Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 14:04

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik wou ook gewoon even een irritatie kwijt.

Dikke mensen heb ik nog nooit naast me gehad. Wel een kind dat steeds bij mij op schoot in slaap viel.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Sep 2014 16:19

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nougat schreef:Maar dan gaat het om een vervelend persoon, die heb je in alle soorten en maten. Dikke mensen waarvan echt ledematen over je stoel hangen, die kunnen daar niks aan doen. Behalve meer ruimte kopen, zodat andere mensen er geen last van hebben. Ik heb een gemiddelde lengte (1.70) en ben slank, maar ik vind het wel eens vervelend dat grotere/dikkere mensen zoveel ruimte opeisen. Ik heb gewoon dezelfde prijs betaald voor dezelfde hoeveelheid ruimte, dus die ruimte wil ik ook graag zelf gebruiken en niet het gevoel hebben mijn benen niet te kunnen strekken, omdat die ruimte al is opgeeist door iemand die zo nodig ruim wil zitten, teveel vet heeft, of (vaak bij mannen) wil laten zien hoe groot/breed/stoer hij wel niet is, of hoe groot zijn l*l is, want je moet natuurlijk wel wijdbeens zitten, anders past het niet. Uuuuuuuuuuurgh!


Maar ook dat heeft met een aso persoon te maken en niet met zijn postuur. Ik ben ook dik (maar ok, niet met enorme vetkwabben over de rand heen), maar zorg altijd dat degene naast mee geen last van mij heeft (benen niet wijd uit, als ik bij het raam zit, meer die kant op leunen enzo). Een kennis van mij was behoorlijk dik en als ze niet met het gezin van 4 bij elkaar zaten zorgde hij altijd voor een gangpas stoel en zette dan zijn dochtertje naast hem, zo had er niemand last van. Dus het is maar net hoe je er mee om gaat.
Heb ook al weleens naast een heel slank iemand gezeten, die enorm stonk, dat is ook geen pretje :eyes:
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 16:22

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Haha, nee, maar als je echt zoveel overgewicht hebt, dan kun je er weinig aan doen, dan heb je gewoon een extra stoel nodig. Als je dit weigert, dan zadel je toch een ander ermee op. Ik zou willen dat ze daar strengere regels voor zouden hanteren.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 16:31

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nougat schreef:Haha, nee, maar als je echt zoveel overgewicht hebt, dan kun je er weinig aan doen, dan heb je gewoon een extra stoel nodig. Als je dit weigert, dan zadel je toch een ander ermee op. Ik zou willen dat ze daar strengere regels voor zouden hanteren.


Ik vlieg aardig veel, maar zie weinig mensen met zwaar overgewicht. Ik denk dus dat het voor vliegmaatschappijen niet zo'n groot probleem is en daardoor niet echt prioriteit heeft.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 16:42

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik weet niet waar jij zoal naartoe vliegt, maar ik vlieg regelmatig naar Amerika en daar is het wel degelijk een probleem, waar ook over wordt gesproken.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 16:54

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik vlieg de hele wereld rond. Ook regelmatig naar de verenigde staten en canada, ook naar zuid amerika. Ik neem aan dat je met Amerika de verenigde staten bedoeld?

Op mijn werk zie ik ze genoeg mensen met zwaar overgewicht ja, maar niet alleen uit de verenigde staten.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 16:58

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ja, dus? Feit is dat het een issue is nu bij vliegtuigmaatschappijen, ze zijn bezig hun beleid te bepalen.

Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Sep 2014 17:03

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik heb gelukkig nog nooit iemand naast me gehad zoals op die foto. Ook nog nooit gezien in het vliegtuig eigenlijk.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 17:03

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Als het zo opgelost wordt als op je foto is t toch prima?

Alsof t voor iemand met zulk zwaar overgewicht fijn is om zo te zijn.
Tuurlijk zit ik er ook liever niet naast, maar voor nu wordt er toch weinig aan gedaan door vliegmaatschappijen dacht ik. Krijg je weer discriminatie discussies van en ze zullen geen klanten kwijt willen raken.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 17:05

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Carra schreef:Ik heb gelukkig nog nooit iemand naast me gehad zoals op die foto. Ook nog nooit gezien in het vliegtuig eigenlijk.


Die reizen liever per cruiseschip ;) bij ons aan boord zijn er aardig wat met zo'n formaat.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 17:07

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik dus wel. Zat echt heel erg opgekropt, maar vond het ook te lullig om er iets over te zeggen, voelde me behoorlijk ongemakkelijk. Eigenlijk zou zo'n situatie niet mogelijk moeten zijn.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Sep 2014 17:12

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Volgens mij is het ook een groter probleem op binnenlandse vluchten in Amerika, minder op internationale.
En er zijn al vliegtuigmaatschappijen die daar regels voor hebben. De leuning moet naar beneden kunnen en de riem dicht, anders moet er een tweede stoel genomen worden.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 17:13

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Dat ben ik met je eens hoor. Maar t lijkt me heel lastig voor een bedrijf om er iets aan te doen.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 17:15

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ja, precies, je kan gewoon regels instellen. Als je in een achtbaan gaat, staat er ook vaak heel duidelijk: max. 100 kilo en de veiligheidsbeugel moet vast kunnen. Zoiets zou je in een vliegtuig ook kunnen doen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 10 Sep 2014 17:34

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Dat heeft natuurlijk te maken met veiligheid in de attractie, daar kun je het bij een vliegtuig niet op baseren.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Sep 2014 17:38

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

In een vliegtuig gelden ook veiligheidsregels. Als jij te dik bent om uit je stoel te komen als er geevacueerd moet worden oid, dan is dat wel degelijk onveilig. Daarom mogen er ook geen kinderen of mindervaliden bij de nooduitgangen zitten.

Ik heb ook weleens een hele vlucht naast een dikke zwetende man gezeten. Ik was pas 13 en aardig ielig, maar zijn vetkwab kwam gewoon tegen me aan, onder en boven de armleuning langs. Vond het echt verschrikkelijk. Hij kon ook niet naast iemand van gewoon formaat zitten want dat paste gewoon niet. Ze gaven hem ook een extra riem voor aan de stoelriem, normaal is dat voor ouders met een kind op schoot, want hij pastte gewoon niet in de normale riem...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 17:47

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ja, precies, het kan onveilig zijn. EN het kost meer geld, (niet voor niets moet je voor meer kg bagage vaak meer bij betalen). Iedere kilo in een vliegtuig kost meer brandstof. EN het hindert andere passagiers die hebben betaald voor een volledige stoel. Lijkt mij reden genoeg om duidelijke regels in te stellen. Ik herken je verhaal maar al te goed, Poppy. Het is niet prettig om urenlang huidcontact te hebben met de persoon naast je.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 10 Sep 2014 17:47

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Poppy schreef:In een vliegtuig gelden ook veiligheidsregels. Als jij te dik bent om uit je stoel te komen als er geevacueerd moet worden oid, dan is dat wel degelijk onveilig. Daarom mogen er ook geen kinderen of mindervaliden bij de nooduitgangen zitten.

Ja natuurlijk, maar wanneer is iemand te dik daarvoor, dat is het lastige. Je kan moeilijk passagiers van te voren gaan meten met een meetlint. Maar ik ben het met jullie eens, het is wel heel vervelend dat soort ervaringen, alleen denk ik dat het lastig is regels daarvoor te stellen die je ook mag hanteren en niet als discriminerend betiteld worden.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 17:57

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Poppy schreef:In een vliegtuig gelden ook veiligheidsregels. Als jij te dik bent om uit je stoel te komen als er geevacueerd moet worden oid, dan is dat wel degelijk onveilig. Daarom mogen er ook geen kinderen of mindervaliden bij de nooduitgangen zitten.

Ik heb ook weleens een hele vlucht naast een dikke zwetende man gezeten. Ik was pas 13 en aardig ielig, maar zijn vetkwab kwam gewoon tegen me aan, onder en boven de armleuning langs. Vond het echt verschrikkelijk. Hij kon ook niet naast iemand van gewoon formaat zitten want dat paste gewoon niet. Ze gaven hem ook een extra riem voor aan de stoelriem, normaal is dat voor ouders met een kind op schoot, want hij pastte gewoon niet in de normale riem...


Dat zegt niet altijd iets hoor. Ik ben wel dik maar echt niet extreem dik ofzo, en bij Etihad zit de riem ook op zijn maximale lengte, terwijl tijdens de vlucht er na, die met Air Berlin was, had ik nog meer dan genoeg ruimte over met de riem.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron