Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rauwe cashewnoten

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Aug 2014 22:09

Rauwe cashewnoten

Zijn die lekker als je geroosterde gewend bent?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2014 22:11

Re: Rauwe cashewnoten

Zijn dat gewoon van die heel basic saaie ongezouten cashewnoten of is het iets heel speciaals?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Aug 2014 22:16

Re: Rauwe cashewnoten

Susan schreef:Zijn dat gewoon van die heel basic saaie ongezouten cashewnoten of is het iets heel speciaals?
Het zijn de ongezouten cashewnoten die je gewoon in de supermarkt koopt (en die ik overigens echt heel lekker vind), maar dan dus niet gebrand. Schijnt een stuk gezonder te zijn, maar het moet nog wel lekker zijn wil ik het eten natuurlijk. :P
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2014 22:19

Re: Rauwe cashewnoten

Ik wist niet eens dat die ongezouten gebrand waren. Eerlijk gezegd vind ik die al tamelijk saai. Ik koop ze alleen soms om door de Thaise biefstuksalade te doen, ik zou ze niet op tafel zetten als lekkere snack. Dus als die rauwe nog saaier zijn dan eet ik denk ik net zo lief niks.

Edit: ik lees net dat jij die ongezouten wel lekker vindt, dan is het zeker het proberen waard natuurlijk. Misschien proef je wel heel weinig verschil. Of vind je ze zelfs nog lekkerder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 21 Aug 2014 22:20

Re: Rauwe cashewnoten

Ik vond het niet lekker.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Aug 2014 22:25

Re: Rauwe cashewnoten

Hm.

Je hebt me aangestoken met het Pit&Pit-virus Jans. Het is maar goed dat de iPad bijna leeg is, ik moet echt naar bed.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Aug 2014 22:29

Re: Rauwe cashewnoten

Ik heb toevallig net een bakje ongebrande gekocht en vind ze wel lekker. Wel ietsje minder smaak dan de gebrande, maar nog steeds lekker.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Aug 2014 22:48

Re: Rauwe cashewnoten

Het heeft inderdaad wat minder smaak, maar is zeker gezonder. Ik koop ze wel eens om door een gerecht te doen (lekker in de pan met groente), of in de yoghurt of zelf in de oven doen.

Susan, alle gezouten noten zijn gebrand, omdat het zout niet blijft zitten anders. Ongezouten noten zijn niet per definitie ongebrand. Ik haal altijd rauwe noten op de markt, die zijn het lekkerst en gezondst.
https://www.denotenkoerier.nl/klantense ... lde-vragen
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 21 Aug 2014 22:57

Re: Rauwe cashewnoten

Hier op de markt verkopen ze drooggeroosterde noten. Er is dus niets van olie o.i.d. aan toegevoegd, maar ze hebben wel net iets meer smaak dan rauwe. Al vind ik rauwe ook lekker!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Aug 2014 23:02

Re: Rauwe cashewnoten

Ik vind rauwe cashewnoten een beetje saai. Gezouten en gebrand zijn ze knapperiger en dus zout. Maar goed, omdat ze gezond zijn eet ik ze ook wel eens rauw.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Aug 2014 23:13

Re: Rauwe cashewnoten

Ik vind ze niet zo lekker, beetje taai, niet krokant.
Vind ongeroosterde (bruine) amandelen en pecannoten veel lekkerder
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 21 Aug 2014 23:16

Re: Rauwe cashewnoten

Ik heb een keer een zakje bij de Lidl gehaald (ongezouten en ongebrand) en ik vond het niet lekker. Terwijl ik wel van ongezouten cashewnoten hou als snack op tafel bijv.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Aug 2014 23:48

Re: Rauwe cashewnoten

Ik ben dol op cashewnoten, ook ongezouten, maar rauw lijken ze me niets.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Aug 2014 06:46

Re: Rauwe cashewnoten

Ik vind ze wel heel lekker en ze zijn veel gezonder als gebrande
<<

Anoniem186

Bericht 22 Aug 2014 08:00

Re: Rauwe cashewnoten

Lonely Goatherd schreef:Hm.

Je hebt me aangestoken met het Pit&Pit-virus Jans. Het is maar goed dat de iPad bijna leeg is, ik moet echt naar bed.


Haha, heerlijk hè?!
Ik bestel een paar keer per jaar en het is iedere keer weer een feestje als ik alles ga opzoeken.
<<

Anoniem273

Bericht 31 Aug 2014 00:36

Re: Rauwe cashewnoten

Ik koop altijd rauwe cashewnoten en rooster ze dan zelf even in een droge koekenpan voor ik ze door een gerecht doe.
<<

Anoniem147

Bericht 31 Aug 2014 12:25

Re: Rauwe cashewnoten

Aziraphale schreef:Ik koop altijd rauwe cashewnoten en rooster ze dan zelf even in een droge koekenpan voor ik ze door een gerecht doe.


Dat doe ik ook. Dan zijn ze lekker en knapperiger.
<<

Anoniem151

Bericht 31 Aug 2014 12:48

Re: Rauwe cashewnoten

Marni schreef:
Aziraphale schreef:Ik koop altijd rauwe cashewnoten en rooster ze dan zelf even in een droge koekenpan voor ik ze door een gerecht doe.


Dat doe ik ook. Dan zijn ze lekker en knapperiger.


Wat is qua gezondheid dan het voordeel tov geroosterde noten?
<<

Anoniem273

Bericht 31 Aug 2014 12:55

Re: Rauwe cashewnoten

In een droge koekenpan roosteren komt geen extra vet bij kijken.
<<

Anoniem186

Bericht 31 Aug 2014 12:56

Re: Rauwe cashewnoten

<<

Anoniem151

Bericht 31 Aug 2014 13:06

Re: Rauwe cashewnoten

Thnx, nooit geweten dat ze eigenlijk gefrituurd worden!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers