Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rituals is bevallen!

<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Sep 2014 10:22

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2014 14:32

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd geniet ervan samen.
2014 2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 06 Sep 2014 16:18

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!!!
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 06 Sep 2014 16:52

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!! Geniet er van :hug:
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Sep 2014 22:38

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Sep 2014 22:40

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!!
<<

Fiene

Bericht 06 Sep 2014 22:40

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!
<<

Anoniem70

Bericht 07 Sep 2014 04:21

Re: Rituals is bevallen!

Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties!!

Ik was de prop dus in de ochtend verloren en die aankomende nacht braken mijn vliezen om 1 uur.
Om 4 uur mochten we naar het ziekenhuis komen. Eenmaal daar aangekomen werden de weeën pijnlijker en moest ik bewust gaan adem halen. Ze wilde niet zomaar een inwendig onderzoek doen omdat ze niet geloofde dat ik al ontsluiting had omdat ik er nog zo goed bij lag blijkbaar al voelde dat zelf niet zo. Om 6 uur durfde ze het toch aan en toen had ik ineens al 7 cm ontsluiting iedereen helemaal verbaasd. Uurtje later had ik 9 cm ontsluiting. In de tussentijd had ik heel veel pijn omdat ik pers weeën en gewone weeën door elkaar had dat was echt bijna niet te doen. Om 8 uur kreeg ik een morfine pompje wat de scherpe randjes eraf haalde maar zeer zeker niet genoeg. Om 10 over half 9 mocht ik gaan proef persen en om 9 uur was de kleine er binnen 20 minuten. In die tussentijd zakte de hartslag van de kleine en moest ik met het hoofdje in het geboortekanaal op mijn zij pers weeën weg puffen wat echt erg was. Daarna mocht ik weer verder en werd hij geboren met de navelstreng om zijn nekje en had hij de draai niet goed gemaakt waardoor ik erg ben uitgescheurd 3 laags en tot achter door zijn schoudertjes. De baby werd ineens geboren dus ze konden dat niet meer tegen houden. Daarna ben ik drie kwartier gehecht en dat was hels ook al was het verdooft. Ik weet niet wat ik het ergste vond de sterke weeën, de pers weeën of het hechten. Volgens de mensen die er bij waren heb ik een droom bevalling gehad die zeldzaam is en dat ik het super goed heb gedaan.

Ik was vooral teleur gesteld dat ik geen ruggeprik niet meer mocht dat was mijn hou vast.
Ook al was het een droom bevalling ik vond het toch echt allemaal wel behoorlijk heftig.
Ik vond het meevallen en tegenvallen eigenlijk spreekt elkaar lekker tegen maar het voelt wel zo een dubbel gevoel.
Ik kijk er niet geheel positief op terug omdat ik bevallen gewoon echt een hel vind !!! Maar eigenlijk moet ik dat wel zijn.

De echte bevalling duurde 5 uurtjes in totaal vanaf dat we in het ziekenhuis waren van dus super kort.
Had nog sneller gekund als ik. Normale weeën had gehad.

De baby is geboren met 38 weken en 5 dagen en weegt 3410 gram.

Zijn naam doe ik allen via pm want komt niet zo vaak voor :-)

Groetjes rituals.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Sep 2014 05:40

Re: Rituals is bevallen!

Wat erg dat je er niet helemaal positief over kunt denken.
Veel geluk met jullie zoon.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Sep 2014 09:05

Re: Rituals is bevallen!

gefeliciteerd met jullie zoon en nu lekkerr genieten!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 07 Sep 2014 09:21

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd! Heel veel geluk samen. Hopelijk knap je snel een beetje op. Wat naar dat je het zo heftig hebt ervaren (al is bevallen natuurlijk ook een ingrijpend iets), maar als ik het zo lees, was dat ook best zo aan het eind.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Sep 2014 14:11

Re: Rituals is bevallen!

Dat klinkt niet echt als een 'droombevalling', als ik eerlijk mag zijn. Ja, het ging misschien heel vlot en de baby is gezond, maar dat hoeft niet te betekenen dat het fantastisch is. Als ik jou zo hoor, denk ik niet dat veel vrouwen jaloers op je zullen zijn. Wat ontzettend akelig dat het je zo is tegengevallen en dat je er zelf lichamelijk nog best wat last van hebt.

Maar meid, je hebt wel écht een topprestatie geleverd en daar mag je behoorlijk trots op zijn!

Laat je lekker vertroetelen en geniet van jullie kleine ventje :hug:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Sep 2014 14:16

Re: Rituals is bevallen!

Dat is snel gegaan. Maar verder klinkt het niet als een droombevalling. Ben het met Exo eens! Hopelijk heb jij dan gewoon een droomherstel! En kun je nu lekker genieten van de kleine!
Dat van dat niet geloven is voor mij dus ook super herkenbaar. Had precies hetzelfde! En had toen ook zeven centimeter!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem74

Bericht 07 Sep 2014 21:31

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Sep 2014 21:41

Re: Rituals is bevallen!

Ik vind het wel klinken als een heftige bevalling!
Hopelijk knap je snel op en kun je lekker van je mannetje gaan genieten.
Veel geluk samen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem97

Bericht 08 Sep 2014 12:40

Re: Rituals is bevallen!

Het is dan wel snel gegaan maar klinkt allemaal wel heel heftig hoor!
En hechten is idd verschrikkelijk.
Hopelijk kan je nu lekker genieten van de mannetje!
Ik ben heel benieuwd naar de naam, mag ik een pm?
Nogmaals gefeliciteerd!
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Sep 2014 12:41

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Sep 2014 13:16

Re: Rituals is bevallen!

Gaia schreef:En hechten is idd verschrikkelijk.
Dat hoeft niet hoor, ik heb er helemaal niks van gemerkt maar ik kreeg speciaal voor de hechtingen dan ook een ruggeprik.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Sep 2014 13:22

Re: Rituals is bevallen!

Ja dan kan ik me voorstellen dat je er niks van merkt..
Maar meestal verdoven ze dus gewoon met spuiten en dat is gewoon echt geen pretje.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 08 Sep 2014 13:27

Re: Rituals is bevallen!

Wie zegt dan dat het een droom bevalling was? Want ik vind eigenlijk niet dat iemand anders dat voor jou kan bepalen. Het mag een droom bevalling genoemd worden als jij dat zelf vind. Ik vind het in ieder geval niet zo klinken, en kreeg bij het lezen van jou verhaal flashbacks naar mijn eerste bevalling, die ging ongeveer precies zo en het hechten heb ik echt als traumatisch ervaren (ze wilden mij niet verdoven omdat dat toch niet zou helpen). Ik heb daarna ook echt met dat gevoel geworsteld wat jij beschrijft.

En hechten is inderdaad niet verschrikkelijk als je een ruggenprik hebt gehad want dan voel je gewoon niks meer. Dat zouden ze bij iedereen moeten doen die een beetje gecompliceerd is uitgescheurd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2014 13:48

Re: Rituals is bevallen!

Dat ging snel. Maar wel heftig.
2014 2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Sep 2014 13:51

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd met jullie zoon!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2014 13:57

Re: Rituals is bevallen!

Gaia schreef:Ja dan kan ik me voorstellen dat je er niks van merkt..
Maar meestal verdoven ze dus gewoon met spuiten en dat is gewoon echt geen pretje.


Inderdaad! De meeste pijn had ik tijdens het hechten. Wat een ellende zeg! :thumbdown: En ook de dagen daarna. Pfoeh dat viel me echt even zwaar tegen.

Rituals: Gefeliciteerd!!
Ik hoop dat de pijn van de hechtingen meevalt en dat je snel weer op de been bent. Praat veel over je bevalling hoor! Je moet niet denken dat je je aanstelt als jij zegt dat je het heftig vond. Iedere bevalling is anders, iedereen ervaart het anders en niemand kan voor jou bepalen hoe je op de bevalling terugkijkt.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Sep 2014 20:13

Re: Rituals is bevallen!

Klinkt heel heftig Rituals. Zoals ik het lees heb je je er heel kranig doorheen geslagen en hebben ze misschien niet door wat het met je heeft gedaan. Wat Tsjip zegt, praat er veel over. Nogmaals gefeliciteerd.
L2014 & H2017
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Sep 2014 20:32

Re: Rituals is bevallen!

Gefeliciteerd!! Veel geluk samen, hopelijk kun je een beetje bijkomen van de bevalling.

En ik vind het helemaal niet als een droombevalling klinken. Natuurlijk is het fijn dat het vlot gegaan is en jullie kindje gezond is. Maar jij bent er ook nog, en wat er met je gebeurd is klinkt nu niet bepaald prettig. Ik kan me indenken dat je hier niet zomaar 'overheen' bent, neem je tijd om alles te verwerken!

En de tweede keer moest ik helaas ook gehecht worden. Ik had al een ruggenprik gehad tijdens de bevalling, maar die sloeg niet aan. Dus het hechten voelde ik ook gewoon, en dat was inderdaad echt niet tof. Toen hebben ze wel spuiten gegeven om te verdoven, maar die zijn ook niet bepaald pijnloos. Gelukkig was ik alleen inwendig een beetje gescheurd, dus heb na het hechten zelf geen pijn meer gehad daar. Maar hechten deed meer zeer dan de rest veroorzaakte down under.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers