Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 03 Sep 2014 21:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, ik hoop dat de klachten die je herkent positief waren ... Jij reageert wel heftig op de spuiten of niet?? Succes ermee!

Luthien, Heftig verhaal ik ken je volgens mij niet. Veel succes!!

Hier alles nog rustig! Merk dat ik toch nog niet helemaal fit ben....
Beetje rustig aan!
<<

Anoniem328

Bericht 04 Sep 2014 10:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Luthien jemig wat heb jij een heftige tijd achter de rug. Wat ontzettend fijn dat je geen schade aan je eierstokken hebt overgehouden na zo'n heftige ziekteperiode.
Verder is je verhaal wel een beetje gelijk aan dat van mij. Ook ik heb PCOS en heb een lange tijd van Clomid, hormooninjecties, Leo ingreep en IUI achter de rug. Helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook wij gaan nu beginnen met ivf en dat gaat over een paar weken van start.
Wat zal het een schok zijn geweest dat je een plekje op je hypofyse hebt zitten. Na alles wat jij hebt meegemaakt zou je toch denken dat het wel een keer klaar is maar niet dus. En dat je daardoor langer moet wachten met ivf is natuurlijk erg frustrerend. Als je eenmaal de keus hebt gemaakt om met ivf te starten dan wil je dat natuurlijk ook zo snel mogelijk.
Je kunt in ieder geval hier altijd je verhaal kwijt, dat is heel fijn.
Hoe gaat het nu verder bij jou? Binnenkort controle om te kijken of je waardes beter zijn? Ik duim voor je!

Sabje wat vervelend dat je zoveel last hebt (gehad) van de bijwerkingen. Wat verschillend is dat dan per persoon. Guus heeft gelukkig weinig tot geen last en jij zoveel meer. Wat spannend zeg vrijdag je eerste echo! Volgens mij spuit inderdaad iedereen anders. Jij hoeft dus maar 1 dag alleen decapeptyl en daarna puregon erbij. Ik moet 10 dagen alleen decapeptyl spuiten en daarna gonal F 150 erbij. Wat een verschil dan he. Nou ik duim voor je a.s. vrijdag!

Sb nog een paar dagen en dan mag je testen he. Ik hoop toch zo dat het niet fit zijn aan een zwangerschap te wijten is. Het moet gewoon raak zijn deze keer! Fingers crossed voor jou en je man!

Sophie hoe voel jij je? Je bent inmiddels een paar dagen bezig met Gonal f toch? Spannend, wanneer heb je de eerste echo?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Sep 2014 11:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, succes met de echo van vandaag! Ben benieuwd, laat je even weten hoe het ging?
Misselijkheid nog steeds weg? ;-)

Oh SB ik begin er een goed gevoel over te krijgen bij jou!
Bijna testdag al. Pff. Gaat het goed?

Olijfje, jij nog steeds zo lekker aftervakantie-relaxed? ;-)
Lief dat je zo uitgebreid op iedereen reageert trouwens!

Hier gaat het goed, ben inderdaad begonnen met de Gonal-f. Hoofdpijn is beter te doen sinds de Lucrin gehalveerd en van de Gonal-f merk ik verder nog helemaal niks! Dus prima eigenlijk. Ik heb maandag de eerste echo en dat vind ik wel spannend, ik hoop zo dat het gaat zoals het moet gaan!

fijn weekend allemaal alvast meiden!!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 06 Sep 2014 21:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sophie: de misselijkheid is nog steeds weg gelukkig. Fijn dat je hoofdpijn minder is geworden. Spannend he die eerste echo. Ik vond het vrijdag ook erg spannend.

Summerbeach: Ik heb die klachten nu allemaal door het spuiten. Maar het moe zijn herken ik wel van toen ik zwanger was. Verder heb ik toen geen klachten gehad. Ga voor je duimen!!

All: Vrijdag heb ik de eerste echo gehad. Aan beide kanten zijn eitjes aan het groeien. De grootste waren 16mm en een aantal van 14. Alleen nu door de echo zag hij dat mijn baarmoeder recht ligt ipv gekanteld naar voren of achter. Hierdoor worden mijn eileiders naar achter getrokken. Zal met de punctie lastiger zijn.
Maandag heb ik de volgende echo. Blijf het toch erg spannend vinden.
Het spuiten lijkt iedere dag pijnlijker te worden. Wissel de plaats iedere keer af, maar helpt helaas niet. Gelukkig trekt het wel snel weg.

Iedereen een fijn weekend!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 07 Sep 2014 10:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

SB: ik ben benieuwd of je al getest hebt en wat de uitslag is..
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem328

Bericht 08 Sep 2014 10:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sb ik ben ook ontzettend benieuwd en heb al een paar keer gekeken gisteren en vandaag. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws. Ik duim nog even door!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 08 Sep 2014 11:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sb: Ook hier een nieuwsgierig iemand

Net terug uit het ziekenhuis. De eitjes zijn niet zo goed doorgegroeid als ze gehoopt hadden. Vanavond weer spuiten en dan morgen weer terug. Dus dat was even minder, anders hadden we vandaag de punctie afgesproken. Hopelijk groeien ze vandaag goed door.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Sep 2014 12:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben ook erg benieuwd SB!

Jammer Sabje, hopelijk morgen weer iets groter allemaal.

Im heb net vanmorgen eerste echo gehad, alles zag er goed uit en er zijn maar liefst 10 goed groeiende follikels gezien dus ze was positief! Nog ietswat klein (11-13 mm) dus nog even door met spuiten en donderdag weer terug!

Sophie hoe was het bij jou?
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 08 Sep 2014 13:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hier nog een nieuwsgierig iemand SB! Hoop zo dat je goed nieuws hebt!

Sabje, balen dat ze nog niet zo hard groeien, maar goed, maar rustig doorgaan dus. Hopelijk kun je snel de punctie afspreken!

Guus, 10 wat goed! Fijn zeg! Perfecte score volgens mij! :-)
Welke dosis Gonal spuit jij?

Ik heb ook de echo gehad en bij mij groeien er 8. Gyn was heel tevreden. 1tje is al zo goed als rijp zei ze en de andere 7 iets kleiner maar ook "goed op weg".

Ik had er trouwens wel 7 aan 1 kant en aan de andere kant maar 1. Volgens gyn maakt dat niks uit, maar ik vind dat zelf wel jammer (zou fijn zijn als er aan die andere kant ook gewoon een paar hadden gezeten voor m'n gevoel). Maar goed, in ieder geval geen onder- of overstimulatie. :-)

Ik moet nu vanavond en morgen de dosis gonal-f iets ophogen van 100 naar 150 voor een laatste boost en dan woensdag weer terug voor een echo. Als die hogere dosis goed aanslaat zou ik eind deze week zelfs al de punctie kunnen hebben (hellup) en anders volgende week.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Sep 2014 20:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja volgens mij waren ze ook tevreden, dus dan ik ook ;-)
Ik spuit vanaf het begin al 150 gonal-f, samen met de decapeptil en die dosis is niet aangepast.

8 is ook echt fijn! Misschien juist wl fijn bij de punctie dat ze meer aan een kant zitten? Dan ben je aan de ene kant lekker snel klaar ;-)

Ik hoop dat die van mij goed snel groeien want hoop niet dat ik pas laat in volgende week de punctie heb... Hoop echt maandag of dinsdag... Buiten dat ik het het liefst zo snel mogelijk gehad wil hebben wordt het na volgende week echt goed druk op mn werk en kan ik echt niet meer rustig liggen denk ik...

Dus eigenlijk hoop ik dat je het wel eind deze week al hebt! Maar ik ben dan ook een tikkie ongeduldig van aard.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 08 Sep 2014 21:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Haha hier nog zo'n miss ongeduld hoor.
Ik heb t zelfde als jij, qua werk zou het heeeeel goed uitkomen als t eind deze week al zou zijn!

Maar tegelijkertijd vind ik het ook best eng nu het echt dichterbij komt, vandaar mijn hellup. Ik ben vandaag 'rondgeleid' door de punctiekamer en heb uitgebreide uitleg erbij gehad wat er allemaal gaat gebeuren. Brr. Gelukkig duurt de punctie zelf maar een kwartier of zo, maar toch. Zal blij zijn als dat klaar. ;-)
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Sep 2014 12:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Net weer naar het ziekenhuis geweest en de eitjes zijn doorgegroeid gelukkig. Rechts had ik er 3 van 19mm en nog twee van 16mm. Links ook nog 2 goede geloof ik.
Donderdag is de punctie en vanavond de pregnyl zetten.
Hier komt het met het werk juist helemaal niet uit. Werk op donderdag en vrijdag, maar gelukkig doen ze niet moeilijk. Wilde alleen mijn verjaardag zondag vieren, maar dan is de terugplaatsing. Dus word het maar een kleiner gezelschap. Alleen directe familie.
Ik vind het ook erg spannend, vooral omdat mijn eileider niet goed ligt en ze er waarschijnlijk niet goed bij kunnen. Dus zal flink op mijn buik gedrukt moeten worden. Ook gaat de gyn het doen ipv de arts.
Ons boefje 24-08-2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Sep 2014 14:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend sabje!
<<

Anoniem328

Bericht 09 Sep 2014 14:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje wat ontzettend spannend. En wat een mooie score ook! Alvast ontzettend veel succes voor donderdag. Ik ben zo benieuwd hoe jouw ervaring gaat zijn. En niet druk maken over je werk hoor. Het is jammer dat de timing zo slecht is, maar je hebt het helaas niet voor het zeggen.

Sophie en Guus ook spannend en wat fijn dat er bij jullie allebei een mooi aantal eitjes groeien. Het is nu echt begonnen bij jullie! Ik wou dat ik ook al mocht. Ik moet nog een week wachten en dan mag ik eindelijk beginnen met de Decapeptyl.

Shally hoe was je vakantie???

Afgelopen weekend weer een zwangerschapsaankondiging gehad, van m'n schoonzus. Ik had er minder moeite mee dan anders. Ik sta er nog steeds best wel relaxed in. Wel jammer dat ze totaal niet aan onze gevoelens dachten en daar ook niks over gezegd hebben. Maar goed dat zijn we wel een beetje van hun gewend. Ze hebben de afgelopen 3 jaar nog nooit gezegd dat ze het rot voor ons vinden of dat ze hopen/duimen dat het bij ons snel raak zal zijn. Gelukkig zijn bijna alle andere mensen in onze omgeving wel wat attenter wat dat betreft.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Sep 2014 15:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat knap dat je relaxed kon blijven bij die zwangerschapsaankondiging.
Dus volgende week mag jij van start. Spannend. Eindelijk mag je dan weer beginnen, je leeft er wel naar toe he.

Ik hoor hier niet meer zo goed thuis aangezien de meeste met IVF/ICSI zijn begonnen..

Vakantie was heerlijk, even verstand op nul en gerelaxed. Maar nu we weer thuis zijn draait mn hoofd weer overuren.:(
Donderdag 18 september een gesprek met mn behandelend arts over een hsg.

Ik heb hier wel eens verteld dat mn broertje en zn vriendin (per ongeluk) zwanger waren. Ik vond dat heel moeilijk en heb al die maanden bijna geen contact gehad. Mn neefje is 2 weken terug geboren. Ik vond dat we het niet konden maken om er niet langs te gaan en aangezien we bijna op vakantie gingen zijn we voor de vakantie nog langs geweest.
Wat zag ik er tegen op en heb daar gehuild als een klein kind.
Hopelijk slijt het verdriet en kan ik net zoveel gaan houden van dat neefje dan dat ik van de andere neefjes hou.. de tijd zal het leren.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Sep 2014 15:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally wat naar dat je je zo slecht en verdrietig voelde bij dat kraambezoek en dat je nu na je vakantie weer zo druk bent met alles. Je zou binnenkort toch ook met een psycholoog gaan praten? Hopelijk dat dat je kan helpen om wat beter in staat te zijn met deze hele situatie om te gaan en het misschien iets meer los te kunnen laten. Ik vind het zo vervelend voor je dat het allemaal zo zwaar gaat.
En waarom zou je hier niet meer thuis horen. Bij jou gaat het zwanger worden toch net zo goed moeilijk! Wel hier blijven meeschrijven hoor!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Sep 2014 15:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Klopt Olijfje, ben voor mn vakantie voor de eerste keer bij de psycholoog geweest. De gevoelens omtrent het zwanger worden zijn heel normaal en daar kan ze me niet mee helpen. Uit dat gesprek kon ze wel opmaken dat ik altijd klaar sta voor anderen maar mezelf weg cijfer en te streng ben voor mezelf. En dat is geen goede combi omtrent de mmm. Dus daar gaan we de volgende gesprekken aan werken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2014 20:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Om eerlijk te zijn vind ik het best wel raar dat de psychologe je 'niet' kan helpen met je gevoelens rondom het niet-zwanger-worden. Nee, ze kan de gevoelens niet wegnemen en ja, zulke gevoelens zijn normaal, maar ze zou je wel handvaten moeten kunnen geven om er mee om te gaan denk ik dan. Misschien denk ik dan heel simpel hoor. Want ook al begrijp ik je heel goed, ik vind het wel heftig (en heel verdrietig voor je) dat je zo moet huilen op kraamvisite. En dat je moeite hebt om je nieuwe neefje net zo lief te hebben als de anderen. Ik vind het echt heel goed dat je dat zelf zo kunt benoemen, maar juist daarom had ik verwacht dat ze je zou kunnen helpen met zulke handvaten. Ik denk overigens dat het ook niet verkeerd is om naar het wegcijferen en je strengheid te kijken en dat dat je óók zal helpen.

Heb je wel een goed gevoel bij haar? Heb je het gevoel dat ze je kan helpen? Ben je het met haar behandelplan eens?

Sterkte ShallY!
L2014 & H2017
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Sep 2014 21:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

De pregnyl zit erin, maar wat een k*t ding om klaar te maken. Man en ik hebben ons beide flink gesneden aan de flesjes. Gelukkig geen bloed of glas in de flesjes. Hebben er hier mee last van gehad? Of deden wij iets echt verkeerd? Het zetten zelf ging gelukkig goed.

Shally: een hele dikke :hug: . Kan me maar een heel klein beetje van je verdriet voorstellen. Ik snap heel goed dat het moeilijk is als er weer een baby geboren word en al helemaal als het een 'ongelukje' is, terwijl jullie zo graag willen.
En gewoon hier mee blijven schrijven!

Olijfje: Fijn dat je er nu minder moeite mee hebt. Alleen jammer dat ze geen rekening met jullie gevoelens hebben gehouden. Nog heel even wachten en dan mag jij ook beginnen. Vind je het spannend?
Ons boefje 24-08-2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Sep 2014 22:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, misschien heeft het ziekenhuis zo'n opener voor je die je gebruiken kan voor de pregnyl?

Ik heb er ook z1 van het ziekenhuis gehad, erg handig en je kan m telkens opnieuw gebruiken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Sep 2014 22:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

mzcharlotte schreef:Om eerlijk te zijn vind ik het best wel raar dat de psychologe je 'niet' kan helpen met je gevoelens rondom het niet-zwanger-worden. Nee, ze kan de gevoelens niet wegnemen en ja, zulke gevoelens zijn normaal, maar ze zou je wel handvaten moeten kunnen geven om er mee om te gaan denk ik dan. Misschien denk ik dan heel simpel hoor. Want ook al begrijp ik je heel goed, ik vind het wel heftig (en heel verdrietig voor je) dat je zo moet huilen op kraamvisite. En dat je moeite hebt om je nieuwe neefje net zo lief te hebben als de anderen. Ik vind het echt heel goed dat je dat zelf zo kunt benoemen, maar juist daarom had ik verwacht dat ze je zou kunnen helpen met zulke handvaten. Ik denk overigens dat het ook niet verkeerd is om naar het wegcijferen en je strengheid te kijken en dat dat je óók zal helpen.

Heb je wel een goed gevoel bij haar? Heb je het gevoel dat ze je kan helpen? Ben je het met haar behandelplan eens?

Sterkte ShallY!


Ik heb dit wel direct aangegeven dat ik hier handvaten voor wil hebben. Donderdag heb ik weer een gesprek dus zal het nog eens aankaarten dat ik graag handvaten wil hebben.
Ik heb nog maar 1 gesprek gehad en had daarna wel een goed gevoel bij haar, we zullen het zien donderdag.

Ze heeft nog niet eens een behandelplan verteld..

Ik krijg wel een beetje het idee dat ik niet echt begrepen word dat ik zo moest huilen en dat dit als raar gezien wordt. Maar hey, ieder z'n gevoelens en de een gaat er zo mee om en de ander kan er wel mee omgaan. En ik ben op het punt beland dat tegen geen enkele zwangerschapsaankondiging kan (in directe omgeving), ik moeite hebt met baby's en mezelf het liefst opsluit en iedereen en alles wat met baby's te maken heeft ontwijk. Dat zal wel ook met mijn persoontje zelf te maken hebben, en daarom ben ik dan toch wel blij dat ik hulp heb gezocht bij een psycholoog.

En dit is niet aanvallend naar jou bedoeld hoor mzcharlotte, vind het super lief dat je op me reageert!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 09 Sep 2014 22:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, een ampul openen is de eerste keren lastig. Een zakdoek ertussen kan je wat wondjes besparen. De truc is om vanuit een losse pols in 1 beweging de hals open te maken.
Hopelijk is het geen 2de keer nodig.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem87

Bericht 09 Sep 2014 23:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

sabje schreef:De pregnyl zit erin, maar wat een k*t ding om klaar te maken. Man en ik hebben ons beide flink gesneden aan de flesjes. Gelukkig geen bloed of glas in de flesjes. Hebben er hier mee last van gehad? Of deden wij iets echt verkeerd? Het zetten zelf ging gelukkig goed.


Las dit toevallig, je moet je ampullen altijd van je af breken. En als het goed is zit er een lijntje op (denk ik), dat is het breukgleufje, dus daar moet je hem vastpakken. Je kunt een zakdoekje gebruiken voor extra grip/tegen verwondingen. Verder, oefening baart kunst. Ik vind het ook een rotklus, maar kan het inmiddels goed door mn werk (apotheek).
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2014 23:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Happydobby schreef:Sabje, een ampul openen is de eerste keren lastig. Een zakdoek ertussen kan je wat wondjes besparen. De truc is om vanuit een losse pols in 1 beweging de hals open te maken.
Hopelijk is het geen 2de keer nodig.


Een wattenschijfje gebruiken en echt proberen op de stip af te breken. Idd vanuit een vloeiende beweging.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Sep 2014 10:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, op het ampulletje staat inderdaad een zwarte stip. Die kant moet je van je af breken. Ik kreeg hiervoor destijds zo'n hulpbuisje, maar als je maar de goede kant opbreekt dan kan het ook prima met een doekje of papiertje. Ik heb het ook wel eens met m'n blote handen gedaan, gaat ook prima.

Shally, jouw reactie is niet raar en ook echt wel begrijpelijk, maar tegelijkertijd is jouw reactie ook wel vrij heftig. Vandaar dat ik het ook wel een beetje raar vind dat jouw psycholoog zegt dat ze hier niks mee kan doen omdat het normaal zou zijn. Ik denk dat met wat hulp en wat handvaten je misschien wel wat beter met de hele situatie om zou kunnen gaan. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel graag zou willen? Het lijkt me namelijk enorm zwaar voor jou zoals je er nu in staat en je moet er niet aan onderdoor gaan!! Ik bedoel dit goed Shally dus ik hoop niet dat je het als kritiek opvat. Blijf vooral je verhaal hier spuien, want daar is dit topic voor bedoeld!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers