Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Aug 2014 10:55

Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

Dat vroeg ik me ineens af...
Kleine baby's draaien vaak hun dag- en nachtritme om. Is dat gewoon puur toeval (en pech :P ) of zou daar een reden voor kunnen zijn?
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer een baby'tje na een lange, nachtelijke bevalling 'S ochtends vroeg wordt geboren, dat ie daarna doodmoe is en meteen een gat in de dag slaapt en voila: ritme meteen omgedraaid. En dus een baby die eind van de dag/ 's avonds geboren wordt, dan meteen 's nachts lekker kan bijkomen.

Hier was zoon 14.55u geboren en meteen een goed ritme gehad. Althans, 's nachts sliep ie gelukkig meteen goed, overdag was het de eerste 7 weken een huilbaby (toen bleek door reflux, dus eenmaal aan de medicijnen was hij overdag ook tevreden)
<<

Anoniem112

Bericht 30 Aug 2014 11:12

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

In de buik is er overdag veel beweging en dat wiegt ze als het ware vaak in slaap, snachts slaapt de aanstaande moeder dus is t stil in de buik waardoor t kind vaker wakker is dan overdag.
<<

Anoniem180

Bericht 30 Aug 2014 11:25

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

Ja, ik weet wel zeker dat hier verband tussen is. Na de geboorte is je baby zo'n 2 uur heel alert en is dan ook in staat om goed bij je te drinken (meestal, als er geen complicaties zijn). Na zo'n 2 uur valt je baby in een lange, diepe slaap. Mijn oudste is tegen 05.30 uur geboren en had dus haar eerste diepe, lange slaap in de ochtend. Haar dag- en nachtritme was ook best verstoord. Mijn jongste is om 22.00 uur geboren. We sliepen toen allemaal tegen een uur of 1.00 en werden allemaal de volgende ochtend pas tegen 07.30 uitgerust wakker. Dat was echt heerlijk :). Zij heeft ook geen omgekeerd ritme gehad.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Aug 2014 11:48

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

Annemijn schreef:In de buik is er overdag veel beweging en dat wiegt ze als het ware vaak in slaap, snachts slaapt de aanstaande moeder dus is t stil in de buik waardoor t kind vaker wakker is dan overdag.


Ja idd, tijdens de zwangerschap is bijna altijd het ritme omgedraaid door in slaap wiegende bewegingen van de moeder overdag. Maar het is niet zo dat daardoor standaard elke pasgeboren baby een omgedraaid ritme heeft.
Dus vraag ik me af of het ook kan komen door het tijdstip van geboorte.
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 12:17

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

Wij hebben nooit last gehad van dat verstoorde dag-nachtritme. Hier hebben we vanaf de geboorte de kinderen met het slapen meteen in het eigen bedje gelegd en dan overdag gewoon niets dicht gedaan, ze sliepen dan dus met rolluik en gordijnen open. In de nacht donker en na (en tijdens) het flesje niet veel zeggen en meteen terug naar bed na het flesje.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 30 Aug 2014 20:51

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

Hier heeft het bij Elena geen invloed gehad, ze is om half 11 's morgens geboren en sliep direct door, moest haar voor elke voeding wakker maken. Hoe het met de tweede gaat is nog even afwachten ;-)
<<

Anoniem315

Bericht 30 Aug 2014 21:59

Re: Verband tussen tijdstip geboorte en dag/nachtritme?

N. is om 21.36u geboren en sliep al na een paar dagen goed door 's nachts. Ik denk niet dat het geboortetijdstip veel invloed heeft, aangezien alle baby's in het begin sowieso om de 3 uren moeten drinken. Nadat ze boven het geboortegewicht zat, hebben we haar 's nachts de ruimte gegeven om langere tijd tussen de voedingen te laten en vandaar uit zat ze al gauw op 8 uren (of meer) doorslapen. Overdag sliep ze in de kinderwagen in de woonkamer en 's nachts sliep ze in haar eigen bed, op haar eigen kamer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers