Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe netjes de boot afhouden?

<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 11:54

Hoe netjes de boot afhouden?

Heb ruim 2 jaar geleden op een evenement een vrouw leren kennen met wie ik even heb gepraat. Op zich leek ze best aardig, maar ik merkte wel meteen dat we heel anders zijn. Is op zich niet erg, want even kletsen vind ik altijd wel gezellig. Dit evenement was voor geadopteerden en dit 'wereldje' is vrij klein. Mocht ik dus weer eens naar een evenement gaan, is de kans groot dat ik haar tegenkom.

Nu deze vrouw weet dat ik inmiddels ben verhuisd en dichterbij in de buurt van haar woon, wil ze graag afspreken. Persoonlijk heb ik daar geen behoefte aan. Ik kan alleen moeilijk standaard zeggen dat ik niet kan; dat valt op en is ook niet zo. Naar haar eigen zeggen wil ze graag meer focussen op vriendinnen, omdat het een periode is geweest met veel mislukte dates en nu beseft ze dat gelukkiger wordt van dingen ondernemen met vriendinnen dan met potentiële nieuwe partners. Ik ben alleen geen vriendin van haar en dat hoeft van mij ook niet.

Hoe ga ik netjes de boot afhouden? Ik wil haar niet onnodig kwetsen, maar heb haar welgeteld 1x gezien en een uurtje mee gekletst. Ik heb m'n eigen vrienden wel en daar spreek ik liever mee af. Dat klinkt alleen zo lullig...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 01 Sep 2014 11:58

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Gewoon netjes/duidelijk zeggen dat je op dit moment aan je huidige vriendenkring genoeg hebt en momenteel geen tijd/energie wllt steken in nieuwe vriendschappen omdat je bv al moeite hebt om je huidige sociale leven op de rit te houden.

Is voor haar misschien even niet leuk maar wel duidelijk en je voorkomt dat zij andere verwachtingen blijft houden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 12:12

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Je hebt helemaal gelijk, rapa nui. Ik ben alleen een beetje heel dom geweest, want de eerste keer dat ze het voorstelde, had ik niet door dat ze heel concreet graag snel wilde afspreken. Dus ik zei: "Kunnen we wel een keer doen, gezellig." Maar dat was eigenlijk meer sociaal wenselijk van mijn kant; net als dat je even vraagt hoe het met iemand gaat als je diegene een tijd niet hebt gezien en die ander altijd zegt dat het goed gaat.;-)

Ik wist toen ze het voor de eerste keer voorstelde nog niet dat ze zoveel behoefte had aan nieuwe vriendschappen op gaan doen. Tweede keer heb ik niet gereageerd en nu vraagt ze het net dus weer per email. Ik moet idd eerlijk zijn.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Sep 2014 12:12

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

rapa nui schreef:Gewoon netjes/duidelijk zeggen dat je op dit moment aan je huidige vriendenkring genoeg hebt en momenteel geen tijd/energie wllt steken in nieuwe vriendschappen omdat je bv al moeite hebt om je huidige sociale leven op de rit te houden.

Is voor haar misschien even niet leuk maar wel duidelijk en je voorkomt dat zij andere verwachtingen blijft houden.


Hier sluit ik me bij aan.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 12:54

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Thnx, Peyton. Helaas ben ik zelf fout geweest door te zeggen dat het me wel gezellig leek. Voelde me lullig 'nee' te zeggen, maar nu wordt het dus alleen maar lulliger. Had niet door dat ze vrijwel direct agenda's erbij wilde pakken. Stomme ikke!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Sep 2014 13:04

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Ja maar ja, dat is nu eenmaal gebeurd. Als je nu 1 keer afspreekt en het daarna alsnog afkapt wordt het alleen maar meer lulliger, dus dan beter nu eerlijk zijn dan haar eerst nog het gevoel geven dat je ook in een vriendschap wil investeren.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 13:26

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Dat is helemaal zo, Bailando. (Leuke naam heb je trouwens hier!) Ik ben gewoon zo'n muts die dan gaat invullen voor haar, wat ik uiteraard niet moet doen. Maar dan denk ik: "Djeez, als je na ruim 2 jaar nu nog je contacten van destijds gaat aanwenden, moet je wel heel eenzaam en een beetje wanhopig zijn" en dat vind ik dan weer sneu voor d'r. Maar goed, ik weet dat ik nu een aanname doe en dat is niet handig.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 13:35

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Misschien vond ze jou gewoon heel leuk en heb je indruk op haar gemaakt destijds, dat kan natuurlijk. Wel pijnlijk als de klik er voor haar wel is, maar voor jou niet zo. Moeilijk is dat! Ik heb het ook wel eens meegemaakt, heb het toen laten doodbloeden, heel stom van mij, maar ik vind het moeilijk om zo direct de confrontatie met iemand aan te gaan. Ik had namelijk geen zin om met haar af te spreken, maar het was ook niet de bedoeling om haar te kwetsen. Soms zijn mensen hartstikke leuk, maar gewoon niet zo je type, dat kan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Sep 2014 13:55

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Ja het is ook een beetje sneu, maar ik denk wel dat je beter eerlijk kunt zijn nu, hoe lastig dat ook is inderdaad. Anders blijft ze misschien volhouden en hoop houden dat jullie gaan afspreken en dat is dan nog vervelender voor haar, hoewel ze misschien best even teleurgesteld zal zijn als jij haar vertelt dat je verder geen tijd en interesse hebt om in een vriendschap te investeren.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 14:07

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Voel me ook wel gevleid (een soort van), maar feitelijk kent ze me niet tot amper. Nou ja, ik ben iig een laffe tak geweest en heb ervan gemaakt dat ik door hectische tijden alleen even afspreek met mensen die dichtbij me staan. Dat is ook echt zo, maar ik vond het onnodig kwetsend overkomen om er uit mezelf bij te zetten dat ik sowieso niet met haar wil afspreken; dus ook niet in een rustige periode. Heb er verder geen tijdsduur bij gezet (zoals: komende dagen/weken) en hoop dus dat ze het opgeeft.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2014 14:10

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Ik zou ook eerlijk zijn. Je kan natuurlijk altijd eens met haar afspreken, maar bij voorbaat zeggen "Lijkt me leuk om weer eens bij te kletsen, maar ik heb op dit moment geen tijd en energie voor nieuwe vriendschappen"
Misschien dat zij vervolgens ook de boot afhoudt dan.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Sep 2014 16:05

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Izar schreef:Thnx, Peyton. Helaas ben ik zelf fout geweest door te zeggen dat het me wel gezellig leek. Voelde me lullig 'nee' te zeggen, maar nu wordt het dus alleen maar lulliger. Had niet door dat ze vrijwel direct agenda's erbij wilde pakken. Stomme ikke!


Ik zou ook niet verwachten dat iemand dan direct agenda's erbij wilt nemen..

Het is niet gemakkelijk om te zeggen maar ik zou gewoon eerlijk zijn en het bijvoorbeeld zo brengen zoals ไม่เป็นไร hierboven al zei.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 01 Sep 2014 16:21

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Inderdaad gewoon aangeven dat je momenteel al zo druk bent en je je energie wilt steken in je eigen vrienden. Het is misschien hard, maar dan weet ze tenminste waar ze aan toe is. Het is voor haar ook niet leuk als je telkens zegt dat je geen tijd heb.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Sep 2014 18:08

Re: Hoe netjes de boot afhouden?

Het is gelukkig goed gegaan.:) Net op het moment dat ik mijn vorige reactie plaatste, had ze mij al teruggemaild en eigenlijk was het veel te lief. Ze had alle begrip voor mijn reactie en als ik wilde praten, wist ik haar te vinden. Heel lief, maar ik laat het hier verder bij. Dank jullie wel voor het meedenken. Het was voor mij geen optie om toch wat af te spreken; ik heb geen behoefte aan even wat drinken met iemand die ik maar 1x heb gezien ruim 2 jr geleden, dus fijn dat het nu is opgelost. :)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers