Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 26 Aug 2014 15:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee, en had de stille hoop dat het ons gegund was om zwanger te worden. Helaas na 12 rondes is het ons niet gelukt. Dus vanmorgen de huisarts gebeld voor een afspraak.
Ging jullie partner mee naar de huisarts of is dit (nog) niet nodig?

Ik leef ontzettend mee met de verhalen die ik hier lees, aangezien ik jullie verhalen "ken" zal ik me even kort voorstellen. SanFran, 25 jaar oud, getrouwd en woonachtig in het zuiden van het land. Allebei zijn we vrij nuchter ingesteld alleen het hele zwanger worden is vooral voor mij af en toe een hele mindfuck. En dan ben ik nog niet eens bij de huisarts geweest. We laten het maar over ons heen komen en genieten van het samen zijn, door vele dingen te doen die je wat minder makkelijk doet met kind. (je moet iets om positief te blijven)

Ik zal proberen om gewoon mee te praten en op iedereen te reageren, en lijkt me prettig om hier mijn ervaringen te delen.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 26 Aug 2014 15:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

SanFran; welkom hier, al had je je natuurlijk bij een ander topic aangemeld.
Mijn man ging mee naar de huisarts, wij hebben van begin af aan alles samen gedaan.
Wil niet zeggen dat er bij jullie nu gelijk iets mis is, bij sommigen duurt het langer...
Maar wel goed dat jullie de stap hebben gezet. Als er we wat aan de hand is, wil je het liefst ook z.s.m. verder.

Sterkte voor jullie, hoop dat het 'meevalt'.
Wanneer is de afspraak?

Taeda'heftig is dat he als je het aan mensen gaat vertellen. Mensen die vaak totaal nog van niks weten..
Mijn ervaring is dat het wel heel veel steun geeft!

Hier gaat het redelijk. Blijf nog beetje zwaar gevoel houden, maar gaat wel wat beter.
Morgen ben ik sowieso nog vrij!
<<

Anoniem328

Bericht 27 Aug 2014 17:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo meiden wij zijn weer terug van onze kampeerreis door Afrika. Zondagavond zijn we terug gekomen.
Het was fantastisch en onvergetelijk en ik wil weer terug!! Zoveel moois gezien, zoveel spannends meegemaakt en dat alles met zo'n leuke groep. 3 weken lang heb ik me zo door en door gelukkig gevoeld en zo zorgeloos.
Heb me totaal niet bezig gehouden met het ivf gebeuren. Het is amper in mijn gedachten geweest. Ook nu we weer thuis zijn sta ik er amper bij stil en boeit het me op de een of andere manier niet echt. Is het raar dat ik er zo onverschillig tegenover sta? Misschien komt het wel omdat ik nog in de Afrikaroes zit en de hele mm al een poos stil staat. Zal vast wel gaan veranderen als het eenmaal echt begint over een paar weken. Maar op dit moment vind ik het wel prima zo.

Guus en Sabje hoe gaat het met jullie? Jullie zijn pas begonnen met de Decapeptyl toch?
Taeda wat vervelend zeg dat de uitslag zo slecht was van de hsg. Nu dus maar de afspraak met de gyn afwachten? Hopelijk komt er een stappenplan waar jij je fijn bij voelt. Ik zou ook zeker niet akkoord gaan met weer 6 maanden zelf proberen.

Voor de rest moet ik even goed bijlezen hier want ik heb het een en ander gemist denk ik. Helaas geen zwangerschapsaankondigingen zag ik. Wat balen zeg. In het topic 2014 lees ik de een na de andere zwangerschapsaankondiging en hier is het veel te stil. Niet dat ik het ze daar niet gun hoor! Maar jullie gun ik het nog zoveel meer.

Ik ga binnenkort even goed bijlezen hier!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 27 Aug 2014 18:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Wat fijn dat jullie zo'n fijne vakantie gehad hebben! Fijn dat je ook niet aan de ivf gedacht hebt. IK heb er op onze vakantie ook niet veel aan gedacht. Ik ga morgen beginnen met de Decapeptyl. Vandaag ongesteld geworden en morgen beginnen.

Taeda: Hier weet eigenlijk iedereen ervan. Familie/vrienden/collega's. Ik denk ook dat dat komt omdat het voor ons de 2e is. Toen het na 1,5 jaar niet wilde lukken ook verteld dat we naar het ziekenhuis gingen. Ik merk dat ik er veel steun aan heb omdat ik er zo veel over kan praten. Maar ik snap heel goed dat het moeilijk is. Is toch niet niks om erover te beginnen.
Ik heb een kijkoperatie gehad. Ze wisten al dat ik endometriose had, maar wilde kijken hoe erg het was. Ze wilde ook meteen mijn eileiders doorspuiten. Rechts was dit gelukt, maar links niet omdat ik daar teveel verklevingen heb. Ik heb na de operatie wel een paar dagen flink last gehad van mijn buik. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Sanfran: 'welkom' hier. Mijn partner is niet mee geweest naar de huisarts. Wel naar de eerste afspraak in het ziekenhuis en meerdere waar hij echt bij moest zijn.

All: Vandaag ben ik ongesteld geworden. Morgen mag ik beginnen met prikken. Vind het toch erg spannend. Nu gaat het 'echt' gebeuren voor mijn gevoel. Voor het prikken ben ik zelf niet bang, maar wel voor de bijwerkingen. Hoop dat ze meevallen, maar dat is natuurlijk afwachten.
Ik werk maar 2 dagen en natuurlijk net de eerste echo op de drukste dag. Gelukkig kan ik wel weg, maar ben benieuwd hoe vaak ik onder werktijd weg moet. Hoop dat het meevalt, maar ben er bank voor.
Ons boefje 24-08-2010
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 27 Aug 2014 19:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bedankt voor het welkom dames,
Niet het leukste topic van deze pijler maar ik vind het wel prettig om hier mijn verhaal te delen, en mee te lezen met de ervaringen van jullie. Al is alles me nog niet helemaal duidelijk maar dat komt vanzelf.
Morgen heb ik de afspraak en mijn man gaat mee.

Als we eventueel een doorverwijzing krijgen willen we het hier ook aan onze naasten vertellen, ik denk toch een beetje je verhaal kwijt en als het straks echt pittig word voor de steun. Is wel een beetje een drempel voor mij, ik had het mij anders voorgesteld, een zwangerschapsaankondiging, omdat niemand van ons verwacht dat we ermee bezig zijn. Helaas hebben we niet alles voor het zeggen.

Olijfje: Fijn dat jullie zo genoten hebben van de reis, en dat je het even kon vergeten!
Sabje: Succes met prikken morgen, hoop dat de bijwerkingen meevallen.

Ik haak maar gewoon in en probeer om op iedereen te reageren.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Aug 2014 21:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hee Olijfje, welkom terug! Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!
Veel succes met de start van het ivf traject!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 28 Aug 2014 06:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat gaaf zeg!!! Heerlijk zo onbezorgd te zijn. Lekker van nagenieten.

SanFran, in begin wilde ik alles voor mezelf houden. Vind het knap als je het al durft te vertellen.

Sabje,, succes! !!!!

Hier gaat het beter. Al heb ik bij inspanning snel last.
Dan komen de pijn weer terug.
Vandaag maar eens kijken of ik wat op werk kan doen.
Ik zie er beetje tegen op nog.
Maar moy straks eerst mijn manager even bellen. Wil tot weekend nog maar f rustig opbouwen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Aug 2014 06:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, ah zo, inderdaad gewoon om vragen zo'n HSG! Ik vond het zelf ook fijn dat je als HSG goed is, dan iig weet dat het daar niet aan ligt (of juist wel natuurlijk, maar dan kun je het maar beter weten ook).

Taeda, spannend om het aan mensen te vertellen! Ik vond het zelf wel een beetje dubbel, fijn om het aan mensen te vertellen / het er over te kunnen hebben. Aan de andere kant voelde het voor mij ineens ook wel veel 'echter' of zo en soms juist moeilijker om na een mislukte poging weer aan alle mensen het slechte nieuws te moeten meedelen (nou ja, ik vertelde niet precies wanneer ik m'n pogingen had trouwens hoor, want dat vond ik dan te privé, mensen wisten alleen dat ik ongeveer elke maand een poging deed). Ben ook wel benieuwd hoe zo'n kijkoperatie dan gaat. Hopelijk valt het mee en kunnen ze alsnog je eileiders weer open krijgen!

SanFran "welkom". Ik snap dat je je liever ergens anders had aangemeld! Goed dat jullie al naar een arts stappen zo snel! Het hoeft niet zo te zijn dat er iets mis is hoor, het komt vaker voor dat stellen er 'gewoon' iets langer over doen. Maar wel fijn om die zekerheid te hebben. Hoop dat er bij jullie niks aan de hand is dus en dat je niet direct de medische molen in hoeft. Mijn man ging ook mee naar de huisarts trouwens bij het eerste gesprek. Vond ik wel fijn, tis tenslotte iets van ons samen! Bij ons was zaadonderzoek ook het eerste wat de arts ging doen, omdat dat het 'makkelijkste onderzoek' is. Bij ons bleek het daar ook gelijk aan te liggen en dus ben ik zelf op dat moment ook niet verder onderzocht (inmiddels heb ik zelf ook alle onderzoeken gehad, maar daar komt steeds niks uit). Hoe is het bij de arts gegaan??

SB fijn dat het weer iets beter gaat! Wel nog even rustig aan dus. Pff je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!
Wanneer zou je eigenlijk mogen testen? is dat twee weken na de terugplaatsing of 2 weken na de punctie? Wel fijn dat je werkgever er van af weet en je dus makkelijker even kunt overleggen!

Olijfje, welkom terug! Wat gaaf om te horen dat je reis geslaagd was! (ik weet trouwens niet of je mij kent nog van het oude forum. Ik 'ken' jou al wel een beetje van meelezen/teruglezen). Heb je 3 weken safari gedaan?
Ik heb begin vorig jaar ook een verre reis gemaakt en ook bij ons was dat inderdaad zo ontspannend. Er totaal even niet mee bezig zijn, omdat je druk bent met hele andere (veel leukere ;-)) dingen! Alleen maar goed toch! En dat je er nu nog 'onverschillig' in zit zou ik me ook niet druk om maken. Eerder fijn juist toch! De komende weken ga je toch nog niet starten, dus lekker om er nog even niet te veel bij stil te staan! Wie weet is die ontspanning er over juist goed voor straks!!

Sabje: jij ook succes met prikken! Nu gaat het ook echt beginnen. Ik hoop ook voor je dat de bijwerkingen meevallen.
Ik tot nu toe niet zoveel last, dus het kan wel! ;-)

Guus ben jij al begonnen met de Gonal-f inmiddels?
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 31 Aug 2014 10:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

SB: Hoe is het nu met je? Heb je je rustig kunnen houden?

Sophie: Dank je voor de opbeurende woorden! Heb ik nou goed gelezen dat jullie het IVF traject ingaan?

We zijn donderdag bij de huisarts geweest en hebben een doorverwijzing, gisteren lagen de papieren en vragenlijsten al in de bus en eind september hebben we de afspraak staan. Mondjes maat verteld aan onze naasten, spannend, eng en opgelucht. Iets waar jezelf al een tijdje mee bezig bent, nu ook te kunnen delen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Aug 2014 16:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dag dames, ik lees nog wel mee hoor, maar het lukt me niet echt momenteel om mee te schrijven. Wel wilde ik even komen reageren op de post van Olijfje. Wat HEERLIJK meid!! Het is jullie zo gegund om even lekker met heel andere zaken bezig te zijn, en het klinkt alsof jullie reis de beste afleiding ooit was! Geweldig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 31 Aug 2014 16:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even een kort berichtje. Ben sinds donderdag aan het prikken. Voel me vandaag erg bleuh een ander word heb ik er niet voor. Erg moe, beetje last van mijn buik. Waren vandaag naar een jaarmarkt waar het erg druk was kon ik ook niet echt goed hebben. Weet niet of het al bijwerkingen zijn of nog door mijn ongesteldheid. Hoop het laatste kan ik er morgen weer vrolijk tegenaan. Vanavond maar vroeg naar bed.
Ons boefje 24-08-2010
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Aug 2014 18:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hej meiden,

Hoe gaat het met iedereen?

SB gaat het goed met je? Al iets minder last inmiddels?
Is het wachten nog een beetje uit te houden?

Sanfran, fijn dat jullie gelijk een doorverwijzing hebben gekregen!
En ook fijn dat je het er nu met een paar mensen over kunt hebben, dat geeft hopelijk ook wat steun.
Wij zijn inderdaad nu met IVF begonnen!

Zora, begrijpelijk hoor! Kun je t een beetje loslaten?
Jullie gaan voorlopig nog gewoon zelf proberen toch?

Sabje, het zou heel goed kunnen hoor dat het door prikken komt. Ik heb ook een paar dagen zo'n gevoel gehad.
Maar t goeie nieuws is dat het niet per se elke dag zo hoeft te zijn! Ik had gisteren een hele slechte dag, misselijk en veel hoofdpijn, maar vandaag gaat t eigenlijk weer heel goed!

Hier weinig nieuws te melden. Nog bezig met Lucrin en tot zover valt het me allemaal mee. Helaas niet helemaal bijwerking-vrij meer. Moe, misselijk, hoofdpijn, opvliegers, alles is al wel een keer voorbij gekomen. Maar gelukkig wel in milde vorm, dus het is vol te houden allemaal. Vanaf dinsdag mag ik starten met Gonal-F en dan mag ik de Lucrin gaan halveren. Vind het wel spannend worden, hoop zo dat de dosis Gonal-F in 1 keer goed is!
Kon je af en toe maar even een klein stukje in de toekomst kijken he!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Sep 2014 10:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat vervelend dat jullie er bijwerkingen van hebben! Volgens mij gaat het hier wel ok, heb last van bloedingen gehad maar na even bellen bleek dat helemaal ok te zijn. Moe ben ik idd ook maar volgens mij komt dat eerder door werk dan door de prikken ;)

Ik ben vandaag begonnen met gonal F erbij, volgende week de eerste echo al en dan gaat het circus echt beginnen! Eerst nog even 6 dagen werken dus ik zal genoeg afleiding hebben denk ik...

Afgelopen weekend een jaar getrouwd dus lekker er even tussen uit geweest samen, heerlijk Haags weekendje! Wat een gedoe trouwens dat die prikken in de koelkast moeten, stond ik daar elke ochtend bij de receptie mn prik op te halen haha (soort van condooms kopen toen je jonger was gevoel)

Even voor het overzicht we hebben nu vier dames die in spetember een ivf poging hebben gepland toch? Nou vandaag, officieel de eerste van deze belangrijke maand: ik heb er een goed gevoel bij! Toi toi toi :banaan:
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem328

Bericht 01 Sep 2014 10:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sophie, volgens mij hebben wij nog geen 'kennis gemaakt'. Ik was op vakantie toen jij je hier meldde. Ik lees dat jij ook met ivf bent begonnen. Wat spannend zeg. Ik zou eigenlijk meteen met onze vakantie met ivf beginnen maar ivm de malariatabletten die wij in Afrika moesten slikken is het een maandje uitgesteld dus nu mag ik 17 september met de eerste medicijnen beginnen, Decapeptyl. Jij gebruikt dus Lucrin maar dat zal dus wel dezelfde werking hebben. Jij hebt dus wel wat last van bijwerkingen. Dat is natuurlijk ook wel te verwachten maar het is wel vervelend. Hopelijk wordt het minder zodra je de Lucrin mag halveren. Op het moment dat ik met Gonal F moet beginnen, moet ik wel gewoon dezelfde dosis Decapeptyl blijven gebruiken trouwens.
Ik lees dat jouw man onvruchtbaar is en dat jullie 12 pogingen met donorzaad hebben gedaan. Dus ik neem aan dat jullie voor ivf dan ook weer donorzaad gebruiken?
Wat zijn jullie al lang bezig zeg, 5 jaar jemig. Wij zijn intussen bijna 3 jaar bezig en dat voelt al als een eeuwigheid.
Hoe ben jij er verder onder?

Shally ik denk niet dat je dit leest op vakantie maar ik wil je nog even heel veel plezier wensen op Kreta. Even alles lekker vergeten en alleen maar met leuke dingen bezig zijn.

Marinaa jij hebt intussen weer je eerste gesprek na je leo gehad toch? Hoe is dat gegaan? Hopelijk heb je door je leo toch nog iets van een cyclus gekregen waardoor het wat beter te regelen is met medicatie.

SB wat vervelend dat je alweer zoveel last hebt. IK duim zo voor jullie dat deze poging raak is. Wat slopend zal dat wachten zijn. Wanneer mag jij testen?

Sabje hoe voel je je vandaag? Wanneer mag jij met Gonal F beginnen? Het schijnt dat dan de bijwerkingen wat minder worden.

SanFran 'welkom' hier. Wat jammer dat jullie nu ook de medische molen in moeten. Wel fijn om het met anderen te delen he. Het kan zo opluchten om het er met anderen over te hebben. Eind september eerste gesprek dus? Nog even wachten dus.

Guus wat ben je lekker positief! En wat fijn dat je niet al te veel last lijkt te hebben van bijwerkingen. Zo spannend lijkt me die eerste echo.Ik loop zo'n 3 a 4 weken achter op jullie dus ik ben ook zo benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie het ervaren. Ja dat gedoe met die spuiten is wel grappig. Had ik bij de iui ook al. Binnenkort hebben we een vriendendag en dan zijn we de hele middag/avond weg en geen koelkast bij de hand dus dan mag ik met een koeltasje met koelelementen op pad :lol:

Zora wat een lief bericht van je! Het heeft ons inderdaad zo goed gedaan en ook nu ben ik zo veel relaxter en heb meer waardering gekregen voor andere dingen. Dit weekend meteen alweer een leuk concert bezocht en uit eten geweest en we zijn gewoon gelukkig. Hopelijk kan ik dit vasthouden straks tijdens de ivf!! Hoe is het met jou? En hoe staat het met jullie vakantieplannen?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Sep 2014 17:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dat klinkt heerlijk, Guus, lekker er even tussenuit! En gefeliciteerd met jullie jubileum!!
En wat een gedoe met die spuiten bij de receptie haha, alles voor het goede doel! ;-)
Ik ga morgen met gonal-f beginnen. Idd, voelt alsof het dan volgende week pas echt begint!

Olijfje, oja je hebt daar malariatabletten geslikt natuurlijk!
Nou dan nog maar eventjes geduld hebben tot dat weer uit je systeem is! ;-)
17e schiet ook al op trouwens.
Wij gaan idd voor IVF met donorzaad. Dat wordt nog een heel gedoe, want het labwerk gebeurt in een ander ziekenhuis dan waar ik onder behandeling ben. Dus ik moet direct na de punctie met de eicellen EN een kistje donorzaad de auto in naar een ander ziekenhuis. Ik zie mezelf al helemaal gaan haha, maar goed.
Ik ben er wel redelijk goed onder meestal. Ik heb wel af en toe echt een hele verdrietige bui en dan ben ik bang dat t ons nooit gegund zal zijn, maar ik probeer maar zo positief mogelijk te blijven.

Inderdaad 4 keer IVF in september! (+ SB die de uitslag weet in september ;-)) spannend allemaal!
Ook ik heb er een goed gevoel over (af en toe wel zo'n "help, wat als we hier ook pech mee hebben.. aanval", maar die druk ik maar zo snel mogelijk weg). Dit gaat gewoon lukken! :-)
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 02 Sep 2014 19:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoihoi,

Guus, heerlijk even er tussenuit! Voelt wel stom he, mja voor goede doel.

Sofie, ik had ook altijd van die nare hoofdpijn van die spuiten en opvliegers!!!
Ik herken je gevoel helemaal, maandagavond was ik helemaal in de mineur dat deze poging weer mislukt is... nog geen bloed ofzo maar ik had zulke krampen dacht echt hier gaan we!

Olijfje, 7 september mogen we testen! Spannend! Mijn man wil wachten tot testdatum dus we wachten.
Volgens mij mag je spuiten wel langer uit koeling bewaren???

Sabje, veel last van bijwerkingen? Wanneer mogen jullie voor echo?


Hier gaat het redelijk. Vandaag ontzettende hoofdpijn en misselijk. Ben eeder naar huis gegaan. Het draaide mij voor de ogen... geslapen en warme douche nu voel ik mij iets beter.
Gisteren erge buikpijn, ook hoofdpijn en misselijk.
Spannend dag 10 na tp vandaag!
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 03 Sep 2014 06:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hi, ik heb alweer een tijdje niet geschreven. Na mijn leo even wat rust genomen.
Nu weer van plan om regelmatig mee te schrijven.

Zal straks alles even lezen wat ik gemist heb.

Inmiddels zitten de 6 weken na de leo erop. Helaas heb ik geen eigen cyclus ervan gekregen. Ben vorige week in het ziekenhuis geweest, ze hebben gekeken en het ziet er wel een stuk beter uit.
Nu heb ik een 5 daagse provera kuur gekregen voor het opwekken van een bloeding en daarna ga ik Clomid 100mg proberen. Als dit niet werkt zullen we weer overstappen op Gonal.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Sep 2014 07:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

oh SB wat ontzettend spannend! Ik ben gewoon plaatsvervangend nerveus.
Ik hoop zo dat het gelukt is! Succes met de laatste (wacht)loodjes!

Marinaa. Jammer dat je geen eigen cyclus hebt gekregen, maar misschien lukt het met clomid alsnog! Ook weer spannend dus!
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 03 Sep 2014 10:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames,

Op dit forum heb ik nog niets in dit topic geschreven, maar daarvoor heb ik wel heel lang meegelezen en geschreven in het ´Niet vanzelf zwanger worden topic´. Ik heb geen idee wie er uit die tijd nog mee schrijft en leest, dus ik begin maar even bij het begin.

In 2000 werd bij mij de ziekte van Hodgkin (Lymfeklierkanker) geconstateerd. Hiervoor heb ik diverse behandelingen gehad en ik werd september 2001 schoon verklaard. Als ik ooit kinderen wilde kon ik eventuele 'schade' door de behandelingen laten testen op het moment dat we er voor wilden gaan.

In 2009 besloten man en ik dat ik zou stoppen met de pil en dat we na een paar maanden het onderzoekstraject zouden starten. Ik kreeg na het stoppen nog 1 bloeding en daarna bleef menstruatie uit.
In juni 2009 zaten we bij de gynaecoloog en kregen we goed en slecht nieuws. De chemo had geen schade aangebracht aan de eierstokken, maar ik bleek wel PCOS te hebben. We zijn meteen begonnen met Clomid.
Heel veel rondes, verhogingen en allerlei gedoe verder werden we met Clomid helaas niet zwanger. Over op Puregon in combinatie met IUI. Na een paar rondes ook hiermee geen zwangerschap en werd er een LEO uitgevoerd. Daarna kreeg ik nog 5 pogingen.
December 2012 was de laatste poging en ook hierna stonden we met lege handen.

Omdat we hierna voor IVF doorgestuurd zouden worden hebben we eerst een pauze ingelast. Een jaar lang geen hormonen, geen ziekenhuisbezoeken (voor dit dan iig) en vooral gewoon genieten van het samen zijn. Ik heb dat hele jaar geen enkele menstruatie gehad (een keer een Provera kuur gedaan om een onttrekkingsbloeding te krijgen).

Afgelopen februari hebben we besloten om de stap naar IVF toch te gaan maken. We zouden in augustus mogen starten, ware het niet dat er bij mij een verhoogd Prolactine gehalte werd ontdekt. Ik heb het afgelopen jaar 3 keer uitvloeiing uit een borst gehad. Ik dacht 'Hormonen werken niet normaal, dus zal daar wel mee te maken hebben', maar dat was voor de Gynaecoloog dus een reden om door te testen.
Ik moest twee weken geleden een MRI scan van m'n hypofyse laten maken en gisteren hebben we daar de uitslag van gekregen. Er zit een plekje op m'n hypofyse wat waarschijnlijk de oorzaak is van het verhoogde prolactine. Ik moet nu medicijnen slikken om de prolactine aanmaak te verminderen. Als die waardes 'normaal' zijn mogen we pas met IVF beginnen. Maar dat is pas op zijn vroegst over 2 maanden. De medicijnen moet ik bij uitblijven van een zwangerschap zeker 4 jaar gaan slikken.

Ik merk dat ik behoefte heb om er over te praten, maar niet met familie en vrienden. Dus vandaar dat ik me in dit topic meld.

Ik ben geen bekende forumster, dus zal ook even iets over mijzelf vertellen. Ik ben 29 jaar. 6 jaar getrouwd met mijn man (ook 29) met wie ik al 14 jaar een relatie heb (ik was nog geen jaar met hem samen toen ik ziek werd). Ik ben (inval)juf zonder vaste baan. Ik kom al sinds zeker 2005 op Yes, maar ben altijd meer een meelezer geweest.
<<

Anoniem113

Bericht 03 Sep 2014 10:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Luthien, ik ken jou nog wel van de tijd dat je meeschreef!

Wat een tegenslag dat er, nadat jullie besloten hebben om te willen starten met ifv, een plekje gevonden is. Ik hoop dat de waardes snel normaal zullen zijn zodat jullie het traject in kunnen gaan.

Veel sterkte en succes!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2014 11:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Luthien, ik ben blij iets van je te horen. Heb me al héél vaak afgevraagd hoe het nu met je zou gaan (ik ben altijd onder Snoes actief geweest maar tijdens het moeilijke zwanger worden postte ik onder Alyssa). Ik ga straks je update even lezen, heb nu niet veel tijd. :hug:
2012 & 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Sep 2014 12:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Luthien welkom terug. Ik heb me ook vaak afgevraagd hoe het met je zou gaan. Wat een tegenslagen voor jullie, bah .

Ik hoop dat deze medicijnen jullie verder op weg gaan helpen. Ik blijf voor jullie duimen!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Sep 2014 12:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje Luthien, wat een heftig verhaal. En wat een tegenslagen hebben jullie te verduren gehad! Ik vind het heel knap dat jullie een jaar pauze hebben ingelast trouwens, echt heel goed om even weer op te laden denk ik.

En wat super balen van dat prolactine verhaal, net als je denkt dat je eindelijk kunt starten. Ik hoop heel erg voor je dat de waardes zo snel mogelijk normaal worden en je kunt starten met IVF!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2014 13:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb het even bijgelezen maar wat een narigheid allemaal Luthien. Ik weet inderdaad nog wel dat je die LEO hebt gehad en dat het toen ook niet lukte, maar ik wist niet dat jullie een pauze hadden ingelast. Hopelijk lukt het met de medicijnen om je prolactine gehalte snel te doen dalen zodat jullie toch met de IVF verder kunnen gaan. En hopelijk lukt het via die weg wel om een kindje te kunnen krijgen. Veel sterkte en succes!
2012 & 2016
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 03 Sep 2014 18:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sophiezmy: "fijn' dat het in milde vorm voorbij komt. Kon je idd maar in de toekomst kijken. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Guus: Ik hoop zo dat je gevoel klopt!!!!

Olijfje: Ik gebruik geen gonal-f. Ik heb 1 dag de decapeptyl en vanaf dag 2 puregon erbij. Die spoot ik zondag al allebei.

Summerbeach: Het gaar gelukkig een stukje beter met de bijwerkingen. Vrijdag heb ik de eerste echo. Je klachten komen me bekend voor. Vooral de misselijk zijn. Hoop dat je vandaag minder last hebt.

Marinaa: Wat jammer dat je niet zelf een cyclus gehad hebt. Veel succes met de clomid!

Luthien: Ik merk dat ik het ook erg fijn vind om hier mijn verhaal te kunnen doen. Ook al weten veel mensen waar we mee bezig zijn. Maar wat een naar bericht. Ben je er zelf klaar voor, kan het nog niet. Zal duimen dat de medicijnen goed aanslaan en jullie ook snel aan de ivf kunnen beginnen.

All: Hier gaat het gelukkig wel een stukje beter. Maandag ging het helemaal niet. Had veel pijn en was erg misselijk. Ook bijna heel de middag moeten huilen. Mijn moeder belde hoe het ging en kon niet meer stoppen met huilen. Ze had mijn zoontje van school gehaald en ze hem terug kwam brengen begon ik weer. Was even nodig denk ik.
De misselijkheid is gelukkig een heel eind over. Wel last van mijn buik en billen. Denk dat mijn bekken weer scheef staan.
We spuiten volgens mij allemaal anders en andere middelen. Ik heb 1 dag decaptyl gespoten en dag 2 kwam er de puregon bij 125 ml. Hoop dat dit de goede dosis is. Zijn laag begonnen, omdat ze niet weten hoe ik erop reageer.
Vrijdag heb ik de eerste echo. Toch erg spannend!
Ga even 2 spuiten zetten. Nou ja 3 want mijn puregon is bijna op dus moet 2 keer prikken.

Fijne avond iedereen!
Ons boefje 24-08-2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady