Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Sep 2013 18:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt!

En op welke ingrediënten moet ik nog letten (zoals melkwei etc. die gekke dingen) als ik de pakjes lees?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 18:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dit is een handig lijstje. Ik had dat in het begin standaard in m'n portemonnee.

http://koemelkallergie.net/koemelkvrije-producten/
<<

Anoniem75

Bericht 21 Sep 2013 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb ook even 3 vragen :

Mag je ook bepaalde dingen niet eten als je bv geeft? En is dat hetzelfde als bij een zwangerschap? Dus geen rauw vlees, van die rare kazen etc

En stel je geeft bv op verzoek en na 10 weken ga je weer werken en moet er dus gekolfde melk gegeven worden. Hoe moet mijn oppas dan voeden? Dan wel op bepaalde tijden of ook op verzoek?

En hoelang blijft bv melk goed als je het in vriest?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 19:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je mag alles eten en drinken (behalve alcohol als je binnen 3 uur weer voedt).

De oppas kan dat allebei doen. Mijn schoonmoeder vindt het fijn om wat meer structuur te hebben, terwijl mijn moeder alles op verzoek doet. Het kan dus beide. Ik kolf op m'n werk wel zoveel mogelijk op vaste tijden.

6 maanden.
<<

Anoniem75

Bericht 21 Sep 2013 19:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor je antwoorden Jans. 6 maanden dat is wel lang zeg. Ik dacht zelf aan een week of 3.

En wbt pittig eten en het eten van kool en knoflook. Kan een baby daar krampjes van krijgen als je dat veel zou eten?
<<

Anoniem97

Bericht 21 Sep 2013 20:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz schreef:Ik heb ook even 3 vragen :

Mag je ook bepaalde dingen niet eten als je bv geeft? En is dat hetzelfde als bij een zwangerschap? Dus geen rauw vlees, van die rare kazen etc

En stel je geeft bv op verzoek en na 10 weken ga je weer werken en moet er dus gekolfde melk gegeven worden. Hoe moet mijn oppas dan voeden? Dan wel op bepaalde tijden of ook op verzoek?

En hoelang blijft bv melk goed als je het in vriest?


Alleen uit kijken met alcohol. Maar kan zijn dat je kindje ergens op reageert en dat je t dan moet laten staan maar in principe kan je alles eten.

Hier gaven ze gewoon op verzoek meestal 2 soms 3 flesjes.

In de vriezer 3 maanden in de diepvries 6 maanden.
<<

Anoniem28

Bericht 21 Sep 2013 20:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz: in het begin wilde ik graag dat onze oppas iedere twee uur wat aanbood, omdat ik bang was dat ze anders hongersignalen zou missen, later ben ik daar wat minder strikt in geworden en had de gastouder zelf heel goed door wanneer ze honger kreeg en kreeg ze eigenlijk op verzoek melk.
Borstvoeding blijft sowieso drie maanden goed in de vriezer, als je -18 invriest kan het tot zes maanden houdbaar blijven.
Ik heb nooit uitgekeken met kruiden of uisoorten. Onze dochter heeft daar nooit last van gehad. Er zijn wel kinderen die reageren, maar volgens mij zijn dit er niet zo heel veel.
<<

Anoniem75

Bericht 21 Sep 2013 20:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ook bedankt voor jullie antwoorden Gaia en Rejoy. Hier heb ik wat aan!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Sep 2013 13:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb nog een vraag!

Julie sabbelt (nadat ze 2 borsten heeft gehad) nog steeds op haar handje, maar als ik haar dan aanleg laat ze de tepel meteen los en kijkt ze een beetje rond. Ze gaat niet opnieuw drinken/sabbelen op mijn tepel. Van zodra ik haar dan van mijn borst wegneem gaat ze weer sabbelen op haar handje.

En als ik haar net in de draagdoek steek, gaat ze ook eerst nog wat sabbelen op haar handje waarna ze in slaap valt. Is een duimzuigster?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 22 Sep 2013 15:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat ze dat idd fijn vind en een variant op duimzuigen is :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2013 23:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Borstvoedingsthee; werkt dat?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 26 Sep 2013 23:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Borstvoedingsthee; werkt dat?


Ik heb vanuit mijn werk alleen ervaring met Fenegriek. Dit helpt erg goed bij een verminderde productie.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 08:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben ook benieuwd naar die thee.

Deze pillen schijnen ook goed te helpen:
http://www.aidulac.nl/aidulac-shop/krui ... iaanviolet
<<

Anoniem97

Bericht 27 Sep 2013 10:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mij hielp dat wel. Bij mijn eerste had ik een dipje rond de 3 maanden en ben toen bv thee gaan drinken en mijn productie ging omhoog!
Dus zeker de moeite waard om te proberen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2013 14:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz schreef:Bedankt voor je antwoorden Jans. 6 maanden dat is wel lang zeg. Ik dacht zelf aan een week of 3.

En wbt pittig eten en het eten van kool en knoflook. Kan een baby daar krampjes van krijgen als je dat veel zou eten?


Op borstvoeding.com zeggen ze 3-6 maanden. Ik zelf ben uit gegaan van die 3 maanden, dan zit je altijd goed. En ze zeggen dat je tijdens borstvoeding kunt eten wat je tijdens de zwangerschap at qua pittigheid, maar het kan wel voorkomen dat je kindje toch ergens last van krijgt, soms pas een dag later, dus dat zou ik dan wel een beetje in de gaten houden, maar zou niks laten staan daarom, pas als het echt zo is dat je kindje er last van krijgt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2013 14:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Penélope schreef:
Slakje schreef:Borstvoedingsthee; werkt dat?


Ik heb vanuit mijn werk alleen ervaring met Fenegriek. Dit helpt erg goed bij een verminderde productie.


Dit raadde mijn lactatiekundige ook aan. Ik heb het zelf alleen nooit meer geprobeerd, het kolven in combinatie met mijn mans overlijden was gewoon echt te zwaar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Okt 2013 20:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vraag me ineens af hoe ik 's nachts kan voeden op verzoek. Ik slaap ten eerste ontzettend vast (dat zal vast wel op natuurlijke manier veranderen :wink: , maar het tweede en voornaamste probleem is dat wij in onze slaapkamer absoluut geen plek hebben voor een co-sleeper of wieg. Serieus niet.

De babykamer is nog geen tien stappen lopen van ons bed. Ik weet dat huilen eigenlijk al te laat is en voeden dan dringend is. Is het dan alsnog verstandig om misschien een babyfoon aan te schaffen, zodat ik sneller beweging/zoekgeluiden hoor?

Ik denk er nog over om naar de info avond te gaan in het ziekenhuis en de kraamzorg waar ik me heb ingeschreven, hebben ook lactatiekundigen, dus op zich zit ik om hulp niet verlegen, maar ik vraag het me even af.
L2014 & H2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Okt 2013 20:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben ook geen wieg op de slaapkamer MzCharlotte, hier is het helemaal goed gekomen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Okt 2013 20:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even voor mijn beeldvorming dan hoor, maar hoe ging het bij jullie? Het komt vast wel goed, maar ik vraag me af hoe :wink:
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 06 Okt 2013 20:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk niet dat dat uitmaakt, Mzcharlotte.
Bij voeden op verzoek heb je de meeste kans van slagen van de borstvoeding. Als jouw kind straks op een eigen kamer ligt, dan kun je dus nog steeds voeden op verzoek. Wellicht hoor je de eerste smakgeluidjes niet, maar dat betekent niet dat je geheel aan het verzoek om voeding voorbij gaat, je reageert alleen wat later. En misschien hoor je die smakgeluidjes ook wel, eventueel door de babyfoon. Ik heb een slecht gehoor en slaap 's nachts overal doorheen, maar vanaf de eerste nacht samen met mijn dochter werd ik wakker van dat gesabbel en gesmak op die handjes. Dan wachtte ik tot ze wakker werd en dan legde ik haar aan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Okt 2013 21:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind het nu echt nog te bizar om te beseffen dat het gewoon op natuurlijke manier verandert en goed komt. Bedankt voor je ervaring Sanne, erg verhelderend.
L2014 & H2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Okt 2013 21:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

MzCharlotte; Louise sliep ook op een andere kamer. Tegen de tijd dat ik haar hoorde huilde ze en was ze zo overstuur dat ik har niet aan de borst kreeg. Het was gewoon pure drama. Ik kreeg haar niet getroost waardoor we uiteindelijk beide overstuur aan het huilen waren.

Ik zou ervoor kiezen om haar mee in bed te nemen dan. Julie ligt 90% van de nacht ook bij ons in bed. Lekker gemakkelijk zo. Ik word vaak al wakker voor zij wakker is en kan haar zonder boe of ba aanleggen, vaak legt ze zichzelf aan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Okt 2013 17:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Even voor mijn beeldvorming dan hoor, maar hoe ging het bij jullie? Het komt vast wel goed, maar ik vraag me af hoe :wink:


Ik breek even in hoor :)
Mijn dochter ging met 3 dagen naar haar eigen kamertje, omdat mijn man van elke zucht wakker werd en amper tot slapen kwam en toen weer moest gaan werken. Ik had gewoon de babyfoon op mijn nachtkastje staan op standje knetterhard. En tuurlijk ben je volgens alle borstvoedingsafdviezen eigenlijk te laat als je kindje gaat huilen, maar goed, mijn dochter was stil zodra ze me zag en drinken kreeg. Hier ging het prima. Ik heb uiteindelijk een jaar lang het zo gedaan.
Ik zou het kindje persoonlijk nooit bij jezelf in bed leggen. Ikzelf vond dat absoluut geen veilig gevoel, ik vertrouw mezelf totaal niet als ik slaap, ik slaap overal doorheen... Wordt ook afgeraden. Maar goed, ieder voor zich, was mijn gevoel.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Okt 2013 12:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe lang drinken jullie kinderen gemiddeld per voeding aan de borst? Mijn dochter pauzeert veel tussen het drinken door en ligt dan zo een uur aan de borst. Overdag vind ik dit wel gezellig, maar 's nachts wil ik toch wel graag eerder weer gaan slapen. Is dit normaal?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem166

Bericht 10 Okt 2013 12:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Drinkt ze dan nog wel effectief of sabbelt ze meer?

Mijn dochter is niet echt een goede graadmeter, want zij dronk hooguit 5 minuten, soms 10 en altijd 1 borst per keer.
Wel lag ze soms nog een hele tijd na te sabbelen. Dat doet ze nog steeds wel. Dan drinkt ze niet meer, tot ik beweeg en dan drinkt ze weer gauw een paar slokken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers