Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inspiratieloos Lunch

<<

Anoniem147

Bericht 06 Sep 2014 11:27

Inspiratieloos Lunch

Wie helpt mij even op weg. Ik ben de laatste tijd zo inspiratieloos qua lunch.

Ik eet het liefste iets warms maar niet te koolhydraatrijk. Ik maak vaak een soepje met sesamstengels of een cracker, of eet een tartaartje met sla en een speltboterham, soms maak ik zelf een wrap met zalm en sla etc. Geroosterde boterham met hummus en paprika wil ik ook nog wel eens eten. Als er maar een warm onderdeel in zit haha.

Maar de laatste tijd komt dat echt mijn neus uit. Ik eet meestal maar 3 tot 4x per dag dus het moet wel een redelijke lunch zijn waar ik op kan kauwen. Geen sapjes ofzo.

Ik ga zo naar de markt maar mijn lijstje is gewoon echt leeg. Ik heb al op Internet gekeken maar ik weet het gewoon niet.

Iemand :D
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 06 Sep 2014 12:11

Re: Inspiratieloos Lunch

Wat ik wel eens eet: omelet, stukje vis met groente, lauwwarme salade met kipstukjes en een beetje pasta of couscous, quiche (met zelfgemaakte bodem). Quiche kun je ook in kleinere vormpjes maken en dan invriezen.
Je kunt ook afwisselen wat voor soep je eet. De kantine op mijn werk heeft echt hele creatieve soepen en ze zijn allemaal lekker!
<<

Anoniem156

Bericht 06 Sep 2014 12:12

Re: Inspiratieloos Lunch

Ik heb hetzelfde probleem, zeker nu ik weer aan het werk ben.
Ik heb laatst als avondeten loempia's van rijstpapier gemaakt en toen heb ik er gewoon nog extra gerold voor lunch de volgende dag, dat was erg lekker.
Voor mij moet het ook wel mee te nemen zijn en in de magnetron of oven te bereiden.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2014 14:02

Re: Inspiratieloos Lunch

Ik ben echt gek op ei, op allerlei manieren gemaakt. Dus dat eten we vaak als lunch.

En we eten ook regelmatig restjes avondeten. Lekker makkelijk, maar wel gezond.

Ik had van de week voor m'n man een gehaktbrood gemaakt voor de lunch op z'n werk. Dat was ook een succes.

En waarom moet je er trouwens perse op kauwen? Iets vloeibaars kan ook calorierijk zijn. Of vind je het gewoon lekker om als lunch iets te eten wat kauwbaar is? Dat kan ik me wel voorstellen.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Sep 2014 15:09

Re: Inspiratieloos Lunch

Bedankt voor de reacties.

@ Jans, ja ik wil gewoon echt iets kauwen. Omdat ik het fijn vind om op dat punt van de dag lekker te knabbelen haha. Het ding is dat ik elke ochtend al ontbijt met 2 eieren. Ik wil er best 4 per dag eten maar dan vind ik mezelf weer zo overdreven. Dan denk ik 'er moeten toch ook andere lekkere dingen zijn'.

Het avondeten wat over is eet mijn vriend meestal op de volgende dag haha. We hebben niet genoeg over voor 2 porties.

Ik ga denk ik ook maar gewoon eens wat dingen invriezen en dan op dat moment ontdooien o.i.d. Het is (kwam ik net achter) ook meer dat ik de laatste tijd tegen het maken opzie 's middags. Wil het gewoon snel kunnen pakken/opwarmen. Dus het is inderdaad een goed plan om gewoon een voorraadje aan te leggen voor die dagen.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2014 15:18

Re: Inspiratieloos Lunch

Oh ja, als je al ontbijt met eieren dan wordt het inderdaad wel een beetje veel van het goede. Ik heb dat ook wel, m'n man maakt regelmatig een eitje bij het ontbijt voor ons, maar dan wil ik dat 's middags niet weer eten.

Een voorraadje aanleggen idd. Of 's avonds meer koken, dat kan ook, dat vind ik zelf altijd handiger, veel dingen worden er niet lekkerder van als je het invriest. Wij hadden van de week pizza gegeten en m'n man had een stukje de volgende dag meegenomen naar z'n werk. Dat beviel hem zo goed dat ik de volgende keer gewoon een extra pizza moet maken, haha.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 06 Sep 2014 15:52

Re: Inspiratieloos Lunch

Misschien een spinaziesalade met cherry tomaatjes, paprika, kip en avocado?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 06 Sep 2014 15:53

Re: Inspiratieloos Lunch

PS je lichaam heeft heel veel eiwitten nodig per dag, meerdere eieren op een dag eten is dus zeker niet slecht. Ik doe vaal gerookte zalm, kip of rosbief bij mn lunch om aan mn eiwitten te komen.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Sep 2014 16:08

Re: Inspiratieloos Lunch

Er moet per se iets warm inzitten? Of mag het ook een salade zijn?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Sep 2014 16:29

Re: Inspiratieloos Lunch

En iets van pannenkoeken? Ik maak ze van volkorenbloem, maar het kan vast ook wel met spelt of zo. Die kan je makkelijk invriezen ook en hartig ( met paprika, champignons, ui enz meegebakken) of met walnoot, appel, geitenkaas, of juist fruit er op.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem147

Bericht 06 Sep 2014 17:28

Re: Inspiratieloos Lunch

Atelier Madame schreef:Er moet per se iets warm inzitten? Of mag het ook een salade zijn?


Ja het liefste dus warm. Ik vind een salade vaak lekkerder bij het avondeten omdat ik er dan een warm stukje vis bij heb ofzo haha.

Ik probeer gewoon in elke maaltijd wat warms te hebben. Mijn vriend zei net al 'Jij eet nooit iets kouds of iets waar niets warms bijzit'. Ik wilde hem voor gek verklaren maar het is inderdaad waar. Ik wil altijd iets warms bij mij eten hebben.

Heel af en toe pak ik eens een speltwafel met pindakaas ofzo maar dat is echt sporadisch.

Spelt of boekweitpannenkoeken maak ik inderdaad ook wel eens, maar dan mis ik weer mijn groente. Ik ben wat dat betreft meer een zoetekauw m.b.t. pannenkoeken. Met fruit en room ofzo haha.

Ik had laatst wel een salade gemaakt met gebakken stukjes kip die nog warm waren. Dat vond ik wel echt lekker. Maakte de salade een beetje lauw/warm.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Sep 2014 17:30

Re: Inspiratieloos Lunch

Bacio schreef:PS je lichaam heeft heel veel eiwitten nodig per dag, meerdere eieren op een dag eten is dus zeker niet slecht. Ik doe vaal gerookte zalm, kip of rosbief bij mn lunch om aan mn eiwitten te komen.


Dat is inderdaad nog een punt wat ik wil. Omdat ik niet teveel koolhydraten wil eten moet ik het wel aanvullen met eiwitten. Dus ik eet inderdaad ook wel eens gerookte zalm of gebakken kip bij mijn salade ofzo.

Maar een eitje koken is dan zo makkelijk.

Ik weet dat het niet schadelijk is om veel eieren te eten maar zit daar nog een maximum aan. Ik eet nu dus al minimaal 14 eieren per week. Dat hou ik gewoon zo, maar als ik met de lunch er ook nog eentje wil, dan wordt het al snel 21 eieren per week haha.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2014 18:21

Re: Inspiratieloos Lunch

Je kan gerust meer eieren per dag eten, dat kan geen kwaad. Eieren behoren tot 1 van de meest complete voeding op aarde. Er zit alles in, behalve vitamine C.
Hoe zachter/rauwer, hoe beter.
Ik heb zelf genoeg aan 1 keer eieren eten op een dag, maar als je meer lust dan kun je dat dus gerust eten.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 06 Sep 2014 18:36

Re: Inspiratieloos Lunch

Marni schreef:
Bacio schreef:PS je lichaam heeft heel veel eiwitten nodig per dag, meerdere eieren op een dag eten is dus zeker niet slecht. Ik doe vaal gerookte zalm, kip of rosbief bij mn lunch om aan mn eiwitten te komen.


Dat is inderdaad nog een punt wat ik wil. Omdat ik niet teveel koolhydraten wil eten moet ik het wel aanvullen met eiwitten. Dus ik eet inderdaad ook wel eens gerookte zalm of gebakken kip bij mijn salade ofzo.

Maar een eitje koken is dan zo makkelijk.

Ik weet dat het niet schadelijk is om veel eieren te eten maar zit daar nog een maximum aan. Ik eet nu dus al minimaal 14 eieren per week. Dat hou ik gewoon zo, maar als ik met de lunch er ook nog eentje wil, dan wordt het al snel 21 eieren per week haha.
Niet dat ik weet. Je kunt er ook voor kiezen eiwit poeder te gebruiken en dat door de kwark of smoothie te gooien.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers