Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ken jij of een bekende NIPT?

<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 05 Sep 2014 10:27

ken jij of een bekende NIPT?

Wij willen de combinatietest weer doen en mijn vk gaf ook de NIPT aan.

Ik zeg niet dat we NIPT gaan doen maar ben wel nieuwgierig of iemand het gedaan heeft of dat je er iets over hebt gehoord.
Je kan dan al va week 10 bloed laten prikken en met dit onderzoek kunnen ze met meer dan 99% zeggen of het oa down heeft.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem92

Bericht 05 Sep 2014 10:29

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ja mijn vriendin heeft dit gedaan toen bleek bij de 20 weken echo dat er maar 1 slagader liep van en naar de baby.
Ze doen een bloedonderzoek waarvan je binnen 3 weken de uitslag hebt en een zeer uitgebreide echo.
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Sep 2014 22:40

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Maar doe je de NIPT niet pas na de combinatietest dan?
<<

Fiene

Bericht 06 Sep 2014 22:42

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ik heb er nog nooit van gehoord.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 06 Sep 2014 23:22

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ik dacht dat je die doet ipv de combinatietest.
Dit omdat deze ook betrouwbaarder is wat ze zeggen op de site.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Sep 2014 00:07

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Fiene schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord.


Ik kende het ook nog niet.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Sep 2014 00:15

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ik heb ervan gehoord; maar nog geen ervaring mee. Het zou wel behoorlijk duur zijn, dacht ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Sep 2014 00:38

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Kenya schreef:Maar doe je de NIPT niet pas na de combinatietest dan?
Dat dacht ik eigenlijk ook. Als uit de combinatietest een verhoogd risico komt dat je dan Nipt kunt doen.
In mijn geval was het nog niet in Nederland toegestaan en moest ik er voor naar Belgie. Het koste toen ongeveer €600 a €700.
Als er een verhoogd risico uit de test komt zou het zomaar kunnen dat je het (deels) vergoed krijgt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Sep 2014 07:30

Re: ken jij of een bekende NIPT?

NIPT doe je i.p.v. een vruchtwaterpunctie of vlokkentest inderdaad pas ná de combinatietest, als daar een verhoogd risico uit komt. Dan wordt het ook volledig vergoed. Tot 1 januari telt het niet mee in je eigen risico, daarna wel.

Je vk had het wel wat duidelijker uit mogen leggen vind ik.
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2014 07:49

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ja precies. Omdat er bij ons geen verhoogd risico werd aangetoond is de Nipt eigenlijk nooit ter sprake gekomen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 07 Sep 2014 08:05

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Wij hebben de nipt test gedaan bij een vruchtwaterpunctie, dit werd ons zo aangeraden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waarom allebei. Daar stond mijn hoofd destijds niet naar om dat na te vragen, we hebben het maar gewoon gedaan. Volgens mij gaan de kosten van je eigen risico af, maar heb nog geen rekening gehad.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2014 08:42

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Het Is zoals LG het zegt. Is pas vanaf begin 2014 zo geregeld.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Sep 2014 14:24

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Ik ken het wel. Wij zouden bij een evt. derde zwangerschap deze test (waarschijnlijk) willen laten uitvoeren op eigen kosten. Je hebt dan al vroeg zekerheid. De combinatietest (is risicometing) doen we dan niet
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Patsy

Bericht 07 Sep 2014 14:43

Re: ken jij of een bekende NIPT?

Een vriendin van mij heeft dit laten doen om op deze manier erachter te komen of ze zwanger was van een jongen of een meisje. Zij is draagster van een geslachtsafhankelijke genetische afwijking. Als uit de test zou komen dat het een jongen zou zijn zou er verder onderzoek plaatsvinden. Ze bleek in verwachting van een meisje dus verder onderzoek was niet nodig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron