Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omeprazol / losec

<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 08:36

Omeprazol / losec

Mijn zoon krijgt deze medicatie voor z'n reflux. Ik vraag me alleen af of het niet opgehoogd moet worden.
Hoeveel ml kregen jullie kinderen?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Sep 2013 09:30

Re: Omeprazol / losec

Dit kan je beter met je arts bespreken. Waarom denk ke dat het niet voldoendenis?

Louise begon met 2x 1ml en eindigde met 2x 2,5ml. Julie kan niet tegen Losec. Zij krijgt Zantac.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 31 Aug 2014 08:55

Re: Omeprazol / losec

Luuk heeft dan geen omeprazol gehad maar nexium. Hij kreeg het vanaf ongeveer 8 weken en heeft het gebruikt tot hij ongeveer 1.5 was. Al die tijd heeft hij dezelfde dosering gehad en dat ging goed.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 01 Sep 2014 14:24

Re: Omeprazol / losec

Mikey krijgt omeprazol. Alleen krijgt hij de capsules omdat hij het drankje weer naar buiten gooit. Hij kijdt van de capsules 30 mg per dag (' s ochtens 20, 's avonds 10)
A.K.A Slaatje

]
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:17

Bericht 01 Sep 2014 15:24

Re: Omeprazol / losec

Hier Losec mups 5 mg per dag. Gaat goed.
Dochter 24-01-2014
<<

Anoniem127

Bericht 01 Sep 2014 21:32

Re: Omeprazol / losec

Volgens mij is dit een heeeel oud topic
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2014 06:54

Re: Omeprazol / losec

Ja, heeeeel oud.
Mijn zoon heeft het gelukkig niet heel lang hoeven te gebruiken, maar ik heb er nog wel veel moeite mee dat we hem dit ooit hebben moeten geven. :(
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 02 Sep 2014 07:20

Re: Omeprazol / losec

Echt raar. Ik heb er op gereageerd en hij stond gewoon op de eerste pagina. Hoe komt hij daar dan terecht haha.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Sep 2014 08:55

Re: Omeprazol / losec

Jans, waarom heb je daar zoveel moeite mee?

Mijn zoontje heeft het ook gehad, maar voor hem (en ons) was het echt een verademing. Van continu huilen en krijsen werd hij na 3 weken Omeprazole echt een heel andere baby. De eerste 5 maanden waren ZO moeilijk, maar nadat hij die Omeprazole kreeg, ging er echt een wereld voor ons open.

Natuurlijk ben ik absoluut geen voorstander van medicatie bij jonge kindjes, maar soms kan het niet anders toch?
2012 & 2016
<<

Anoniem80

Bericht 02 Sep 2014 09:25

Re: Omeprazol / losec

Precies wat Snoes zegt, al snap ik Jans haar gevoel wel.Ik wilde h. ook liever geen nexium geven, maar toen ze dat een week slikte werd ze langzaam aan een compleet ander en veel gelukkiger en meer tevreden kind. gelukkig heeft ze het maar tot ze 8 maanden was nodig gehad.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2014 10:00

Re: Omeprazol / losec

Omdat ik er voor m'n gevoel sowieso niet alles aan heb gedaan om die reflux te verminderen, op andere, natuurlijkere manieren.
Hier hielp de medicatie ook goed, dus die verademing herken ik wel. Alleen ben ik er ook van overtuigd dat het gebruik van die medicatie weer een hoop andere klachten heeft veroorzaakt. Omeprazol is niet niks.. Voor een volwassene niet, maar voor een jonge baby al helemaal niet.
De KA deed overkomen alsof het totaal geen kwaad kon, maar dat is dus echt niet waar. En daar ben ik best pissig om.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Sep 2014 10:51

Re: Omeprazol / losec

Wij hebben het daarom ook zo kort mogelijk proberen te gebruiken hoor Jans, omdat het sowieso niet goed kon zijn. Hij heeft het uiteindelijk zo'n 4 à 5 maanden gehad denk ik en toen zijn we er op eigen initiatief mee gestopt om te kijken hoe dat ging en dat lukte toen prima.

Welke andere klachten denk je dat het gebruik van de medicatie heeft veroorzaakt? Ik snap je gevoel overigens ook heel goed hoor, wij hebben ook eerst alles zonder medicatie geprobeerd (osteopaat etc) maar als uiteindelijk niets helpt, kan je bijna niet anders.
2012 & 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Sep 2014 17:37

Re: Omeprazol / losec

Jans, dat snap ik wel. Bij Julie (toen we nog bij de KA liepen in het ziekenhuis) hebben we Gaviscon, Losec en Zantac geprobeerd. Ze kreeg van alledrie spuitende diarree, en het hielp ook niks. Dus we zijn er snel weer mee gestopt. Even later kwamen we iemand van LLL tegen die ons verder hielp.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:30

Bericht 02 Sep 2014 17:40

Re: Omeprazol / losec

Hier was het ook echt een verademing. Ik wilde er eerst niet aan, maar nadat we al alle tips uitgeprobeerd hadden was dit voor ons de laatste optie. We kregen er een heel ander kind voor terug. Toen de kinderarts wilde proberen af te bouwen was ik heel bang voor wat komen ging, maar dit ging wonder boven wonder heel goed. Hier trouwens geen last van de ontlasting ofzo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31