Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem 82

Bericht 25 Aug 2014 20:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Eerst was ik wel in de buurt, maar op een gegeven moment hebben we het ook geprobeerd toen vriend met zoon beneden zat en ik boven in de slaapkamer. Misschien van de week nog eens proberen en dat ik dan het huis helemaal uit ga, even naar mijn moeder een paar huizen verderop. Kan ik me op dat moment ook niet druk maken en misschien zit vriend er ook wat relaxt bij als hij weet dat ik niks kan zien of horen.

De tip van de panty kende ik nog niet, zal eens kijken of ik dat op een beetje handige manier voor elkaar kan krijgen. Proberen kan natuurlijk altijd!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Aug 2014 07:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

@Robin, ik zou dan zeker 2 keer kolven op zo'n dag, om je productie toch een beetje op peil te houden
@Pitufo, bij mij duurt het ook altijd erg lang voordat de melk toeschiet bij het kolven. Voorover leunen helpt hier wel en ik kijk vaak een filmpje van de baby op mijn telefoon onder het kolven, op de een of andere manier kan ik mijn lichaam dan zo voor de gek houden dat de melk ineens toeschiet ;-)
@Swampy, hier dronken de oudste twee ook altijd veel minder als ze een voeding uit een flesje dronken. Dat haalden ze ruimschoots in als ik weer thuis was, dus ik zou ze me er niet heel veel zorgen over maken. Zeker als je kindje de rest van de dag gewoon tevreden is.
@Roze, ik heb hier drie flesweigeraars (gehad) en het is echt heel vervelend om weg te moeten, terwijl je weet dat ze niet aan de fles willen drinken :( Gisteren toevallig de eerste dag weg zonder de jongste, ik ben wel vaker een paar uur weggeweest, maar nooit zo lang dat ze minstens twee voedingen uit een flesje moest drinken. De eerste voeding was een ramp, maar toen hebben ze haar de melk met een lepeltje gevoerd en ineens ging het wel. Daarna pakte ze ook de fles. En de tweede voeding nam ze ook meteen uit de fles. We hebben althans heel vaak geoefend en dat ging voor geen meter, maar ik denk dat het wel gaat helpen als je niet meer in de buurt bent. Zolang hij merkt dat je er bent, wil hij niets anders dan live drinken ben ik bang...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Aug 2014 07:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh en Robin, het clusteren ging hier over na het sprongetje van 4 maanden, dus ik hoop dat voor jou het eind ook in zicht is.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 26 Aug 2014 09:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vervelend van die fles Roze! Niet herkenbaar geen tips!

Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel afgekolfde melk ik in de fles moet doen voor Mats als ik weer ga werken. Gister 2 voedingen van 200ml klaargezet voor de oppas, maar ze zei dat hij best nog meer wilde, vooral de tweede keer. Een dat was ook zo want toen ik om 17.00 thuis kwam had ie best trek. Normaal kom ik pas om 18.00 thuis, dus moet hij het er nog langer op doen.

Hoe kan ik nou weten of hij nog meer nodig heeft dan die 200ml per keer... Toch maar 220 of 230 ml in de fles doen? Of kan ie nu wel teveel borstvoeding krijgen?
Mats is 7 maand een drinkt normaal eigenlijk standaard 4x bij mij.

Hoeveel krijge jullie kids?
<<

Anoniem180

Bericht 28 Aug 2014 13:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even van me afschrijven hoor. Ik word echt lichtelijk kierewiet van mijn dochter van 3,5 maand. Ze wil echt de hele dag aan de borst en slapen gaat zeer moeizaam. Ze slaapt max 40 minuten. We leken eerst enig ritme te hebben, maar dat is nu compleet verdwenen. Ze rommelt maar wat raak. Ik ben het eigenlijk best wel zat en ben in staat om een inbakerzak te kopen in de hoop dat ze weer wat langer gaat slapen. Voedingen overnemen gaat ook bijna niet, want ze verafschuwt de fles. Heb een Avent fles met de kleinste speen, maar toch verzuipt ze nog half en 'pakt' ze hem niet mooi. Zou zo'n kleine kersenspeen fijner zijn? En hebben jullie verder nog tips, behalve maar de hele dag door aanleggen? Is dit herkenbaar?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Aug 2014 13:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien een regeldag?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Aug 2014 15:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heb je de Tommee Tippie al geprobeerd? Mijn zoon drinkt daar geweldig uit. Het klinkt inderdaad als regelen. Over het slaapritme schijnt een fijn boek te bestaan, ben de titel kwijt. Kom er nog op. Misschien geeft het je inzicht?

Baby in een droomritme. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Aug 2014 16:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ritme? Dat heeft ze hier nog steeds niet. F. drinkt het beste uit de meest simpele flessen van de Hema en Kruidvat. Medela, Avent en Tommee Tippee allemaal geprobeerd maar dat werd niet wat.

Hier dronk ze rond 3,5 maand ook heel vaak. En ook de slaapjes duurden maar een half uur en was dan zo weer 2 uur wakker. Hoort er allemaal bij denk ik steeds maar!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem97

Bericht 28 Aug 2014 17:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan heel goed een paar regeldagen zijn, dat vraagt meestal veel van je, maar je kan je er t beste aan over geven dan past de voeding zich t snelst aan en zijn ze weer eerder voorbij.
Ze kan ook last hebben van een "sprongetje" dan trekt ze ook weer dicht naar de mama toe, wellicht zie je over een paar dagen dat ze ineens kan rollen ofzo..

Qua fles kan je een fles proberen die zoveel mogelijk op een tepel lijkt. Bijvoorbeeld de breastflow fles.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Aug 2014 22:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

En mag ik iets vragen aan de langvoeders: is het normaal dat rond de 10 maanden het drinkgedrag drastisch verandert? Imme is gek op eten (fruit, groente, boterhammen) maar drinken doet ze weinig. Een beetje thee uit een beker en nog 3x kort aan de borst. Ze plast wel gewoon voldoende en is vrolijk en tevreden.
Twee maanden geleden dronk ze nog 7x!
<<

Anoniem84

Bericht 28 Aug 2014 22:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien is ze nog effectiever gaan drinken? Ze krijgt ook steeds meer kracht natuurlijk.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Aug 2014 22:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat zou kunnen. Wat me opvalt is dat mijn kolfopbrengst (op werkdagen) ook opeens veel minder is. Heel lang was het zo'n 260cc per keer, nu nog maar 120cc.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Aug 2014 10:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb daar eigenlijk nooit zo op gelet, de ene keer drinkt ze heel vaak en de andere keer 1 of 2 keer of soms een hele dag niet.
Ze zal wellicht genoeg uit t andere eten/drinken krijgen waardoor ze geen borst meer hoeft.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Aug 2014 13:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:En mag ik iets vragen aan de langvoeders: is het normaal dat rond de 10 maanden het drinkgedrag drastisch verandert? Imme is gek op eten (fruit, groente, boterhammen) maar drinken doet ze weinig. Een beetje thee uit een beker en nog 3x kort aan de borst. Ze plast wel gewoon voldoende en is vrolijk en tevreden.
Twee maanden geleden dronk ze nog 7x!



Krijgt ze tandjes??
<<

Anoniem272

Bericht 29 Aug 2014 17:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, dat is het niet geloof ik.
<<

Anoniem111

Bericht 10 Sep 2014 19:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een vraag over kolven. L. drinkt normaal gesproken 1 borst per voeding. De laatste tijd kolf ik soms 's ochtends de andere borst af om zo een voorraadje aan te leggen voor als ik eens langer dan drie uur van huis ben. Nu is het zo dat ze daarna vaak niet genoeg heeft aan 1 borst en soms zelfs niet aan beide borsten. Hoe kan dat? Ik dacht dat je borsten altijd weer even veel aanmaken als er gedronken of gekolfd is.

En moet ik altijd een borst afkolven op het moment dat mijn vriend een voeding doet met eerder afgekolfde melk? Dat is bijna altijd s avonds en vaak voelen m'n borsten dan helemaal niet zo vol, dus om de druk er vanaf te halen, is het niet nodig. Maar gaat de melkproductie niet achteruit als ik op dat moment niet kolf?
<<

Anoniem111

Bericht 10 Sep 2014 19:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh ja en nog een vraag: hoe weet je wanneer je de nachtvoeding kunt laten vallen? Ik lees soms dat moeders zeggen dat hun kindje wakker werd voor een speentje en dan weer verder slapen. Hoe weet je dat op dat moment een speen voldoende is en dat een voeding niet nodig is? Ik geef op dit moment nog 1 nachtvoeding en op zich trek ik dat prima qua energie, dus ik hoef niet per se van die nachtvoeding af, maar ik vroeg het me gewoon af.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Sep 2014 19:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

We merken dat I. zich steeds vaker laat troosten door mijn man i.p.v. dat ze blijft huilen tot ik in beeld ben.

Maar het is een geleidelijk proces. Heel af en toe geef ik 's nachts nog wel eens een voeding.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Sep 2014 19:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb werkelijk geen idee. Kwestie van proberen denk ik, mijn zoon tuft het er snel genoeg uit als hij de speen niet hoeft.

Toevallig heeft mijn man hem gisterenavond een speen gegeven waarna hij nog 2,5u heeft geslapen voordat hij (weer) voir een voeding kwam.
L2014 & H2017
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 10 Sep 2014 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pitufo, ik zou wel kolven als je man een voeding met de fles geeft ivm je productie.

Ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf. Vandaag is onze kleine man 1 jaar geworden, en hij krijgt nog steeds borstvoeding. Het is niet makkelijk geweest, M had eerst zelf de kracht niet om goed te drinken dus heb ik 5 maanden moeten voeden met tepelhoedjes, en daarbij had ik een flinke overproductie die we met moeite na 6 maanden een beetje in de hand hadden. Ons ventje bleek ook nog eens verborgen reflux te hebben, wat natuurlijk niet beter werd door mijn overproductie. Nachten waarin ik soms maar een paar keer een paar minuten kon slapen, en verder alleen met M bezig was met voeden en uitbuiken. Borstontstekingen waarbij mijn productie dramatisch kelderde, zelfs vorige week nog op vakantie in Italië. En toch ben ik blij dat ik heb doorgezet, en geniet nu van de momenten dat M nog bij me drinkt. Voorlopig gaan we nog wel even door!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Sep 2014 21:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Echt knap hoor, Stitch, dat je zo hebt doorgezet :thumbup: En geniet er verder lekker van. Ik had van tevoren ook echt niet gedacht dat ik zo lang zou voeden. Ik had een half jaar in mijn hoofd, weet ook niet waarom. En de eerste weken dacht ik dat zelfs niet te gaan halen, zo zwaar vond ik het soms. Maar nu vind ik het zo fijn en kan ik me gewoon niet voorstellen dat we er snel mee zullen stoppen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 11 Sep 2014 11:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

@Pitufo, ik las net deze blog en vond hem wel van toepassing op je vraag http://eurolactatie.net/2014/09/11/tempo/
En qua doorslapen, ik zou die nachtvoeding nog even blijven geven en kijken of ze vanzelf een keertje stopt, als ze komt voor de nachtvoeding dan heeft ze die nog nodig.
<<

Anoniem180

Bericht 24 Sep 2014 08:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochter is 4,5 maand en ik geef volledige borstvoeding. Op het moment lijkt ze echter onverzadigbaar. Ze blijft maar komen voor voedingen, dag en nacht door. Ik leg haar echt ontelbaar vaak aan per dag en dan drinkt ze weer wat. Met name in de late middag en begin van de avond merk ik dat mijn melk steeds meer 'op' raakt en ze ontevreden is aan de borst. Boos laat ze dan weer los en valt vervolgens opnieuw aan. Uit nood hebben we haar laatst maar 80cc gekolfde melk uit een fles gegeven, maar dit was ook niet voldoende om aan haar honger te stillen. Ik heb zelf het gevoel dat ik niet meer voldoende voor haar heb en snap niet hoe dat kan. Heb altijd op verzoek gevoed en heb nooit bijgevoed o.i.d. Wat is er aan de hand en wat moet ik hier nou mee? 's Avonds zijn we heel lang bezig voordat ze eindelijk slaapt en ik word er nu wel wanhopig van. Ik zou willen wachten met bijvoeding tot 6 maand, maar nu begin ik te twijfelen. Zou een groentehapje wat van haar honger kunnen stillen? Of desnoods een fles pap ( :pale: ).
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Sep 2014 10:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik gok de bekende 4 maanden dip... Heeeellll normaal!

Gewoon blijven aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen... Doordat er steeds een beroep op je lijf wordt gedaan zal ie weer vanzelf af gaan stemmen op de vraag. Ga, wanneer mogelijk, niet beginnen aan flesjes of bijvoedingen. Daarmee help je echt je productie om zeep en stemt je aanmaak dus niet af op de vraag. Het is heel normaal en als je veel aanlegt zal het vanzelf weer op elkaar afstemmen. Dus- duik lekker samen in bed, laat je kindje gewoon drinken wanneer ze wil... Dan is het het snelst weer geregeld.

Tot die tijd- succes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 24 Sep 2014 10:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja wat snoes zegt.
Je kan je lichaam wat helpen door borstvoedings thee te drinken, venkel thee, en verder idd blijven aanleggen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers