Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe is het mogelijk?!

<<

Anoniem108

Bericht 28 Aug 2014 15:04

Re: Hoe is het mogelijk?!

Lieve Sterre, je berichtje was echt niet teveel; geen zorgen.:) Zodra dat het geval was geweest, had ik dat aangegeven of niet gereageerd (meteen). Inmiddels doe ik steeds meer dingen zonder schuldgevoel; ik hou mensen op afstand waaraan ik geen behoefte heb, maar jij valt daar absoluut niet onder.

Ik ben het zeker met je eens; alles is al gezegd. Er niet meer naar vragen is echter een ander uiterste. Het went namelijk niet, ook al ligt m'n moeder nu voor de vijfde keer in het ziekenhuis in korte tijd.

Wat ik nu extreem kut vind, is dat m'n moeder zo'n 1-2 keer per dag een enorme huilbui heeft. Niet wat tranen over d'r gezicht, maar echt huilen met uithalen. M'n vader en zus zijn echt schatten en superlief voor d'r (zus is nu weer thuis trouwens), maar ze zijn beiden niet van zich raad weten met m'n moeder die geheel overstuur is. Ze aaien haar dan enigszins onbeholpen over d'r been of over d'r arm en ze geven ook aan dat ze op zulke momenten wensten dat ik er was. De keren dat ik het meemaakte, word ik er niet ongemakkelijk van. Ik pak haar vast en hou haar net zo lang vast tot ze is gekalmeerd. Als ik dit typ krijg ik tranen in m'n ogen dat dit nu niet kan en dat ik het zo graag wel zou willen kunnen doen nu voor d'r, want ze houdt me zo stevig vast ook op zo'n moment. Ik denk ook dat ze me daarom mede heel erg mist nu; die fysieke aanwezigheid ontbreekt nu op de manier waar zij behoefte aan heeft. Maar nogmaals, niets ten nadele van mijn zus en vader, want die zijn echt heel lief voor d'r. Ik denk dat zoiets in je zit (knuffelige) of niet; dat het geen kwestie is van onwil, want ik kom uit een heel warm nest. M'n zus zegt ook dat ze dan gewoon zich geen raad weet en alleen maar denkt: "Was Izar er nu maar, ik begin alleen maar rationeel te praten en dat heeft geen nut."

Soms zit ik thuis en zie ik weer voor me hoe ze gillend in het bed lag, m'n vader de verpleging erbij halend en ik die maar over d'r hoofd aaide omdat ze helemaal 'weg' was van de pijn. Dat soort beelden maken me erg verdrietig.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 08:14

Re: Hoe is het mogelijk?!

He Izar, wat een moeilijke tijd gaan jullie door. Ik kan me voorstellen dat het je breekt om je moeder zo te zien en je het liefst 24/7 bij haar zou zijn. Mijn moeder is lang ziek geweest (en het ziet ernaar uit dat de ziekte nu weer terug is) en achteraf vond ik dat ook de moeilijkste momenten: de momenten dat mijn moeder het zienderogen zwaar had en ik niks anders kon doen dan haar vast te houden. Zo heeft ieder zijn rol. Voor jou is dat het vasthouden, de fysieke nabijheid, je zus en vader zullen weer andere manieren hebben om haar te helpen. Ik zou me daarom niet teveel zorgen maken over de momenten dat je er niet bent. Al is dat natuurlijk lastig.

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte. Hopelijk kan je af en toe lekker wat tijd voor jezelf inplannen om wat tot rust te komen/tot jezelf te komen.
<<

Anoniem108

Bericht 29 Aug 2014 13:29

Re: Hoe is het mogelijk?!

Thnx, lieve Nougat. Wil zsm op je PM reageren en doe dat wanneer ik iets meer rust heb in m'n hoofd. Wat vreselijk om te lezen dat jouw moeder waarschijnlijk weer zo ziek is. :( Ik zal je erover PM'en, zodat je hier niet van alles "moet" vertellen, wat je wellicht geheel niet prettig vindt.

Het is idd zo dat gezinsleden een rol aannemen, het gaat automatisch. En helaas het zorgen maken gaat ook automatisch. Probeer het van me af te zetten, maar het er niet naartoe kunnen vind ik ronduit k*t. Ook de afstand als ik zelf wel gezond zou zijn is al rot; je kan niet ff op bezoekuur gaan.

Vandaag laatste dag van haar kuur en dan gaat er gekeken worden of ze dit weekend naar huis mag. Ze heeft nog erg veel pijn, maar dat herstel kan thuis ook. En het is heel dubbel: enerzijds natuurlijk heel fijn als ze naar huis zou mogen. Anderzijds is m'n vader dan opeens 'broeder' ipv partner. Ze is door haar fysieke gesteldheid compleet afhankelijk van zorg. Maar goed, ik durf me niet meer te verheugen op eventueel morgen ontslag krijgen uit het ziekenhuis, want mocht het niet doorgaan is het opnieuw een teleurstelling.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Aug 2014 23:29

Re: Hoe is het mogelijk?!

Je hoeft mij echt niet te bedanken hoor maar wel lief van je!

Het is natuurlijk ook moeilijk om je moeder zo te moeten zien. Zo hulpeloos, vol verdriet en met pijn... en dan het gevoel dat je niet altijd voor haar kunt doen wat je wilt doen... Ik kan wel zeggen dat weet je moeder wel dat jij het wel wilt maar niet altijd kan en dat de andere gezinsleden zijn er ook voor haar op hun manier maar dat neemt jou gevoel natuurlijk niet weg. Blijven praten schijn voor de meesten wel goed te zijn, niet opkroppen hoe jij je voelt, ook al is het voor jou van ondergeschikt belang. Ik hop voor je dat je die mensen ook in je omgeving hebt, waar jij je "ei" kwijt en niet alleen maar gezellig hoeft proberen te doen, mensen die er echt voor je zijn in moeilijke tijden.

Het positief denken is ook moeilijk als er keer op keer het tegendeel gebeurd. Realistisch blijven is ook zeker niet verkeerd, daar behoed je jezelf een beetje mee voor eventuele tegenslagen zodat die niet te hard aan komen. Zolang je niet pessimistisch wordt is het helemaal niet verkeerd om met bepaalde zaken rekening te houden. Maar zolang het nog mogelijk is voor je moeder om te strijden zal het wel fijn zijn als ze voelt dat degene die dichtbij haar staan die strijdlust ook hebben, hoe moeilijk dat soms ook is. Als ik jou verhalen zo lees, doe je er echt alles aan om er voor haar te zijn en haar tot steun te zijn, dus dat zit wel goed! Ook al denk je soms tekort te doen, soms kun je niet meer doen en hoe moeilijk het ook is dat moet je dan toch accepteren, want je moet ook aan jezelf blijven denken.
Take care!
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 30 Aug 2014 00:02

Re: Hoe is het mogelijk?!

Thnx, M-G! :) Gelukkig heb ik heel lieve vrienden om me heen, die me steunen. Ik ben ook vrij selectief geworden de afgelopen maanden in wie ik nog al dan niet tot vrienden- en kennissenkring wil toelaten. Dat heeft me wel een stukje rust gegeven, alleen wist ik toen nog niet dat het allemaal zo lang ging duren met m'n moeder. Soms vraag ik me wel eens af hoe ik dat deed toen m'n moeder in 2008 zo ziek was, maar het verschil was toen dat ik een betere OV-verbinding had en ook wel met de auto ging. Het verschil was denk ik voornamelijk dat mijn toenmalige vriend echt voor mij zorgde op momenten dat het teveel was en hij ook een heel goede band met mijn moeder had, waardoor hij soms in mijn plaats haar ging bezoeken en dat verlichtte voor iedereen. Soms mis ik hem nu zelfs; absoluut niet omdat ik hem terug zou willen, maar meer iemand die zo dichtbij me stond. Maar ik mag me echt gelukkig prijzen met de lieve vrienden om me heen, hoor.:)

Als het goed blijft gaan vannacht, mag m'n moeder morgen naar huis. De rollator is opgehaald, dus ze kan thuis wel een beetje zelfredzaam zijn. Ze klonk vrij opgewekt vanavond aan de telefoon, want ze kan niet wachten totdat ze naar huis mag. Ik heb zelf dinsdag en woensdag nog behandelingen voor mijn eigen gezondheid en als het enigszins meevalt, hoop ik echt daarna naar m'n ouders te kunnen gaan. Ik durf er nog niet teveel op te rekenen, omdat ik na dinsdag pas meer weet over mijn eigen traject. Fijn wknd iig gewenst! :hug:
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Aug 2014 00:38

Re: Hoe is het mogelijk?!

Dank je lieve Izar! Fijn om te lezen dat je wel mensen om je heen hebt waar je bij terecht kunt en die je steunen! Juist in deze tijden word je soms selectief maar ik denk dat het weleens goed is om je "vriendenkring" soms op te schonen. Het komt nu meer op jou schouders neer wat je eerder kon delen, daarom kan het best zwaarder aanvoelen... + dat het een tweede keer is dat het je overkomt. (mijn eigen ervaring is in ieder geval dat je een eerste keer vol goede moed start en als het een tweede keer of zelfs een derde keer komt het toch een nog zwaardere klap is omdat je toch ergens had gehoopt dat je moeder het had overwonnen en de nare periode voorbij was) Dan gooien ze hem nog een keer voor je voeten, dat is ook niet niets!

Fijn dat ze opgewekt klonk en nog fijner als ze morgen naar huis zou mogen, ook voor haar natuurlijk! Succes en sterke voor jou voor dinsdag en woensdag, dat je je er maar goed doorheen weet te slaan!

Ook voor jou een fijn weekend!! :hug:
Afbeelding
<<

Anoniem126

Bericht 04 Sep 2014 10:18

Re: Hoe is het mogelijk?!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 04 Sep 2014 15:18

Re: Hoe is het mogelijk?!

Wat lief dat je ernaar vraagt, thnx.:)

M'n moeder is gelukkig thuis. Eerste dagen ging dat best goed, maar inmiddels is ze al weer erg misselijk vd kuur die ze nog 5 wk moet slikken. Ze spuugt regelmatig en daar word je natuurlijk heel lamlendig van.

Helaas kan ik er niet naartoe; heb deze wk zelf 2 behandelingen gehad en eentje daarvan is me best tegengevallen. Aangezien de artsen ook nog eens twijfelen of de aanvankelijke diagnose wel klopt, moet ik na het wknd weer naar de huisarts om bloed te prikken en afhankelijk daarvan wordt verder gekeken. Word er schijtziek van. :(
<<

Anoniem126

Bericht 04 Sep 2014 22:14

Re: Hoe is het mogelijk?!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 04 Sep 2014 23:08

Re: Hoe is het mogelijk?!

Thnx, May.:) Ze krijgt zetpillen maar die helpen niet lang.

Zou heel blij zijn als deze periode voorbij zou zijn.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 06 Sep 2014 01:36

Re: Hoe is het mogelijk?!

Ik kan van alles zeggen maar het neemt de pijn en het verdriet niet weg dus ik hou het maar bij een hele dikke :hug:...
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Sep 2014 08:19

Re: Hoe is het mogelijk?!

Jeetje Izar :hug:
30-04-2017
<<

Anoniem108

Bericht 06 Sep 2014 23:13

Re: Hoe is het mogelijk?!

Wat lief Kees dat je reageert. Ik vind de meelevende en vooral opbeurende woorden hier zo fijn, maar gewoon een korte post voelt minstens net zo fijn, omdat ik deze in ontvangst mag nemen zonder dat ik er dieper op in "hoef" te gaan. Dank je wel.

Ik zie nu trouwens pas dat je redelijk wat posts op je naam hebt staan, maar kende je naam niet. Nu dus wel. Leuk! :) Ben je 1 vd zeldzame mannelijke forummers hier of heb je een 'mannelijke' naam? Hoewel ik denk dat het een unisex-naam is, want ken ook een vrouw die zo heet.:)
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers