Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 09:45

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:44hier eten we ook geen wereldgerechten sinds we met kruiden zelf maken is dat veel lekkerder. Enige die we niet voor elkaar krijgen is Massouka maar die bestaat ook niet meer helaas.

Met drinken zouden we kunnen bezuinigen maar mijn man wil altijd coolbest drank maar hij heeft nu de jumbo variant ontdekt en die vind die ook goed die is €0,79 daar neemt die dagelijks een pak van mee na zijn werk net zoals een pak melk dat tikt behoorlijk aan


Maar als je wilt/moet bezuinigen zijn dat toch de eerste dingen waarmee je stopt? Het is toch zo'n 25 euro per maand extra wat niet nodig is.

Ik wil binnenkort ook in het topic mee gaan schrijven. Het is nu nog beetje chaos maar vanaf volgende maand woon ik alleen en wil echt zo min mogelijk uitgeven aan boodschappen doen. Al het geld wat ik kan besparen is straks mooi mee genomen als ik ga emigreren.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 09:49

Re: Boodschappen budget

Sowieso, 1 pak melk per dag? Even de kosten daar gelaten is dat ook echt niet gezond.
<<

Anoniem104

Bericht 10 Sep 2014 10:07

Re: Boodschappen budget

Dat gaat idd dan best hard sarah1985, kan hij geen water of eventueel aanmaak meenemen?
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 10:11

Re: Boodschappen budget

En als hij persee sap mee wilt, gewoon een flesje er mee vullen, doe je toch al 2 of 3 dagen met een pak.

Maar weet niet of ik je nou met iemand anders verwar, maar jullie zaten toch enorm krap ook? Omdat ik ook in topics voorbij zie komen dat je bijvoorbeeld de Sims koopt, en zo'n speciale waterfles etc. Verbaasde me daar dan ook beetje over. Maar weet dus niet of ik je nou verwar met iemand anders hier.
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 10:21

Re: Boodschappen budget

Poeh, een pak sap en een pak melk is dan 1,40 per dag ongeveer? X 5 is toch weer 7,00 per week.
Als je uitgaat van 6 vakantie weken, houd je 46 weken over. Is op jaarbasis 322 euro.

Heb net 10kg aardappelen voor 1,69 gekocht. We eten alleen aardappelen in de stampot, dus komende weken gaan we aan de zuurkool, andijvie, ..... :)
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 10:23

Re: Boodschappen budget

Ig-Nore schreef:Poeh, een pak sap en een pak melk is dan 1,40 per dag ongeveer? X 5 is toch weer 7,00 per week.
Als je uitgaat van 6 vakantie weken, houd je 46 weken over. Is op jaarbasis 322 euro.

Heb net 10kg aardappelen voor 1,69 gekocht. We eten alleen aardappelen in de stampot, dus komende weken gaan we aan de zuurkool, andijvie, ..... :)


Lekker! Waarom eet je het alleen in stamppot? Je kan ze toch ook koken en opbakken, of lekker in een ovenschotel?
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 10:32

Re: Boodschappen budget

Weet niet, ben niet zo gek op aardappelen, vlees en groente apart. Maar wil wel eens kijken naar ovenschotels.
Opgebakken eten we niet vaak. Laatst had ik er nog wat over...in de pan gegooid....maar het was uiteindelijk een prakje aangebakken brokken. Mijn moeder maakt altijd lekkere dunne schijfjes, maar mij lukt dat niet.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 10:37

Re: Boodschappen budget

Ig-Nore schreef:Weet niet, ben niet zo gek op aardappelen, vlees en groente apart. Maar wil wel eens kijken naar ovenschotels.
Opgebakken eten we niet vaak. Laatst had ik er nog wat over...in de pan gegooid....maar het was uiteindelijk een prakje aangebakken brokken. Mijn moeder maakt altijd lekkere dunne schijfjes, maar mij lukt dat niet.


Of wat ook lekker is, een curry met aardappels er in, zo iets (Ken het recept verder niet)
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R5 ... -bloemkool

Dunne schijfjes lukt mij ook nooit, niet als ik ze opbak iig. Als ik dunne schijfjes nodig heb voor een ovenschotel dan snij ik ze ongekookt eerst, met zo'n mandoline rasp en kook de schijfjes daarna pas.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 10:41

Re: Boodschappen budget

Mijn man dronk ook de hele dag door cola. Naast dat het duur is, is het ook echt heel slecht. Dus nu drinkt hij aanmaaklimonade. Nog steeds niet echt gezond, maar ik krijg hem niet aan water of thee. Dus dan maar dit.
In het weekend mag hij wat cola. Het gaat sindsdien ook stukken beter met z'n migraine, dus dat is fijn.
Toevallig net wel cola gekocht. De Pepsi was in de aanbieding. 12 flessen voor 7 euro. Dat is niet duur.

Ig-nore, hier uit besparingsoverweging eten we ook weer af en toe aardappels.
Wat ook lekker is: aardappels in stukjes of plakjes snijden (evt even kort koken), samen met al je restjes groente, wat kruiden en een bekertje creme fraiche in de oven (evt nog wat geraspte kaas erop).
Handig om restjes op te maken.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 10:45

Re: Boodschappen budget

Jans schreef:Mijn man dronk ook de hele dag door cola. Naast dat het duur is, is het ook echt heel slecht. Dus nu drinkt hij aanmaaklimonade. Nog steeds niet echt gezond, maar ik krijg hem niet aan water of thee. Dus dan maar dit.
In het weekend mag hij wat cola. Het gaat sindsdien ook stukken beter met z'n migraine, dus dat is fijn.
Toevallig net wel cola gekocht. De Pepsi was in de aanbieding. 12 flessen voor 7 euro. Dat is niet duur.

Ig-nore, hier uit besparingsoverweging eten we ook weer af en toe aardappels.
Wat ook lekker is: aardappels in stukjes of plakjes snijden (evt even kort koken), samen met al je restjes groente, wat kruiden en een bekertje creme fraiche in de oven (evt nog wat geraspte kaas erop).
Handig om restjes op te maken.


Oh dat ga ik binnenkort ook maken, klinkt lekker!
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 11:26

Re: Boodschappen budget

O, dat klinkt idd wel goed en handig Jans!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 11:57

Re: Boodschappen budget

ไม่เป็นไร schreef:En als hij persee sap mee wilt, gewoon een flesje er mee vullen, doe je toch al 2 of 3 dagen met een pak.

Maar weet niet of ik je nou met iemand anders verwar, maar jullie zaten toch enorm krap ook? Omdat ik ook in topics voorbij zie komen dat je bijvoorbeeld de Sims koopt, en zo'n speciale waterfles etc. Verbaasde me daar dan ook beetje over. Maar weet dus niet of ik je nou verwar met iemand anders hier.


hier wil ik even op reageren als je goed gelezen had dan had je kunnen lezen dat de sims betaald is met vvv bonnen en het heeft mij jawel 4 euro gekost.
en voor de waterfles wil ik ook gaan kopen met vvv bonnen wat ook in dat topic stond, en daarbij lijkt mij dat een goede investering en gezonder dan elke 2a3 weken een nieuwe fles te kopen
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 11:59

Re: Boodschappen budget

Wij eten ook alleen aardappels in stamppot haha. Gisteren nog, zuurkool!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 12:00

Re: Boodschappen budget

en over de melk en sap per dag voor mijn man. Die 2 pakken is alleen in de zomermaanden in de wintermaanden neemt die alleen melk mee. Is nog niet gezond maar al beter dan wat die voorheen had {pak yogi en fles cola } Dus ben hem al aan het afleren. Water of aanmaakranja vind die vies. En hij moet toch drinken mee hebben naar zijn werk
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 12:00

Re: Boodschappen budget

Ig-Nore dat is niet duur 10 kilo aardappelen voor 1,69. Waar was die aanbieding?
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 12:08

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:Ig-Nore dat is niet duur 10 kilo aardappelen voor 1,69. Waar was die aanbieding?
Lidl!
<<

Anoniem122

Bericht 10 Sep 2014 12:13

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:
ไม่เป็นไร schreef:En als hij persee sap mee wilt, gewoon een flesje er mee vullen, doe je toch al 2 of 3 dagen met een pak.

Maar weet niet of ik je nou met iemand anders verwar, maar jullie zaten toch enorm krap ook? Omdat ik ook in topics voorbij zie komen dat je bijvoorbeeld de Sims koopt, en zo'n speciale waterfles etc. Verbaasde me daar dan ook beetje over. Maar weet dus niet of ik je nou verwar met iemand anders hier.


hier wil ik even op reageren als je goed gelezen had dan had je kunnen lezen dat de sims betaald is met vvv bonnen en het heeft mij jawel 4 euro gekost.
en voor de waterfles wil ik ook gaan kopen met vvv bonnen wat ook in dat topic stond, en daarbij lijkt mij dat een goede investering en gezonder dan elke 2a3 weken een nieuwe fles te kopen


Dat had ik idd gelezen, ik zou alleen persoonlijk in zo'n situatie er voor kiezen om die VVV bonnen te gebruiken voor noodzakelijke dingen. Dat was waar ik me over verbaasde, meer niet. Verder geen oordeel, je moet het helemaal zelf weten :)

En over je man, er zijn toch nog genoeg andere dingen die hij kan drinken? Thee, koffie? Of bijvoorbeeld goedkoper sap van de Lidl of Aldi, en die dan in een flesje mee nemen ipv heel pak.
Als je moet bezuinigen kan je niet echt kieskeurig doen lijkt me, en ik zou persoonlijk tegen mijn vriend zeggen "Stel je niet zo aan en drink gewoon iets goedkopers".
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 12:21

Re: Boodschappen budget

ik vind die flessen noodzakelijk. En verder zou ik niet weten wat ik met die bonnen moet krijg elke maand weer nieuwe.

tja over drinken van mijn man. Heb vanalles geprobeerd. Hij heeft vaak ook pech want ik ga niet elke keer sjouwen met die zware pakken als ik boodschappen haal. Thee of koffie heb je weer een thermo fles voor nodig
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 12:51

Re: Boodschappen budget

Cotton schreef:
sarah1985 schreef:Ig-Nore dat is niet duur 10 kilo aardappelen voor 1,69. Waar was die aanbieding?
Lidl!


Lidl Idd! Was even sjouwen op de fiets, maar kan weer even vooruit :ja:
<<

Anoniem92

Bericht 10 Sep 2014 17:20

Re: Boodschappen budget

Sarah, laat je niet gek maken hoor, wij nemen ook beiden elke dag een pakje of 2 pp mee, kleine pakjes wel maar heb ik een slaapdienst dan neem ik bijv een fles coca cola mee.

Alleen al aan fris zijn wij pm denk ik 60 euro kwijt, maar we zouden niet zonder willen.
<<

Anoniem173

Bericht 10 Sep 2014 17:27

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat het voor veel mensen gewoon dubbel voelt slechts 50 euro te besteden hebben inclusief benzine etc is gewoon krap. En dan wel veel geld uitgeven aan melk en aan sapjes, vooral omdat het hele grote hoeveelheden zijn. Zit hij soms op de vrachtwagen Sarah? Ik herken het echt van mijn zwager, die dronk ook echt liters! Maar het is uiteindelijk echt ongezond, vooral de hoeveelheden
Overigens snap ik als je het prima red met dit geld je een waterfles koopt, scheelt je uiteindelijk ook weer geld en het is gezonder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 18:33

Re: Boodschappen budget

nee hij werkt in de bouw. Op deze bouw hebben ze geen koffie en thee voorzieningen normaal wel dan neemt die alleen wel melk mee in de zomer

we hebben overigens 50 euro per week voor boodschappen en extra dingen. Benzine is apart
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 18:54

Re: Boodschappen budget

Stom hoor zonder koffie en thee maar dat vindt je man zelf ook denk ik. Sommige dingen horen er ook gewoon bij ook al ben je wel aan het bezuinigen.

En volgens mij gaat het bij jullie ook alweer een beetje de goede kant op toch sarah?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 19:09

Re: Boodschappen budget

ja is zeker stom hij had dat ook nog nooit meegemaakt. Is een kleine bouw zal daar aan liggen

Op zich gaat het wel redelijk hadden wat betalingsregelingen die lopen bijna af hel fijn. En meeste dingen van het bedrijf van hem zijn ook bijna afgerond en dan kunnen we dat ook afronden gelukkig
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 19:38

Re: Boodschappen budget

Dat zou fijn zijn Sarah...dat je iig niet meer achterom hoeft te kijken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers