Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Aug 2014 02:04

Re: Biechttopic

heb deze tip laatst ook gegeven, maar toevallig kwam ik eracht dat als je pure yoghurt erop en erin smeert voor paar dagen, dat het dan neutraliseert Ook Yakult drinken helpt..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 31 Aug 2014 09:39

Re: Biechttopic

Haha Marsy, hoe kom je daar toevallig achter?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 31 Aug 2014 09:58

Re: Biechttopic

Die tip wordt wel vaker gegeven, je ziet het online ook veel. Ik zou het echter nooit van mijn leven doen, ik geloof er niet in dat dat goed kan zijn. Je kan de zuurgraad ook nog meer verstoren en dat is juist de oorzaak van een schimmelinfectie. Zo zweren sommigen ook bij Lactacyd, terwijl ik daar juist een enorme schimmelinfectie van krijg. Ik was mezelf daar alleen met water en als ik een schimmelinfectie heb vraag ik om Fluconazol, dat is een capsule die je gewoon doorslikt. Van zalf en eitjes kan de huid daar beneden heel dun worden en ik heb er redelijk vaak last van, dan is Fluconazol beter. Mijn moeder heeft een chronische schimmelinfectie gehad dus daar heb ik veel van geleerd, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Sep 2014 14:46

Re: Biechttopic

Ik kan niet te diep ingaan op de specifieke situatie maar zou graag wat tips krijgen over het omgaan met een vriendin die zichzelf verliest in haar relatie. Haar partner heeft haar compleet in zijn greep, zijn wens is haar bevel en ik maak me zorgen. Ik zie haar met de dag veranderen, haar mening raakt steeds meer naar de achtergrond en ze volgt in alles de mening van haar partner. Ook kan ze geen dingen meer ondernemen zonder dat hij daarbij is, dat vindt hij niet goed. Het is schrijnend om te zien. Ik heb al vaak met haar gepraat over zijn gedrag en dan geeft ze ook aan dat ze het vervelend vind dat hij zo doet, maar ze onderneemt verder geen stappen om dit te veranderen.
Ik begrijp dat ik me er misschien gewoon niet mee moet bemoeien, maar ik raak mijn vriendin volledig kwijt en het maakt me zo verschrikkelijk verdrietig.
<<

Anoniem65

Bericht 01 Sep 2014 14:50

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. Laatst heb ik bij de drogist Canesten gyno crème gekocht en fanatiek een week mee gesmeerd. Maar het lijkt alleen maar erger te worden. Het blijft branden en het jeukt af en toe. Nu heb ik op google gekeken naar foto's van een vaginale schimmelinfectie en ik zag vrijwel bij iedere foto dat er een witte aanslag zat. Alleen heb ik dit niet en is het alleen bij mij knalrood binnenin mijn binnenste schaamlippen. Is dit dan wel een schimmelinfectie? Ik durf er eigenlijk niet zo goed mee naar de dokter. Misschien dat jullie een goede tip hebben om er vanaf te komen. En anders toch maar een ritje dokter aankomende week.


Ik had dat regelmatig (synthetisch ondergoed, zweten, zwembadwater, enz). En ik blijk allergisch voor een soort zalf. Dus ik zou even naar de huisarts gaan, dan kan die een ander zalfje voorschrijven. Maar bij mij jeukt het altijd echt enorm. Echt alsof er 100 muggenbulten zitten. Dus misschien toch een ander soort infectie?
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 14:55

Re: Biechttopic

Lastig, je kan inderdaad niet veel doen. Soms als iemand zo verliefd is, dan helpt gewoon helemaal niks. Kun je nog zolang tegen iemand aanpraten, maar de situatie blijft dan hetzelfde. Je vriendin moet het zelf doorkrijgen en zelf de keuze maken. Ik zou wel blijven aangeven wat je ervan denkt en dat je je zorgen om haar maakt. Je kan haar ook zeggen dat ze altijd bij je terecht kan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Sep 2014 16:35

Re: Biechttopic

Goede vriend van mij is net verhuisd op 2 uur met ov. Nu hadden we afgelopen weekend afgesproken bij hem(om 12 uur zou ik daar kunnen zijn), maar het was een beetje een vage afspraak, geen concrete plannen. Ik heb wel aangegeven te willen helpen met klussen, maar hij verwachtte blijkbaar dat ik hele dag zou helpen en dan savonds eten in de stad. Ik had in gedachten paar uurtjes klussen en daarna nog iets leuks doen, naar de stad bijv, winkelen, begin van de avond zou ik ook naar huis moeten ivm andere afspraak. Dit is niet gecommuniceerd met hem, maar hij ging er dan ook vanuit dat ik pas heel laat naar huis zou gaan blijkbaar.
Nu heb ik afgezegd avond van te voren, ik zag niet zo zitten om in totaal 4 uur te reizen en alleen klussen, wilde juist nog iets leuks tussendoor doen.
Niet netjes van mij, maar ik denk dat we beiden slecht gecommuniceerd hebben hierover. Nu is hij dus boos, en dat uit hij zich altijd(van de eerdere keren dat we een ruzie hadden)door te gaan negeren.
Ik vind het een beetje apart, of ligt dit aan mij?
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 16:39

Re: Biechttopic

Pfff, ik vind het nogal wat hoor. Ik woon ook 2 uur reizen van veel vrienden en familie en ik zorg er altijd voor dat ik daar een nachtje blijf slapen, anders is het gewoon teveel voor me. 4 uur in een trein zitten vind ik gewoon al heel wat en als je dan ook nog moet gaan klussen de hele dag. Het zou mijn uitstapje niet zijn. Ik vind het ook wat veel gevraagd van je vriend. Misschien ben je onduidelijk geweest naar hem en is hij daarom chagrijnig?
<<

Anoniem126

Bericht 01 Sep 2014 18:45

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Sep 2014 20:40

Re: Biechttopic

Carra schreef:Haha Marsy, hoe kom je daar toevallig achter?


:good: Hahaha dat vraag ik me ook af :P
❤ 7 juni 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Sep 2014 19:31

Re: Biechttopic

Ik ben niet het Biechtje van hiervoor (met mogelijke schimmelinfectie), maar ik ben vandaag met dezelfde klachten naar de dokter geweest. Ik moest voor wat anders er naartoe en heb al mijn moed verzameld om dit onderwerp ook te benoemen.

Ik had last van jeuk en roodheid en had de laatste tijd ook het gevoel dat het sterker rook. De dokter gaf aan dat hij in principe niet hoefde te kijken, maar dat hij gewoon een kuurtje voor wilde schrijven. (dus biechtje hiervoor, waarschijnlijk hoeft de broek niet uit als je er naartoe gaat)
Nu heb ik ook meteen (gênant onderwerp nummer 2) aangegeven dat ik tijdens sommige standjes bloed tijdens de seks. En soms wel flink ook. De dokter gaf aan dat hij toch graag een uitstrijkje wilde maken om Chlamydia uit te sluiten (kan ik eigenlijk sowieso wel uitsluiten) en zei dat het waarschijnlijk mijn baarmoederhals was die gevoelig was. (bepaald weefsel wat normaal binnenin zit, groeide wat naar buiten) Bij het maken van het uitstrijkje bloedde ik ook meteen dus het was meteen duidelijk dat het hier vandaan kwam.
Ook was alles behoorlijk geïrriteerd van onderen.

Ik heb dus een zalfje gekregen en zo'n ei om de infectie weg te halen, maar ik weet nu niet precies wat ik met het bloeden moet. Hij zei dat we eerst Clamydia gingen uitsluiten en dat alles rustiger moet worden en we dan wel zien. Maar testen kan ik het de komende tijd niet, want ik heb geen vriend meer. Ik vraag het wel aan de dokter als ik hem volgende week over de uitslag bel, maar iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik heel erg onzeker over mijn geur downunder. Ik ben echt bang dat mijn vorige bedpartner daar misschien last van heeft gehad. Ik ben al superonzeker in bed en ben bang dat hij misschien is afgeknapt daarop.


Gelukkig heb ik trouwens een aardige dokter en nam hij ook alle tijd, dus het onderzoek viel het uiteindelijk wel mee, maar ik heb leukere dingen meegemaakt
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 02 Sep 2014 21:09

Re: Biechttopic

Als je echt meer een soort vislucht ruikt en het is rood en het jeukt, dan is het waarschijnlijker dat je een bacteriele vaginose hebt en daar krijg je antibiotica voor. Een schimmelinfectie ruikt echt anders en minder sterk. Voor vaginose moet wel een uitstrijkje gemaakt worden.

Ik bloed trouwens ook weleens na de seks, volgens mijn ha zijn dat gewone contactbloedingen, dan is je baarmoedermond gewoon wat gevoelig.

Hopelijk is het snel over!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2014 22:38

Re: Biechttopic

Poppy schreef:Ik bloed trouwens ook weleens na de seks, volgens mijn ha zijn dat gewone contactbloedingen, dan is je baarmoedermond gewoon wat gevoelig.
!

Op zich heeft hij gelijk maar contactbloedingen kunnen ook een teken van onrustige cellen in de baarmoedermond zijn als voorstadium van baarmoederhalskanker
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 02 Sep 2014 23:46

Re: Biechttopic

Atelier Madame schreef:
Poppy schreef:Ik bloed trouwens ook weleens na de seks, volgens mijn ha zijn dat gewone contactbloedingen, dan is je baarmoedermond gewoon wat gevoelig.
!

Op zich heeft hij gelijk maar contactbloedingen kunnen ook een teken van onrustige cellen in de baarmoedermond zijn als voorstadium van baarmoederhalskanker


Klopt. Ik heb een uitstrijkje gehad en dit was bij mij niet het geval. Mijn zusje heeft geen last van bloedingen, maar wel pap2. Het hoeft dus ook weer niet zo te zijn.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Sep 2014 08:25

Re: Biechttopic

Het kan een lang verhaal worden, maar ik wil het toch echt eventjes kwijt. Ik schaam me er een beetje voor dus ik doe het anoniem ook al is het niet zo schokkend.

Ik heb jarenlang voor andere mensen geleefd. Bij alles wat ik deed en kocht vroeg ik me af wat anderen daar van vonden. Ik was mezelf niet meer, ik was iemand waarvan ik dacht dat andere mensen me zo leuk zouden vinden.
Toen mijn vriend en ik een huis kochten, kocht ik spullen waarvan ik dacht dat andere mensen die leuk zouden vinden. Als iemand zei dat die iets niet mooi vond, vond ik het ook gelijk niet mooi meer. Als iemand iets had waarvan iedereen zei dat dat echt mooi was, wilde ik ook zoiets.
Een jaar geleden zijn mijn vriend en ik getrouwd (dus het is eigenlijk mijn man) en ik vond de hele voorbereiding een hel. Bij alles vroeg ik me af wat anderen er van zouden vinden. Een trouwjurk kopen was een drama, ik keek niet naar wat ik zelf mooi vond maar naar wat anderen eventueel niet mooi zouden kunnen vinden. Maanden heb ik niet kunnen slapen of mijn jurk wel mooi genoeg was en na de bruiloft heb ik ook nog maanden mezelf afgevraagd of de jurk wel mooi genoeg was. Want uiteindelijk had ik een eenvoudige jurk zodat niemand kon zeggen dat ze iets lelijk vonden aan mijn jurk.
Toen iedereen om me heen aan kinderen begon, wilde ik het ook. Want over anderen werd er zo enthousiast gepraat dat ze zwanger zijn en dat dat zo leuk is, ik wilde dat mensen dat ook over mij gingen doen.
Op een gegeven moment was ik koopverslaafd. Iedere week liep ik wel in de stad voor nieuwe kleding en nooit was ik tevreden. Ik struinde heel internet af om te kijken wat andere mensen aan hadden en waar positief op gereageerd werd, dan wilde ik precies hetzelfde. Dat telt ook voor make-up. Al mijn geld ging op aan kleding en make-up. Ik vond het zo ontzettend belangrijk dat andere mensen mij mooi genoeg vonden.
Ik wilde ook door iedereen aardig gevonden worden, ik wilde met iedereen bevriend zijn. Na een feestje vroeg ik me af of ik misschien iets anders had moeten zeggen, iets anders had moeten aantrekken, iets anders had moeten doen.
Kortom, ik keek alleen nog maar naar wat anderen zouden kunnen zeggen.
Ik ben er voor in therapie gegaan en ik heb dat afgeleerd.
Het enige waar ik nu heel erg tegen aan loop is 'Wie ben ik dan wel? Wat vind ik dan wel leuk en mooi?'.
En ik loop er ook erg tegenaan dat ik alles zo heb laten afhangen van andere mensen. Dat ik ons huis en onze bruiloft niet heb ingericht zoals ik het zelf wilde. Dat ik dus eigenlijk de mooie dingen heb laten verpesten door wat andere mensen eventueel zouden kunnen denken. En dat moet ik nu een plaatsje gaan geven. Maar wat is dat moeilijk zeg. Misschien vind ik dat nog wel moeilijker dan het afleren van voor andere mensen leven. Dus aan de ene kant voel ik me erg opgelucht en stuk zelfverzekerder, aan de andere kant voel ik me nog vreselijk.

Zo, dat lucht best een beetje op :)
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 10:35

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 04 Sep 2014 10:38

Re: Biechttopic

Laatste biechtje: Ik herken mij helemaal in jouw post. Ik heb hetzelfde en ik heb inmiddels ook therapie ervoor.Ik ben benieuwd of er bij jou destijds ook een diagnose gesteld is en zo ja welke dit was.
Wat goed om te lezen dat je jezelf zekerder voelt. Ik denk echt dat je de eerste stappen al hebt gezet, namelijk de (h)erkenning. Wat mij vooral helpt is om te accepteren dat het verleden niet veranderd kan worden. Daarnaast zoek ik soms bewust minder contact met mensen, om echt alleen te zijn en dingen alleen te ondernemen. Ook omdat ik het lastig en eng vind om dingen alleen te doen (wat zullen mensen denken van mij?). Maar ook hiervan groeit je zelfvertrouwen. Ook heb ik een boek gekocht op aanraden van mijn zus (voluit leven). Het als uitgangspunt acceptance and commitment therapie. Zij heeft hier heel veel baat bij, misschien jij ook? Ik ben nog niet zover dat ik er iets over kan zeggen.
Mocht je me willen pm'en dan mag dat!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Sep 2014 10:47

Re: Biechttopic

Nou biechtje, wat moet dat vreselijk vermoeiend zijn geweest! Hopelijk ga je straks merken dat mensen je juist meer waarderen nu je je eigen keuzes gaat maken.
Is het een idee om, voor het vinden van je eigen stijl, verschillende plakboeken/collages bij te houden. Op papier, maar ook op je computer. Als je dan iets tegenkomt wat je aanspreek, kun je het opslaan en misschien wel of niet een bepaalde smaak/stijl/kleur/patroon ontdekken. Pinterest klinkt hier ook wel geschikt voor.
Misschien heb je er niks aan, maar in elk geval succes, sterkte en veel plezier met deze zoektocht.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 04 Sep 2014 11:06

Re: Biechttopic

Ik zat ook te denken aan het idee van Soleil. Jezelf vinden en weten wat jíj wel of niet leuk vind is lastig. Maar door middel van collages of inderdaad struinen op pinterest kun je veel inspiratie op doen en probeer daarbij vanuit je eerste gevoel uit te gaan. Nog voordat je alles gaat analyseren over wat anderen er wel niet vinden, of dit iets is wat je echt leuk vindt of dat je nog steeds beïnvloed bent door meningen van anderen etc. Niet gaan analyseren, maar ga op je eerste gevoel af bij dat plaatje.

En in je huis kun je inderdaad wel dingen veranderen, je huwelijksdag helaas niet meer. Maar probeer dat ook te accepteren. Word er niet boos om op jezelf, dat zou de essentie van die dag (namelijk dat je bent gehuwd met de man van je dromen) te niet doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Sep 2014 11:41

Re: Biechttopic

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Ik loop inmiddels niet meer bij een psycholoog. Ik weet ook niet of ik daadwerkelijk kan zeggen dat ik er van af ben. Op dit moment gaat het goed met mij, maar wie weet krijg ik nog een keer een terugval. Ik heb van de psycholoog wel 'huiswerk' voor als ik weer in een dip val, ik weet inmiddels hoe ik hier wel mee om moet gaan. En anders kon ik haar altijd weer bellen.
Ik heb geen spijt van mijn huwelijksdag, dit was absoluut de mooiste dag van mijn leven. Ik zou wel graag wat dingen anders hebben gezien, maar ik ben getrouwd met de man van mijn dromen en dat is alles wat telt. En het was ook gewoon een hele mooie dag. Op de dag zelf heb ik me namelijk geen seconde druk gemaakt om wat anderen er van vonden, het was gewoon vooraf. En naderhand ook eigenlijk alleen maar of ik zelf wel mooi genoeg was.
Spijt van dingen in mijn huis heb ik van sommige dingen, maar dat zou eenvoudig te veranderen zijn. De gordijnen bijvoorbeeld of een kleur op de muur. Ik wilde graag dikke, donkere gordijnen, maar omdat 1 iemand zei dat het niet mooi zou zijn heb ik gelijk voor totaal andere gordijnen gekozen :palm:

Ik werk al wel veel met pinterest of doe veel inspiratie op op dit forum en andere internetsites. Ik weet inmiddels ook wel wat ik qua kleding mooi vind, ik moet alleen nog eventjes leren dat het mij ook mooi zou staan en niet alleen bij een ander. Het is ook grotendeels onzekerheid. Dan zie ik mensen lopen die nóg leuker gekleed zijn en dan had ik liever datzelfde in ipv wat ik zelf aan heb. Terwijl wat zij aan hebben eigenlijk helemaal niks voor mij is.

Ik ben er dus zeker nog niet, maar ik weet nu wel dat ik voor mezelf moet gaan leven en niet moet kijken naar wat anderen doen en dragen. En het toegeven dat ik zo voor andere mensen leefde en zoveel met anderen bezig was, is toch een hele grote stap geweest.

Yolo, bedankt voor je tip van dat boek. Ik ga eens kijken of dat iets voor mij is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Sep 2014 13:44

Re: Biechttopic

*weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Sep 2014 07:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2014 13:52

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Als jij wist dat iemand in jou omgeving bijstand fraude pleegt, zou je er dan ongetwijfeld een melding van maken?
Zelfs als je weet dat het grote gevolgen kan hebben?

Is er iemand die werkt bij de sociale dienst en mij kan helpen of adviseren hierin?


Poeh, dat weet ik niet hoor. Zeker niet als het grote gevolgen kan hebben. Ik ben geen 'matennaaier' of verklikker of hoe je het ook wilt noemen. Ookal is het zacht gezegd niet netjes wat zij doen. Ik denk dat ik het niet zou melden, maar het ligt ook aan de situatie. Kun je er iets meer over vertellen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2014 13:53

Re: Biechttopic

Ik zou het zelf zeer waarschijnlijk niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 04 Sep 2014 13:57

Re: Biechttopic

Het valt me vooral op dat je erg veel met de buitenkant bezig bent. I.p.v. je eigen stijl te ontdekken, kun je ook bedenken dat het allemaal maar relatief is en eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Stel dat jij een woonkamer hebt, waar jij je op je gemak voelt, maar iemand anders vindt het niet mooi. Wat maakt dat dan eigenlijk uit? Jij woont in jouw woonkamer, de ander kan zijn eigen woonkamer naar zijn smaak inrichten. Ik vind het ook zorgelijk dat je je eigenwaarde laat afhangen van je interieur, of de hipheid van je kleding. Uiteindelijk hoop ik dat jouw man en jouw vrienden je waarderen om wie je bent, om je karakter, om je humor, om je gezelligheid, dat is toch eigenlijk veel belangrijker? Vrienden die je afkeuren, omdat ze de kleur van je muren niet mooi vinden, dat zijn geen echte vrienden.

Het gaat veel meer om JOU, dan om al die andere dingen samen.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Sep 2014 13:57

Re: Biechttopic

Ik zou niemand verklikken.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers