Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 18:28

Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Mijn zoon (bijna 3) is geruime tijd zindelijk met plassen. Poepen gaat echter niet goed. Hij heeft een tijdje in zijn onderbroek gepoept, nu is hij begonnen met vragen om een luier om daar in te poepen.
Hij heeft altijd veel problemen met poepen gehad (vanaf dat hij 3 maanden oud was zat hij al aan de klysma's en forlax).
Nu is het altijd het ene uiterste (diarree) of het andere (verstopt).
Vorige week heeft hij dus weer dagen diarree gehad en nu kan hij dus weer niet poepen. Maar het probleem is hij durft ook gewoon weg niet. Hij is zo bang dat het pijn doet. Drukken durft hij niet (poepje moet er zelf uitvallen zegt hij).

Net is hij van verdriet weer in slaap gevallen omdat de poep er niet uit komt raakt hij in paniek. hij gaat heel krampachtig liggen huilen. Nu zat er ter grootte van 2 erwten (jaja voor de beeldvorming) poep in zijn luier, hij heeft daar dus werkelijk een half uur over gedaan. Met het verschonen, in zijn slaap, raakte hij weer in paniek omdat ik zijn anus schoon maakte, hij heeft er echt pijn van dus (denk ik).

Iemand nog tips of ideeen ik weet gewoon niet meer hoe ik hem moet uitleggen hoe hij moet poepen.
we hebben zelfs al samen gezeten, hij op zijn potje ik op de wc :palm:
Kan ik het beste gewoon maar op zijn beloop laten en hopen dat hij ooit op de wc wil poepen. Eerst maar gewoon zorgen dat hij pijnvrij poept en dan maar zien wanneer hij op de wc wil (zal vast wel voordat hij 4 jaar is toch).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Sep 2014 18:31

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Ik zou een verwijsbrief vragen voor de poeppoli.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 18:35

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

oke wat is dat? nooit van gehoord.
Ben 3 weken terug nog bij de huisarts geweest en die heeft de dosis forlax verhoogd tijdelijk (dan krijgt hij diarree uiteindelijk)en klysma's voorgeschreven en dan bouwen we het weer af, maar het blijft altijd een rommeltje.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Sep 2014 18:43

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Wat sneu zeg:(
Als de poep te hard is is het natuurlijk logisch dat hij moeite heeft om te ontlasten, krijgt hij genoeg vezels binnen en ook al roosvice lacto gebruikt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Sep 2014 18:44

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Een speciale afdeling in het ziekenhuis voor kinderen met ontlastingsproblemen, vaak heet het ook de poep- en plaspoli, want het is ook voor kinderen die een probleem hebben met plassen. Huisartsen komen er vaak niet zelf mee, dus ik zou het zelf vragen en liefst een beetje aandringen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 19:26

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

atelier madame, die roosvicee hebben we wel een tijd geprobeerd maar hij weigert vaak om het te drinken.
hij krijgt nu ook probiotica.

Susan, bedankt voor de tip, ik zit er nu wat over te lezen van het ziekenhuis hier in de buurt. Misschien weten ze daar wat we moeten doen.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Sep 2014 19:33

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Drinkt hij verder wel goed?
Je zou lauw water kunnen geven, liefst voordat hij ontbijt en tussendoor. Verder werken kiwi's ook goed, vooral als ontbijt.
Vervelend hoor :(
Hopelijk is hij t snel kwijt.
Mijn dochter had er ook een tijdje last van en poepte toen alleen in bad.
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 19:36

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Kiwi's lust hij niet helaas. Hij is niet zo'n gevarieerde eter (en eet slecht maar dat kan ook de leeftijd zijn volgens de huisarts).
Drinken doet hij wel goed.

Lauw water wil dat helpen ja? Dan ga ik dat morgen ook proberen.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Sep 2014 19:43

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Ja dat werkt heel goed! Hopelijk lust hij dat en dan kan je hem dat gewoon geven smorgens en tussendoor, werkte hier iig heel goed.
Jammer van de kiwi!
Wat ook heel goed is is lijnzaad maar dat moet hij maar net lusten, je kan t wel makkelijk door yoghurt ofzo doen met wat fruit of iets wat hij heel graag lust.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Sep 2014 20:09

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Hier had A.nouk een tijdje terug ook problemen. Wat hier toen hielp was haar op de wc zetten en toen hebben we bijna een uur aan het voorlezen geweest. Toen ontspande ze en ging het bijna vanzelf.
Beide dames hebben hier overigens nooit iets op een potje gedaan, ze zijn altijd meteen op het toilet geweest.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 20:12

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Gaia dat lijnzaad ken ik niet dat moet ik eens opzoeken. Hij heeft laatst wel vezels gekregen die hij door zijn eten moest doen maar die at hij niet op :thumbdown:

Dora, ik zit er geregeld een uur, we trekken er veel tijd voor uit, tablet mee, filmpje kijken, boekjes lezen, stickers plakken, hij houdt het op en dan vraagt hij als hij 'klaar' is om een luier om daar in te poepen. (op dit moment probeer ik niet eens op de wc te laten poepen want hij kan het al niet in zijn luier dus op de wc wordt helemaal een ramp)
<<

Anoniem112

Bericht 08 Sep 2014 20:14

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Wat zielig voor hem!

Loopt hij veel? Anders lekker een stuk wandelen met hem, ik heb en had ook altijd moeite en na het wandelen gaat t vaak veel beter!
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 20:54

Re: Veel pijn bij het poepen/niet durven drukken

Hij zit nooit stil gelukkig, hij is heel druk met lopen fietsen en spelen.

Heb hem net weer naar bed gebracht. Hij werd krijsend wakker omdat hij zo'n pijn heeft. Hij heeft een klysma gekregen (advies van de arts) er is nog niks uitgekomen nu helaas. Dus ik vermoed dat hij over een tijdje wel weer krijsend wakker wordt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron