Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem286

Bericht 27 Aug 2014 20:13

Re: Het studeer topic!

Ik heb ontslag genomen dus moet ook met mijn studie stoppen. Ik ga wel weer een andere opleiding doen haha.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Aug 2014 17:10

Re: Het studeer topic!

Welke opleiding ga je doen, Highway?

Balen, Silly-one :-/ Dat is krom.

Mijn klas is aan het leeglopen. We zouden met 7 starten, 3 ervan zijn al overgestapt naar een andere school en sinds vandaag de vierde ook al. Ik wil ook graag naar die school, maar kan niet doordat de reistijd dan te lang is en dat is niet haalbaar voor mij. Ik ben iig benieuwd. Het is al de 28ste, ik start de 1ste en heb nog niets vernomen waar we moeten zijn (we verhuizen van gebouw) en om wat uur (ik ga ervan uit dat het 8u30 is, maar niemand weet ervan) en of we alvast cursussen moeten meenemen. Organisatie/communicatie is weer top. Ik heb er weinig zin in om weer de dupe te zijn van hun organisatietalent en hun 'ja maar'-excuses, waar je niks over maar zeggen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 28 Aug 2014 20:09

Re: Het studeer topic!

oh stom, heb ik dat er niet bij geschreven. Dat was vast een spannende cliffhanger ;) opleiding tot dialyse verpleegkundige.

Jeetje Slakje, dan hou je maar een klein klasje over. Is die andere school beter? Of waarom stapt iedereen over?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Aug 2014 21:34

Re: Het studeer topic!

Oeh, leuk, Highway! Ik heb een tijd boven een dialysecentrum gewoond en ik keek altijd stiekem binnen in de zomer om te kijken wat de verpleegkundigen deden.

Ja, ze zeggen van wel. Afgelopen module is iedereen op die andere school, op één na, geslaagd. Ze zeggen dat er daar beter begeleid wordt en beter gecommuniceerd. Ze zijn sinds september 2013 overgestapt op een nieuw modulesysteem, ik zat in de tweede module waarbij het werd gebruikt. En zij schuiven hun gebrek aan organiseren en communiceren daarop. En nu verhuizen we dus en zullen ze het vast daar wel op steken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Aug 2014 14:48

Re: Het studeer topic!

Heel veel succes allemaal het komende studiejaar :) dat er nog maar vele diploma's en succesvolle carrieres mogen volgen!

Afgelopen donderdag ben ik officieel afgestudeerd. Ik moest (in bijzijn van familie en vrienden) een presentatie geven over mijn afstudeeronderzoek en vragen beantwoorden. Dit ging goed! Ik ben erg tevreden en mijn begeleiders blijkbaar ook, want ze hebben me een 8 gegeven! Dit had ik niet verwacht (op basis van eerdere feedback zeiden ze dat ik waarschijnlijk een 7 zou krijgen). Maar man wat ben ik blij met die 8!! Daarna heb ik het nog goed gevierd met familie en vrienden, wat een top dag.
Ik ben nu dus echt student-af, begin maandag ook direct met werken. Veel succes nog voor jullie allen!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 31 Aug 2014 16:45

Re: Het studeer topic!

Deed jij niet een tweejarige opleiding Highway? Maar wel fijn dat je al weet wat je nu gaat doen!

Klinkt erg frustrerend slakje!

Gefeliciteerd Green_Pepper en veel succes met je nieuwe baan!

Ik begin morgen en lig nu al achter haha moet nog 40 pagina's lezen en mijn onderwijsgroep voorbereiden gelukkig hoef ik pas om 11 uur dus ik heb morgenvroeg ook nog wat tijd.
<<

Anoniem152

Bericht 31 Aug 2014 17:30

Re: Het studeer topic!

Gefeliciteerd GP!

Ik zit weer helemaal in een dipje met mijn eindonderzoek :(.
Dacht dat ik toch wel redelijk goed op weg was, maar ik kan gewoon geen goed verhaal maken van alles wat ik tot nu toe heb opgeschreven.
Ben zo godsgruwelijk moe en uitgeput. Ik werk gewoon ook nog fulltime en hoewel ik het eigenlijk niet wil toegeven, begint de combinatie werken, studeren en huishouden me nu echt op te breken...
<<

Anoniem286

Bericht 31 Aug 2014 21:59

Re: Het studeer topic!

[quote="Siem"]Deed jij niet een tweejarige opleiding Highway? Maar wel fijn dat je al weet wat je nu gaat doen!

/quote]

Klopt ja, ik heb het eerste jaar net afgerond.
Succes morgen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Sep 2014 19:10

Re: Het studeer topic!

Hoe regelen jullie jullie studietijd? Vorige module was ik max. een uur per avond bezig met lessen/huiswerk zodat ik ook nog degelijk het huishouden kon doen en tijd voor mezelf had. Ik kwam er ruim mee toe.

Maar nu; na 3 dagen weet ik mijn hoofd al niet meer staan. Ik heb al zoveel werk (opdrachten en presentaties) gekregen en tegen maandag 3 testen waarvan het volledige darmstelsel (anatomie en fysiologie). Slik ik even. Het zijn toch behoorlijk wat Latijnse woorden weer die we op een korte tijd moeten kennen. Ik ben alweer in de stress aan het schieten dat ik het niet ga kennen terwijl ik vorige module door de Latijnse benamingen en de vakterminologie gleed.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem110

Bericht 04 Sep 2014 08:48

Re: Het studeer topic!

Slakje ik heb 1 dag in de week school en de rest werk ik. Dus na werk/ voor werk zorg ik dat er huiswerk gemaakt kan worden en uiteraard vrije tijd. Maar soms is dat bijna niet te plannen.

Mijn school begint volgende week weer. Heb nog geen rooster niks dus ben benieuwd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Sep 2014 09:16

Re: Het studeer topic!

'Mijn' universiteit heeft erg weinig contacturen dit hangt samen met de onderwijsmethode waardoor ik voor 2 vakken maar 8 contacturen heb, volgens mij staat er bij ons officieel 40 uur voor een volle week. De eerste weken kom ik daar nooit aan simpelweg omdat ik altijd achterloop haha. Maar de laatste weken kom ik daar wel aan, maar ik ben natuurlijk wel wat flexibeler omdat ik geen kinderen heb dus ik kan gerust ook 's avonds nog even naar de ub.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Sep 2014 00:31

Re: Het studeer topic!

Slakje zijn er binnen de Latijnse benamingen herkenningen van de vorige vakken? Ik weet nog wel dat veel heel vaak te vergelijken is. Verder herken ik het wel dat er soms ineens heel veel op je af kan komen.

Stuit: Irritant dat je nog niet eens weet welk tijden etc je les hebt. Lijkt mij wel handig om te weten, maar ik weet ook dat onderwijsinstellingen daarin heel slecht zijn qua communicatie.

Siem: ik weet niet of jullie met studiepunten werken, maar 1 ECT staat voor 28 uur. Vroeger was 1 studiepunt 40 uur.

Ik het mijn eerste volledige week gehad. De maandag was vermoeiend. Twee vakken wiskunde analyse en meetkunde en daarna kon je mij opvegen ( wel van 8:45 tot 17:30 les met 1x 45 min pauze).
Vanavond mijn eerste les onderwijskunde gehad. Daarin komt een hoop herhaling naar voren vanuit de PABO. Daarna gelijk de bieb in gedoken en de stof voor volgende week gelezen en samen gevat. Ik ga niet voor 3 hoofdstukken een boek kopen voor het eerste half jaar. Ik voelde me wel een studje om direct na de les de volgende week voor te bereiden. Bahbah, dat heb ik nooit eerder gedaan. Ik deed het liefste zo min mogelijk haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 05 Sep 2014 11:13

Re: Het studeer topic!

Silly-One er wordt hier inderdaad gewerkt met ECTS ik loop voor de 2 vakken in totaal 12 ECTS en wij hebben 7 weken onderwijs en dan een toetsweek dus een blok duurt bij ons 8 weken afgezien van blok 3 dat is bij ons de maand januari en die duurt 3/4 weken maar in de master hebben wij dan geen vakken zodat we daar tijd hebben voor onze scriptie. Maar ja de 1 leert sneller dan de ander dus die 'voorgeschreven' uren dat is ook meer een globale richtlijn.

Maar wat hebben jullie dan lange dagen zeg.. Geloof niet dat ik dat zou trekken! En dat zo min mogelijk herken ik heel goed haha. Het is gewoon te erg voor woorden het is week 1 en ik lig alweer enorm achter en voor 1 vak moet je elke week de leerdoelen uitwerken en inleveren op voorhand dus dat wordt voor mij de komende 2 dagen ook een tripje naar de UB. Al moet ik vanaf volgende week er wel voor gaan zorgen dat ik nu ook echt alles ga bijhouden anders wordt het volgens mij een kansloze missie.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2014 11:22

Re: Het studeer topic!

wat een ontzettend lange dag silly-one!

Ik heb mijn eerste 2 schooldagen ook alweer gehad, vandaag ook officieel voor school maar heb lekker vrij.Dus een betaalde vrije dag :D. Ben wel bezig met het schrijven van mijn leerwerkplan voor mijn nieuwe afdeling. Altijd heel veel werk en ik kijk er nooit meer in maar goed. Conform de eisen van de instelling en school doen we ons best maar :nerd:
kopieren en plakken oud oude plannen dus :^^:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Sep 2014 11:12

Re: Het studeer topic!

Haha, heerlijk, Atelier Madame.

Wel, het instuderen ging vlotter dan ik dacht. Ik had gisteren de tekening van het spijsverteringsstelsel voor me met de nummertjes. Y. zat naast me en vroeg dan de nummertjes waarop ik de NL benaming en de Latijnse benaming zei en uitlegde wat en hoe.

Het worden trouwens allemaal testen waar/niet waar met giscorrectie en ik heb het daar moeilijk mee.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 07 Sep 2014 15:15

Re: Het studeer topic!

Voor mij is jaar 2 begonnen. Het eerste jaar geen ik helemaal gehaald, gelukkig.
Nu begonnen op een nieuwe afdeling.
Nog 2 jaar te gaan!
<<

Anoniem73

Bericht 10 Sep 2014 16:33

Re: Het studeer topic!

Nou daar ben ik ook weer eens. Heb dit topic gestart haha. Ik was een opleiding begonnen aan de hogeschool in Rotterdam maar jeetje wat een drama was dat met de roosters, ik ben daar na een paar maanden ook al gestopt omdat ik dat geregeld kreeg met opvang helaas.

Maar ben zo blij want ik ga nu een 1 jarige opleiding waar ik al heel lang van droom! Ik heb in het verleden 2,5 jaar gestudeerd voor verloskundige en toen wilde ik al heel graag de echoscopie kant in gaan en nu mag en kan ik eindelijk de opleiding gaan doen! Ik heb ook al een stageplek ben zo blij :)
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 17:10

Re: Het studeer topic!

Wat super leuk, magenta! Gefeliciteerd!!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Sep 2014 20:14

Re: Het studeer topic!

Wat fijn surya dat je het hele jaar hebt gehaald. En gefeliciteerd magenta en jaar is ook goed te overzien en fijn dat je al een stageplek hebt.

Hier gaat het redelijk maar merk dat ik toch nog wel wat in de vakantiemodus zit dus ik lig al wat achter dus moet de komende tijd wel even aan de slag om niet helemaal achter te komen liggen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2014 21:26

Re: Het studeer topic!

Ik mis hier af en toe nog de motivatie. Ik ben meer iemand die goed werkt onder tijdsdruk,maar met wiskunde ga ik dat niet doen. Want dat is herhalen, herhalen en herhalen en oefenen.
Het vak onderwijskunde hoef ik maar half te volgen. Maar het tentamen moet ik wel maken, maar de stage hoef ik niet te lopen aangezien ik al voldoende uren werkervaring heb ik in het onderwijs. De theorie die ik nu voor het vak moet lezen is saai en pure herhaling van de PABO. Toch lees ik het, vraag me alleen af waar ik de motivatie vandaan haal ineens haha.

Morgen weer druk aan het werk met wiskunde analyse ( algabra). Bahbah en saai, maar o zo belangrijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem152

Bericht 11 Sep 2014 21:40

Re: Het studeer topic!

De herkansing voor mijn moduleopdracht heb ik gehaald! Wel nog steeds met de opmerking dat ik te weinig theorie erbij gesleept heb :confused:
Nou ja, niet meer over nadenken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2014 21:44

Re: Het studeer topic!

Chava, onderwijsinstellingen hebben altijd wat te zeuren. In de zomer er nog met een vriend over gehad, hij kreeg al commentaar terug dat alles aanwezig was, maar de tekst was erg summier. Dus met andere woorden meer loze tekst erbij verwerken voor bladvulling.
Als ze echt vonden dat er te weinig theorie in zat hadden ze je geen voldoende moeten geven. Gehaald is gehaald, op naar de volgende toets denk ik dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem152

Bericht 11 Sep 2014 22:04

Re: Het studeer topic!

De afgelopen twee jaar ben ik er ook makkelijker in geworden. Vind het alleen jammer dat ik er weer zo ontzettend veel tijd in heb gestoken en dan een magere 6 haal. Heb mijn stuk met dat van een ander vergeleken en het scheelde niet eens zo heel veel en zij had een 9!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Sep 2014 23:16

Re: Het studeer topic!

Balen van dat punt, Chava :-/


"Onze school besteed natuurlijk ook aandacht aan het milieu." Maar we moeten wel checklisten van 2 pagina's afdrukken waar we enkel kruisjes opzetten en dan weggooien. Maar we MOETEN ze afprinten. Compleet achterlijk. Ik heb vorige module zo ruim 50 pagina's afgedrukt en ze werden nooit gebruikt.
Voor de zomervakantie vroeg ik ook of we nog boeken nodig hadden. "Nee, nee." En nu blijkt dat ik tegen het eind van deze maand 2 boeken van 60 euro verplicht moet aankopen. Die zijn compleet gek geworden zeker?
Conclusie: nog geen 2 weken bezig en ik erger mij al dood.

Ik heb trouwens een voldoende (heb nog geen punt) voor anatomie en een 5,5(eigenlijk een 6, giscorrectie) voor wondzorg behaald.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem152

Bericht 17 Nov 2014 19:09

Re: Het studeer topic!

Even een upje.

Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag heb ik mijn cijfer voor mijn eindonderzoek terug gekregen: een 7,5.

In september is het laatste jaar is voor mij ingegaan en dat is dan ook meteen het zwaarste jaar.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers