Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem124

Bericht 25 Aug 2014 21:25

Re: Fotografie Topic

Ah echt issie er bli mee? Voeren jullie een nikon/canon huwelijk? :omg:
<<

Anoniem119

Bericht 25 Aug 2014 21:38

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:Ah echt issie er bli mee? Voeren jullie een nikon/canon huwelijk? :omg:


I KNOW! en we hebben nog geen fotograaf voor de bruiloft dus weten nog niet welk merk dat gaat zijn.

Haha ja hij is heel blij met z'n camera. Hij had eerst een d70 maar toen ie er wat serieuzer mee om ging 'moest' mr gadget freak natuurlijk een beter model. Ik vind het een onding want het is nikon, maar volgens mij is t wel echt een topmodel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Aug 2014 21:46

Re: Fotografie Topic

Ik heb eindelijk een fotoprinter gekocht voor de kleine nabestellingen. Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met het resultaat. Net nog een snijmachine en een extra voorraad fotopapier in 13 bij 18 bijbesteld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 25 Aug 2014 21:50

Re: Fotografie Topic

Hahahaha Marin. Gelukkig hebben jullie inmiddels allebei android.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Aug 2014 21:53

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:Hahahaha Marin. Gelukkig hebben jullie inmiddels allebei android.

. Haha ja guess who won that war.
<<

Anoniem110

Bericht 26 Aug 2014 05:45

Re: Fotografie Topic

Marin schreef:
Charles schreef:Hahahaha Marin. Gelukkig hebben jullie inmiddels allebei android.

. Haha ja guess who won that war.


Hahahahhaa
<<

Anoniem205

Bericht 26 Aug 2014 09:39

Re: Fotografie Topic

Leuk Charles! Een nieuwe camera is altijd leuk!
Marin, de Canon/Nikon-war gaat hij vast niet winnen :-)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Aug 2014 18:33

Re: Fotografie Topic

Charlesssss! Ik ben jaloersssssss!
Laat me weten hoe je m vindt?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 27 Aug 2014 20:34

Re: Fotografie Topic

Sam schreef:Charlesssss! Ik ben jaloersssssss!
Laat me weten hoe je m vindt?


Morgen komt ie aan :yes: .
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Aug 2014 19:25

Re: Fotografie Topic

En en en? ;)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 28 Aug 2014 21:11

Re: Fotografie Topic

Ik heb hem net pas uitgepakt maar naast alle extra functies merk ik echt echt echt meteen dat de resolutie veeeeeeeel beter is, de kleurbalans meer in verhouding (rustiger) en bij bewerking echt minder ruis. Ik geloof dat ik hier heel blij mee ben.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Aug 2014 06:21

Re: Fotografie Topic

Ik wil oookkkkk! Maar eerst maar op huwelijksreis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gioia

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:58

Bericht 29 Aug 2014 14:39

Re: Fotografie Topic

Voor de mensen die fotograaf zijn (werk)..
Hebben jullie een opleiding gevolgd of zijn jullie via via begonnen?
Ik wil graag meer met fotografie en ben mij aan het oriënteren op internet om eventueel een opleiding te volgen. Alleen er zijn veel verschillende instellingen met zeer uiteenlopende prijzen..
<<

Anoniem205

Bericht 29 Aug 2014 14:46

Re: Fotografie Topic

Ik heb geen opleiding gevolgd, maar een paar workshops gedaan. De rest heb ik mijzelf aangeleerd door veel te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Aug 2014 15:02

Re: Fotografie Topic

Ik heb een basiscursus fotografie gedaan, een korte cursus portret- en modelfotografie (op aanraden van Oreo, was echt een goede tip) en een cursus Special Kids Photography voor het fotograferen van kinderen met "special needs", dat is waar ik me echt op richt. Ik ben nog niet heel lang aan de slag, ik heb een keer als schoolfotograaf gewerkt op het kinderdagcentrum, wat echt een heel goede ervaring was, en een paar weken terug heb ik Niek gefotografeerd, de jongen met autisme die Hemabonnen spaart, dat was ook een heel leuke en goede ervaring.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 29 Aug 2014 22:52

Re: Fotografie Topic

Ik heb de Fotovakschool gedaan, dat is wel een dure opleiding maar dat is wel echt gericht op het klaarstomen als beroepsfotograaf.
Je moet alleen wel echt heel zelfstandig zijn voor die opleiding, want je moet overal achteraan / alles drie keer over doen. Het valt dan weer wel goed te combineren met een baan of stage in de fotografie, en je hebt er ook korte (MBO) varianten van (de basis) om te kijken of het je wat lijkt.
<<

Gioia

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:58

Bericht 30 Aug 2014 10:29

Re: Fotografie Topic

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb al eerder op de site van de fotovakschool gekeken. Denk dat ik begin met de basisopleiding fotografie en daarnaast veel ga oefenen.
Hoe zijn jullie in het werkveld gekomen? Veel mond op mond reclame?
<<

Zero

Bericht 31 Aug 2014 10:26

Re: Fotografie Topic

Ik heb gewerkt bij een fotograaf en ben daarna gaan freelancen. Een aantal vormen van fotografie zijn inderdaad erg gevoelig voor mond tot mond reclame (voornamelijk degene die consumenten aan gaat)
Ga je bijv het bedrijfsleven in, dan is het wat anders.
<<

Anoniem173

Bericht 31 Aug 2014 20:07

Re: Fotografie Topic

Ik heb een vraag! Ik heb sinds 5 jaar een Panasonic dtz compact camera. Heel erg tevreden over, echt mooie foto's gemaakt op m'n reizen. Alleen ik heb het gevoel dat mijn oude beestje toch achter loopt bij de andere camera's die inmiddels te koop zijn. Kortom ik zou graag een nieuwe camera willen aanschaffen. Zeker voor een reis westkust volgend jaar. Ik gebruik heb voornamelijk voor vakanties dus wil er liever niet meer dan 350 euro voor uitgeven.
Nu valt mijn oog op een goedkoop segment digitale spiegelreflex camera's.
-canon eos 1200 D
-Nikon d3200
Is dit wat qua camera's? Ik ben met mijn Panasonic heel handig geworden, kan er mooie foto's mee maken. Is het dan aan te raden uberhaupt geld te steken in een camera als dit? Of kan ik beter mijn oude beestje meenemen?
<<

Zero

Bericht 31 Aug 2014 21:42

Re: Fotografie Topic

Ik zou een compact camera van 5 jaar oud niet meer vertrouwen op zo'n toffe reis. Als je nu een weekendje Berlijn of zo gaat doen is het wat anders, maar als je echt een grote reis wil gaan maken zou ik een goede camera mee nemen.
De instappers zijn daar prima geschikt voor.

Ik blijf zelf nog steeds grote fan van de EOS 100D vanwege zijn omvang, maar die zit nét iets boven je budget.
Althans - je zegt niet meer dan €350 uit te willen geven, maar daar heb je nog geen complete set mee hoor.
Daar moet nog een SD kaart, tas en uv filter bij.
Is het een geldkwestie, dan zou je misschien naar de betere compact camera's kunnen kijken.
Is het een principe kwestie (als in, gewoon niet meer uit willen geven aan een camera) dan zou ik er nog even goed over nadenken.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2014 13:56

Re: Fotografie Topic

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in! Hoewel ik natuurlijk hele goede ervaringen heb gehad met deze camera zou het doodzonde zijn als de fotos mislukken.

Ik ga je tips zeker in overweging nemen. Bedankt!
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2014 17:35

Re: Fotografie Topic

AM, ik heb vorig jaar een tocht langs de westkust gemaakt. Wij hebben afwisselend foto's met mijn camera gemaakt en met de iPhone 5. En echt hoor, de iPhone foto's vind ik helemaal niet slecht! Tuurlijk, die van de camera zijn kwalitatief beter, maar mijn telefoontje deed er echt niet voor onder!

Een leuk instapmodel is een goed advies van Zero. Ik denk ook dat je aan de westkust geen groot zoombereik nodig zult hebben (ik iig niet, ik heb alles met een 15-85 lens gedaan) omdat het daar toch voornamelijk om uitzichten gaat. Gaaf hoor, jullie reis :)
<<

Anoniem124

Bericht 02 Sep 2014 18:16

Re: Fotografie Topic

Als jullie bij een potentiële klant langsgaan/afspraak hebben voor bijv. Een bruiloft. Wat bespreken jullie dan precies, hoe pakken jullie dat aan? Laten jullie werk zien? Berekenen jullie prijzen? Hebben jullie voorbeeldafdrukken of een portfolio digitaal. Hoe lang duurt zo'n afspraak?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Sep 2014 18:26

Re: Fotografie Topic

AM, het is niet de camera maar de fotograaf die de foto maakt ;) de camera is alleen ter ondersteuning. Ik heb voor de westkust foto's gemaakt met mijn 1100D en kon er prima mee uit de voeten. Meeste heb ik gebruik gemaakt van mn kitlens en dat was prima. Ga vooral kijken wat lekker in de hand ligt, de 100D die Zero aanraadt vind ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2014 18:44

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:Als jullie bij een potentiële klant langsgaan/afspraak hebben voor bijv. Een bruiloft. Wat bespreken jullie dan precies, hoe pakken jullie dat aan? Laten jullie werk zien? Berekenen jullie prijzen? Hebben jullie voorbeeldafdrukken of een portfolio digitaal. Hoe lang duurt zo'n afspraak?


Ik heb een soort checklist voor mijzelf gemaakt. Ik bespreek hoe zij hun dag zien, wat ze willen, volgorde, tijden, etc. Neem een portfolio op de iPad mee. Daarnaast noteer ik adresgegevens en telefoonnummers en stuur ik binnen 2 dagen een offerte toe. Ik zit er meestal een uurtje ofzo. Soms wat langer...
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers