Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 31 Aug 2014 09:58

Re: Katten Topic <3

Siamsa schreef:Doen ze hun behoefte inmiddels wel op de Peewee Joan?


Nee helaas. Ze snapt er helemaal niets van :palm: . Hoe lang duurde het bij jou?
<<

Anoniem287

Bericht 31 Aug 2014 12:08

Re: Katten Topic <3

Ik heb het even nagevraagd bij m'n vriendin want ik wist het niet meer helemaal, maar de eerste avond en de twee volle dagen daarna hebben ze niets gedaan. De derde dag pas. Heb je haar er al in getild?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 31 Aug 2014 12:19

Re: Katten Topic <3

Ja, ik heb haar er in gezet maar ze zit wat dom voor zich uit te kijken. Gekke kat. Ik hoop dat het kwartje straks valt want ik heb niet zo'n zin dat ze straks over neer plast of erger, kakt.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2014 23:36

Re: Katten Topic <3

Ok ik heb een vraag. Onze kat Gijs gaat 's nachts vaak op m'n vriends borst liggen en hem dan de hele tijd aan staren. Of hij komt naast me op de bank liggen en staart mij de hele tijd aan. Heb er niet echt last van, maar vind het wel raar! Op een ander forum las ik dat dat erg bedreigend van de kat bedoeld is, en dat je uit moet kijken, oogcontactoet vermijden met de kat. Ten eerste laat ik mij moet intimideren door mijn kat en ga ik oogcontact niet vermijden, kom nou. Ten tweede weet ik dat dat niet aan de orde is, want Gijs is een enorme lieverd en goedzak. Heeft mij nog nooit zelfs gekrabd, ook niet toen hij klein was. Iemand enig idee waarom hij zo staart?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Sep 2014 06:10

Re: Katten Topic <3

Staart ie echt constant of knijpt ie ook z'n oogjes af en toe dicht? Want ons kat staart ook wel eens, maar knijpt wel af en toe langzaam. Dat staat bekend als kitty kisses en is dus eigenlijk heel lief bedoeld.

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat staren heel bedreigend is en dat wegkijken en teken van zwakte is maar als het verder totaal niet overeen komt met de rest van z'n gedrag lijkt dat me een beetje gek.

Wij doen wel eens een kijk spelletjes, dan ziet ze alleen m'n ogen die naar haar kijken en komt ze na een tijdje of me af rennen -ook dan beseft ze wel dat het spelen is, ze valt nooit aan maar 'prrt' dan heel luid'. Ik zou me verder niet te druk maken als ie voor de rest niet echt signalen af geef iets te willen uit vreten. :)

PeeWee update; het kwartje is vannacht gevallen. Ze heeft wel een kwartier lopen graven en begraven maar dat maakt niet uit. Ze is er op geweest :cheering:
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2014 14:59

Re: Katten Topic <3

Mitzi is ziek :( en niet zo'n beetje ook ben ik bang. Het hele huis ondergekotst en ook d'r darmen lijken van slag. Net de dierenarts maar gebeld en we gaan vanavond even langs. Vind 't zo zielig, maar ik durf ook niet te dichtbij te komen vanwege de zwangerschap. Ze ligt nu in de tuin en ik heb drinken naast 'r gezet, maar dat raakt ze ook niet echt aan. Hopelijk is het geen vergiftiging of iets dergelijks (al zou ik niet weten waarvan).
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Sep 2014 15:54

Re: Katten Topic <3

Kenya, dat is schrikken zeg! Ik zou het bezoek aan de dierenarts even afwachten, hopelijk knapt ze snel op. Houd je ons op de hoogte?

Joan, wat fijn dat jullie kat op de bak gaat! Toch wennen die houtkorrels haha.

Carrie, wat vreemd zeg! Onze Yuga komt ook op onze borst liggen maar hij staart ons niet aan, ja misschien kijkt hij wel eventjes maar gaat dan meestal slapen. Ik heb geen idee waarom jullie kat zo staart. Doet hij dat enkel dan of ook op andere momenten?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2014 16:43

Re: Katten Topic <3

Ja, echt geen idee waar het ineens van komt! Ik laat t weten als we terug zijn van de dierenarts.
Net leek ze wat actiever te worden, maar helaas moest ze weer overgeven, dus nu ligt ze weer zielig op dr plekje in de tuin.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Sep 2014 16:57

Re: Katten Topic <3

Ah, die arme Mitzi :( Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat ze zich snel beter voelt.
<<

Anoniem152

Bericht 01 Sep 2014 17:52

Re: Katten Topic <3

Arme Mitzi.

Fijn dat je kat op de PeeWee gaat, Joan!

Mijn kat heeft zoiets raars: ze moet ineens het natvoer dat ze al tijden krijgt niet meer hebben.
Haar droge brokjes eet ze nog wel, gelukkig.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 01 Sep 2014 18:04

Re: Katten Topic <3

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 10 Aug 2016 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2014 18:49

Re: Katten Topic <3

Mitzi update: dierenarts kon verder niets geks vinden. Geen koorts, ze lijkt geen buikpijn te hebben, ogen/oren/bek waren prima. Onduidelijk dus wat er aan de hand is. Ze heeft flink wat vocht toegediend en een spuit om het braken tegen te gaan. Nu moet ze snel verbeteren anders moeten we weer aan de bel trekken. Ze voelt zich wel duidelijk écht niet lekker. Voor we weggingen heeft ze nog een keer over gegeven en ook aan de achterkant laat ze alles lopen. Ze wil niks eten en drinken, er is amper leven in te krijgen (ook bij de dierenarts, zelfs de spuit leek haar niks te doen) en mauwt bijna jankend. Hopelijk treedt er nu snel verbetering op dus....

Wat dat staren betreft trouwens; daar is Mitzi ook heel goed in. Maar er volgt nooit actie op ofzo. Nou win ik het ook altijd nog wel van d'r hoor, haha. Soms doet ze het als ze boos is, soms gewoon om aandacht te vragen denk ik.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Sep 2014 07:24

Re: Katten Topic <3

Ja misschien is het wel aandacht vragen. Hij doet wel z'n oogjes dicht en dan doe ik het ook :smile:
Maar soms is het best irritant hoor dat gestaar. Vooral 's nachts als hij op mijn vriends borst gaat liggen en staren :eyes:
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2014 10:22

Re: Katten Topic <3

Het zal inderdaad wel aandacht zijn, Silly gaat gewoon over je heen lopen, het liefst over je hoofd en dan duwt ze haar koppie nog net niet in je neus. Echt keihard gaat het.

Ze is echt thuis en een onwijze kroelkont.

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 02 Sep 2014 10:47

Re: Katten Topic <3

Wat een mooi katje, wow!
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2014 11:21

Re: Katten Topic <3

Carrie schreef:Wat een mooi katje, wow!


Ben ook echt zo blij met haar! Ook met Dorus gaat het super goed, ze slapen zelfs samen. Wat dat betreft was Doeds echt een Remi. Dat was gewoon een mensenkat.
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Sep 2014 12:28

Re: Katten Topic <3

Kenya, hoe gaat het nu met Mitzi?

Carrie, haha het lijkt me ook best irritant als jullie kat 's nachts op je vriend gaat liggen en gaat staren. Het kan best gewoon een vorm van aandacht vragen zijn.

Weetjewel, wat een mooie kat! Moet je haar vaak kammen? En wat fijn dat Dorus en zij het samen goed kunnen vinden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2014 12:59

Re: Katten Topic <3

Ik hoef haar eigenlijk nooit te kammen. Ik laat haar er wel aan wennen, maar ze heeft eigenlijk nooit klitten.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2014 15:00

Re: Katten Topic <3

Wat een mooi beest Weetjewel!

Peyton, het gaat niet goed. Braken doet ze niet meer maar eten/drinken ook niet. Water (met een zoutoplossing) laat ze wel in haar bek spuiten met een spuitje dus ze krijgy wel vocht binnen maar ze moet echt gaan eten en dat doet ze niet. Ook blijft ze in haar mand liggen. Ze spint wel als we erbij gaan zitten maar zoekt verder totaal geen toenadering (en dat is echt niks voor haar) Ga straks dus weer de dierenarts bellen en we zullen vanavond weer langs gaan als ze nog niet eet. (Afgesproken met arts). Ik vrees eigenlijk een beetje dat het een aflopende zaak is. Maar aan de andere kant lijkt ze nergens pijn te hebben, geen koorts of andere dingen dus wat het nou kan zijn...
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2014 19:13

Re: Katten Topic <3

Mitzi update: weer naar de dierenarts geweest en ze bleek nu wel koorts te hebben. Gelukkig! Want dan hebben we in ieder geval een oorzaak. Dierenarts dacht virus, maar voor het geval het een infectie is heeft ze antibiotica gekregen, een middel tegen de koorts en nog een keer een spuit tegen misselijkheid. Ook allerlei medicijnen en voer mee naar huis (ze moet nou wel even blijven leven nog, want man man wat een geld :p ) en mijn man heeft haar net kunnen voeren. Ze lijkt ook weer wat 'wakkerder' te worden dus hopelijk wordt ze gewoon weer beter!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Sep 2014 19:28

Re: Katten Topic <3

Oeh Kenya, spannend en vervelend is dat altijd. Hulpeloos beestje wat niet kan aangeven wat er aan de hand is. Sterkte, hopelijk zet het opknappen door.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Sep 2014 20:08

Re: Katten Topic <3

Kenya, wat naar! Beterschap voor Mitzi!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2014 20:35

Re: Katten Topic <3

Ze wordt weer wat actiever! Alleen eet ze nog niet uit zichzelf, maar met een spuitje krijgen we toch een beetje bij d'r naar binnen.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2014 21:45

Re: Katten Topic <3

Beterschap voor Mitzi!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2014 22:00

Re: Katten Topic <3

Kenya wat sneu dat je kat ziek is. Mijn kat had ook eens dat die steeds overgaf hij had van een bosje bloemen gegeten. Hopelijk knapt die snel op

Weetjewel ik vind die foto van je kat met M zo schattig. Dat pootje ook zo lief
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers