Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jongste uit zijn doen door school broer

<<

Anoniem75

Bericht 26 Aug 2014 13:25

Jongste uit zijn doen door school broer

T. is nog maar 5 maanden en sliep voorheen altijd overdag van 11.00 tot 15.00. Een flinke ruk dus. Nu moet hij natuurlijk mee de auto in om S. iedere keer van school te halen en te brengen. Normaal slaapt hij tot een uur of 9 dus ik moet hem ook wakker maken. Sinds 2 dagen is hij erg huilerig en valt af en toe gewoon in slaap in de auto. Maar wordt dus steeds wakker door het in en uit de auto zetten. Hij is niet alleen huilerig maar ook gewoon helemaal uit z'n hum en ik heb het echt met hem te doen.

Hadden bij jullie de broertjes en zusjes ook zoveel last van de schooldagen? Hoelang duurde het tot ze een ander ritme hadden gekweekt?

T. slaapt nu van 9.30 tot 11.00 en in de middag van 14.00 tot 15.00 en tegen 16.30 uur is hij weer zo moe dat ik 'm weer naar bed doe en dan slaapt hij tot een uur of 19.00.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Aug 2014 13:36

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Toen Ezra net naar de peuterspeelzaal ging bracht ik ze in de wagen en als ik hem dan had afgezet ging ik wandelen tot ze sliep. Ze lag in zo'n babynestje, dus thuis kon ik haar dan in de box leggen. In het begin deed ik dat 's ochtends na het brengen, later ook wel na het halen, dan sliepen ze allebei een paar uurtjes. Het is niet ideaal, maar je moet iets.

Is het bij S niet de gewoonte om over te blijven tussen de middag? Dat scheelt je al een onderbreking op het slaapje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 26 Aug 2014 15:27

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Niet de gewoonte maar ik denk wel dat ik hem straks wel om de week op dinsdag laat overblijven. Maar ik wil hem eerst even een aantal weken laten wennen en hem tussen de middag toch op halen.
<<

Anoniem171

Bericht 26 Aug 2014 16:18

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

De jongste was 6 weken toen de oudste naar school ging. De jongste sliep heel veel in de wagen en nauwelijks in zijn bed, zeker toen de oudste nog niet overbleef.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 26 Aug 2014 20:05

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Hier gaat de oudste volgende week naar school, ik moet hier ook het ritme omgooien..ben benieuwd hoe het gaat. Best een gedoe allemaal.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 26 Aug 2014 20:08

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Qua slapen heeft de jongste hier geen 'last', maar hij mist duidelijk zijn broer. Hij is ook echt uit zijn hummetje.
Wel aandoenlijk om te zien, het ophaalmoment!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Fiene

Bericht 26 Aug 2014 20:18

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Hier merk ik nu ook weer aan N dat ze weer moet wennen aan dit ritme. Ze moet er nu eerder uit dan ze normaal gesproken wakker wordt, is weer even wennen en dan gaat het vanzelf weer goed.
<<

Anoniem103

Bericht 26 Aug 2014 20:25

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Sneeuwwitje schreef:Qua slapen heeft de jongste hier geen 'last', maar hij mist duidelijk zijn broer. Hij is ook echt uit zijn hummetje.
Wel aandoenlijk om te zien, het ophaalmoment!


Ja dat is hier ook. M. vraagt echt 20 keer per dag waar J. is, of we hem al mogen halen, of hij thuis brood komt eten en dan moet ze huilen omdat ze hem mist. Bij het wegbrengen en ophalen geven ze elkaar altijd dikke knuffels en kussen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 27 Aug 2014 12:03

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Kan je m niet laten slapen in de wandelwagenbak en dan lopend naar school?

Hier valt het tot nu toe gelukkig wel mee (maar hey, het is pas dag 3 hier :eyes: ).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Aug 2014 12:14

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

snoezel schreef:Kan je m niet laten slapen in de wandelwagenbak en dan lopend naar school?

Hier valt het tot nu toe gelukkig wel mee (maar hey, het is pas dag 3 hier :eyes: ).


Inderdaad, dat scheelt zoveel, vooral bij de tweede. Natuurlijk is het lekkerder en rustiger als ze in hun eigen bed kunnen slapen, maar liever lekker ononderbroken kunnen blijven liggen in de wagenbak dan steeds wakker gemaakt moeten worden en uit bed geplukt terwijl je net lekker lag.

Sowieso zou ik nergens meer gekomen zijn als Yrsa niet in de wagen had geslapen, want zij sliep als kleine baby 's morgens, dan Ezra tussen de middag en dan zij weer later op de middag. Dan zat ik dus hele dagen binnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 27 Aug 2014 13:58

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Hier krijgt de jongste ineens een soort van ritme sinds de school weer is begonnen. Hij begint nu ook langer te slapen overdag ipv de welbekende hazenslaapjes. Dus school is hier een uitkomst en geeft bij ons veel meer structuur in de dag, erg fijn!

Ik maak hem rond 7 uur wakker voor de fles. Dan gaat hij rond 9 uur weer naar bed. Om 11 uur maak ik hem wakker voor de volgende fles. Dan gaat hij rond 1 uur weer naar bed. Hoeft de oudste 's middags niet naar school dan blijft hij liggen, anders maak ik hem rond 3 uur weer wakker. Snel de oudste ophalen en dan om half 4 weer de fles. En dan slaapt hij meestal rond half 6 nog heel even. Gaat prima zo!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem75

Bericht 27 Aug 2014 14:01

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Nee helaas. Het is toch zo'n 20-25 minuten lopen. Tussen de middag is dat gewoon geen doen en om half 4 ook niet. Dan is S. hartstikke moe van school dat hij zo'n stuk lopen echt niet volhoud ben ik bang.l

Fijn zo'n ritme Knillis! T. ligt nu echt helemaal knock out in bed. Ik had 'm na school in bed gelegd en wilde op zolder zijn slaapzakje pakken en toen ik de slaapkamer binnen liep was hij al vertrokken. Hij ligt nu voor de eerste keer zonder slaapzak te slapen :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Aug 2014 14:05

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Razz en als je alleen om half 4 lopend gaat en dan een loopfiets/fiets voor de oudste op school zet/meeneemt? Dat scheelt misschien alweer iets op een dag. Of een maxicosidrager voor achterop de fiets? Of jongste in draagzak/draagdoek en oudste in de buggy?
<<

Anoniem75

Bericht 27 Aug 2014 14:15

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Ik gok dat hij voor zijn fiets ook echt te moe is op dit moment. Misschien dat ik dat wel eens over een paar weken kan proberen. T. in de draagdoek en S. in de buggy is idd misschien wel eens een idee. T. slaapt altijd heerlijk in dat ding maar of dat S. in de buggy wil geen idee. Hij heeft er namelijk nooit graag in gezeten en het is zeker 7 maanden geleden dat hij in de buggy heeft gezeten.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 27 Aug 2014 14:58

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

En is zo'n meerijplankje op de kinderwagen geen idee? Dan hoeft hij niet zelf te lopen.
2014 2016
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 27 Aug 2014 21:02

Re: Jongste uit zijn doen door school broer

Hier hetzelfde probleem. Ik moest het slaapschema van de jongste ook omgooien want ze sliep altijd van 12.00 tot ong 14.40 uur. En in die tijd moeten we nu dus de oudste ophalen, broodje eten tussen de middag en weer naar school. Als ze 's middags niet naar school hoeft ligt de jongste rond 12.30 uur op bed.
Ik doe het nu als volgt:
Ze gaat nu rond 09.30/10.00 uur naar bed, dan slaapt ze ongeveer een 45 minuten. Als we de oudste 's middags weer naar school hebben gebracht gaat ze weer om ong 13.15 naar bed tot 14.35. Dan haal ik haar er weer uit en fietsen we snel naar school. Het is allemaal echt aanpassen hoor. Heb er zelf ook best nog wel moeite mee...... Maarja het zal toch moeten en het zal wel loslopen allemaal.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers