Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor jezelf beginnen

<<

Anoniem65

Bericht 08 Sep 2014 12:45

Voor jezelf beginnen

Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die voor zichzelf werken. Wat doe je precies? Doe je dat alleen? Kun je er van leven? En hoe heb je uiteindelijk de stap durven zetten? Hoe gaat dat financieel in zijn werk? Ik zou het heel graag willen. Maar ik moet me dan eerst omscholen (of in ieder geval behoorlijk bijscholen) en ik heb geen startkapitaal en kan ook niet maanden vooruit zonder inkomen. Ik twijfel erg om een opleiding te gaan doen, ik wil namelijk wel eerst weten dat ik er ook echt iets mee kan. Feit is dat ik het echt niet naar mijn zin heb op mijn werk en ik uiteindelijk toch graag iets zou doen waar ik echt met plezier naartoe ga elke dag.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 08 Sep 2014 13:13

Re: Voor jezelf beginnen

Ik werk deels voor mezelf, deels in loondienst (24 uur). Bij mij is het idee om voor mezelf te beginnen, ontstaan toen ik in de WW zit. Als je vanuit de WW voor jezelf begint, krijg je 6 maanden lang een deel van je WW om op te starten, maar dat is voor jou denk ik niet van toepassing of je moet ontslagen worden.

Ik geef remedial teaching (bijles) aan leerlingen van de basisschool en de laagste groepen van het VO. Ik doe dit drie middagen in de week en twee (delen van) avonden. Daarnaast neem ik ook af en toe freelance-opdrachten als onderwijskundige aan. Op dit moment lopen er drie kleine, waardoor ik het eigenlijk wel wat te druk heb, maar het is ook lastig om nee te zeggen, want in de zomervakantie had ik het rustig en wie weet komt er dadelijk weer een rustige periode aan.

Ik geef nu 10 uur RT per week en ik werk ook nog tussen de zes en twaalf uur per week aan die andere opdrachten. Qua inkomsten verdien ik er nu prima mee, maar bijvoorbeeld in de zomervakantie verdiende ik bijna niets. Ik ben blij dat ik de vaste baan in loondienst er naast heb, zodat ik zeker weet dat ik iedere maand een x-bedrag krijg en ik zie de inkomsten uit mijn eigen bedrijf als extra.

Wat investeringen betreft heb ik niet veel hoeven investeren. Ik heb een kamer in ons huis ingericht om RT te geven en als mijn man overdag aan het werk is, zit ik beneden aan de eettafel met leerlingen. Ik heb wat materialen aan moeten schaffen, een laptop (maar ik had sowieso een nieuwe nodig), een bureau, bureaustoel en dat soort dingen, maar ik had dus geen startkapitaal nodig.

Ik vind het wel echt heel erg leuk om te doen. Inhoudelijk vind ik het super om één-op-één met kinderen te werken en ik ben er trots op dat het mijn eigen bedrijf is. Het is echt van mezelf. Mijn vorige werkgever is failliet gegaan en daardoor ben ik iets wantrouwiger geworden t.o.v. werkgevers en vind ik het extra prettig dat dit iets is wat ik zelf heb opgebouwd. In een paar maanden tijd ben ik van nul naar tien klanten gegaan en er staan twee klanten op de wachtlijst.

Wat wel scheelt, is dat ik er geen extra diploma voor hoefde te halen. Ik heb vanuit de twee opleidingen die ik gedaan heb voldoende kennis en vaardigheden om dit werk te doen. Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en helpt mij bij het administratieve en financiële stuk, maar ook bij het commerciële denken. En mijn schoonzus heeft voor een vriendenprijs een professionele website, flyers en visitekaartjes gemaakt.

Niet quoten aub.
<<

Anoniem65

Bericht 08 Sep 2014 13:27

Re: Voor jezelf beginnen

Dat klinkt leuk Zonnetje! Ligt wel een beetje in mijn straatje met mijn achtergrond (Pabo, maar nooit werk in gehad). En het lijkt mij ideaal om zowel voor een baas als voor jezelf te werken. Die optie had ik nog niet overwogen. Ik ga de mogelijkheden nog eens even goed bekijken, wat ik bv zou kunnen als ik 3 dagen ging werken en dus 2 dagen iets anders zou gaan doen, wat later evt uit te bouwen is naar fulltime. Dan is het dus wel heel fijn als je dat vanuit huis kunt doen (of bij mensen thuis, of bij bedrijven in-house). Ik wil het liefst die financiele wereld helemaal uit.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Sep 2014 13:33

Re: Voor jezelf beginnen

Ik ben voor mezelf begonnen met een bedrijfje in fotografie, nu vier jaar geleden. Dat loopt intussen best goed. Niet goed genoeg om er van te kunnen leven dus ik heb er een baan naast maar dat vind ik ook wel leuk.

Ik had naast fotografie apparatuur niet echt een investering nodig. Uiteindelijk wel aantal workshops gevolgd maar ik heb gewoon een kantoortje thuis dus dat kost weinig. Ik ben heel blij met mijn bedrijfje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Sep 2014 13:36

Re: Voor jezelf beginnen

Ik heb ook een fotografiebedrijfje, daar kan ik zeker nog niet van leven, maar ik ben sowieso nog maar net begonnen.
Verder schrijf ik, dat doe ik ook voor mezelf, zowel eigen werk als doktersromans. Van die doktersromans zou ik in theorie kunnen leven als ik er echt fulltime mee bezig zou zijn, maar dat lijkt me wel heel pittig en er is ook niet altijd genoeg werk. Het maximale dat ik tot nu toe heb gedaan is twee in een maand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2014 17:34

Re: Voor jezelf beginnen

Ik heb me vandaag ingeschreven bij de KVK :yes: :yes: :yes: :banaan: :banaan: :omg: :omg: :omg: :love: :smile: :drunken: :cheers: .
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 17:34

Re: Voor jezelf beginnen

Haha gefeliciteerd, Charles!
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2014 17:43

Re: Voor jezelf beginnen

Marin schreef:Haha gefeliciteerd, Charles!


Dankje...collega :yes: :love: .
<<

Anoniem147

Bericht 11 Sep 2014 09:09

Re: Voor jezelf beginnen

Haha bedankt voor de tip Charles :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem147 op 11 Sep 2014 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 11 Sep 2014 12:59

Re: Voor jezelf beginnen

Doe er maar voorzichtig mee Marni, je zou niet de eerste zijn die door de "fraudemeldingsdienst" wordt gevonden...omdat je hier zo openlijk zegt dat je er mee wat (wil) bijverdienen.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Sep 2014 19:59

Re: Voor jezelf beginnen

Helemaal niet over nagedacht dat dat zo serieus is. Ik heb het weggehaald.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers