Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2014 10:59

Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met wonen via Camelot?
Zoja, wat is jullie ervaring er mee?
<<

Anoniem156

Bericht 01 Sep 2014 11:41

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Ik heb ooit bijna via hen gehuurd en ben blij dat dat toen niet is doorgegaan, heb er iig geen goede ervaring mee.
Als ik zo achter de laptop zit dan zal ik wat uitgebreider vertellen waarom.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2014 12:09

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Heel graag!

Ik ga vanmiddag een kantoorpand bezichtigen, met woonruimte voor 16 man. Maar las net wat negatieve reviews en als ik kies om er te gaan wonen moet ik woensdag gelijk al even ruim 1000 euro aftikken (Eerste maand "huur", gwl, WA en inboedel verzekering voor een jaar (180 euro, huidige verzekering dekt geen Anti kraak woningen als het geen woonhuis betreft), 200 euro plaatsings en administratie kosten, 45 euro brand preventiepakket, 350 euro borg..
Aan de ene kant is een eigen plek heel fijn, maar je moet alsnog alles delen met 16 man,`en het kost me nu gewoon in 1x een hoop geld. En als de organisatie dan ook nog eens kut is (lees van alles over boetes die zomaar gegeven worden, veel controles etc, problemen met borg terug krijgen. Geen recht op slot in deur maken bij kantoorpanden. (Als dat laatste echt zo is is het sowieso geen optie voor mij. )
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2014 12:16

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Huh jij woont toch samen met je vriend en katten? Dacht dat jullie vorig jaar net een leuk huisje hadden betrokken?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Sep 2014 12:21

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem156

Bericht 01 Sep 2014 12:34

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Ik had een leuk huisje gezien in mijn woonplaats waar ik met een vriendin kon gaan wonen, Camelot verhuurde dat.
Toen we daar de sleutel kwamen halen zodat we het huis konden gaan bekijken kregen we al een hoop regels van ze te horen, en wat ze allemaal verwachtten van de huurders.
Het huis waar wij in wilden gaan wonen was een voormalig hoerenhuis en zoals zij het beschreven was het een heel gaaf huis. Er zou een beetje stof liggen, meer niet.
Toen we er binnenkwamen viel ons meteen op dat het smerig was, boven stonden ook nog lampen aan en beneden in het plafond mistten een aantal gipsplaten. Je kon de elektriciteitskabels zien lopen. Op een gipsplaat ernaast zat een vochtplek.
Het is echt al lang geleden en wij waren toen best naïef en dachten, dat kunnen onze vaders wel maken.
Wij zagen het iig helemaal zitten maar onze ouders wilden voor alle zekerheid ook even komen kijken. En die schrokken erg van de staat van het huis.
De reden dat er nog spanning op stond was omdat Eneco het nooit meer aan zou sluiten omdat het gewoon onveilig was. Die kale kabels in het plafond met een vochtplek ernaast is ook hartstikke onveilig.
Toen wij lieten weten aan Camelot dat we het niet deden en om welke redenen werd daar heel laconiek op gereageerd.
ZIj verwachtten een hele hoop van ons als huurders maar ik vind dat je dat ook wel wat van hen mag verwachten.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2014 12:41

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Mn vriend en ik zijn uit elkaar.

Wel toevallig, net gebeld door ze. Bezichtiging kan niet doorgaan. Wordt op korte termijn alsnog gepland..

Poubelle, bedankt voor je reactie! Maar goed dat jullie ouders ook nog even hebben gekeken! Ze verwachten inderdaad een hoop, was toen ik via Ad-Hoc woonde ook al. Maar heb wel het idee dat ze een stuk strenger zijn bij Camelot. Nu was ons huis toen ook een slooppand, dus waren ze daarom ook minder streng denk ik.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 01 Sep 2014 19:08

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Oh wat erg poubelle.. dat ze daar mensen wilden gaan laten wonen en dan ook nog zo laconiek regeerden.

Heb bij camelot ervaring t/m reactie van hun nadat ik samen met vriendin op woning gereageerd had. We zijn toen afgehaakt vanwege de belachelijk hoge kosten en de eisen. Ze wilden perse 2 personen voor die woning en je moest elkaar al kennen.. maar vervolgens wel per persoon €245 aan plaatsing/administratie/brandpreventie kosten betalen en dan nog verplichte verzekering via hun.. en moest ook fotos maken van mijn inboedel want die moest representatief zijn. Heb daar toen verder niet meer op gereageerd. Ook wel meer negatieve verhalen gehoord.

Woon nu antikraak via Adhoc en dat bevalt mij tot nu toe goed. Hier is het net als bij Jorja zo dat ze niet het hele gebouw volstoppen. Woon hier nu met 2 anderen en er zouden makkelijk nog 2-3 bij kunnen maar dat willen ze niet. Werd o.a. gezegd dat ze Max. 3 personen per badkamer willen en hier kon maar 1 badkamer gemaakt worden. Verder zijn bijkomende kosten ook veel lager.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Sep 2014 19:19

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Een vriendin van mij liep stage bij Camelot en mocht daarom samen met een vriendin een woning bewonen. De woning was van een crimineel die inmiddels al jarenlang vermist wordt in het buitenland. Dit resulteerde erin dat er weleens rare types aan de deur stonden bij haar. Ze zat daar dan ook niet echt helemaal lekker....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 01 Sep 2014 20:24

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Ik heb jaren geleden via Camelot in een huis gewoond. Hoe dat zat met borg, administratiekosten e.d. zou ik niet meer kunnen zeggen!

Wat ik vooral vervelend vond waren de maandelijkse controles en dan vooral omdat ze die niet altijd op het aangekondigde moment uitvoerde. Dus eigenlijk wilde ik het altijd opgeruimd hebben omdat ik "bang" was dat ze langs kwamen, vooral mijn eigen idee hoor want van "normale troep" werd niets gezegd. Er is ooit toen ik er niet officieel woonde commentaar gekomen op het feit dat mijn ondergoed aan de waslijn hing...

Officieel mochten wij geen felle kleuren aanbrengen maar omdat wij wisten dat het huis gesloopt ging worden hebben we dat wel gedaan en er werd alleen gezegd dat het een gave kleur was. Oh, ze zijn destijds wel bij een controle de trap op gelopen die wij net geverfd hadden en waar ook een briefje bij hing... bedankt :palm:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Sep 2014 21:03

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Ik heb twee keer via ze gewoond en dat is prima bevallen. Was wel allebei een zelfstandige woning. Volgens mij betaalde ik 125 euro bemiddelingskosten, het brandpreventiepakket en 1 maandhuur aan borg.
Is al wel lang geleden trouwens, dus er kan best eea veranderd zijn inmiddels.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem127

Bericht 01 Sep 2014 22:26

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Heb er ook alleen maar slechte verhalen over gehoord, beetje hetzelfde wat hierboven staat: veel bemoeizucht en zelf met weinig over de brug komen.

Wat naar dat jullie uit elkaar zijn TukTuk, jullie hadden toch plannen om gezamenlijk naar Thailand te gaan of niet? Naar voor je :(
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2014 22:50

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Twellie schreef:Wat naar dat jullie uit elkaar zijn TukTuk, jullie hadden toch plannen om gezamenlijk naar Thailand te gaan of niet? Naar voor je :(

Nou idd wat jammer zeg :(
<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2014 23:02

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 29 Nov 2014 10:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2014 20:48

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 29 Nov 2014 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 06 Sep 2014 21:39

Re: Ervaring Camelot? (Anti-kraak wonen)

Snap heel goed dat je daarom hebt besloten om daar niet te gaan wonen.. krijg het alleen van jouw verhaal al benauwd. Een woning moet je kunnen luchten door het open zetten van een raam. Lijkt mij eigenlijk ook erg ongezond om ergens te wonen waar geen ramen open kunnen en de ventilatie ook niet aan kan. Wel jammer want verder klinkt het wel goed.
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers