Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


borstvoeding loopt terug

<<

Anoniem106

Bericht 20 Sep 2013 15:41

borstvoeding loopt terug

Vorige week kolfde ik nog 260 cc en nu nog maar 160 cc. Hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen?
Ik kolf volledig.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 15:45

Re: borstvoeding loopt terug

Vaker kolven, borst een beetje masseren, warme kruik op je borst, ondertussen filmpjes of foto's van je kind bekijken, andere kolf proberen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 15:45

Re: borstvoeding loopt terug

Is het de totale opbrengst of per kolfbeurt? Want als je elke 3 uur zoveel kolft dan lijkt het me alsnog wel genoeg.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 20 Sep 2013 15:53

Re: borstvoeding loopt terug

hoe vaak kolf je en kolf je 's nachts nog? drinkt je kindje ook nog live? zijn er veranderingen geweest?
<<

Anoniem 42

Bericht 20 Sep 2013 16:29

Re: borstvoeding loopt terug

Bij een voeding steeds om en om aanleggen (links, rechts, links, rechts).

Geen idee hoe het kan. Ik heb last van hyperlactatie normaalgesproken maar heel af en toe ook ineens een enorme productiedip.
<<

Anoniem106

Bericht 20 Sep 2013 17:04

Re: borstvoeding loopt terug

Het is 160 cc per kolfbeurt uit beide borsten. Ik kolf elke 6 uur, maar dat deed ik vorige week ook al.
L. drinkt niet meer bij mij, al 4 week niet meer. Dus dat kan het ook niet zijn.
Het enige wat veranderd is, dat ik afgelopen paar dagen actiever ben geworden (kleine boodschapjes doen). Maar om nu weer stil te gaan zitten lijkt me ook geen optie...

Ik ben in ieder geval al aan de diepvriesvoorraad begonnen en heb flesvoeding gekocht voor het geval dat ik te weinig kolf.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Sep 2013 17:09

Re: borstvoeding loopt terug

1 x per 6 uur is te weinig, ik kolfde om de drie uur want anders had ik te weinig.
M:21072011
J :08012014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 20 Sep 2013 17:10

Re: borstvoeding loopt terug

Ik denk dat het komt doordat je te kort kolft. Toen T 4 weken was dronk hij nog elke 2 uur. Ik zou elke 3 uur gaan kolven om je productie weer op te krikken, dag en nacht.

Edit: wat is de reden dat je alle voedingen kolft?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem106

Bericht 20 Sep 2013 17:35

Re: borstvoeding loopt terug

Dat een keer in de zes uur weinig is snap ik, maar vorige week kolfde ik ook elke zes uur. Daarom verbaasd het me dat ik nu 100 cc minder kolf met hetzelfde tijdsverschil.

Maia, ik kolf volledig, omdat het live voeden te pijnlijk was.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 17:36

Re: borstvoeding loopt terug

lintje schreef:Dat een keer in de zes uur weinig is snap ik, maar vorige week kolfde ik ook elke zes uur. Daarom verbaasd het me dat ik nu 100 cc minder kolf met hetzelfde tijdsverschil.

Maia, ik kolf volledig, omdat het live voeden te pijnlijk was.


Het is niet raar. Door zo weinig te kolven ben je aan het afbouwen. Daarom heb je nu zoveel minder.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 20 Sep 2013 19:02

Re: borstvoeding loopt terug

Idd vaker kolven. Ik heb fulltime gekolfd voor T. Ik kolfde elke 3u (toen hij ouder werd elke 4u)en als ik merkte dat t terug liep kolfde ik een of twee dagen elk u als t ging of om de 2u.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem28

Bericht 20 Sep 2013 20:08

Re: borstvoeding loopt terug

Hoe minder vaak je vraagt door te kolven, hoe minder productie je gaat hebben. Als jij om de zes uur kolft denkt je lichaam dat je maar weinig nodig hebt en maakt dus ook minder aan. Zeker nu je kindje nog zo jong is is zes uur echt te lang, dan heb je binnen no-time geen productie meer. Om het bij te trekken zou ik om de twee uur gaan kolven, als je productie bijgetrokken is even kijken of het om de drie uur lukt. Als je een aantal maanden verder bent zul je er waarschijnlijk wel wat langer tussen kunnen laten, maar dat is nu echt nog te vroeg. Als je nu om de zes uur blijft kolven denk ik dat je volgende week blij mag zijn als je nog 60cc kolft.
<<

Anoniem106

Bericht 20 Sep 2013 21:39

Re: borstvoeding loopt terug

Bedankt voor jullie antwoorden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers