Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broertje onwel geworden

<<

Anoniem114

Bericht 07 Sep 2014 20:00

Broertje onwel geworden

Moet het even van me af typen!

M'n broertje van 16 heeft sinds een jaar of 3 last van z'n borst en hart. 'Echte' hartproblemen heeft-ie niet, maar wel snel kortademig en benauwd. Hij werkt sinds anderhalve maand in 't zelfde bedrijf als ik; ik in de kantine, hij bij entree op zondag. Vanmiddag kwam mijn collega, zijn leidinggevende, binnen met 'Oh.. Je bent.. niet gebeld?..'

Daarna liet ze de bom vallen 'Er is een ambulance onderweg voor Dylan.' Achteraf vond ze het zelf ook niet de beste aanpak... Maar het was voor mij genoeg om te panieken. Ik ben gaan rennen naar de locatie waar m'n broertje stond (inmiddels lag) en toen ik daar aan kwam, moest ik zó hard huilen. M'n babybroertje lag met een vertrokken gezicht op de grond naar z'n hart te grijpen en haalde moeilijk adem. EHBO was al aanwezig en paar minuten later kwam er een ambulancemedewerker binnen die hem gelijk behandelde.

Gelukkig was z'n hart in orde, net als z'n bloeddruk en kreeg-ie weer een beetje kleur op z'n koppie, maar iedereen was zich wel rot geschrokken! Ik heb 'm naar huis gestuurd (m'n vriend kwam 'm ophalen) en hij is op de bank in slaap gevallen, dus 't zal grotendeels vermoeidheid zijn (hij heeft 2 baantjes en school is weer begonnen) maar wat was ik geschrokken! Mijn babybroertje.. :( Kreeg ook direct flashbacks naar de eerste week dat papa werd opgenomen en dat maakte het niet makkelijker. M'n broertje had 't zelf ook, daarom bleef-ie ook maar zeggen, "Rustig, Tris.. Rustig.." Dapper ventje!
<<

Anoniem253

Bericht 07 Sep 2014 20:02

Re: Broertje onwel geworden

Oooh wat heftig zeg!! Gelukkig is er niks met zijn hart.. Sterkte en beterschap voor je broertje!
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Sep 2014 20:04

Re: Broertje onwel geworden

Jeetje! Wat schrikken zeg!

Blijft hij nu voor even bij jullie thuis?
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 07 Sep 2014 20:05

Re: Broertje onwel geworden

Jemig wat heftig. Kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken.
Gelukkig gaat het al wat beter.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Sep 2014 20:15

Re: Broertje onwel geworden

Jeetje wat een schrik zeg! En wat is 'ie cute stoer... aaahww.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem114

Bericht 07 Sep 2014 20:19

Re: Broertje onwel geworden

Ja, stoer-is ie wel! :) Hij wilde daarna eigenlijk ook gewoon gaan werken. Nu gaat 't gelukkig wel met 'm, ik heb 'm na het eten naar bed gestuurd en hij gaat morgen wel naar school, op z'n minst proberen. Als 't aan mij ligt, blijft-ie hier, maar hij woont doordeweeks naar z'n moeder dus daar gaat-ie gewoon naar toe.

Is eigenlijk maar goed ook, want zij is nog steeds zijn voogd natuurlijk. Ik heb wettelijk geen recht op hem, ik zorg in de weekenden alleen voor 'm.

Wel heb ik er op aan gedrongen dat-ie ontslag neemt bij één van de banen en dat gaat-ie ook doen :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Sep 2014 20:32

Re: Broertje onwel geworden

Logisch dat je je rot schrok. Gelukkig voelt hij zich weer beter.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem166

Bericht 07 Sep 2014 20:35

Re: Broertje onwel geworden

Jeetje, wat schrikken zeg. Fijn dat het weer beter gaat, hopelijk gebeurt het niet nog eens en gaat het beter als hij straks wat rustiger aan doet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Sep 2014 21:21

Re: Broertje onwel geworden

:hug: wat onwijs schrikken zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Sep 2014 21:37

Re: Broertje onwel geworden

Heftig voor jou om te zien! Het klinkt als een flinke hyperventilatie-aanval. Waar dacht de ambu aan?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Sep 2014 21:41

Re: Broertje onwel geworden

Wat goed van hem dat hij zo goed naar je luistert, jullie hebben volgens mij echt een awesome band :) Waardevol hoor, poeh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Sep 2014 21:49

Re: Broertje onwel geworden

Toevallig pas iets soortgelijks meegemaakt. Dat was idd hyperventilatie bij die persoon. Alleen was dat geen familie van mij, maar ik was er ook van geschrokken. Beterschap en maar even lekker rustig aan doen.
<<

Anoniem149

Bericht 07 Sep 2014 21:55

Re: Broertje onwel geworden

Wat heftig Snooki! Ik vind het ook op hyperventilatie lijken, klachten komen me bekend voor, vreselijk akelig en eng!
<<

Anoniem216

Bericht 08 Sep 2014 06:34

Re: Broertje onwel geworden

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem114

Bericht 08 Sep 2014 09:20

Re: Broertje onwel geworden

Lady schreef:Heftig voor jou om te zien! Het klinkt als een flinke hyperventilatie-aanval. Waar dacht de ambu aan?


Die geloofde eigenlijk niet dat zo'n jonge gozer echt hartproblemen zou kunnen hebben. We hebben het er gister nog over gehad, natuurlijk en toen vroeg ik hem ook van, 'Joh, heb je ooit wel 's een correcte uitleg gehad over hyperventilatie?'

Niet dus. Vind je 't gek dat zo'n jongen gelijk denkt aan z'n hart... Een hyperventilatie-aanval kan ook onwijs eng zijn, maar als je nagaat dat 't vrij snel alweer goed ging, nadat-ie in een zakje aan 't ademhalen was en rustiger werd.

Zora, onze band is ook bijzonder en ben ik heel blij mee :) Heb gister ook nog 's extra gehuild toen Dylan al naar huis was en collega's nog zeiden, "Ja ik kreeg tranen in m'n ogen hoor, hij bleef maar zeggen, 'waar is m'n zus? ik wil m'n zus!'" Gelukkig gaat 't nu weer goed met 'm, hij heeft goed geslapen en heb er een ontbijt in geduwd en hij is nu naar school! :)
<<

Anoniem222

Bericht 08 Sep 2014 09:28

Re: Broertje onwel geworden

Ahh lieve Snooki! Wat schrikken! Gelukkig voelt hij zich nu beter.
<<

Patsy

Bericht 08 Sep 2014 09:34

Re: Broertje onwel geworden

Wat een schrik! Gelukkig gaat het nu goed met hem. Mooi om te lezen hoe goed jullie band is, koester dat!
<<

Anoniem124

Bericht 08 Sep 2014 09:39

Re: Broertje onwel geworden

Snooki, toen mijn broertje die leeftijd had is hij ook een paar keer onwel geworden en de ergste keer door de glazen douchewand gevallen, kaak gebroken, tanden afgebroken en 6 weken met dichtgeschroefde mond in het ziekenhuis, platen in z'n hoofd enz enz. Was zo eng! Maar het bleek dus te komen doordat hij me 16 een enorme groeispurt had gemaakt en daardoor gewoon allerlei tekorten had en als ik t me juist herinner met name de zouten. Toevallig is m'n neefje net 16 en gebeurde hetzelfde afgelopen weekend met hem op een familiefeest. Werd ook geweten aan de groei. En de symptomen waren vergelijkbaar met wat jij beschrijft. M'n broertje was er met ca. 17 overheen. Hopelijk stelt je dit iets gerust.
<<

Anoniem114

Bericht 08 Sep 2014 10:01

Re: Broertje onwel geworden

Charles, op de gebroken kaak na, wel een beetje, ja!

Nadeel is dat-ie alleen de weekenden bij mij is. En dan houd ik 'm wel in de gaten natuurlijk! Maar bij zijn moeder is er weinig toezicht, moet-ie vaak zelf koken en is ze amper thuis. Gister hebben we meerdere keren gebeld, maar ze belde tegen half 7 pas terug... Dat vind ik wel moeilijk. 't Joch is heel groot en heel mans, maar heeft echt nog heel veel begeleiding nodig en vindt 't overduidelijk heel fijn als er nog voor 'm gezorgd wordt. Ik heb niet 't idee dat-ie heel gelukkig is bij z'n moeder, maar ik kan er niks aan doen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Sep 2014 11:43

Re: Broertje onwel geworden

Het schijnt redelijk vaak voor te komen in de puberteit! Inderdaad vaak door groei, hormonen en 'stress'.

Heel erg schrikken! Beterschap voor je broertje en sterkte voor jou.

Misschien kan hij standaard een zakje meenemen? ALs hij niet lekker wordt kan hij gaan zitten en evt. in een zakje ademen.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Sep 2014 18:59

Re: Broertje onwel geworden

Oh bah wat schrikken zeg! Gelukkig voelde hij zich snel weer beter. Mijn eigen hart zou ook even overslaan als ik een van mn broers zo zou zien!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Sep 2014 09:09

Re: Broertje onwel geworden

Wat sneu voor je broertje Snooki. Hij mag dan wel mans zijn, het is nog steeds een kind. En hij heeft de laatste tijd al zoveel meegemaakt. Gelukkig gaat het weer ok met hem. Kan hij door de weeks niet een paar keer bij jullie eten? Het is toch raar dat z'n moeder bijna niet naar hem omkijkt!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers