Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Transparant maken afbeelding

<<

Anoniem88

Bericht 27 Aug 2014 17:21

Transparant maken afbeelding

Bestaat er een app (bij voorkeur gratis, maar anders mag betaald ook), waar je een afbeelding met een witte/effen achtergrond transparant kunt maken?

Edit: voor de iPad bedoel ik :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Aug 2014 21:23

Re: Transparant maken afbeelding

Niet dat ik weet, dat is redelijk geavanceerd, dus een gratis app zal het niet zijn.
Maar als het eenmalig is wil ik het wel even in photoshop doen?
<<

Anoniem178

Bericht 28 Aug 2014 06:10

Re: Transparant maken afbeelding

GIMP is gratis en kan meekomen met photoshop.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 28 Aug 2014 07:14

Re: Transparant maken afbeelding

Rovine schreef:GIMP is gratis en kan meekomen met photoshop.

Maar dat is een groot computerprogramma. Dundas is op zoek naar een ipad app.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Aug 2014 07:32

Re: Transparant maken afbeelding

Bedoel je de opacity van een foto? Ik weet het Nederlandse woord niet, maar dat woord zou een handige zoekterm voor je kunnen zijn.

Bedoel je zeg maar dit:

Afbeelding


(rare foto maar die vond ik snel op het internet)


Ik heb via de volgende website even gezocht op apps voor je:

http://appcrawlr.com/

Daar kan je precies in vullen wat voor app je wilt voor welk device. Ik vermoed dat je een app moet hebben dat een soort fotobewerkingsapp is waar deze functie in zit.

Ik vermoed dat de Photoshop app dat wel heeft.

Andere apps die het misschien hebben maar waar ik zo snel niet van zag:

http://appcrawlr.com/ios/rookie-photo-editor

http://appcrawlr.com/ios/rookie-photo-editor

http://appcrawlr.com/ios/colorcanvas-basic


Misschien zoiets? ik vind het lastig zo te beoordelen, ook omdat ik niet precies weet wat je zoekt. Denk dat het nog best lastig is om te vinden, maar dat het misschien gewoon in een grote fotobewerkingsapp wel zit.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Aug 2014 07:34

Re: Transparant maken afbeelding

Of wacht, bedoel je dat je de witte achtergrond WEG kunt halen van een foto? Dus de voorgrond selecteren en dan de achtergrond verwijderen?

Afbeelding

Zoiets?

Ik denk dat allebei wel met de Photoshop app kan sowieso.
<<

Anoniem88

Bericht 30 Aug 2014 10:50

Re: Transparant maken afbeelding

Ik bedoel de achtergrond weghalen inderdaad. Ik zit namelijk zo te knoeien met een blog die ik eigenlijk nu toch wel eens online wil gaan gooien. Maar als ik dan een kop denk te hebben die er wel mee door kan, met een witte achtergrond (de achtergrond van m'n blog is ook wit), maakt blogspot hem op de één of andere manier weer grijs. Ik heb momenteel ook even geen beschikking over een (fijne) laptop, dus Photoshop of Picasa zijn momenteel geen optie. Vandaar een app. Ik heb wel wat gevonden, maar optimaal werkt het niet.

Jorja, ik hou je aanbod in gedachten, mag dat? Nu eerst nog een naam zien te verzinnen. Had er eentje maar die vond ik al niet leuk meer voordat ik überhaupt klaar was met m'n ontwerp... :eyes:

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers