Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 08 Sep 2014 22:16

Re: Boodschappen budget

Mezzoforte, ik weet het nog niet precies. Ik moet eerst de dingen regelen zoals energie en als het een beetje kan een tv-aansluiting en dan steeds maar kijken wat ik overhoud.

Ik pas inderdaad ook vaak mijn eetschema aan op aanbiedingen. Of ik pas een gerecht een beetje aan, zodat ik aanbiedingsspul kan gebruiken.
Ik heb gisteren alle rode tomaten geplukt die aan mijn tomatenplanten zaten en dat waren er best wat, daar heb ik net pastasaus van gemaakt en deze vacuum in potten gedaan. Toch weer 4 potten vol, gezond en goedkoop (dat geeft mij dan zo'n blij gevoel!).
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 09 Sep 2014 09:49

Re: Boodschappen budget

Hier word het spannend of we rond kunnen komen met ons boodschappen budget. Afgelopen weekend onverwachts gaan bbqen met een grote groep vrienden, dus moesten we een krat bier mee nemen en vlees. Kostte ons toch weer 25 euro extra.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2014 09:53

Re: Boodschappen budget

Spannende tijden Lookie. Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt.

Wat leuk dat je zelf pastasaus kon maken. En lekker goedkoop. Snap dat je daar heel blij van wordt!

Jammer Hope, dat zijn altijd dure extra's idd!
<<

Anoniem104

Bericht 09 Sep 2014 10:04

Re: Boodschappen budget

Wat leuk Lookie, kan me voorstellen dat je daar blij van wordt!
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 10:04

Re: Boodschappen budget

Wij zijn ook aan het bezuinigen. En dat valt nog niet mee, haha.
Ons budget is flink omlaag gezet, want we gaven echt veel te veel geld uit. Vorige week hebben we het gered. Terwijl we zelfs ook nog een krat bier gekocht hadden.
Ik ben nu ook van alles wat we nog in huis hebben aan het opmaken. Sommige dingen wilde ik liever niet meer eten (ivm een andere voedingsstijl), maar dat zou betekenen dat we het weg moesten gooien en dat vind ik ten eerste heel zonde en ten tweede kunnen we op deze manier toch een beetje besparen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Sep 2014 10:20

Re: Boodschappen budget

Dat heb ik inderdaad ook Jans. Ik heb hier nog zakjes/pakjes liggen voor bijvoorbeeld bami en iets met kip geloof ik, terwijl ik dat niet meer wil gaan gebruiken. Maar ik vind het ook stom om weg te gooien, 't is nu ook niet dat ik er radicaal tegen ben.

Lookie, heerlijk he zelf pastasaus maken. Daar word ik ook altijd blij van haha :D
2012 & 2016
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 09 Sep 2014 10:49

Re: Boodschappen budget

Jans, herkenbaar! Ik heb ook nog 2 pakken wereldgerechten staan en nog 2 zakjes voor mix en ik wil dat ook niet meer eten. Maar ga het toch maar eens opmaken, anders is het ook zo zonde.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2014 10:57

Re: Boodschappen budget

Ik vind heel veel wereldgerechten nu helemaal niet meer lekker. Sowieso, sinds ik anders eet vind ik veel zoete dingen niet meer lekker. Vooral frisdrank. Jasses, zoals dubbelfriss. Brr!
<<

Anoniem104

Bericht 09 Sep 2014 11:05

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2014 11:06

Re: Boodschappen budget

Ik vond Indiase Chapatti heel erg lekker, maar die bestaat niet meer. Als ze die weer in het assortiment opnemen ga ik wel weer Knorr sponsoren haha!
<<

Anoniem140

Bericht 09 Sep 2014 11:17

Re: Boodschappen budget

Ik ga me weer streng aan de €55 euro per week houden. Merk dat ik ongemerkt steeds meer uitgeef. Qua eten komt bijna niks meer uit zakjes en pakjes. Dus daar kan ik bijna niet meer op bezuinigen.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 14:49

Re: Boodschappen budget

Wij eten al jarenlang niet meer uit pakjes. Ik bedoelde in mijn geval havermout, noten, meel. Dat soort dingen. Daar staat nog een hoop van, maar wilde ik eigenlijk niet meer eten. Nu doen we het toch wel, vanwege de financiën.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 09 Sep 2014 17:01

Re: Boodschappen budget

Wereldgerechten eten wij ook al maanden niet meer. Sterker nog, ik zag dat deze bijna over de datum zijn. Ik heb er nog 2 staan, dus misschien dat ik die maar op maak.
We aten ze sowieso al niet vaak, maar alleen als ze voor 1 euro waren en ik het lekker makkelijk vond om dat af en toe te eten.
Eerst at ik wel uit pakjes en zakjes (toen ik thuis woonde en de eerste paar maanden op mezelf), maar nu kook ik al zeker 1,5 jaar niet meer uit zakjes en pakjes en dat smaakt veel lekkerder. Ik proef het gelijk als we ergens eten en diegene heeft uit een pakje gekookt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2014 21:00

Re: Boodschappen budget

vrijdag begint onze nieuwe maand weer. Afgelopen 4 weken kwamen we toch wel te kort met €75,- per week incl tanken en cadeautjes. Nu hadden we 3 van de 4 weken ook verjaardagen waar we ook alweer €20,- per week voor kwijt waren dan hou je weinig over. De komende 4 weken geen verjaardagen gelukkig. Maar ons budget is wel aangepast we tankten altijd elke week. Maar we gaan nu vrijdag voor de hele maand tanken dus tank geld kan van het weekgeld af. Waardoor we nu €50,- per week hebben voor boodschappen/verzorgingsproducten/verjaardagen enz

En vrijdag ga ik weer naar de markt hopelijk weer de aanbieding van broden voor €5,- en goedkoop groente en fruit
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2014 21:02

Re: Boodschappen budget

44hier eten we ook geen wereldgerechten sinds we met kruiden zelf maken is dat veel lekkerder. Enige die we niet voor elkaar krijgen is Massouka maar die bestaat ook niet meer helaas.

Met drinken zouden we kunnen bezuinigen maar mijn man wil altijd coolbest drank maar hij heeft nu de jumbo variant ontdekt en die vind die ook goed die is €0,79 daar neemt die dagelijks een pak van mee na zijn werk net zoals een pak melk dat tikt behoorlijk aan
Afbeelding
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 22:06

Bericht 10 Sep 2014 09:05

Re: Boodschappen budget

Ik wil ook graag proberen om ons meer aan het budget te gaan houden. We hebben al wel een budget voor boodschappen en dergelijk, maar gaan daar eigenlijk altijd ruim overheen. Ook als ik eetlijstjes maak kan het nog voorkomen dat als alles in huis is ik nog boodschappen ga doen. Het is vaak nog even dit en nog even dat. En dat tikt ongemerkt erg aan heb ik gezien.

Straks gaan we ook nog aanzienlijk in inkomen omlaag,dus het kan geen kwaad om daar nu al vast mee aan de slag te gaan. Ik hou het topic dan ook nauw in de gaten voor tips.

Ik heb zelf al bdacht dat ik het boodschappenbudget ga pinnen en dan de pinpas wegleg voor de rest van de week. Kijken of dat lukt.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 09:12

Re: Boodschappen budget

Ik pin juist de boodschappen (alles eigenlijk, pin nooit contant geld). Contant geld is echt funest voor mij.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 09:20

Re: Boodschappen budget

Cotton schreef:Ik pin juist de boodschappen (alles eigenlijk, pin nooit contant geld). Contant geld is echt funest voor mij.


Ja, hier hetzelfde. Ik had nooit cash geld bij me. Tegenwoordig wel vaker, want ik haal kaas, eieren en melk bij de zorgboerderij (veel goedkoper!), maar daar kan je niet pinnen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 09:23

Re: Boodschappen budget

Ik moet wel contant gld omdat ik anders bang ben dat aan het einde van de maand er niks opstaat. En zo weet ik €50 en niet meer als ik pin heb ik er geen idee van
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 09:26

Re: Boodschappen budget

Jans schreef:
Cotton schreef:Ik pin juist de boodschappen (alles eigenlijk, pin nooit contant geld). Contant geld is echt funest voor mij.


Ja, hier hetzelfde. Ik had nooit cash geld bij me. Tegenwoordig wel vaker, want ik haal kaas, eieren en melk bij de zorgboerderij (veel goedkoper!), maar daar kan je niet pinnen.

Ja dat is zo, dan heb je wel wat cash nodig.

Ik haal ook kattenvoer (kippenresten) bij de eierhandel, daarvoor heb ik ook wat contant geld in huis. Maar dat is €2 voor 3 kilo, dus dan haal ik een tientje uit de pinautomaat en dan kan ik 5x voer halen. Dat geld hou ik apart in een beursje.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 09:27

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:Ik moet wel contant gld omdat ik anders bang ben dat aan het einde van de maand er niks opstaat. En zo weet ik €50 en niet meer als ik pin heb ik er geen idee van

Als je max. €50 uit wilt geven moet je toch echt eerst de boodschappen in je karretje doen. Beide keren wil je onder de €50 blijven, dan maakt het toch niet uit hoe je betaalt?

Het is toch niet dat als je gaat pinnen je ineens voor €60 in je karretje legt?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 09:29

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:Ik moet wel contant gld omdat ik anders bang ben dat aan het einde van de maand er niks opstaat. En zo weet ik €50 en niet meer als ik pin heb ik er geen idee van


Iedere uitgave die we doen hou ik bij in een bestand op m'n telefoon. Dan kan ik gelijk zien hoeveel we nog voor de verschillende potjes over hebben. Dat werkt wel handig.
Wij hebben 1 aparte leefgeldrekening. Daar gaat de 1e van de maand 900 euro op en daar zouden we het de hele maand mee moeten doen. Met dat laatste gaat het een beetje mis... Dus daarom moeten we er weer flink tegenaan.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 10 Sep 2014 09:36

Re: Boodschappen budget

Wij hebben een budget van 140 euro per week.
Hier moet ik dus alles van doen.
Boodschappen, tanken, leuke dingen ect..

Deze maand word echt een ramp maand.. Elke week verjaardagen!!
Mijn man is ook jarig dus ook nog eens extra boodschappen erbij. Dus ik denk dat ik de spaarrekening maar aan moet spreken deze maand :-( .
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 09:39

Re: Boodschappen budget

Jawel omdat ik anders bang ben dat er aan het einde van de maand niks op de rekening staat. ik pin zodra we loon krijgen het geld

Was quote op cotton op mobiel lukt dat niet
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 09:40

Re: Boodschappen budget

Oh bedoel je dat zo sarah, nee dan snap ik het wel :wink:.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers