Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Sep 2014 20:15

Re: Boodschappen budget

Onze eerste week zit er op, we hebben 61 euro uit gegeven. Dat is prima dus!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 02 Sep 2014 20:22

Re: Boodschappen budget

Rizzoli schreef:Wij hebben straks een budget van € 200,00. Dat is voor 2 pers. en een kat.
ik hoop dat dat wil.


Gaat je vast en zeker lukken! Wij doen het met 50 euro per week met 2 kinderen. Incl luiers, wasmiddel en alles
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Sep 2014 20:27

Re: Boodschappen budget

Ik zal al jullie boodschappen tips eens door gaan lezen.
Valt vast voor mij nog een hoop te leren! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2014 22:41

Re: Boodschappen budget

mida4you schreef:
Rizzoli schreef:Wij hebben straks een budget van € 200,00. Dat is voor 2 pers. en een kat.
ik hoop dat dat wil.


Gaat je vast en zeker lukken! Wij doen het met 50 euro per week met 2 kinderen. Incl luiers, wasmiddel en alles

Wow knap hoor! Luiers alleen al zijn toch al snel 15 euro per week? Goed plannen dus? Nog leuke recepten :popcorn: ?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Sep 2014 22:49

Re: Boodschappen budget

Luiers kosten ons echt geen 15 euro per week hoor. Sowieso koop ik ze altijd in de aanbieding (laatst echt ontzettend veel pakken gekocht tijdens de 1+1 actie van kruidvat) en dus niet wekelijks of maandelijks, waardoor ik nu dus uitkom op een gemiddelde van 5 euro per week of zelfs minder.
2012 & 2016
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2014 22:53

Re: Boodschappen budget

Haha ja ik heb geen kinderen en dus ook geen idee van luierkosten :p.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Sep 2014 22:55

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat als je altijd gewoon elke week een pak koopt (dus niet in de aanbieding) en zeker ook met kleinere kindjes het wel duurder is. In het begin moeten ze vaak ook 8x per dag ofzo een andere luier om terwijl mijn zoontje nu meestal maar 4 luiers heeft op een dag. Dus dat scheelt ook al de helft natuurlijk.
2012 & 2016
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 03 Sep 2014 09:28

Re: Boodschappen budget

Rizolli, ik hoop dat het gaat lukken! Ik weet niet wat voor voer je kat eet? Wij hebben een hond en die heeft een allergie en kan maar tegen een bepaald soort voer (goedkoper spuugt ie ook uit). We zijn nu 80 euro per 3 maanden kwijt aan voer voor hem.

In wat voor dingen bezuinigen jullie echt op qua boodschappen doen? Halen jullie dus geen snoep/frisdrank/koek meer in huis of alleen maar aanbiedingen? Zoeken jullie echt goedkope recepten uit?
<<

Anoniem304

Bericht 03 Sep 2014 09:33

Re: Boodschappen budget

Hope schreef:In wat voor dingen bezuinigen jullie echt op qua boodschappen doen? Halen jullie dus geen snoep/frisdrank/koek meer in huis of alleen maar aanbiedingen? Zoeken jullie echt goedkope recepten uit?

Nee, niks van dat alles eigenlijk. Wij zijn minder vlees gaan eten, dat was een grote kostenpost en ik koop nog steeds lekkers zoals koek en chips, maar niet zo vaak. Eens per 2 maanden chips/nootjes o.i.d., heb wel altijd koeken in huis, zo ook frisdrank (maar dan probeer ik wel op de aanbiedingen te letten) en snoep eten we sowieso niet. Het is niet meer en koekjes en snoepjes en hapjes en vleesjes en frisdrank, maar of of of.

Als er een goede aanbieding is sla ik wel in als het mogelijk is.

Onze kat krijgt vers kippenvlees van de kippenboer hier verderop. 500gr. voor €0,75.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2014 11:37

Re: Boodschappen budget

Hope, wij zijn sowieso niet echt snoepers, dus wij halen bijna nooit koek, snoep etc in huis. Wel eens chips, maar dat haal ik in de aanbieding en ook maar eens in de zoveel maanden. Daarnaast let ik wel heel erg op de aanbiedingen, als ik zie dat bijv. de paprika 1+1 gratis is, dan verzin ik een gerechtje waarin ik de paprika kan verwerken. En zo ook met vlees, ik heb nog bijna nooit de volle pot betaald voor vlees. Ik koop altijd als het of in de aanbieding is, of als het de dag erop vervalt en er dus een kortingssticker opplakt. Dan doe ik het thuis gewoon gelijk in de diepvries en haal ik het er een paar weken later uit om te eten.
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2014 11:38

Re: Boodschappen budget

En oja, wij zijn ook niet echt merkgebonden, dat scheelt volgens mij ook al veel. Het enige wat wij merk hebben, is Pepsi cola. Daarnaast amper iets denk ik, misschien hier en daar eens een kleinigheidje, maar het gros van onze aankopen zijn geen A-merken.
2012 & 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 03 Sep 2014 18:39

Re: Boodschappen budget

Ik ga mee doen! Moet echt op gaan letten qua boodschappen, geef te makkelijk te veel uit..
Heb nu nog €50,- voor 17 dagen.. Gelukkig nog heel veel vlees in de vriezer zitten, maar zal de komende dagen veel met vriendje eten.. Opzich moet het te doen zijn, heb ook qua pasta en zo nog genoeg in huis.. Ben benieuwd. Zaterdag hoef ik waarschijnlijk al geen boodschappen te doen :hulde:


Mijn budget ga ik 100-120 per maand maken, dit moet in mijn eentje (met af en toe mijn vriend hier) prima te doen zijn..
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 03 Sep 2014 18:41

Re: Boodschappen budget

Wij hebben vandaag onze boodschappen gedaan voor t/m maandag. Dit doen we normaal op maandag, maar deze week dus op woensdag. Dit weekend gaan we een weekendje weg en dat gaat niet uit het boodschappenbudget, dus we zouden geld over kunnen houden van ons budget van 60 euro per week. Bij de Lidl hadden ze een paar mooie koekenpannen, dus samen met nog voorraadspullen hebben we ons budget toch opgemaakt door die koekenpannen te kopen. Ach ja, goede besteding zo :)
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Sep 2014 19:07

Re: Boodschappen budget

Atelier Madame schreef:
mida4you schreef:
Rizzoli schreef:Wij hebben straks een budget van € 200,00. Dat is voor 2 pers. en een kat.
ik hoop dat dat wil.


Gaat je vast en zeker lukken! Wij doen het met 50 euro per week met 2 kinderen. Incl luiers, wasmiddel en alles

Wow knap hoor! Luiers alleen al zijn toch al snel 15 euro per week? Goed plannen dus? Nog leuke recepten :popcorn: ?


Wij halen 1 keer in de 2 weken een pak luiers ( Aldi 11,50 ) Die week hebben we dus wat minder te besteden. Het zijn de kleine en slimme dingen die je geld kunnen besparen. Zo koop ik altijd vlees in de aanbieding of als het afgestickerd is ( hier zit een Coop en elke ochtend gaan ze het vlees bij langs en die tegen de datum zitten plakken ze een 50% korting sticker op. Zo ben ik dus 's ochtends te vinden in de supermarkt :P )

Paprika en champignons koop ik altijd in de aanbieding. Ik vries ook een deel in. Ik krijg hier en daar groenten uit de tuin e.d Ook eten we af en toe een broodje als avondeten en dan met een gebakken eitje erop oid. Ik gooi ook nooit iets weg. Als we een prakkie overhebben dan vries ik het in of we eten het de volgende dag. Wij zijn ook niet merkgericht. Dat scheelt echt een boel. Ja alleen thee haal ik van Pickwick en de koffiebonen van mijn man. Verder is alles eigen merk.

Wel wil ik nog leren om wat gevarieerder te leren eten want we eten redelijk vaak hetzelfde. Maar dat komt wel.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 18:38

Bericht 03 Sep 2014 19:09

Re: Boodschappen budget

Wij zijn met zijn tweeën ongeveer 50-60 euro per week kwijt aan boodschappen. Dan heb ik het puur over eten. Dit is dus exclusief cosmetica en dergelijke.
Wij zijn beide vegetariërs en proberen zo bewust mogelijk te eten.
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 10:51

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 10:53

Re: Boodschappen budget

Ons boodschappenbudget is wel incl. cosmetica en dergelijke.

Wat leuk dat er zoveel mee doen om bewuster te worden!
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 11:02

Re: Boodschappen budget

Bij ons ook idd Cotton, maar op zich gebruik je dat over een maand verspreid ook niet heel veel merk ik..
Tube gel, tube tandpasta en 2 deo's en dan zijn we al een heel eind :P Shampoo, douchegel, reinigingsproducten etc gaan hier best lang mee.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 11:11

Re: Boodschappen budget

Inderdaad. Ik sla eens in de zoveel tijd tandpasta, deo, douchegel, shampoo en gel in, maar het gaat allemaal zo lang mee!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2014 12:12

Re: Boodschappen budget

Ik ga ook meelezen/meeschrijven. Vanaf 1 oktober heb ik een huis, maar dat betekent ook dat ik dan de WWB in moet (mits ik nog geen werk heb gevonden, ik hoop heel erg dat dat wel het geval is). Ik zal dus heel minimaal moeten gaan leven. Nu ben ik al een tijd bezig om goedkoop maar lekker te koken dus ik zie er weinig problemen in, maar dit topic is natuurlijk wel fijn voor extra motivatie en inspiratie.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 04 Sep 2014 12:12

Re: Boodschappen budget

Dat soort dingen gebruiken wij inderdaad ook niet veel en wat we gebruiken koop ik in de aanbieding of bij de Action. Scheelt ook een hoop. Mijn gezichtsreiniging kost 20 euro, vaak koop ik het met een korting van 20% en ik doe er een half jaar mee. Dus dan valt het ook hartstikke mee :)

Heb pas wel shampoo en conditioner van John Frieda gekocht, maar kan nu niet echt zeggen dat mijn haar daar nu echt mooier van word dan van Andrélon.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 12:14

Re: Boodschappen budget

Ik koop trouwens tampons bij de Action, die zijn van Kotex. Vind ze veel fijner dan OB of kruidvat en maar 80ct per doosje!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 04 Sep 2014 12:19

Re: Boodschappen budget

Cotton, wat ben je toch een heerlijke zuinigerd.
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 12:24

Re: Boodschappen budget

Cotton, zo leuk dat je er nu zo mee bezig bent, vorig jaar rond deze tijd (volgens mij) gaven jullie toen echt nog veel meer uit. Je bent wat dat betreft behoorlijk wat veranderd toch?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 12:28

Re: Boodschappen budget

SDL schreef:Cotton, wat ben je toch een heerlijke zuinigerd.


Jij verdiend een plaatsje in mijn onderschrift. :yes:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers