Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf aankleden tips

<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 09:06

Zelf aankleden tips

Voordat ze naar de basisschool gaat moet ze zich zelf kunnen aan en uitkleden. En dat gaat nog niet echt van harte.

Hebben jullie nog handige tips?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Sep 2014 10:28

Re: Zelf aankleden tips

Bij J op school wordt het gestimuleerd om zelf aan en uit te kleden maar wordt niet verwacht dat ze het helemaal zelfstandig kunnen. Toen J naar school ging kon ze haar broek en schoenen zelf aan en uit doen maar de rest lukte nog niet. Ik heb geprobeerd om het haar te leren maar ze weigerde gewoon. En nu zit ze 2 weken op school en kan het ineens wel (wel soms binnenstebuiten en/of achterstevoren :razz: ) Gewoon makkelijke kleren aan geven als ze gymmen en dat pikken ze snel genoeg op van oudere kindjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Sep 2014 12:28

Re: Zelf aankleden tips

Ik kan ook wel wat tips gebruiken. Zijn broek en schoenen gaat wel, maar zijn trui/shirt niet. Krijg het niet aangeleerd. Hoop dat hij het nu leert op school en gestimuleerd word door de andere kinderen.
Iemand de gouden tip?
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem166

Bericht 09 Sep 2014 14:12

Re: Zelf aankleden tips

Omdat mijn dochter momenteel alles zelf wil doen, heb ik daar bij het aankleden gebruik van gemaakt en ze kan zich nu redelijk zelf aankleden met een beetje hulp, zodat ze het niet verkeerd om aan trekt. Ik ben er een paar keer naast gaan zitten en dan deden we tegelijk onze broek, trui etc. aan en dan kon ze het afkijken. Met t-shirts en truien help ik haar soms een beetje waar ze de trui precies moet vastpakken om hem makkelijk aan te krijgen.

Is het bij D. vooral onkunde, dat het niet lukt, of heeft ze er gewoon niet zoveel zin in? In dat laatste geval kun je haar misschien een kleinigheidje beloven als ze zichzelf een week heeft aangekleed o.i.d.?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Sep 2014 15:26

Re: Zelf aankleden tips

J kwam vandaag helemaal trots de klas uit want ze had zich helemaal zelf aangekleed na het gymmen. Ik vond al dat haar broek zo gek zat maar pas toen ze in de auto klom kwam ik erachter waarom en ik heb me helemaal kapot gelachen (en haar natuurlijk de hemel ingeprezen :P )

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem97

Bericht 09 Sep 2014 15:42

Re: Zelf aankleden tips

En gewoon zelf laten doen? Wat gebeurt er dan?
Ik zou stoppen met t aan en uit kleden en alleen nog aanwijzingen geven en alleen de dingen doen die ze echt niet kan.
Op school moeten ze t gewoon zelf doen en dan kunnen ze t ineens wel.
Mijn dochter van 2,5 kan zich zelf helemaal aan en uitkleden gewoon omdat ze dat wil. Mijn zoon is daar veel luier in haha maar ik doe t niet meer.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Sep 2014 16:13

Re: Zelf aankleden tips

Hahaha Fiwen, geweldig!


Mijn zoontje is vier en kleed volledig zelf aan en uit, ik doe het dus ook nooit meer, handig hoor!
Mijn dochter is 2,5 en die kan onder kleding zelf aan doen, en wel alles uittrekken.

Ze hebben zich zelf dat gewoon geleerd, ze willen allebei vaak veel dingen zelf doen dus heb t niet echt moeten stimuleren ofzo.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Sep 2014 18:31

Re: Zelf aankleden tips

Mijn dochter kon zich al heel snel aan en uitkleden. Mijn zoon kan nu zijn shirts zelf uitdoen en vaak ook aan. Zijn onderbroek gaat ook al vaak goed. Broek zijn we nu op aan het oefenen. Zijn sokken en schoenen lukken nog helemaal niet, dat krijg ik hem ook nog niet geleerd. Mijn zoon wil zichzelf meestal niet aan en uitkleden maar ik laat het hem nu steeds eerst zelf proberen.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Sep 2014 19:50

Re: Zelf aankleden tips

Ik heb geen tips maar moet me wel af en toe dood lachen om wat voor combinaties erbij mijn dochter uit komt. :smile:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 09 Sep 2014 19:57

Re: Zelf aankleden tips

Hahaha geweldige foto! :smile:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers