Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te laag hb tijdens zwangerschap.

<<

Anoniem112

Bericht 01 Sep 2014 08:00

Te laag hb tijdens zwangerschap.

Ik kreeg vorige week van de verloskundige te horen dat mijn ijzergehalte en voorraad echt te laag waren..
Dat verklaard waarschijnlijk ook die extreme vermoeidheid enzo.

Nu heb ik ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, 1xdaags 200 Mg..
Nu probeer ik zelf ook natuurlijk erg op mijn voeding te letten, drink verse sinaasappelsap bij mijn eten, eet appelstroop en groene bladgroentes zoals spinazie door een omelet enz.

Nu eet ik als ontbijt heel graag havermoutpap, maar melk word afgeraden bij het eten nu, als ik nu havermout maak met bijv amandel of kokosmelk? Dat zou wel kunnen toch?

Wie heeft dit ook gehad? En wanneer voelde je je weer wat beter? Iemand nog andere tips of ideeën?
<<

Anoniem87

Bericht 01 Sep 2014 08:41

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Je mag het niet innemen met melkproducten door de calcium die daar in zit. Neem aan dat dat ook in kokos en amandelmelk zit?
Ik merkte zelf na een paar weken verschil, maar dat is natuurlijk per persoon wisselend.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Sep 2014 09:16

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Ik had het na mijn zwangerschap ivm 2,5 liter bloedverlies. Ik weet dat melk ijzer afbreekt. Ik mag wel melk, maar dan maar 1 glas per dag. Ik slik ook ijzertabletten en drink in de ochtend floradix.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 01 Sep 2014 09:43

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Ligt er ook aan hoe laag je HB was. Wat mij verteld werd is dat het toch wel zo'n 6 weken duurt voordat de ijzerpillen een beetje zijn werk doen. Ook veel groene groente eten werd mij geadviseerd.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 01 Sep 2014 09:59

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 04 Sep 2014 00:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem180

Bericht 01 Sep 2014 10:41

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Wat echt super goed werkt voor je klachten, maar ook voor vermoeidheid, stress en algehele weerstand is Floradix. Verkrijgbaar bij de drogist. Ook aan te raden na de bevalling om aan te sterken en je waardes weer op peil te krijgen.
<<

Anoniem112

Bericht 01 Sep 2014 12:35

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Elin schreef:Je mag het niet innemen met melkproducten door de calcium die daar in zit. Neem aan dat dat ook in kokos en amandelmelk zit?
Ik merkte zelf na een paar weken verschil, maar dat is natuurlijk per persoon wisselend.

Goed dat je zegt.. Ga t eens nakijken of er ook calcium in zit.
<<

Anoniem112

Bericht 01 Sep 2014 12:37

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Hoe laag mijn hb is weet ik niet precies maar onder de 6 dacht ik..


Floradix alleen was niet voldoende volgens de vk, ik neem nu naast de ferro ook nog floradix en foliumzuur.

Net lekker een omelet met spinazie gemaakt.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Sep 2014 12:52

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Ik! Heb 10 week lang elke dag een tablet gehad.en daarna nog 6 week om de dag een tablet.
Ik moet morgen weer maar de vk en vermoed dan ze dan nog even testen hoe hoog het nu is.

Ik was ook zo moe, met 17 week was het ergste voorbij, met 19 week was mijn HB weer op peil gelukkig maar kreeg ik dus mog 6 week een onderhoudsdosis.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Sep 2014 13:53

Re: Te laag hb tijdens zwangerschap.

Ferro mag idd een half uur voor of 2 uur na het eten ingenomen worden ivm zuivelproducten. Dus het kan wel gewoon alleen moet je even kijken met de tijd.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers