Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallen en jonge kinderen thuis

<<

Anoniem255

Bericht 03 Sep 2014 09:35

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Bij de bevalling van de jongste zijn mijn vliezen om 5u in de ochtend.
Het ziekenhuis waar ik wilde bevallen was 30min rijden en op die weg wonen mijn ouders dus de oudste hebben we daar snel gebracht en toen meteen door naar het ziekenhuis.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Sep 2014 09:48

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik moest bij de 2e in het ziekenhuis bevallen. Zodra de bevalling begonnen was en ik naar het ziekenhuis moest, hebben we mijn schoonouders gebeld. De bedoeling was dat ze zoon uit bed zouden halen en mee naar hun huis zouden nemen, maar dat vonden ze zo zielig dat ze hem hebben laten liggen en 's ochtends mee naar hun huis hebben genomen. Had ik thuis mogen bevallen had ik hem op laten halen, ik denk dat ik me niet genoeg had kunnen ontspannen en alleen maar zou liggen luisteren of hij niet wakker werd. Ook het idee dat schoonouders in de woonkamer zouden zitten zou denk ik niet meehelpen.

Bij de derde werd het een geplande keizersnede dus dat was makkelijk te plannen met de kinderen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Sep 2014 09:52

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Knillis, dat denk ik dus ook. Ik denk dat ik me dan niet kan ontspannen als ze thuis zijn maar aan de andere kant de oudste gaat echt niet meer slapen denk ik als ze. Word opgehaald.
Gelukkig duurt het nog even...
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Sep 2014 10:06

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Oe, dat lijkt me lastig kwak...
Aan de andere kant- is het echt zo erg dan als ze niet meer gaat slapen die nacht? Ik denk dat het een afweging zal worden die je moet maken- in hun eigen bedje laten (met daarbij inderdaad oppas en risico dat kinderen wakker worden), of je laat ze ophalen in die situatie (met risico dat ze niet meer slapen)

Ik had het "makkelijk". Bij nr2 had ik al besloten in het ziekenhuis te willen bevallen. Wat ik wel heel onprettig vond dat het niet te plannen was- alles zou afhangen van het moment zelf. Mijn eigen ouders en mijn schoonouders waren achterwacht en zouden hetzij de kinderen komen halen, hetzij hier oppassen, zou liggen aan het tijdstip. Voor s nachts hadden we inderdaad de optie dat ze hier zouden oppassen.Wel wonen beiden meer dan een half uur weg van hier, buren en vrienden hier in het dorp waren achterwacht om eventueel die tijd op te kunnen vangen als ik op stel en sprong ineens weg had gemoeten, terwijl mn (schoon)ouders er nog niet waren geweest.
Uiteindelijk was het allemaal heel perfect. 's Nachts voorweeën, 's ochtends toen ik dacht dat het die dag toch echt zou gaan gebeuren mijn ouders gebeld, die zijn toen rustig de oudste komen halen. Ik nog wat gepuft en gedouched thuis, vk gebeld, meteen naar het ziekenhuis, berichtje gestuurd naar mijn ouders dat we weg waren, die zijn weer naar ons huis gegaan met de oudste, zodat ze in haar eigen huis was.
Om 16:45 is onze jongste geboren, gebeld en toen hebben ze de oudste wakker gehouden tot wij weer thuis waren (19:00uur).
Afbeelding

Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 03 Sep 2014 13:37

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik wist dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, mijn moeder is in mijn bed gekropen en Femke kom verder slapen!
Als ik thuis mocht bevallen had ik denk ik Femke laten slapen, die slaapt door veel heen, misschien wel een vriendin als back-up hier uit de buurt of de destijds buurvrouw.
December 2009
juli 2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2014 20:11

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Wij hadden mijn ouders als achterwacht.
Die wonen 2km verder, dus zouden snel hier kunnen zijn.
Mijn vader werkte toen ook nog niet vanwege ziekte (prostaatkanker). Dus ook overdag was dat geen probleem.
In de nacht zouden ze ook hierheen komen en dan beneden blijven. Als zoon wakker zou worden zou hij mee naar hun huis gaan.

Uiteindelijk begonnen de weeën op maandagmiddag en was zoon bij zijn vader. Dochter is toen die avond in het ziekenhuis geboren. Mijn ouders hebben hem dinsdagmiddag toen bij zijn vader opgehaald en zijn in het ziekenhuis op bezoek geweest. Daarna ging hij weer naar zijn vader. Woensdag mochten we naar huis en kwam zoon ook weer bij ons na school.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron