Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verf streept.. Wie helpt!

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Sep 2014 19:05

Verf streept.. Wie helpt!

Wij zijn een kast aan het schilderen, eerst met ene roller, dit gaf een sinaasappeleffect, later met de kwast en dit streept..
Wat doen we verkeerd, iemand tips?
December 2009
juli 2012
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Sep 2014 19:07

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Heb je wel genoeg verf aan je roller? Is het een nieuwe of een oude?
Kan je anders niet eerste verticaal en dan horizontaal erover heen?
<<

Anoniem87

Bericht 01 Sep 2014 19:08

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Gebruik je wel een lakroller? En ik neem aan dat je de kast wel geschuurd hebt?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2014 20:09

Re: Verf streept.. Wie helpt!

heb je wel een goede roller voor je verf
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2014 20:15

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Goed schuren idd is belangrijk!
En zuigt de verf of blijft hij erop borrelen?
De roller is idd ook belangrijk, met een kwast krijg je vaak strepen.

En ik zou erover nadenken of je geen grondverf moet gebruiken eerst. Soms moet hij gewoonweg 2x of 3x geverfd worden voordat hij dekkend is.

Zolang je maar geen druipers krijgt, strepen kun je nog wel oververven en Wss zie je ze dan niet meer.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Sep 2014 20:38

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Goed geschuurd?
Goed afgenomen met ammonia?
Verf niet te dik?
Leven en laten leven
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Sep 2014 21:07

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Mijn man heeft geverfd zal hem het zo ook even laten lezen, maar er is iig een goede grondverf/primer opgegaan.
Het is namelijk eikenhout en dat ging niet goed met gewone grondverf.
Het is allemaal goed geschuurd, ontvet en daarna grondverf/primer.
Roller is een schuimroller als ik het goed begrepen heb, met lakroller kon hij niet overweg.
Op degene met het sinaasappeleffect zitten nu 2 lagen verf, de andere nog een 3e laag met de kwast.
Zal zo even via de telefoon een foto plaatsen.
Mijn man vind het nog wel meevallen, maar ik ben bang dat ik me er aan ga ergeren. Hij denkt dat het niet beter kan, dat je dan moet spuiten.
Hebben nog wel gedacht om de verf wat te verdunnen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem147

Bericht 01 Sep 2014 21:18

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Als je een schuimrollertje gebruikt moet je echt geen kracht zetten. Op het moment dat er ook maar een beetje spanning op de roller staat wordt de lucht uit de gaatjes 'geduwd' en krijg je dus een soort belletjes als structuur. Als dat opdroogt is het niet glad.

Daarom geef ik altijd voorkeur (helemaal bij de laatste laag) aan een lakroller.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Sep 2014 21:29

Re: Verf streept.. Wie helpt!

De foto:
Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem147

Bericht 01 Sep 2014 21:32

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Ik zie het ja. Die meest rechtste is met de kwast gedaan en die eerste 2 met de roller. Die derde kan niet ik zo goed zien door de lichtval (ook kwast denk ik?).

Ik zou het hout nogmaals ligt opschuren en vervolgens met een lakroller nog 1x aflakken.

Volgens mij ligt het echt aan het materiaal van de schuimroller waardoor je die structuur/gaatjes/opgedroogde belletjes krijgt.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Sep 2014 21:41

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Het zijn 2 planken in totaal, het lijken er zo inderdaad 4.
Hij heeft nog een lakroller liggen, dat morgen maar eens proberen.

Morgen ook op pad voor een wax voor het bovenblad, hadden ons nu een lak laten adviseren, maar dat is ook niet wat ik mooi vind...
December 2009
juli 2012
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 01 Sep 2014 22:19

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Watvoor kwast is er gebruikt? Ik heb een kwast met varkenshaar en merk wel verschil met andere/goedkope kwasten (Maar ook met een varkenshaar kwast houd je nog wel strepen). Persoonlijk vind ik de planken er niet slecht uit zien voor zover ik dat vanaf de foto kan beoordelen.
<<

Anoniem104

Bericht 02 Sep 2014 10:03

Re: Verf streept.. Wie helpt!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 02 Sep 2014 12:35

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Het is idd een kwast met varkenshaar.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem166

Bericht 03 Sep 2014 16:33

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Is de kast inmiddels af, Pip? Wij hebben laatst ook allerlei houten meubels opgeknapt. De kwast trok ook wel wat strepen, en van dichtbij zie je die structuur nog steeds wel een beetje (na drie lagen verf), maar van een afstandje zie je er helemaal niets van. Het lijkt me eigenlijk juist logisch dat een kwast strepen achterlaat, omdat de verf met haren (varkenshaar, nylon haren) wordt opgebracht. Als je het echt egaal wilt hebben, moet je het spuiten denk ik.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 03 Sep 2014 22:47

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Het wit gaan we zo maar laten denk ik, op het moment balen we meer van het blad..
Werd ons eerst een matte grijze doorzichtige lak geadviseerd, maar dat is dus absoluut niet het resultaat wat we willen. Het ligt er echt op en glanst nog te veel. Daarom toch maar voor olie gegaan, maar het trekt totaal niet in, het gaat iets in de nerven, maar verder veeg je het er zo weer van af.
Zitten er nu aan te denken om de bladen maar te vervangen door steigerhout, het hout wat we nu hebben lijkt zo knetterhard te zijn dat er niks in wil. Of we moeten er weer een blanke lak over doen en de kleur zo laten.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 11 Sep 2014 21:55

Re: Verf streept.. Wie helpt!

Kleine update, voor het blad hebben we wat gevonden.
Een olie of iets wat er in moet trekken ging het niet worden, het eikenhout is zo knetterhard, degene die ons advies gaf had het nog niet zo hard gezien.
Nu dus toch een lak erover, maar dan niet een matte lak, maar heelmatte lak
Staat er ook echt op: Heelmat :)
Zitten nu 2 lagen op, morgen de 3e en dan hopelijk van het weekend weer op het dressoir plaatsen!
December 2009
juli 2012

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers