Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 26 Aug 2014 18:32

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nougat schreef:Ik ben mijn schoonouders ook dankbaar, dat ze mijn man van jongs af aan alles hebben geleerd. Dit bewijst ook dat iets wel of niet kunnen in het huishouden niets te maken heeft met of je een man of een vrouw bent, maar alles met wat je hebt meegekregen van thuis, wat je gewend bent, of wat je jezelf hebt aangeleerd. Ik zou echt geen zin hebben om alles in mijn eentje te moeten doen. Ik heb dan ook een grondige hekel aan schoonmaken/opruimen. Snap daar echt de lol niet van. Dan is het dus heel fijn er niet alleen voor te staan.


Bij mij is het dus andersom. Mijn man heeft nooit wat moeten doen en altijd behandeld als een prins. Als hij thuis is zegt hij ook rustig tegen zijn zusje dat ze drinken voor hem moet halen ofzo. Vreselijk, maar zusje en de rest van de familie vinden het doodnormaal. Dat hoort bij zijn cultuur hoor, maar toch neem ik het mijn schoonouders toch soort van kwalijk. Mijn man heeft overigens jaren op zichzelf gewoond en toen heeft hij natuurlijk wel het huishouden geleerd, hij moest immers wel. Wij doen nu wel ongeveer evenveel in huis, maar ik merk wel dat hij van huis uit gewend is om bediend te worden. Hij doet ook gewoon minder snel iets uit zichzelf of ruimt iets na gebruik niet gelijk weer op.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Aug 2014 00:03

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee wij hebben geen traditionele rolverdeling. Ik werk 40 uur en mijn vriend de ene keer wel en de andere keer niet (uitzendwerk). Als hij niet werkt dat doet hij het huishouden en zorgt voor ons zoontje. Als hij wel werkt dan is het grotendeels verdeeld. Alhoewel ik meestal wel de was opvouw omdat hij daar een gruwelijk hekel aan heeft en het bij mij sneller gaat en ik vind dat ik het netter doe. Verder maken we beide evenveel schoon (als we beide werken, anders hij). Hij zet eigenlijk altijd de vuilnis buiten omdat hij niet wil dat ik die zware bak door de tuin moet trekken. Verder is eigenlijk alles altijd wel 50/50 als we beide werken en anders 80/20 (80 uiteraard voor degene die niet werkt en dat is hij in dat geval) Alleen de grotere schoonmaak (eens in de zoveel tijd) komt vaak op mij of als ik hem erop aanspreek, ons samen, terecht.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Aug 2014 12:43

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ik vind het wel fijn om het huishouden in m`n eentje te doen. Mijn vriend kan (en wil) trouwens alles wel doen. Maar hij werkt gemiddeld 60 uur per week en ik 'maar' 40, dus ik heb er meer tijd voor.

En ik vind het dus gewoon fijn om zelf de touwtjes in handen te hebben.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 28 Aug 2014 14:35

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Totaal niet, als mijn vriend thuis is (hij is zeevarende) doet hij bijna alles in huis. Hij vindt stofzuigen en koken ook nog eens heel leuk, ideaal. Meestal doe ik wel de was, maar ook daar helpt hij bij als ik een slechte dag heb (ik heb reuma dus kan vaak minder doen dan ik zou willen)
<<

Anoniem92

Bericht 28 Aug 2014 14:40

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Wij hebben best een traditionele rolverdeling, we doen beiden eigenlijk wat we van huis uit hebben meegekregen en dat is bijna dezelfde opvoeding. Ik zorg merendeel voor onze dochter(s), werk minimaal, en hij werkt gewoon voltijd. Ik doe het hele huishouden, alle boodschappen, alle administratie en smeer zijn brood e.d. Als ik het hem vraag of hij ziet dat het niet gaat (vooral nu) dan springt hij natuurlijk wel bij. Maar ik vind het fijn zo en hij ook, het voelt goed.
<<

Anoniem181

Bericht 28 Aug 2014 14:57

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Hier hetzelfde als bij Parel, behalve zijn brood smeren. Dat gaat me toch iets te ver. Als ik een week wat meer dagen werk vraag ik trouwens ook of hij met het een en ander kan helpen.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Aug 2014 20:44

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

We werken allebei evenveel (fulltime, meer dan 40 uur per week) maar op dit moment is onze rolverdeling wel traditioneel. Komt omdat we middenin de verbouwing zitten voorlopig en we echt hebben afgesproken dat ik het huishouden en de boodschappen op me neem zodat m'n man zich kan focussen op de verbouwing. Normaal gesproken doen we alles 50/50 en samen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 29 Aug 2014 05:54

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee, wij hebben geen traditionele verdeling. Ik vind een bepaalde klus ook niet typisch mannen of vrouwenwerk. Ik doe wel meer in het huishouden. Ik werk iets minder (4uur pw) dan hij. Daarnaast ziet hij het gewoon niet als er iets moet gebeuren en is hij nogal makkelijk aangelegd.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers