Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nederland pakketje

<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 23 Aug 2014 14:33

Nederland pakketje

Voor een Indiase vriendin (21) ga ik een Nederland pakketje samenstellen. Ze is nog nooit in Nl geweest maar gaat hier wellicht in de toekomst studeren. Ik heb het volgende bedacht: een koekjesblik met oud Hollandse print dat ik ga vullen met stroopwafels en belgische wafels (hier is ze echt gek op). Verder denk ik nog aan drop en van die roze zuurstokken en een leuk kaartje maar verder kom ik eigenlijk niet.

Iemand nog leuke ideetjes? :)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 23 Aug 2014 15:04

Re: Nederland pakketje

Misschien een klein potje pindakaas of pakje hagelslag? En een stuk vacuüm kaas?
<<

Anoniem166

Bericht 23 Aug 2014 15:41

Re: Nederland pakketje

Een blik of zak erwtensoep, tulpenbollen?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Aug 2014 15:50

Re: Nederland pakketje

Bij de Xenos hebben ze allerlei dingen in zo'n blauw hollandse print. Bijvoorbeeld een schort, theedoek, klompen of molen magneet.
<<

Anoniem162

Bericht 23 Aug 2014 16:09

Re: Nederland pakketje

<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 23 Aug 2014 17:48

Re: Nederland pakketje

Misschien kun je ideeen opdoen via de heimweewinkel.nl?
Wilhelmina pepermunt bijv :smile:
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Aug 2014 17:53

Re: Nederland pakketje

zn blikje wilhelmina pepermunt met daarop een foto van het koningshuis

misschien wat streekproducten haagse hopjes, fryske dumkes
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Aug 2014 18:57

Re: Nederland pakketje

Blond Amsterdam heeft een 'Delfts Blauw' lijn. Misschien is dat wat? Een setje koffiemokjes of theemokken is best leuk.

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 25 Aug 2014 06:53

Re: Nederland pakketje

koetjesreep. Niet dat dat zo speciaal is maar ik vind die verpakking dan wel erg grappig daarvoor.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Aug 2014 07:10

Re: Nederland pakketje

Zou geen kaas of chocola doen omdat dat gaat smelten. Mijn ouders hadden ook vacuum verpakte kaas naar mij opgestuurd en was echt helemaal zacht geworden. Misschien dat zon klein rond edammertje wel goed blijft.

Op mijn stage waren ze gek op stroopwafels, stroopkoeken en speculaas. Drop lustte niemand overigens.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 25 Aug 2014 08:49

Re: Nederland pakketje

Ohjaa de ruiter vruchtenhagel en hagelslag is leuk, daar had ik nog niet aan gedacht denk dat ik daar zo'n mini's van bij doe en pindakaas en/of speculoos vind ik ook wel leuk.

Kaas gaat het helaas niet worden want het pakketje wordt niet rechtstreeks verzonden maar wordt meegenomen op reis en zal veel buiten de koeling zijn.

Die lijn van de xenos is ook leuk, misschien nog een kleinigheidje halen daarvan, pas wel leuk bij het koekblik.

Ja denk dat drop ook niet zo heel erg gewaardeerd wordt maar wil het er toch bijdoen :razz: doe wel een heel klein zakje hihi

Thanks voor de leuke ideetjes allemaal!
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 25 Aug 2014 08:52

Re: Nederland pakketje

Ohja een zak soep kan misschien ook nog, dat is wel leuk. En Wilhelmina peperpunt haha :smile:

Zal er binnenkort eens aan gaan beginnen!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 25 Aug 2014 15:28

Re: Nederland pakketje

Mijn buitenlandse vrienden zijn gek op pepernoten!
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 26 Aug 2014 10:26

Re: Nederland pakketje

Ohjaa pepernoten, die liggen waarschijnlijk toch al gauw weer in het schap, die kan ik er ook nog bijdoen, bedankt!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 27 Aug 2014 21:23

Re: Nederland pakketje

Nee, drop wordt door de meeste buitenlanders niet echt gewaardeerd, hoewel ik sommige soorten echt heel lekker vind! Snap niet dat de meesten dat niet lusten.

Ik mocht ook geen drop eten van mijn buitenlandse ex-date, hij dreigde dan met een zoenverbod. Hij vond de smaak echt niet lekker! :wtf: Stroopwafels vond hij daarentegen wel heel lekker. Chocolade hagelslag vond hij ook maar een raar iets (hij noemde het "the fake chocolate") maar vruchtenhagel at hij wel.

Toen ik laatst een pakketje voor een buitenlander moest samenstellen, hebben we er nog oranje spullen in gedaan (oa oranjevla). Maar ik weet niet of daar nog iets van te verkrijgen is.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 27 Aug 2014 21:26

Re: Nederland pakketje

Pepernoten is trouwens inderdaad een goede optie, maar het Sinterklaasfeest proberen uit te leggen aan een buitenlander is wel best lastig ;)
<<

Anoniem122

Bericht 27 Aug 2014 21:28

Re: Nederland pakketje

Lenthe schreef:Nee, drop wordt door de meeste buitenlanders niet echt gewaardeerd, hoewel ik sommige soorten echt heel lekker vind! Snap niet dat de meesten dat niet lusten.

Ik mocht ook geen drop eten van mijn buitenlandse ex-date, hij dreigde dan met een zoenverbod. Hij vond de smaak echt niet lekker! :wtf: Stroopwafels vond hij daarentegen wel heel lekker. Chocolade hagelslag vond hij ook maar een raar iets (hij noemde het "the fake chocolate") maar vruchtenhagel at hij wel.

Toen ik laatst een pakketje voor een buitenlander moest samenstellen, hebben we er nog oranje spullen in gedaan (oa oranjevla). Maar ik weet niet of daar nog iets van te verkrijgen is.


Ik snap het ook niet.. Zeker niet in Thailand, waarbij het eten uit zoveel verschillende, uiteen lopende smaken bestaat..

Wat trouwens bij mijn collega's een grote hit was; Kopje thee en daar dan de stroopwafel even op leggen zodat deze warm werd. Werd eerst voor gek verklaard toen ik het vertelde dat dat ook mogelijk was, maar daarna iedere keer als ik een nieuw pak stroopwafels tevoorschijn toverde, kwamen de mokken met thee gelijk aan :razz:
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 27 Aug 2014 21:41

Re: Nederland pakketje

Dat ga ik ook eens proberen van die warme stroopwafels! (nog nooit gedaan)
Er bestaat trouwens ook Dutch blend tea van Pickwick. Misschien ook leuk voor in het pakketje

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers