Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem216

Bericht 31 Aug 2014 13:12

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 14:07

Re: Het hardlooptopic

Vandaag weer 7 km hardgelopen in een rustig tempo. Merk wel dat ik het lastiger vind om regelmatig te gaan, omdat ik sowieso al erg snel moe ben (door zwangerschap). Toch is het steeds weer fijn als ik eenmaal bezig ben. De maand september ga ik proberen 3x per week te blijven lopen en dan daarna maar eens informeren bij een sportschool.

Zou graag in mijn tweede trimester veel gaan zwemmen en misschien yoga doen en op zo'n crosstrainer gaan. Misschien wat spinning en dan maar kijken tot wanneer dat fijn blijft.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 31 Aug 2014 15:33

Re: Het hardlooptopic

Ik moest mezelf vandaag ook een schop onder m'n kont geven, maar ik ben wel gegaan. Ik heb 5 km in 26'53 minuten gelopen, dus daar ben ik tevreden mee.

@Nougat: knap als je het lopen vol kunt houden tijdens je zwangerschap. Het lijkt me inderdaad ook wel slim om je alvast aan te melden bij een sportschool of een zwembad te zoeken waar je baantje kunt trekken.

@Champagne: goed gedaan!
<<

Anoniem216

Bericht 03 Sep 2014 17:00

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 14:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 03 Sep 2014 19:10

Re: Het hardlooptopic

Ben net weer geweest, loop nu met Evy. Vind t wel heerlijk na n dag werken. Loop hier in de buurt door een bos/park, maar had een verkeerd pad gekozen waardoor ik iets teveel heuveltjes had.. Dat was wel wat pittiger.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Sep 2014 21:06

Re: Het hardlooptopic

Maandag 24 minuten achter elkaar gelopen en dat ging redelijk goed. Nu nog een training van 3x 10 minuten met 1 minuut pauze en dan komend weekend de wedstrijd.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2014 20:00

Re: Het hardlooptopic

Zoo na een paar weken niet getraind net weer even gerend, 32 minuten onderweg geweest en 4,5 kilometer gemaakt. Moest echt af en toe wandelen want had net gegeten. Volgende week even voor het eten hardlopen.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Sep 2014 22:02

Re: Het hardlooptopic

Snelle tijd zonnetje! Hier vandaag ook weer gegaan, heerlijk weer zeg! 10x 2 min tempo met steeds een minuut wandelen tussendoor. Uitgelopen tot ik aan de 5km zat. Ging wel goed! Ik moest mezelf echt inhouden om niet te snel te gaan, wil mezelf niet over de kop lopen.
<<

Anoniem62

Bericht 06 Sep 2014 07:46

Re: Het hardlooptopic

Nougat: Knap hoor, dat je nog steeds hardloopt nu je zwanger bent.
Fred: Succes met de wedstrijd dit weekend.
Pippin: Lekker hè, hardlopen na een dag werken. Ik vind het ook altijd een relax moment dan.
Dimmel: Goed bezig! Nog even en dan lukt die 30 minuten.
Zonnetje: Wat een goede tijd!

Ik ben gisteren ook weer wezen hardlopen. Was 1.5 week niet geweest omdat ik steeds zo moe was. Moet nu toch echt regelmatig blijven gaan want ik wil graag mijn tijd verbeteren om de 10 km binnen een uur te kunnen lopen voor de loop over een paar maanden.
<<

Anoniem216

Bericht 06 Sep 2014 08:00

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Sep 2014 09:14

Re: Het hardlooptopic

Ja lekker weertje om te rennen dit he Dimmel! Ik ben ook net weer geweest. Had al 2 weken niet gelopen. Wel heb ik een aantal keer de 30dayshred gedaan afgelopen week en ik had nu echt het gevoel dat het hardlopen makkelijker ging.
Ik denk dat ik het maar over die boeg ga gooien: minimaal 3x workout per week en dan 1 keer hardlopen.

Ik deed een wat korter rondje dan normaal, ik heb 40 minuten gerend en totaal was 5,75 km.
#teammaple🍁
<<

Anoniem216

Bericht 06 Sep 2014 09:53

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Sep 2014 16:28

Re: Het hardlooptopic

Yes, het is gelukt om binnen de 30 minuten 5 km te lopen. Het was wel pittig, want de zon scheen constant waardoor het nog best warm aanvoelde.
Nu op naar de volgende loop om zo steeds mijn PR te verbeteren. Doorgaan richting de 10 km zie ik mij voorlopig nog niet doen.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2014 16:51

Re: Het hardlooptopic

Wat een prestatie, Fred! Echt goed!

Ik heb vanochtend weer 5 km gerend in het zonnetje. Eerst 7 minuten inlopen (wel rennen), vervolgens 3x 6 min in een rustig tempo en toen weer 7 minuten uitgelopen. Met steeds 3 minuten wandelen ertussen. Ging lekker. De trainingen gaan me gemakkelijk af. Zou best iets meer willen doen, maar ben toch wat angstig dat ik mezelf teveel uitput en dat dit schadelijk kan zijn. Hoor van die enge verhalen, dat als je buiten adem raakt, dat er dan niet genoeg bloedtoevoer naar de placenta gaat, omdat al het bloed dan wordt gebruikt voor je eigen lichaam. Hier moet ik steeds aan denken, dus vandaar dat ik zo rustig doe.
<<

Anoniem166

Bericht 07 Sep 2014 17:18

Re: Het hardlooptopic

Dat vind ik wel herkenbaar, Nougat. Ik heb door de misselijkheid heel lang niet kunnen hardlopen, maar vorige week toch weer een kleine ronde gedaan (4 km denk ik). En dan denk ik ook aan die verhalen over te weinig zuurstoftoevoer naar het kindje. Ik heb gelezen dat het kan dat jij het prima redt met zuurstof, maar dat wel bijna al het zuurstof naar jou toe gaat en je kindje dan minder krijgt. Ik heb dat scenario dan toch steeds in mijn hoofd en dat maakt me wel een beetje huiverig om te hardlopen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Sep 2014 20:02

Re: Het hardlooptopic

@Fred: heel goed gedaan!
@Nougat en Sanne: ik weet niet veel van zwangerschap en hardlopen, maar ik zou inderdaad een beetje rustig aan doen.

Ik vond het ook heerlijk hardloopweer vandaag. Ik zat er echt heel goed in. Ik had al zes weken niet verder dan 5 kilometer gelopen, maar vandaag heb ik 8 km in ruim 43 minuten gelopen, dus ik ben heel tevreden.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2014 20:00

Re: Het hardlooptopic

Sanne en Nougat, ik kan me die twijfel idd wel voorstellen. Lastig. Kan de vk er niet iets zinnigs over zeggen?


Ik loop gemiddeld 2 keer per week en dat bevalt me goed. Tegenwoordig niet meer alleen, maar met wat anderen. Dat vind ik wel erg gezellig. En daarna ga ik vaak naar een vriendin van me en ga ik daar wijntjes drinken, hahaha. Geweldige combi!
<<

Anoniem173

Bericht 08 Sep 2014 20:02

Re: Het hardlooptopic

Zo vandaag weer hardgelopen ongeveer 5.2 kilometer met paar kleine stukjes wandelen tussendoor in 35 minuten. Aankomende zaterdag ga ik the collorrun lopen en wil niet helemaal afgaan dus ben nog even flink aan het trainen deze week.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Sep 2014 20:47

Re: Het hardlooptopic

Jans, ik ben inmiddels al ruim 17 weken zwanger, dus erg moeilijk met het niet hardlopen heb ik het niet meer. Is mis de beweging wel, maar neem liever ook geen risico. Ik laat gewoon wat vaker de hond uit nu in plaats van dat mijn vriend dat doet en echt lekker trainen komt na de zwangerschap wel weer.
Misschien dat ik af en toe een rustig rondje doe, maar niet zo vaak denk ik.
Heerlijke combi haha, hardlopen en wijntjes drinken, gezellig!

AM, waar ga je de colorrun lopen? Veel plezier alvast, is vast erg gezellig (en kleurrijk).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Sep 2014 22:29

Re: Het hardlooptopic

De vrouw van een vriend van mij zei afgelopen vrijdag tijdens een bbq dat ze 10 weken zwanger was. Zij gaat nu minder naar de sportschool en ik voel mij oud worden omdat dit het eerste stel van mijn vrienden dat zwanger is.

Ik heb mij nu zelfs ingeschreven bij een bekende run dat gekoppeld is aan een marathon. Ik wil graag een keer zo'n grote drukke loop meemaken waarbij veel publiek midden in de stad staat te kijken en aan te moedigen.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Sep 2014 07:38

Re: Het hardlooptopic

Atelier Madame schreef:Zo vandaag weer hardgelopen ongeveer 5.2 kilometer met paar kleine stukjes wandelen tussendoor in 35 minuten. Aankomende zaterdag ga ik the collorrun lopen en wil niet helemaal afgaan dus ben nog even flink aan het trainen deze week.


Goed bezig! Lijkt me zo grappig als ik je een keer tijdens het hardlopen tegen kom, als ik je zo snel zou herkennen :) Waar loop je ongeveer? Ik loop vaak langs de wetering, zo mooi daar met al die schaapjes en boerderijen en paarden!
<<

Jip

Bericht 09 Sep 2014 07:41

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal! Leuk je eerste wedstrijdje Fred en dan ook nog zo goed!

AM het heeft niet heel veel nut om deze week nog flink te trainen voor as zaterdag. Met rust bereik je mogelijk meer.

Ik heb dit weekend mijn laatste tr.iathlon wedstrijd en ben nu aan het 'taperen'. Ik doe weinig en probeer vooral veel te rusten en zo goed voor de dag te komen. De weersvoorspellingen zijn oke, misschien wat koud in de ochtend, maar in ieder geval droog!
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2014 08:03

Re: Het hardlooptopic

Carrie schreef:
Atelier Madame schreef:Zo vandaag weer hardgelopen ongeveer 5.2 kilometer met paar kleine stukjes wandelen tussendoor in 35 minuten. Aankomende zaterdag ga ik the collorrun lopen en wil niet helemaal afgaan dus ben nog even flink aan het trainen deze week.


Goed bezig! Lijkt me zo grappig als ik je een keer tijdens het hardlopen tegen kom, als ik je zo snel zou herkennen :) Waar loop je ongeveer? Ik loop vaak langs de wetering, zo mooi daar met al die schaapjes en boerderijen en paarden!


altijd langs de wetering ook haha. Maar het is daar heerlijk lopen inderdaad. Denk dat de kans dat je me tegenkomt bij de appie groter is mss :p
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2014 08:05

Re: Het hardlooptopic

Sanne ik loop hem in Utrecht!

Jip: oké beter dus uitgerust voor de dag komen zal proberen beetje rustig aan te doen dus.
<<

Anoniem62

Bericht 09 Sep 2014 17:45

Re: Het hardlooptopic

Fred: Goed gedaan!
AM: Leuk, de colorrun!

Ik heb gisteren ook weer gelopen en het ging best lekker. Dit keer 10 km in 64 minuten.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers