Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na HBO een MBO opleiding volgen

<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2014 07:05

Na HBO een MBO opleiding volgen

Ik heb een HBO diploma, alleen is er in die richting momenteel erg weinig werk te vinden. En ik begin me steeds meer af te vragen of die richting nu wel echt geschikt is voor mij.
Ik zou me graag om willen laten scholen naar iets totaal anders. We kunnen het ons niet permitteren om weer jarenlang naar het HBO te gaan. Dus nu heb ik een BBL opleiding gevonden die me wel leuk lijkt om te doen. En ik heb ook al een passende vacature gevonden.
Weet iemand hoe dat zit met het collegegeld? Betaal je dan het normale tarief? Of moet je dan ook instellingsgeld gaan betalen?
En hebben anderen misschien ervaring met deze constructie?
Het klinkt misschien omslachtig, maar ik wil zo graag weer wat gaan doen, iets waar ik wel echt gelukkig van word.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Aug 2014 07:33

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Instellingsgeld is volgens mij alleen voor HBO of WO. Ik heb het net gekeken op de site van de rijksoverheid en daar hebben ze het bij het MBO ook over lesgeld. Terwijl HBO en WO het collegegeld is.
Anders bel je even met een ROC in je buurt om het na te vragen. Maar ik denk wel dat je gewoon schoolgeld betaald, dus een schappelijk tarief.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem122

Bericht 27 Aug 2014 07:46

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Dit staat op de site van het Rijksoverheid:

Lesgeld mbo-studenten 18 jaar of ouder

Mbo-studenten in de beroepsopleidende leerweg (BOL) van 18 jaar of ouder moeten lesgeld betalen. De hoogte van het lesgeld wordt elk jaar vastgesteld. Mbo-studenten van 18 jaar of ouder betalen cursusgeld als zij een deeltijdopleiding of de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) volgen. De hoogte van het cursusgeld wordt elk jaar vastgesteld. Het bedrag hangt af van de opleiding die de student volgt.

Ik zou dus even op de site van de desbetreffende school kijken voor de hoogte van het lesgeld.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 27 Aug 2014 09:05

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Ik ben na mijn HBO ook MBO aan het doen, in maart rond ik dit af. Ik doe de bbl variant, waardoor mijn werkgever mijn lesgeld en boeken etc betaald. Zelfs mijn reiskosten naar school toe worden vergoed. Ik denk dat dit dus per werkgever verschillend kan zijn.

Wat voor opleiding heb je gezien?
<<

Anoniem73

Bericht 27 Aug 2014 16:53

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Instellingsgeld is voor hbo en wo. Mbo is gewoon lesgeld.

Ben benieuwd wat voor iets je hebt gezien.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Aug 2014 19:32

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Wat goed dat je daar mee bezig bent Jans! Ik ben wel benieuwd waar je naar aan het kijken bent.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Aug 2014 19:39

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Wat ไม่เป็นไร zegt: Voor MBO moet je lesgeld betalen. Voor BBL wordt dat vastgesteld door de school zelf, dus gewoon daar even vragen :)

Welke opleiding wil je gaan doen? Ik zit er stiekem ook wel eens aan te denken, heb alleen geen idee welke opleiding ik dan zou willen volgen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem148

Bericht 28 Aug 2014 02:22

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Ik doe ook bbl en alle kosten voor school worden door mijn werkgever betaald.
<<

Anoniem147

Bericht 29 Aug 2014 20:15

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Ik heb ook een HBO diploma en begin dit jaar aan een MBO niveau 3 opleiding (versneld, 1 jaar).

Heb er heel veel zin in! Ben benieuwd welke richting je uit wilt.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 21:08

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Bedankt voor jullie reacties, fijn! Ik ga sowieso inderdaad nog naar die school bellen.
Ik heb nu een maatschappelijk werk diploma, maar ik wil nu de financiële kant op, echt iets totaal anders dus.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Aug 2014 21:29

Re: Na HBO een MBO opleiding volgen

Oh wat goed! Waar woon je ergens? Waar ik werk zullen we binnenkort mensen aannemen, hoeft niet per se financiele achtergrond te hebben. Wel moet je engels in orde zijn omdat het een internationaal bedrijf is.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers