Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

<<

Anoniem111

Bericht 01 Sep 2014 21:22

Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Misschien een beetje een stomme vraag, maar L. slaapt steeds minder overdag. Op zich prima natuurlijk, alleen wil ze niet lang in de box, niet lang in het wippertje, bij mij op schoot is ook niet lang goed. De draagdoek is ze ook na een uurtje weer zat. Ik word er een beetje tureluurs van. Hoe doen/deden jullie dat?
<<

Anoniem75

Bericht 01 Sep 2014 21:25

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Gewoon steeds wisselen. In de box, dan op een kleed op de grond, op schoot, dan weer in de draagdoek en weer terug naar bed. Soms ook nog een stukje wandelen. Ik vond de eerste 2-3 maanden dan ook rete zwaar. Zowel bij S. als bij T.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Sep 2014 21:26

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

heeeeel herkenbaar. R. kon zich ook nergens langer dan 10 seconden vermaken en ik werd er ook gek van soms. Mijn advies is wel om regelmatig in de box te leggen. R. heeft er nooit in gelegen en wilde er daarna ook nooit meer in. Helaas.
<<

Anoniem180

Bericht 01 Sep 2014 21:29

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Hoe oud is je kindje?

In principe 'hoort' je baby nog gewoon veel te slapen overdag. Wanneer je kindje een paar weken oud is, is de wakkere tijd vaak niet veel langer dan een uurtje. Dat is dan inclusief voeden. Dan hou je nog even tijd over om te knuffelen. Of vanaf een week of 6 even in de wipstoel/box. Mijn ervaring is dat inderdaad nog gewoon kort is, misschien 10 minuten? Daarna bij de eerste vermoeidheidssignalen weer naar bed. Of lekker even wandelen buiten. Verder kan en hoef je nog niet veel meer met een jonge baby.
<<

Anoniem127

Bericht 01 Sep 2014 21:41

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Vaak slaapt een kind van een paar weken nog net zoveel als vlak na de geboorte. Dus misschien is het vermoeidheid van je dochter dat ze dingen niet lang leuk vindt. Alledrie mijn dochters waren volgens mij pas tegen de tijd dat ze vier a zes maanden waren pas een uur of langer op. Uitgezonderd dan bij dingen als tanden, ziek enzovoorts, maar als ze zich gewoon normaal voelden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Sep 2014 21:45

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Als het mooi weer is: lekker buiten wandelen, als ze slaapt lekker even op een bankje zitten, ergens een kopje koffie drinken. Met slecht weer kun je ook wandelen: met Ezra ging ik wel eens naar de bibliotheek en dan op de achterste rij op en neer lopen met de wagen, als hij dan sliep zocht ik een boek of tijdschrift uit om te lezen tot hij weer wakker was (uiteraard zou ik dat niet doen met een huilende baby, ik deed dat alleen als het rustig was en hij op het punt stond om in slaap te vallen).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem180

Bericht 01 Sep 2014 21:47

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Kijk anders eens op deze site. Hier staat veel informatie over baby(gedrag).
http://www.inbakeren.nl/slaappatroon.htm
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2014 21:50

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Ik was zo blij toen dat eerste jaar voorbij was, vooral de eerste maanden waren het ergst. Er zijn mensen die zo'n klein baby'tje geweldig vinden, ik vond er weinig aan.
Hier dus ook maar een beetje wandelen enzo. De doek bood wel veel uitkomst. Mijn zoon sliep gelukkig wel meer dan mijn dochter, zij sliep echt amper.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Sep 2014 21:54

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Ik geloof dat ik het toen best zwaar vond, als ik terugkijk zie ik het als een fijne tijd. Zo lekker knus en eenvoudig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Sep 2014 21:58

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Ik draaide veel pianomuziek (Chopin) en wisselde idd veel tussen wipstoel, box, kleed en babygym (dragen vond mijn zoontje niet leuk/fijn). En wandelen, zoveel als dat ik het zelf aan kon.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Sep 2014 21:59

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Jans schreef:Ik was zo blij toen dat eerste jaar voorbij was, vooral de eerste maanden waren het ergst. Er zijn mensen die zo'n klein baby'tje geweldig vinden, ik vond er weinig aan.
Hier dus ook maar een beetje wandelen enzo. De doek bood wel veel uitkomst. Mijn zoon sliep gelukkig wel meer dan mijn dochter, zij sliep echt amper.

Same! Ik kan echt veel beter uit de voeten met een peuter, dat vind ik ook oprecht leuk :)
#teammaple🍁
<<

Fiene

Bericht 01 Sep 2014 22:10

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Urban Naked schreef:
Jans schreef:Ik was zo blij toen dat eerste jaar voorbij was, vooral de eerste maanden waren het ergst. Er zijn mensen die zo'n klein baby'tje geweldig vinden, ik vond er weinig aan.
Hier dus ook maar een beetje wandelen enzo. De doek bood wel veel uitkomst. Mijn zoon sliep gelukkig wel meer dan mijn dochter, zij sliep echt amper.

Same! Ik kan echt veel beter uit de voeten met een peuter, dat vind ik ook oprecht leuk :)


En hier ook hahaha. Ik vind een baby echt niet leuk, dat gehuil/ die flesjes en gewoon niet mijn ding.

Ik ging veel met ze winkelen ( kun je niet vroeg genoeg mee beginnen;) beiden waren 1.5 week en toen gingen we heerlijk shoppen) verder in de box laten spelen, knuffelen, wandelen.. vooral zo min mogelijk alleen maar thuis;)
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Sep 2014 00:40

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Hier was het ook voornamelijk de afwisseling: in een wippertje, de box, een kleed op de grond, de bank, bij ons op schoot, wandelen, mee naar de stad/winkel, dus in de wandelwagen en auto, etc... Wij hadden ook nogal een wakker mannetje die ik al snel probeerde "af te leiden" met knuffeltjes, dingetjes doen (wij moesten oefeningen doen, vanwege een voorkeurshouding, dat nam ook tijd in beslag maar is sowieso natuurlijk wel leuk om te doen en niet perse alleen voor een kindje met een voorkeurshouding). Wij waren er ook wel veel mee bezig maar het was en is nou eenmaal een actief mannetje die toch iets anders vraagt dan een tevreden mannetje of meisje die het prima vind om lekker in de box te liggen. Zo verschillen kindjes en ben je met de één meer tijd kwijt dan met de ander... (alhoewel ze natuurlijk wel moeten leren op den duur dat je niet alle tijd van de dag aan hen kunt besteden).
Afbeelding
<<

Anoniem216

Bericht 02 Sep 2014 07:02

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 02 Sep 2014 08:25

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Ik ben ook blij als het eerste jaar voorbij is. Al is Nora heel anders dan Luuk. Luuk sliep heel weinig. Hij wou vooral op de arm. De box hebben we bij hem amper gebruikt. Het wipstoeltje gebruikten we wel. Ook ging ik vaak met hem wandelen en de stad in want dan sliep hij wel.
Nora is anders. Ze ligt nu ook lekker in de box te slapen. Ook slaapt ze geregeld boven in bed wat Luuk echt zo goed als nooit heeft gedaan. Gisteren was Luuk bij mijn schoonouder en Nora lag boven in bed vanaf 13.15 tot ongeveer 16.00. Wist bijna niet wat ik met mijn tijd moest doen haha.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Sep 2014 16:49

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

En ook ik zal blij zijn als we een paar maanden verder zijn, alhoewel het al wat makkelijker begint te worden. N. slaapt weinig overdag en wil graag geëntertaind worden. Gelukkig voor mij vinden zijn broer en zus dat geweldig om te doen. Ook ligt hij regelmatig rustig een uurtje in de box en vermaakt zichzelf dan prima. Maar de afgelopen 2 dagen is hij wat huileriger en spuugt hij veel en dan is het wel vermoeiend. Hier wordt afgewisseld tussen bed, box, wipstoel en met een kleed op de grond. En verder veel op pad!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem111

Bericht 02 Sep 2014 22:32

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Oké, veel wisselen dus. En wandelen. Fijn dat er in ieder geval herkenning is. Ik heb steeds maar de neiging te denken dat ik vast iets fout doe.

Robin, ze is nu 6,5 week en ik denk dat ze goed bekeken nog ongeveer evenveel slaapt als in het begin, alleen dan op andere momenten. In het begin was ze steeds na 2 uur een half uur wakker ongeveer, nu slaapt ze s nachts een blok van 5 uur en een van 4 en s middags vaak ook nog een blok van 4 uur. 's Ochtends en s avonds slaapt ze dan niet zo veel en weet ik dus niet goed wat ik met haar aan moet omdat ze alles snel zat is.

Ik dacht altijd dat ik een echte babymama zou zijn, maar ik vind er echt weinig aan en kan niet wachten tot er wat meer interactie komt.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Sep 2014 08:09

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Ik ben ook zo'n moeder die blij is als het eerste jaar voorbij is...
Maar na 4 maanden werd het al wat beter gelukkig, daarvoor huilde en spuugde Siem veel.

Wat ik ook veel deed was voorlezen. Ik had het grote boek van Jip en Janneke gekregen als kraamkado en elke dag las ik meerdere malen hiervoor uit. Hij werd daar rustig van en sliep dan vervolgens even heerlijk in zonder te huilen. Heb heel wat gelegen zo op ons bed :love: Ook liedjes zingen, massage (al was dat minder geslaagd) en oefeningen van de fysio deed ik bij ons op bed.

Beneden lag hij in de box of in het schommelstoeltje. En wandelen deed ik ook veel, ik kwam de dagen wel door. :smile:
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2014 09:02

Re: Wat doe je met een kind van een paar weken oud?

Mijn neefje is nu 7 maanden en die is nog steeds maximaal een uurtje wakker, dan gaat hij weer naar bed, waar hij altijd minimaal 2,5 uur slaapt. Gebeurd dat dan niet, dan wordt hij ook ongeduldig en is alles maar eventjes goed. Zo was het met mijn dochter ook.

Zou je niet kunnen proberen haar sneller naar bed te brengen? Want volgens de "richtlijnen" heeft ze nog wel meer slaap nodig dan dat ze nu krijgt. Nu is dat natuurlijk allemaal relatief, mijn zoon sliep zijn eerste 2 jaar nooit langer dan een half uur en per dag niet meer dan 6 uur.

http://www.slaapbabyslaap.nl/slapen/hoe ... nbabynodig

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers