Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschil tussen cardigan en vest

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 04 Sep 2014 19:58

Verschil tussen cardigan en vest

Zojuist las ik het zinnetje 'Ik draag een cardigan altijd als een vest en niet als een cardigan'.
En toen vroeg ik me af wat nu het verschil daar tussen was? Ik dacht toch echt altijd dat het hetzelfde was.
Kan iemand mij dat uitleggen? :)
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2014 20:00

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Ik weet alleen dat in Engelstalige landen een vest een tanktop is. Maar dat staat hier volgens mij los van.

Misschien bedoelen ze hier dat een cardigan gedragen kan worden zoals kakkers rond hun schouders ofzo haha. En een vest dus gewoon als een vest zoals wij in Nederland kennen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Sep 2014 20:00

Re: Verschil tussen cardigan en vest

cardigan is het Engelse woord voor vest dus diegene die het geschreven heeft snapt het niet helemaal.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Sep 2014 20:01

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Marni schreef:Ik weet alleen dat in Engelstalige landen een vest een tanktop is. Maar dat staat hier volgens mij los van.

Misschien bedoelen ze hier dat een cardigan gedragen kan worden zoals kakkers rond hun schouders ofzo haha. En een vest dus gewoon als een vest zoals wij in Nederland kennen.


Vest in het Engels is gilet in het Nederlands
<<

Patsy

Bericht 04 Sep 2014 20:08

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Ik dacht altijd dat een cardigan zo'n kort, aansluitend vestje met knoopjes was en een vest een dikkere wollen variant, al dan niet met knopen.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2014 20:58

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Prosecco schreef:
Marni schreef:Ik weet alleen dat in Engelstalige landen een vest een tanktop is. Maar dat staat hier volgens mij los van.

Misschien bedoelen ze hier dat een cardigan gedragen kan worden zoals kakkers rond hun schouders ofzo haha. En een vest dus gewoon als een vest zoals wij in Nederland kennen.


Vest in het Engels is gilet in het Nederlands


Dan bedoelde ik Anerikaans. Bij Mean Girls zeggen ze zoiets van 'your vest is ugly' oid en dan draagt ze een tanktop.
<<

Anoniem287

Bericht 05 Sep 2014 14:35

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Marni schreef:Ik weet alleen dat in Engelstalige landen een vest een tanktop is. Maar dat staat hier volgens mij los van.

Misschien bedoelen ze hier dat een cardigan gedragen kan worden zoals kakkers rond hun schouders ofzo haha. En een vest dus gewoon als een vest zoals wij in Nederland kennen.


Huh een tanktop is toch een topje (mouwloos t-shirt)? Tenminste, al die keren (en dat zijn er best veel) dat ik in de VS ben geweest werd een mouwloos t-shirt altijd tanktop genoemd.
<<

Anoniem114

Bericht 05 Sep 2014 14:46

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Heel weinig zeggen 'vest' als ze een soort tanktop bedoelen. Volgens mij dragen vrouwen een tanktop en mannen een 'wifebeater' (een tanktop zou strak zitten en de 'wifebeater' meer los) en sommige noemen dat dus een vest. Hoewel een vest eerder een gilet is, ja.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Sep 2014 14:46

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Siamsa schreef:
Marni schreef:Ik weet alleen dat in Engelstalige landen een vest een tanktop is. Maar dat staat hier volgens mij los van.

Misschien bedoelen ze hier dat een cardigan gedragen kan worden zoals kakkers rond hun schouders ofzo haha. En een vest dus gewoon als een vest zoals wij in Nederland kennen.


Huh een tanktop is toch een topje (mouwloos t-shirt)? Tenminste, al die keren (en dat zijn er best veel) dat ik in de VS ben geweest werd een mouwloos t-shirt altijd tanktop genoemd.


Haha misschien heeft het dan meerdere betekenissen. Ik heb het puur uit de film Mean Girls en toen ik op vakantie was waren we met Amerikanen aan het kletsen en toen vond ze mijn top leuk die ik aanhad en zei ze:"I love you vest'. Ik had niets anders aan (ja een broek) dus ging er vanuit dat het om mijn top ging.
<<

Anoniem287

Bericht 05 Sep 2014 14:56

Re: Verschil tussen cardigan en vest

Ja in het Brits is een mouwloos shirtje (top) een vest ja, maar in de VS wordt met vest volgens mij meer een gilet bedoeld en wordt een mouwloos shirtje meestal met tanktop aangeduid. Maar het zal vast ook door elkaar gebruikt worden ja.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers