Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Invries- en ontdooi-topic

<<

Anoniem88

Bericht 30 Aug 2014 12:16

Invries- en ontdooi-topic

Misschien een idee om een apart topic te maken mbt invriezen en ontdooien?

Heb ik meteen de eerste vraag: kun je zelfgemaakte tonijnsalade (op basis van tonijn uit blik) invriezen? Zo ja, dan ga ik vanmiddag namelijk gewoon een voorraadje maken. M'n vriend lust het niet, vandaar.

En (verse) filet americain? Dat niet he?
<<

Anoniem114

Bericht 30 Aug 2014 12:24

Re: Invries- en ontdooi-topic

Op m'n werk bestel ik regelmatig filet americain wat in de vriezer moet, dus ik denk 't wel. Alleen weet ik niet hoe je dat als 'gepeupel' moet invriezen; ik krijg 't in speciale bakken binnen namelijk..
<<

Anoniem147

Bericht 30 Aug 2014 13:24

Re: Invries- en ontdooi-topic

Geen idee qua invriezen van die producten.

Wij hebben wel laatste een ananas in stukjes gesneden en ingevroren. Hij was echt mega rijp en we hadden geen recepten op de planning staan om hem te gebruiken. Nu hebben we een hele bak vol ananasstukjes in de vriezer liggen.

Lekker om een handje bij een curry te gooien bijv.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Aug 2014 12:14

Re: Invries- en ontdooi-topic

als je mayonaise of zoiets hebt gebruikt in de salade is het niet aan te raden dat kan gaan schiften
van de filet americain gaat de smaak achteruit je zou het kunnen proberen wat jij ervan vind
<<

Anoniem88

Bericht 31 Aug 2014 12:17

Re: Invries- en ontdooi-topic

Ik zou hem dan eerder met yoghurt aanmaken denk ik. Maar dat kan denk ik ook niet? Of ik moet het gewoon in porties invriezen en na ontdooien er een (half) theelepeltje ligt mayo of yoghurt door doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 31 Aug 2014 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Aug 2014 12:20

Re: Invries- en ontdooi-topic

Zou je amandelmelk kunnen invriezen? Ik heb nu een pak gehaald, maar maak er niet genoeg mee om het binnen een paar dagen op de krijgen.
<<

Anoniem170

Bericht 31 Aug 2014 12:48

Re: Invries- en ontdooi-topic

Melkproducten zou ik niet snel doen, lijkt me echt niet lekker. Ik heb zo'n bakje kant en klare satesaus, helft opgewarmd en andere helft in de vriezer, maar vraag me nu af of eigenlijk wel kan?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 31 Aug 2014 13:51

Re: Invries- en ontdooi-topic

Melkproducten kun je wel invriezen, maar de structuur verandert er wel door. Wij hadden vroeger soms een pak melk over. Dat ging dan in de vriezer en werd een keer voor pannenkoeken gebruikt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Aug 2014 14:02

Re: Invries- en ontdooi-topic

Amandelmelk is natuurlijk geen echt melkproduct, ik zou het gewoon proberen, geen idee of het werkt, maar Anders gooi je het sowieso weg zo te horen. Kokosmelk kan je ook super goed invriezen bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Aug 2014 14:22

Re: Invries- en ontdooi-topic

Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen. Drink het sowieso niet gewoon, maar gebruik het voor bijvoorbeeld pannekoeken.

Satesaus heb ik ook wel eens gedaan, kan prima!
<<

Anoniem123

Bericht 31 Aug 2014 15:40

Re: Invries- en ontdooi-topic

Zou je vlaai kunnen invriezen? Of krijg je dan zo'n sompige bodem als je het laat ontdooien?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 31 Aug 2014 16:27

Re: Invries- en ontdooi-topic

Hoelang duurt het tot bosvruchten zijn ontdooit? Zou ik ze bijvoorbeeld 's ochtends bevroren in een doosje kunnen meenemen om tijdens de pauze bij verse kaas te eten?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 31 Aug 2014 17:41

Re: Invries- en ontdooi-topic

Ja dat kan! Ik doe dat regelmatig met yoghurt.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Aug 2014 18:12

Re: Invries- en ontdooi-topic

SarahKey schreef:Zou je vlaai kunnen invriezen? Of krijg je dan zo'n sompige bodem als je het laat ontdooien?

Ik ben bang voor zompig. Geen ervaring haha.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 31 Aug 2014 18:13

Re: Invries- en ontdooi-topic

Ligt eraan welke vlaai. Ik heb weleens na een verjaardag kersenvlaai in de vriezer gedaan en was nog heerlijk. Kruimelvlaai was een week later zelfs nog een beetje knapperig.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 31 Aug 2014 18:22

Re: Invries- en ontdooi-topic

Mijn moeder vriest ook regelmatig vlaaien in. Gaat prima.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 31 Aug 2014 18:45

Re: Invries- en ontdooi-topic

Kan ik brooddeeg invriezen en later bakken?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 01 Sep 2014 07:43

Re: Invries- en ontdooi-topic

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga het gewoon eens proberen. Ze zijn nu met 50% korting bij onze supermarkt en volgende week ben ik jarig. Scheelt toch weer :smile:
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2014 11:33

Re: Invries- en ontdooi-topic

Je zou anders een slagroomtaart kunnen invriezen, die worden hooguit een beetje ijstaart achtig maar blijven sowieso goed in de vriezer!
Appeltaart kun je sowieso invriezen, alleen de korts is dan wat minder krokant is mijn ervaring.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Mizz_S