Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 15:23

Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ik heb een vriendin die al drie jaar bezig is zwanger te worden. Inmiddels is ze 34 en ze heeft het er steeds moeilijker mee. Om haar heen zijn veel vriendinnen/familieleden zwanger geraakt en daar wordt ze steeds heel verdrietig van. Na heel veel onderzoeken in het ziekenhuis ziet het er steeds meer naar uit dat het misschien wel helemaal nooit gaat lukken.

Nu ben ik net zwanger en heb het nog niet aan haar verteld en eigenlijk zie ik daar ook behoorlijk tegenop. Hoe kan ik het zo brengen dat het niet te pijnlijk voor haar is?
<<

Anoniem88

Bericht 31 Aug 2014 16:02

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Gewoon, zeggen. Zoiets kun je niet minder pijnlijk maken dan het is.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Aug 2014 16:12

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Nee ik denk niet dat je dat minder pijnlijk kunt maken. Wel de moeite nemen om haar dat persoonlijk te vertellen, zodat ze het niet ergens anders hoort of leest.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Aug 2014 16:15

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Overigens kun je de boodschap niet minder pijnlijk maken, maar wel hoe je er na bekendmaken ermee omgaat in haar bijzijn en op social media etc.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Aug 2014 16:17

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Je kunt het zeker wel minder pijnlijk maken door er uberhaupt al rekening mee te houden, dat doe je dus al. Daarnaast, als het een goede vriendin is, zou je het haar als eerste kunnen vertellen, en zeker niet tegelijk met andere vriendinnen. Ik zou het zelf fijn vinden gebeld te worden, en niet face-to-face. Ze zal vast enthousiast en lief reageren, maar als ze daarna een andere reacties heeft is dat ook niet gek, en dan kan ze dat lekker hebben zonder zich schuldig te voelen richting jou.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 17:14

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Dundas: Hoe moet ik er volgens jou dan mee omgaan op social media? En in haar bijzijn?
Zora: Ja, misschien is dat wel een goed idee inderdaad, even bellen. Als ze dan erg verdrietig wordt dan hoeft ze zich niet nog een paar uur groot te houden.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Aug 2014 17:18

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ja ik zou het iig persoonlijk vertellen aan haar, dat ze het niet via via hoort. En op een rustig moment. Dus idd niet even apart nemen op een feestje, want dan is ze misschien daarna verdrietig. Maar even bellen, of even kort langsgaan op de koffie ofzo, als ze rustig thuis is.

Gefeliciteerd trouwens, wist geloof ik nog niet dat je zwanger bent. Leuk!
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 17:19

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ja, het is nog heel pril hoor (vandaag 7 weken zwanger), maar over een week of 3 willen we het - als de termijnecho goed is - wel gaan vertellen.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Aug 2014 17:21

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Dan zou ik vrij snel na je goede echo langs haar gaan.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 19:32

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ik wist niet dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!

Ik zou het ook persoonlijk vertellen op een rustig moment.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 31 Aug 2014 19:33

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ik zou het persoonlijk vertellen wanneer je de echo hebt gehad.
Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 31 Aug 2014 19:34

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Oja en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Afbeelding
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 01 Sep 2014 06:29

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ik zou er ook gelijk uit jezelf bij zeggen dat je weet dat dit nieuws voor haar moeilijk is etc. Stukje erkenning is heel fijn... en uit zichzelf zegt ze dat misschien minder gauw omdat ze ook blij wil en hoort te zijn voor jou.
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2014 07:34

Re: Omgaan met vriendin die moeite heeft zwanger te worden

Ik had vrienden die paar weken ervoor miskraam hadden gehad. Ik vond het heeelll lastig en heb dat ook zo aan ze gebracht. Dat ik het echt ontzettend moeilijk vond hen dit te vertellen... We hebben met zn driëen heel hard zitten huilen. :angel:
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers