Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 04 Sep 2014 14:58

Re: Biechttopic

Ik zou het zelf denk ik ook niet doen maar als de kans zich voordoet zal ik ze er wel op aanspreken en laten weten dat ik het afkeur.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Sep 2014 15:00

Re: Biechttopic

Ik zou me er denk ik niet zo gauw mee bemoeien. Behalve als het een familielid of een goede vriend is. Maar dan zou ik nog niet gaan klikken bij de gemeente. Ik zou diegene dan aanspreken en mijn mening geven.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 15:02

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Als jij wist dat iemand in jou omgeving bijstand fraude pleegt, zou je er dan ongetwijfeld een melding van maken?
Zelfs als je weet dat het grote gevolgen kan hebben?

Is er iemand die werkt bij de sociale dienst en mij kan helpen of adviseren hierin?

Nee.
<<

Anoniem114

Bericht 04 Sep 2014 15:04

Re: Biechttopic

Ik zou ook niemand een verklikken, als 't me heel hoog zit, zou ik 't met diegene opnemen maar verklikken? Nee.. Denk niet dat ik 's avonds nog lekker slaap dan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2014 15:22

Re: Biechttopic

**
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Sep 2014 08:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 15:27

Re: Biechttopic

Biechtje, ik snap dat je het wel wilt doen en ik zou ook zeker wel twijfelen, maar zou diegene jou dan niet weer het leven zuur gaan maken. Er kunnen meer zijn die hem 'aangeven', maar wellicht is de link naar jou wel snel gelegd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2014 15:49

Re: Biechttopic

**
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Sep 2014 08:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2014 15:49

Re: Biechttopic

Nee niet doen. Ik snap ergens dat je misschien wraak wil, maar wraak is echt een overbodige emotie. Sta erboven en ik zou zeker niet iemand aangeven op deze manier.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2014 15:50

Re: Biechttopic

Nougat schreef:Het valt me vooral op dat je erg veel met de buitenkant bezig bent. I.p.v. je eigen stijl te ontdekken, kun je ook bedenken dat het allemaal maar relatief is en eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Stel dat jij een woonkamer hebt, waar jij je op je gemak voelt, maar iemand anders vindt het niet mooi. Wat maakt dat dan eigenlijk uit? Jij woont in jouw woonkamer, de ander kan zijn eigen woonkamer naar zijn smaak inrichten. Ik vind het ook zorgelijk dat je je eigenwaarde laat afhangen van je interieur, of de hipheid van je kleding. Uiteindelijk hoop ik dat jouw man en jouw vrienden je waarderen om wie je bent, om je karakter, om je humor, om je gezelligheid, dat is toch eigenlijk veel belangrijker? Vrienden die je afkeuren, omdat ze de kleur van je muren niet mooi vinden, dat zijn geen echte vrienden.

Het gaat veel meer om JOU, dan om al die andere dingen samen.

En dat heb ik moeten leren inderdaad. Het zal mijn man of vrienden absoluut niets uitmaken wat ik aan heb, die vinden mij leuk om wie ik ben. Het gebeurd ook regelmatig dat ik met vriendinnen een avondje film kijk en we allemaal een trainingsbroek aan hebben, omdat dat eenmaal zo lekker zit.
Inmiddels ben ik ook zo ver dat ik weet dat het allemaal niets uit maakt en dat ik meer geluk uit haal als ik een avondje met vrienden ben eten ipv dat ik voor dat geld kleding heb gekocht. Ik doe nu liever iets met m'n geld dan uitgeven aan kleding waarvan ik de helft toch nooit draag.
Ik ben er nog niet en soms denk ik weer heel anders, maar het gaat wel stukken beter :)
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 04 Sep 2014 15:51

Re: Biechttopic

Ik zal het ook niet aangeven. Ik snap dat het heel moeilijk kan zijn, maar ik zou gewoon niets zeggen.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2014 15:51

Re: Biechttopic

Caro schreef:Nee niet doen. Ik snap ergens dat je misschien wraak wil, maar wraak is echt een overbodige emotie. Sta erboven en ik zou zeker niet iemand aangeven op deze manier.


Ja, eens. Zonde van je energie. En je mag inderdaad geen uitkering hebben als je samenwoont en dat vind ik ergens wel krom. Want zo'n vetpot is een uitkering niet, vind het altijd pittig dat je dan van 1 salaris moet leven met z'n tween. Dus zo 'erg' vind ik de fraude ook weer niet.
<<

Anoniem108

Bericht 04 Sep 2014 16:01

Re: Biechttopic

Wat bedoel je met niet officieel samenwonen? Dat ze zogenaamd geen gezamenlijk huishouden voeren? Wat schiet jij er daarnaast mee op om hier melding van te maken? Ik zou het niet doen; ook niet als diegene mij het leven zuur maakt. Persoonlijk ben jij er niet mee geholpen en als diegene de link naar jou legt, wordt je leven waarschijnlijk nog meer verziekt door deze persoon.
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 16:22

Re: Biechttopic

Eens met Caro, laat het gaan..
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 04 Sep 2014 16:43

Re: Biechttopic

Nee dat zou ik absoluut niet doen, iemand aangeven.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 04 Sep 2014 16:55

Re: Biechttopic

Iemand aangeven die uitkeringsfraude pleegt zie ik niet als klikken. Kom nou toch, die persoon is fout bezig. Uitkeringfraude kost de samenleving jaarlijks bakken met geld, wat maakt dat anderen gedupeerd worden door bijv. strengere regelgeving of lagere uitkeringen. Ik snap dat iemand aangeven niet lekker voelt, maar vind het jammer om te lezen dat iedereen zo duidelijk zegt geen melding te maken zonder hier kennelijk ook maar over te twijfelen. Persoonlijk vind ik dergelijke fraude echt schandalig en zou ik dus wel degelijk overwegen een melding te maken. Of ik al dan geen melding maak kan ik op voorhand niet zeggen, hangt toch af van de omstandigheden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 04 Sep 2014 17:02

Re: Biechttopic

Carrie schreef:
Caro schreef:Nee niet doen. Ik snap ergens dat je misschien wraak wil, maar wraak is echt een overbodige emotie. Sta erboven en ik zou zeker niet iemand aangeven op deze manier.


Ja, eens. Zonde van je energie. En je mag inderdaad geen uitkering hebben als je samenwoont en dat vind ik ergens wel krom. Want zo'n vetpot is een uitkering niet, vind het altijd pittig dat je dan van 1 salaris moet leven met z'n tween. Dus zo 'erg' vind ik de fraude ook weer niet.


Maar vindt jij het dan eerlijker of beter als de samenleving op draait voor de kosten van levensonderhoud dan de persoon met wie degene zijn leven deelt? Daarbij is de uitkering gebaseerd op een eigen huishouding terwijl iemand door samen te wonen relatief minder kosten heeft, immers de huur kan gedeeld worden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2014 17:47

Re: Biechttopic

**
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Sep 2014 08:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem114

Bericht 04 Sep 2014 17:48

Re: Biechttopic

Eh Biechtje, hoezo 'dat dus'? Zou je dit ook overwegen als 't je buurman was die je nooit sprak? Je geeft zelf toe dat diegene je loopt te zieken, dan is 't toch puur een vorm van wraak i.p.v. een moraalkwestie?
<<

Anoniem125

Bericht 04 Sep 2014 17:49

Re: Biechttopic

Je klinkt vooral heel jaloers. En hoezo, je kan niet met vliegvakantie met een fulltime baan? Zo duur zijn vliegtickets niet hoor...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2014 17:52

Re: Biechttopic

**
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Sep 2014 08:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 04 Sep 2014 18:04

Re: Biechttopic

Ik snap jouw dilemma heel goed en weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen. Ik ben heel erg van 'regels zijn regels', dus in die zin zou ik er zeker wel over nadenken om die persoon aan te geven. Wat Luisa zegt eigenlijk. Maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch niet zou doe . Ik zou de persoon zelf er wel heel duidelijk op aanspreken, want het gaat echt tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Sep 2014 18:31

Re: Biechttopic

@ Biechtje dat zich te veel van andermans mening aantrekt: ik herken je verhaal, maar dan niet mbt kleding of inrichting van mn huis, maar mbt mannen. Hier heb ik heel lang last van gehad en beetje bij beetje lukt het me eindelijk om dit los te laten. Ik was altijd zo bang wat anderen van een jongen/man die ik leuk vond zouden vinden, dat ik er überhaupt niet voor uit durfde te komen. Op die manier heb ik wel eens iets potentieel leuks laten lopen. Toen ik een paar jaar geleden dan toch eindelijk een relatie kreeg, durfde ik hem ook bijna niet aan mensen voor te stellen. Ik was te bang dat ze hem niet leuk zouden vinden :laughcry: Als ik het zo typ, vind ik het ook echt stom klinken, maar zo is het toch echt. Ik denk/hoop dat dit nu wat beter gaat en dat ik de eerstvolgende wel gewoon vol trots durf te presenteren aan familie/vrienden. Ik weet niet wat het is; vriendjes van vriendinnen zijn doorgaans ook niet mijn type, maar dat boeit verder niet, als zij er maar blij mee zijn! Ik snap dus ook niet waar ik me dan druk om maak. Toch onzekerheid denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 04 Sep 2014 18:45

Re: Biechttopic

Een melding doen puur om wraak te nemen is denk ik een verkeerd motief, maar dat is volgens biechtje ook niet direct de reden. En jaloers, tja makkelijk om dat gelijk te zeggen. Daar draait het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat iemand iets illegaals doet, dat op zich lijkt mij voldoende reden om een melding te overwegen.
Hoewel ik het zelf wel enorm onterecht en ook oneerlijk vind dat iemand luxe dingen doet van geld waar diegene geen recht op heeft, terwijl ik hard werk om diezelfde dingen te kunnen bekostigen. Maar goed ik wil in geen geval ruilen met iemand met een uitkering.

En wat zouden jullie doen dan als je iemand iets ziet stelen in een winkel? Ook niks van zeggen?
Frauderen is immers ook een soort van diefstal, je krijgt een voordeel waar je geen recht op hebt. Beide zijn strafbaar gestelde gedragingen. Ik heb beroepshalve wel eens met bijstandsfraude van doen en dan gaat het toch al snel om tienduizenden euro's, zelfs honderdduizenden.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 04 Sep 2014 18:50

Re: Biechttopic

luisa schreef:Iemand aangeven die uitkeringsfraude pleegt zie ik niet als klikken. Kom nou toch, die persoon is fout bezig. Uitkeringfraude kost de samenleving jaarlijks bakken met geld, wat maakt dat anderen gedupeerd worden door bijv. strengere regelgeving of lagere uitkeringen. Ik snap dat iemand aangeven niet lekker voelt, maar vind het jammer om te lezen dat iedereen zo duidelijk zegt geen melding te maken zonder hier kennelijk ook maar over te twijfelen. Persoonlijk vind ik dergelijke fraude echt schandalig en zou ik dus wel degelijk overwegen een melding te maken. Of ik al dan geen melding maak kan ik op voorhand niet zeggen, hangt toch af van de omstandigheden.


Dit dus.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Sep 2014 18:54

Re: Biechttopic

Wel naar om te zien inderdaad als mensen misbruik maken van het systeem. Tijdens mijn studententijd ook wel meegemaakt, maar dat waren studenten met een Wajong uitkering die dan even gingen shoppen in NY, kon ik me ook wel druk om maken. Zeker omdat ik in die tijd echt keihard werkte en moeite had om rond te komen met mijn fulltime studie + parttime baantje.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers