragen met zijn geschiedenis. Ben je blij dat hij eindelijk wat eet, willen ze weer brood introduceren. Straks krijgt hij nog een afkeer voor al het eten omdat het hem zo opgedrongen wordt. Hij is al eens aan de sondevoeding geweest toch?
Ik ben het eens met Susan en ik zou ook voorzichtig bij de juffen aangeven dat je dit een vorm van kindermishandeling vindt. Klinkt misschien wat extreem maar het dchud ze misschien wakker, waardoor ze zich wat meer in hem verdiepen. Jullie hebben genoeg struggles gehad met zijn eten, dat dit echt geen aanstellerietus is van een kind dat gewoon liever iets anders wil en zijn zin door drukt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 08:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou het met een kind zonder die geschiedenis, dus een kind dat gewoon geen brood lust, ook al kindermishandeling vinden. Niet ieder mens lust alles, en sommige mensen lusten nou eenmaal geen brood. Er zijn zat alternatieven. Tot op zekere hoogte snap ik nog dat scholen vinden dat er brood gegeten moet worden, al vind ik het wel vrij inflexibel als het echt niks anders mag zijn, maar als een kind er echt van gruwelt en het niet wegkrijgt om wat voor reden dan ook dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een uitzondering maakt. Zo'n school zal dan wel weer zeiken dat het niet eerlijk is tegenover de andere kinderen, maar ik vind het eerder niet eerlijk als voor alle kinderen de lunchpauze gewoon lunchpauze is en als het voor één kind een soort hel is. En dan druk ik het nog zacht uit.
Laatst gewijzigd door Susan op 12 Sep 2014 08:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Sep 2014 08:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, ik vind het echt bizar. Ik zou naar de directeur stappen en zeggen dat dit echt onacceptabel is en heel ver over jullie grenzen heen gaat. Te gek voor woorden ook dat je dit nu weer opnieuw mee moet maken, bah. Ik snap dat je hier verdrietig en boos over bent.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Sep 2014 09:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ow, echt uitgekotst? Gebruiken ze hun logisch verstand niet? Sinds wanneer is het zo noodzakelijk dat kinderen brood eten en sinds wanneer zouden juffen dat erin moeten proppen? Voor mij is zo'n juf dan echt incompetent. Ik zou er ook melding van maken bij de directie, de ouderraad, de schoolraad en de kinderbescherming. Die zijn echt niet goed wijs?!
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers